reMC Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Probeer jij nou eerst maar eens aan te tonen* dat die verschillen bestaan. * dat is dus iets anders dan het gewoon heel vaak roepen. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik in herhaling val: Over ongeveer een maand woon ik trouwens in Groningen. Ik weet niet wanneer jullie de bijeenkomst precies organiseren maar iedereen die niet gelooft dat kabeltjes verschil maken, maar wel willen weten wat ik dan bedoel met verschil, zijn welkom om langs te komen. Dan gaan we niet zitten analyseren, maar gewoon muziek luisteren met verschillende interlinks en praten over de verschillen die we al dan niet horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Probeer jij nou eerst maar eens aan te tonen* dat die verschillen bestaan. * dat is dus iets anders dan het gewoon heel vaak roepen. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik in herhaling val: Over ongeveer een maand woon ik trouwens in Groningen. Ik weet niet wanneer jullie de bijeenkomst precies organiseren maar iedereen die niet gelooft dat kabeltjes verschil maken, maar wel willen weten wat ik dan bedoel met verschil, zijn welkom om langs te komen. Dan gaan we niet zitten analyseren, maar gewoon muziek luisteren met verschillende interlinks en praten over de verschillen die we al dan niet horen Gezellig, koekje erbij? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Gezellig, koekje erbij? Heerlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Als er niet geanalyseerd wordt heeft praten over verschillen ook geen zin. Het zijn dan namelijk slechts vermeende verschillen. Als ik gewoon gezellig wil luisteren ga ik naar de broodjeszaak om de hoek... voor de koekjes. Daarna gewoon naar huis. Afreizen naar groningen is me daarvoor veel te ver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Dat is het verschil tussen jullie twee en mij dus. Analyserend luisteren heeft wat mij betreft niets met muziek luisteren en daarvan genieten te maken. Als ik een component wil beoordelen, ga ik ook niet zitten analyseren, niet naar frequenties luisteren maar gewoon proberen te genieten van de muziek. Dan merk ik snel genoeg of ik het realistisch genoeg vind, of ik mooie natuurlijke klankkleuren hoor, of mijn aandacht wordt getrokken door de artiesten of dat ik liever om me heen wil kijken etc. Het is wat mij betreft bij een shoot-out namelijk niet het doel om de apparatuur te beoordelen, maar (het realistisch zijn van) de muziek die daar uit de gehele set-up voortvloeit. Een component kan je immers nooit in z'n eentje beoordelen, het gaat uiteindelijk altijd om het resultaat van de combinatie met andere componenten. Tenminste, als het om muziek luisteren gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Jouw keuze. Maar de uitlatingen die je doet op een forum: 'er is verschil' en erger nog, het toekennen van allerlei technische oorzaken aan dat zogenaamde verschil zijn alleen valide als je een analyse hebt gedaan. You have to play the game if you want to talk the talk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Maar de uitlatingen die je doet op een forum: 'er is verschil' en erger nog, het toekennen van allerlei technische oorzaken aan dat zogenaamde verschil zijn alleen valide als je een analyse hebt gedaan. Volgens mij benoem ik helemaal geen technische oorzaken voor het bestaan van verschillen in kabeltjes. Dat er verschil is, is voor mij zo duidelijk als wat. Net zo duidelijk als dat is voor iedereen die hier komt luisteren. Ik snap daarom ook niet dat de 'blinde-test-groep', van welk forum dan ook, nog NOOIT is ingegaan op mijn uitnodigingen om eens te komen luisteren naar de verschillen die ik hoor. Gewoon muziek luisteren zoals ik net beschrijf, want is jullie hobby toch ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Ik geloof heus wel dat je verschil hoort. Dat je verschil hoort wil niet zeggen dat er verschil is. Als ik mensen wil meemaken die zichzelf bedotten ga ik wel naar een kerk of moskee. Als muziek luisteren je hobby is zoals je zegt zou je niet constant gaan zoeken naar verschillen ten gevolge van van alles en nog wat. De echte muziekliefhebbers die ik ken geven geen snars om de tondeldozen die hun muziek reproduceren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Ik geloof heus wel dat je verschil hoort. Dat je verschil hoort wil niet zeggen dat er verschil is. Daarom vraag ik mensen om eens naast mij te komen zitten, dan weet je snel genoeg of je zelf ook verschil HOORT. Als muziek luisteren je hobby is zoals je zegt zou je niet constant gaan zoeken naar verschillen ten gevolge van van alles en nog wat. De echte muziekliefhebbers die ik ken geven geen snars om de tondeldozen die hun muziek reproduceren. Als ik luister naar 98% van de apparatuur die beschikbaar is, kan ik absoluut niet genieten van muziek. Die apparatuur heeft niets te maken met de mooie timbres en de sfeer die ik live altijd ervaar, als ik van muziek geniet. Het liefst ga ik natuurlijk naar live concerten, maar dat is duur en niet altijd om de hoek. De hobby die wij delen biedt wat mij betreft een goede uitkomst, maar dan moet de apparatuur wel goed zijn voordat ik het gevoel heb dat het een beetje op live-muziek lijkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Als jij mij aantoont dat jij verschil hoort, dan en slechts dan ga ik eens nadenken om dat zelf ook te proberen. Jij doet de claim -> jij doet de moeite. Niet de rest van de wereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Als jij mij aantoont dat jij verschil hoort, dan en slechts dan ga ik eens nadenken om dat zelf ook te proberen. Jij doet de claim -> jij doet de moeite. Niet de rest van de wereld. Zoals je waarschijnlijk uit mijn laatste paar posts hebt kunnen concluderen, is dat wat mij betreft niet de juiste weg naar het thuis kunnen genieten van muziek. Zij die niet in de eerste plaats ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Waar heb ik gezegd dat ik niet geinteresseerd ben in het horen van verschillen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Waar heb ik gezegd dat ik niet geinteresseerd ben in het horen van verschillen? Ik zie jou zeggen dat je eerst wil dat ik aantoon dat er verschillen zijn en dat je pas daarna naar de verschillen wilt komen luisteren. Daaruit concludeer ik dat je niet in de eerste plaats ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Waar heb ik gezegd dat ik niet geinteresseerd ben in het horen van verschillen? Ik zie jou zeggen dat je eerst wil dat ik aantoon dat er verschillen zijn en dat je pas daarna naar de verschillen wilt komen luisteren. Daaruit concludeer ik dat je niet in de eerste plaats ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Waar heb ik gezegd dat ik niet geinteresseerd ben in het horen van verschillen? Ik zie jou zeggen dat je eerst wil dat ik aantoon dat er verschillen zijn en dat je pas daarna naar de verschillen wilt komen luisteren. Daaruit concludeer ik dat je niet in de eerste plaats ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Waar heb ik gezegd dat ik niet geinteresseerd ben in het horen van verschillen? Ik zie jou zeggen dat je eerst wil dat ik aantoon dat er verschillen zijn en dat je pas daarna naar de verschillen wilt komen luisteren. Daaruit concludeer ik dat je niet in de eerste plaats ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Ik ben absoluut geinteresseerd in het horen van verschillen. Ik wil alleen eerst zeker weten dat ze bestaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Ik ben absoluut geinteresseerd in het horen van verschillen. Ik wil alleen eerst zeker weten dat ze bestaan. Precies.... en ik ben absoluut niet ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Ik gebruik soms voor de video verbinding een 10 euro dropveter. Ik kan niet zeggen dat ik slecht beeld heb. Sterker nog, het is goed beeld. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Daar sta ik exact net zo tegenover als tegenover elke claim, hoe onwaarschijnlijk ook, die je waar dan ook doet: objectief aantonen voordat ik er naar kijk. Ik heb zelf het idee dat vrijdagen langer duren dan maandagen. Voordat ik een astronoom het hele zonnestelsel laat nameten en doorrekenen is het echter een goed idee om na te gaan of dat verschil dat ik ervaar er ook echt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Pak de draad weer op!, kabels, kabels en nog eens kabels Ik was laatst in de studio, niet een verguld kabeltje gezien Wel mooie XLR stekkers met normaal uitziende kabels. En het klonk toch, heel mooi . Kennelijk is goed, goed genoeg. Verder is iedereen kennelijk vergeten dat de printplaat in je versterker, cd-speler of wat dan ook.... Ook maar van gewoon koper is. Ook daar is blijkbaar,goed, goed genoeg. Ik zou er niet te veel geld aan uit geven. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Ik was laats in de studio, niet een verguld kabeltje gezien Wel mooie XLR stekkers met normaal uitziende kabels. Toevallig zie je als audiofiel deze kabel nooit. Verder is iedereen kennelijk vergeten dat de printplaat in je versterker, cd-spelerof wat dan ook.... Ook maar van gewoon koper is. Deze kabels zie je ook nooit. En niet-zichtbare kabels kunnen niet meedoen aan zelfbedrog. Het is niet voor niets zo dat die 'audiofiele' kabels er allemaal zo mooi uitzien. Toch wel typisch, volgens Van Den Hull zou er nu een gigantische berg 'grensvlaktransmissievervorming' moeten optreden in CD spelers, immers daar zitten geen v/d hull kabels in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Ik was laats in de studio, niet een verguld kabeltje gezien Wel mooie XLR stekkers met normaal uitziende kabels. Toevallig zie je als audiofiel deze kabel nooit. Verder is iedereen kennelijk vergeten dat de printplaat in je versterker, cd-spelerof wat dan ook.... Ook maar van gewoon koper is. Deze kabels zie je ook nooit. En niet-zichtbare kabels kunnen niet meedoen aan zelfbedrog. Het is niet voor niets zo dat die 'audiofiele' kabels er allemaal zo mooi uitzien. Toch wel typisch, volgens Van Den Hull zou er nu een gigantische berg 'grensvlaktransmissievervorming' moeten optreden in CD spelers, immers daar zitten geen v/d hull kabels in. Digitaal randje? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 (...)Het is niet voor niets zo dat die 'audiofiele' kabels er allemaal zo mooi uitzien. (...) Aha Zou dat de reden zijn dat ik denk dat mijn MIT-kabeltjes zo goed zijn? Ik heb ze toentertijd gekocht omdat ze er zo stoer uitzagen, met die kastjes, en de verkoper zei dat het heel erg belangrijke kastjes waren Gatverdamme, weer een illusie minder Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Het is zinloos joh, in een ander topic op dit forum vertelde een van deze hardcore techneuten dat er bij een eigen test tot zijn verrassing toch wel degelijk verschil (ten goede) was te horen maar dat zijn aanvankelijk enthousiasme omsloeg in teleurstelling nadat hij met zijn meetapparatuur geen noemenswaardig verschil kon ontdekken. Hij heeft daarop teleurgesteld de kabel geretourneerd en speelt nog door met zijn oude kabeltje. Daar snap ik dus helemaal niets van Met deze informatie erbij weet ik wel zeker dat discussieren met die mensen (sorry voor generalisatie maar jullie begrijpen het vast!) absoluut zinloos is ... Het is al gezegd, maar ik vertrouw mijn oren en niets anders. Bij jullie werkt dat blijkbaar anders. Als ik dat zo als jullie had gedaan had ik NOOIT het systeem gehad dat ik nu heb en waar ik zeer blij mee ben omdat het o zo live klinkt: een tastbare klank, levensechte timbres, noten/tonen die uitklinken, geen tetterend hoog en meer (in tegenstelling tot liniaalrecht-metende Krell's, Avalon's Wilson's ed.) Dit overigens met een non-os dac, speakers gebouwd als klankkasten en goedklinkende kabels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts