Jump to content

CD Probleem

Lestat
 Share

Recommended Posts

Beste allemaal,

Ik ben sinds 1996 in het bezit van een CD van de metalformatie Ancient, genaamd "The Cainian Chronicle". Nu heb ik deze cd al een tijdje niet gedraaid, maar had weer zin, en stopte hem vanmorgen in mijn cd-speler.

Speelt het ding niet meer af!!! :(

Op de cd zitten zwarte vlekken, ik dacht afgegeven vanaf het hoesje, maar toen ik hem tegen het licht hield, zag ik dat het zwarte gewoon de bedrukking van de voorkant is! De cd-laag is dus gewoon aan het oplossen! Zie foto's.

Weet iemand hoe dit kan, de cd zelf is onbekrast, en ik berg ze altijd meteen op in de hoes.....

De cd is uitgebracht op het label metalblade records, nr. 3984-14110-2

is dit te voorkomen? Of moet ik al mijn 2400 cd's gaan afschrijven??? <_<

greetz,

Lestat

33GMQ682RP52.jpg

E7D8NT9V9278.jpg

B7H945F5W825.jpg

Ik ken het fenomeen alleen met CD copietjes die na een paar jaar al niet meer af te spelen waren. Bij originele CD's heb ik het nog niet gezien. Onze oudste 2 CD's (Bob Marley en Grace Jones) stammen uit 1984 en zien er nog picobello uit.

Ik heb ook veel oudere cd's maar dit zou toch niet moeten kunnen!!!

Ik heb Metalblade Records een mail gestuurd met de foto's erbij, eens kijken wat ze gaan doen?

Ik hoor berichten dat het te maken hebt met de kwaliteit van CD. Ik heb mijn gehele collectie aan CD's geen problemen ondervonden tot dusver en hopelijk dat het nog zo in de toekomst ook is.

Tegen corrosie zelf is weinig te aan te doen.

http://www.hccmagazine.nl/index.cfm?fuseac...70CA18F4E44E1DD

Vreemd verhaal, maar hopelijk blijft CD rot beperkt tot hardrock en metal CD's. :P:rolleyes:

Ik gebruik al 15 jaar beschermfolie op de bedrukte zijde van al mijn CD's en heb er tot op heden nog geen klachten over. :)

De CDR in Rotterdam gebruikt deze methode al 20 jaar op al hun inmiddels 300.000 CD's zonder klachten. <_<

Die beschermfolie gebruikte ik ook 'n tijdje Qwert, begin jaren '90.

Vooral die van de Duitse firma ZYX bevielen me goed.

(dik, plakte goed, en CD werd er iets zwaarder van, wat klankmatig ook weer kleine voordelen had/scheen te hebben)

Die folie gebruikte de bieb in Assen ook geruime tijd voor hun CD's.

Helaas was hett 'n jaartje of 2 later niet meer te verkrijgen en heb ik even die troep van dat Bose gerelateerde merk geprobeerd. Waardeloos.

(dunner, liet soms luchtbelletjes achter, liet soms los)

Maar ik heb (gelukkig) ook nog geen enkele CD die niet meer draait door zwarte vlekken of ander soort beschadigingen... :unsure:

Die beschermfolie gebruikte ik ook 'n tijdje Qwert, begin jaren '90.

Vooral die van de Duitse firma ZYX bevielen me goed.

(dik, plakte goed, en CD werd er iets zwaarder van, wat klankmatig ook weer kleine voordelen had/scheen te hebben)

Die folie gebruikte de bieb in Assen ook geruime tijd voor hun CD's.

Helaas was hett 'n jaartje of 2 later niet meer te verkrijgen en heb ik even die troep van dat Bose gerelateerde merk geprobeerd. Waardeloos.

(dunner, liet soms luchtbelletjes achter, liet soms los)

Maar ik heb (gelukkig) ook nog geen enkele CD die niet meer draait door zwarte vlekken of ander soort beschadigingen... :unsure:

Ik gebruik gewoon boeklon folie van het merk DC-FIX, en dat plakt en beschermt als de beste. Gewoon een mal maken van 11,5 cm met een middengat van 12 tot 15 mm en plakken maar! :rolleyes: (wel even het CD oppervlak op de labelzijde vooraf schoonvegen met een katoenen doekje)

Helaas verkocht de winkel Victor in heerlen het niet meer, waardoor ik moest uitwijken naar een winkel in Eindhoven, heb meteen maar 10 meter rol van dat spul gekocht, kan ik de komende jaren weer mee vooruit. :)

Cd-rot. Zijn ze niet meer te rippen op een PC met een goede drive, bijvoorbeeld een Plextor?

Groet,

Jacco

reeds geprobeerd, maar helaas kwam de cd niet eens de toc-inlezing door.....

• 4 weeks later...

Ik heb vandaag vanuit de VS een pakketje ontvangen met daarin een nieuwe cd van Ancient. Gratis en voor niets, na mijn mailtje van 5 juni. Dat is pas service!!! B)B)

Geen begeleidende brief, maar het gebaar zegt genoeg! Mijn collectie is weer compleet.