buizenbart Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Hallo mensen! Ik ga vaak naar concerten. De muziek waar ik van hou wordt live bijna altijd via een flinke P.A. weergegeven, dus ik heb geleerd dat ik niet moet verwachten dat het zal klinken als de c.d. of lp thuis. Festivalweides zijn wat da betreft de overtreffende trap. Als je niet vlak bij het podium staat heb je een 'windgestuurde toonregeling' en het geluid waait alle kanten op. Ik ga naar die concerten om de muziek eens live gespeeld te horen en mijn favoriete muzikanten aan het werk te zien, dat het voor mijn hifi-oren behelpen blijft, daar heb ik me maar bij neergelegd. Maar gisteren heb ik het licht gezien! Tool op Pinkpop dus.. Het geluid was per-fekt!!! Dat heb ik nog nooit meegemaakt! Het stond h Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 waarschijnlijk gebruikten ze Van Den Hul kabels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Hallo mensen! Tool op Pinkpop dus.. Het geluid was per-fekt!!! Ik merk dat woorden te kort schieten, maar om het even heel simpel te zeggen: Het was net of ik naar de cd luisterde Mischien was dat ook wel zo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 juni 2006 Author Report Share Posted 5 juni 2006 Hallo mensen! Tool op Pinkpop dus.. Het geluid was per-fekt!!! Ik merk dat woorden te kort schieten, maar om het even heel simpel te zeggen: Het was net of ik naar de cd luisterde Mischien was dat ook wel zo! Alles werd ook perfekt gespeeld, ik verbaasde me erover dat ze toch een paar foutjes maakten, maar wat een gigantisch goede liveband! en dan vooral de ritmesektie, OMG!! Nee echt niet, dat kon ik duidelijk zien, bovendien hadden ze aan een aantal oudere klassiekers wat dingen veranderd, en er werd zelfs even ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Het geluid was per-fekt!!! Dat mag ondertussen ook wel. De eerste pinkpop werd met `n oude omroepinstallatie voor wielerkoersen afgehandeld. Gelukkig speelde de golden earing(s) die dag ook en mochten de andere artiesten van hun (toen al) wat betere apparatuur gebruik maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Jammer dat het niet uitgezonden mocht worden. Een interview met een van de bandleden wel. Dat heb ik dan. Wat speelden ze? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 juni 2006 Author Report Share Posted 5 juni 2006 Jammer dat het niet uitgezonden mocht worden. Een interview met een van de bandleden wel. Dat heb ik dan. Wat speelden ze? Groet, Jacco Hmmm, dat interview heb ik dan weer gemist Uitgaande van hun reputatie had ik verwacht dat ze alleen nummers van hun laatste album zouden spelen, maar uiteindelijk waren die juist in de minderheid. De opening was wel magistraal. Ze komen doodleuk het podium opkeutelen, een beetje gitaarfeedback en dan ineens barst 'Rosetta Stoned' los.. Wauw.. Je zou het een beetje een greatest hits-show kunnen noemen. Alle klassiekers kwamen wel voorbij: Schism, Sober e.d. (Ik ben niet zo'n held in titels). Maar wel allemaal het doorstampwerk, er was geen 'rustig moment' in de set.. Ze begonnen twintig minuten te laat (blijkbaar problemen met een van de projektoren) maar dat maakten ze ruimschoots goed. En ik zou er nog uren over door kunnen gaan, maar dan wordt het t Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Jammer dat het niet uitgezonden mocht worden. Een interview met een van de bandleden wel. Dat heb ik dan. Wat speelden ze? Groet, Jacco Hmmm, dat interview heb ik dan weer gemist Uitgaande van hun reputatie had ik verwacht dat ze alleen nummers van hun laatste album zouden spelen, maar uiteindelijk waren die juist in de minderheid. De opening was wel magistraal. Ze komen doodleuk het podium opkeutelen, een beetje gitaarfeedback en dan ineens barst 'Rosetta Stoned' los.. Wauw.. Je zou het een beetje een greatest hits-show kunnen noemen. Alle klassiekers kwamen wel voorbij: Schism, Sober e.d. (Ik ben niet zo'n held in titels). Maar wel allemaal het doorstampwerk, er was geen 'rustig moment' in de set.. Ze begonnen twintig minuten te laat (blijkbaar problemen met een van de projektoren) maar dat maakten ze ruimschoots goed. En ik zou er nog uren over door kunnen gaan, maar dan wordt het t Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 juni 2006 Author Report Share Posted 6 juni 2006 Jammer dat het niet uitgezonden mocht worden. Een interview met een van de bandleden wel. Dat heb ik dan. Wat speelden ze? Groet, Jacco Hmmm, dat interview heb ik dan weer gemist Uitgaande van hun reputatie had ik verwacht dat ze alleen nummers van hun laatste album zouden spelen, maar uiteindelijk waren die juist in de minderheid. De opening was wel magistraal. Ze komen doodleuk het podium opkeutelen, een beetje gitaarfeedback en dan ineens barst 'Rosetta Stoned' los.. Wauw.. Je zou het een beetje een greatest hits-show kunnen noemen. Alle klassiekers kwamen wel voorbij: Schism, Sober e.d. (Ik ben niet zo'n held in titels). Maar wel allemaal het doorstampwerk, er was geen 'rustig moment' in de set.. Ze begonnen twintig minuten te laat (blijkbaar problemen met een van de projektoren) maar dat maakten ze ruimschoots goed. En ik zou er nog uren over door kunnen gaan, maar dan wordt het t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Staat dat interview niet gewoon op 3voor12? Of was het een interview door iemand/iets anders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Staat dat interview niet gewoon op 3voor12? Of was het een interview door iemand/iets anders? Wellicht. Maar dat is gecomprimeerde sh.it toch? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 juni 2006 Author Report Share Posted 6 juni 2006 Nee, staat er niet bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Nee, staat er niet bij Wellicht op de site van Toazted, maar dan moet het interview wel toevallig door die gasten gedaan zijn... Ps. heb ff geen zin/tijd om zelf te zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Voor de liefhebber, een interview met de bassist van Tool (Justin) zoals dat uitgezonden is door 3FM. Hear dus. "They just forgot to put Lateralus on vinyl..." Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 juni 2006 Author Report Share Posted 6 juni 2006 Voor de liefhebber, een interview met de bassist van Tool (Justin) zoals dat uitgezonden is door 3FM. Hear dus. "They just forgot to put Lateralus on vinyl..." Groet, Jacco Jacco bedankt!!!!!! Cool.... En dan nog wel net Justin... Ik heb er namelijk sinds zondag een nieuw bassistenidool bij... Ze zijn dus vinylliefhebbers, de mannen van Tool. Cool... Wel grappig om iemand van een amerikaanse band met een engels accent te horen praten. Ik was o pzoek naar een toepasselijk plaatje en toen kwam ik op de site van Peach, de band waarin Justin (in Engeland dus) in speelde toen hij voor Tool gevraagd werd. Ik kan wel horen waarom... Klinkt behoorlijk goed... MP3 Peach Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 (edited) Voor de liefhebber, een interview met de bassist van Tool (Justin) zoals dat uitgezonden is door 3FM. Hear dus. "They just forgot to put Lateralus on vinyl..." Groet, Jacco Jacco bedankt!!!!!! Cool.... En dan nog wel net Justin... Ik heb er namelijk sinds zondag een nieuw bassistenidool bij... Ze zijn dus vinylliefhebbers, de mannen van Tool. Cool... You are welcome. Pretty cool. Het is goed te volgen ondanks de basvervorming op de achtergrond. Jammer dat er niets van het optreden uitgezonden mocht worden... Groet, Jacco Edited 6 juni 2006 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 juni 2006 Author Report Share Posted 6 juni 2006 Jajaja..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 juni 2006 Author Report Share Posted 6 juni 2006 Ik heb mijn post nog aangepast, Jacco.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Jajaja..... Ohw ja, die 611 in je sig moet 610 zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Voor de liefhebber, een interview met de bassist van Tool (Justin) zoals dat uitgezonden is door 3FM. Hear dus. "They just forgot to put Lateralus on vinyl..." Groet, Jacco Jacco bedankt!!!!!! Cool.... En dan nog wel net Justin... Ik heb er namelijk sinds zondag een nieuw bassistenidool bij... Ze zijn dus vinylliefhebbers, de mannen van Tool. Cool... Wel grappig om iemand van een amerikaanse band met een engels accent te horen praten. Ik was o pzoek naar een toepasselijk plaatje en toen kwam ik op de site van Peach, de band waarin Justin (in Engeland dus) in speelde toen hij voor Tool gevraagd werd. Ik kan wel horen waarom... Klinkt behoorlijk goed... MP3 Peach Klinkt inderdaad behoorlijk goed. Lijkt wel wat op Tool, in een verre verte dan. Jammer van de mp3-sound eromheen. Maar dat mag de pet niet drukken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Je hebt niet toevallig het optreden van Hooverphonic ergens liggen? De uitvoering is steengoed, de .rm file wat minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Je hebt niet toevallig het optreden van Hooverphonic ergens liggen? De uitvoering is steengoed, de .rm file wat minder. Ik ben nog niet door de 12 uur opnames heen, maar ik ben wel een interview tegengekomen op de cd 4 juni, 16:00-17:00. En aansluitend 1 nummer, ik weet niet meer of het live was. Ik zal eens kijken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 juni 2006 Author Report Share Posted 7 juni 2006 Ohw ja, die 611 in je sig moet 610 zijn. Groet, Jacco (Ik had het effe vlugvlug uit mijn hoofd gedaan, da's nog steeds geen goed idee ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 juni 2006 Author Report Share Posted 7 juni 2006 Klinkt inderdaad behoorlijk goed. Lijkt wel wat op Tool, in een verre verte dan. In een verre verte? Toen ik het hoorde vond ik het eigenlijk t Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Ik ben nog niet door de 12 uur opnames heen, maar ik ben wel een interview tegengekomen op de cd 4 juni, 16:00-17:00. En aansluitend 1 nummer, ik weet niet meer of het live was. Ok, doe dan maar geen moeite, de opname op 3voor12 heeft minstens 6 nummers en eigenlijk wil ik ze allemaal... In ieder geval bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts