Jump to content

Alles compleet, alleen element nog...

HifiEddy
 Share

Recommended Posts

De kogel is door de (halve)kerk. Ik heb nu compleet alles tot en met de arm. Het enig dat nu nog moet is het element. Zoals Haudio in een vorige thread zei, dan valt er dus veel af en is het makkelijk!! Ik hoop het zo..

De set:

Speakers: Magnepan MG-12

Versterker: Electrocompaniet ECI-4

Phono-pre: Project Phonobox SE

Tafel: Michell Tecnodec

Arm: Michell Tecnoarm

Element:????

Grado Platinum Wood? Denon DL-S1 (bang voor output & duur)? ik weet het niet meer. Ik wil zo tussen de 300-500 euri uitgeven. Hulp?

Dat dacht je maar ...

Ik zou minder aan de arm besteden en meer aan de phonotrap.

De TecnoArm is heel goed, maar hoort thuis op een Gyro (ondanks

de naam ... als je wil verhaal ik de geschiedenis wel eens). Voor een

TecnoDec voldoet een RB-300 prima (*).

Als voortrap dan een Trichord Dino, Trigon Vanguard, Slee Era V,

...

En voor element uiteraard een Benz ACE, met passende uitgangsspanning.

(Hoewel ik een < 50 uren Grado Statement Platinum 0.5mV te koop heb

voor 200 euro.)

(* en mocht het later beginnen kriebelen dan steek je er zo Incognitobekabeling

in)

19-04_small.jpg

Beste Eddy,

Sluit me helemaal bij werner aan betreft je Project phonobox. Dit is in een gemiddeld goede speler met element (Rega P2 of Project RPM5 ) een heel goede phonoversterker, Maar in combinatie met jouw set en de klasse elementen waar je naar zoekt net even jammer.

Zelf heb ik deze keuze ook verkeerd gemaakt met de aankoop van een Project tube box (

• Members
Hoi Kees, alvast op voorhand heel veel plezier met de ASR.

Ook al zijn er hier heel veel een andere mening toebedeeld. Ik vind het in zijn prijsklasse een topper.

Ongelooflijk neutraal en bijzonder detailrijk. Misschien een klein beetje ingetogen, maar dat stel ik wel op prijs.

Frank. :rolleyes:

Definieer een klein beetje... :confused:

Ik wil best geloven dat de ASR zijn kwaliteiten heeft, maar ik heb hem nu in 2 verschillende sets mogen beluisteren, bij Piet van Soest en bij Kraus, en in beiden gevallen was ik er niet echt gecharmeerd van. Nu kan dit aan mismatching te wijten zijn, ik lees namelijk ook zat positieve ervaringen, maar het geeft mij toch te denken. Misschien als er inderdaad een lekker fel element gemonteerd zit dat het wel goed zou gaan, maar persoonlijk zou ik dan toch nog even verder zoeken. Voor die 700 euro (ik dacht dat het een stuk minder was) zijn er nog voldoende andere mogelijkheden...

Gelukkig dat er dus zoveel smaken, maar ook zoveel phonotrappen zijn. Toch?

Diezelfde ervaring heb ik dus met de phono 1 van Bluenote, waar velen bijzonder gecharmeerd van zijn. In vergelijk met de MiniBasis vind ik hem scherper klinken.

Maar zoals je zegt, het kan ook een mismatch in je set zijn.

Ik ben bijzonder gecharmeerd van mijn ASR. En ik vind mijn Grado nou niet echt een fel element.

Is maar net waar je van houd toch?

Frank. :rolleyes:

De kogel is door de (halve)kerk. Ik heb nu compleet alles tot en met de arm. Het enig dat nu nog moet is het element. Zoals Haudio in een vorige thread zei, dan valt er dus veel af en is het makkelijk!! Ik hoop het zo..

De set:

Speakers: Magnepan MG-12

Versterker: Electrocompaniet ECI-4

Phono-pre: Project Phonobox SE

Tafel: Michell Tecnodec

Arm: Michell Tecnoarm

Element:????

Grado Platinum Wood? Denon DL-S1 (bang voor output & duur)? ik weet het niet meer. Ik wil zo tussen de 300-500 euri uitgeven. Hulp?

Beste HifiEddy,

Michell Technodec prima draaitafel om van muziek te kunnen genieten.

Techno arm helemaal niets mis mee en goed genoeg voor een heel assortiment MC elementen.

Advies als je het doet doe het dan goed !

Bijvoorbeeld een Benz Micro Ace een M is bijna voor alle pre's geschikt, net zoals een Lyra Dorian die inderdaad iets prijziger is maar ook mooier !

Qua phonotrap kun je denken aan een Bluenote Phono 1 , maar mooier is een Aqvox die wel iets meer kost , maar je zal echt heel veel meer moeten uitgeven voor iets beters en er zitten ook echte symetrische ingangen op , want een MC is ook echt symetrisch.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Qua phonotrap kun je denken aan een Bluenote Phono 1 , maar mooier is een Aqvox  die wel iets meer kost , maar je zal echt heel veel meer moeten uitgeven  voor  iets beters en er zitten ook echte symetrische ingangen op , want een MC  is ook echt symetrisch.

Beste Haudio,

Ik heb deze 2 phonoversterkers vorig jaar bij jou kunnen beluisteren (samen met nog een derde: de Bluenote Phono 2). Ik vond toen de AQVox zeker niet beter als de Phono 1, ongeacht een prijsverschil. De AQVox was toen overigens niet symetrisch aangesloten, wellicht dat dat nog enig verschil zou uitmaken.

Ik heb nog even het stukje opgezocht wat ik toendertijd geschreven heb

Verder nog even een aantal phonotrappen vergeleken. In tegenstelling tot de laatste poging was het nu niet te warm om te luisteren. Verschilllende phono-versterkers met hetzelfde front en versterking en weergevers. Een Bluenote (weet het niet zeker)/Benz Ace op Accuphase E212 en Thiel . Achtereenvolgend geluisterd naar een Bluenote Phono 1, BN Phono 2 en de AQVox. De familie gelijkenis tussen de eerste 2 was erg duidelijk. Een enorme detaillering, veel dynamiek en toch rust. De AQVox was vooral sterk in de lage tonen maar laat het voor mij wat betreft levendigheid en betrokkenheid bij de muziek wel afweten. Overigens was AQVox via de 'gewone' ongebalanceerde aansluitingen aangesloten, als ik berichtgeving op Internet moet geloven zou aansluiting via de gebalanceerde poorten een verbetering moeten geven. Het grootste verschil tussen de Phono 1 en 2 vind ik de prijs, de Phono kost 2 keer zoveel maar presteert voor mij niet beter. Het geluid is anders, iets anders. Ik vond de 1 iets prettiger om aan te horen, een mening die overigens door Haudio en PD niet gedeeld wordt. Zij vinden de 2 rustiger.

Enno :)

Hoor veel moois over de Benz ACE, edoch hij is het niet geworden.. IK vrees in alle vrezen Uw reacties maar ik heb gekozen voor:

Een nieuwe phonotrap, de Creek OBH-15 met zware voeding in samenhang met een ZYX RS-10 element. Ik vond de ZYX zo mooi helder, strak en detailrijk spelen.. En toen ik de project met de Creek verwisselde, kwam daar nog eens 2 x zoveel helderheid en detail uit (misschien idd niet echt een pre voor MM?).

Ik krijg alles Vrijdag, dus red mij als ik op het punt sta iets verkeerds te doen .. :)

Ik krijg alles Vrijdag, dus red mij als ik op het punt sta iets verkeerds te doen .. :)

Ik zou niet weten waarom. Als jij die combinatie gehoord hebt en daar erg enthousiast over bent, wie ben ik dan om jou te zeggen dat je een vergissing begaat.

De Creek OBH-15/OBH-2 heb ik gehad voordat ik overstapte op de Bluenote Phono 1. Gewoon een goed trapje zonder enige bijzonderheden (en dat bedoel ik positief).

De ZYX is volgens mij van hetzelfde type als waar een vriend van mij mee speelt. Een goed element dat de nodige muziek uit een groef kan peuteren.

Volgens mij ga je heel veel plezier beleven, gefeliciteerd alvast.

Enno :)

Hoor veel moois over de Benz ACE, edoch hij is het niet geworden.. IK vrees in alle vrezen Uw reacties maar ik heb gekozen voor:

Een nieuwe phonotrap, de Creek OBH-15 met zware voeding in samenhang met een ZYX RS-10 element. Ik vond de ZYX zo mooi helder, strak en detailrijk spelen.. En toen ik de project met de Creek verwisselde, kwam daar nog eens 2 x zoveel helderheid en detail uit (misschien idd niet echt een pre voor MM?).

helder + 2 x maal nog helderder is wel heel helder :D

Robin