Guest C J Posted 5 oktober 2008 Report Share Posted 5 oktober 2008 Ik heb hier nog een Marantz ST6000 staan die zeer behoorlijk klinkt. Toch zou ik hem een opwaardering willen laten geven. Maar dan niet met, of door middel van buizen. Als Jack of KT88 e.e.a. kunnen betekenen en denken dat dit goed te realiseren is, kunnen we per PM iets afspreken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 oktober 2008 Report Share Posted 5 oktober 2008 Ik hoor vanochtend toch wel weer dat mijn tuner, een frisse Mitsubishi DA-F20, pijnlijk beter is dan mijn CD speler en zelfs mijn LP - setup. Wat kan radio4 live waanzinnig klinken zeg! D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 5 oktober 2008 Report Share Posted 5 oktober 2008 Ik krijg thuis helaas de ontvangst van Radio4 (waar ik graag en vaak naar luister) niet optimaal. De kabel valt tegen, mijn 3-elements binnenantenne, die verticaal op zolder hangt, levert geen ruisvrije ontvangst. Ik weet niet of er aan de tuner zelf (Meridian 504) nog iets te modificeren valt? Verder kan ik niet zomaar op mijn huis (een rijksmonument ook nog gelegen binnen beschermd stadsgezicht) zomaar een buitenantenne zetten. Ik denk er weleens over het met zo'n Magnum Dynalab ST2 antenne binnen te proberen. Kortom: wie heeft er nog advies casu quo ervaringen met zo'n MD ST2 antenne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 oktober 2008 Report Share Posted 5 oktober 2008 Ik denk er weleens over het met zo'n Magnum Dynalab ST2 antenne binnen te proberen. Kortom: wie heeft er nog advies casu quo ervaringen met zo'n MD ST2 antenne? Ik verwacht dat je huidige 3 elements FM antenne m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 5 oktober 2008 Report Share Posted 5 oktober 2008 @CJ je hebt een PM Groeten, Jack Dank je Jack, ik heb hem gelezen. Ik zal de nodige stappen ondernemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 oktober 2008 Report Share Posted 5 oktober 2008 Ik hoor vanochtend toch wel weer dat mijn tuner, een frisse Mitsubishi DA-F20, pijnlijk beter is dan mijn CD speler en zelfs mijn LP - setup. Wat kan radio4 live waanzinnig klinken zeg! Wat de beste tuner is, geen idee, heb er zelf vijf gehad, een Sansui TU-719 en twee Kenwoods, een Akai en een NAD. De Mitsubishi is daarvan absoluut de beste. Leuk Rein!, Dat je zo tevreden bent met je Mitsubishi DA-F20, was even vergeten dat ik hemzelf onderhanden had gehad.... ouderdom Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 oktober 2008 Report Share Posted 5 oktober 2008 ja dat weet ik nog, dat mijn tuner veel beter was dan de cd-speler. vreemde gewaarwording was dat. nu is het andersom. haasje over. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 oktober 2008 Report Share Posted 5 oktober 2008 ja dat weet ik nog, dat mijn tuner veel beter was dan de cd-speler. vreemde gewaarwording was dat. nu is het andersom. haasje over. groet Probleem is w Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 oktober 2008 Report Share Posted 5 oktober 2008 yep dat is een probleem uitdaging. ik weet zeker gezien de vorderingen dat de tuner nog een eind naar de CD-speler kan groeien. ik kom evenwel nu op een plek waar ik met mijn kennis niet veel verder kom. staan wat - voor mij - onbegrijpelijk dingen in het schema van de KT1100sd. eerstvolgende stap is even kijken of een wat leukere weerstand na (1k) de opampjes en in de feedback loop van de opampjes (6k8) wat hoorbaars oplevert. gewoon even proberen en luisteren. Suggesties ....? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 oktober 2008 Report Share Posted 5 oktober 2008 eerstvolgende stap is even kijken of een wat leukere weerstand na (1k) de opampjes en in de feedback loop van de opampjes (6k8) wat hoorbaars oplevert. gewoon even proberen en luisteren. Suggesties ....? Als daar nu een koolfilm weerstand zit, zou ik hem lekker laten zitten. Ik heb wel een suggestie voor een n Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 jack, dat ga ik komend weekeinde even uitproberen. dipooltje, hoeveel cm ook alweer? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Ik heb een Marantz ST 6000 gehad, ook geen verkeerde, RDS, 2 antenne-ingangen. Hij is weggegaan omdat ik de tuner ook via de a.b. wilde bedienen. Een Marantz-versterker erbij en je kunt de tuner ook met de afstandsbediening bedienen. Nou heb ik wel een Marantz-versterker, maar weer geen tuner. Mocht iemand een ST6000 weten te staan (in champagne) voor een leuke prijs, dan ben ik misschien wel geinteresseerd. Mag Stefan m'n Rotel wel overnemen Een Marantz tuner kun je ook via een Marantz cd-speler remote aansturen. Net ontdekt. Aanvulling: achterop vind je een schuifke waarmee je bepaalt of de remote intern of extern is. Intern betekent dat het apparaat zelfstandig bediend kan worden met de afstandsbediening. Dus ook de tuner kan gewoon in zijn uppie werken met de remote. Maar ik zag dat dit onderwerp al 2 jaar speelt en dat de aanleiding ook al 2 jaar oud is. Zeg het toch maar voor de volledigheid, want ik had bijna mijn eigen tuner aan de wilgen gehangen. groetjes Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Hi, Een voorbehoud: ik heb het nooit in high-end tuners gezocht. We hebben hier kabel, en ik vind de ontvangst van BBC3, Radio 4 en 6 best ok. Maar ik zat met een Pioneer ST500A tuner uit de oudheid, en beneden hadden we iets dergelijks, maar dan beter. Dus met schaal en afstemwijzertje. Berom Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Ik krijg thuis helaas de ontvangst van Radio4 (waar ik graag en vaak naar luister) niet optimaal. De kabel valt tegen, mijn 3-elements binnenantenne, die verticaal op zolder hangt, levert geen ruisvrije ontvangst.Ik weet niet of er aan de tuner zelf (Meridian 504) nog iets te modificeren valt? Verder kan ik niet zomaar op mijn huis (een rijksmonument ook nog gelegen binnen beschermd stadsgezicht) zomaar een buitenantenne zetten. Ik denk er weleens over het met zo'n Magnum Dynalab ST2 antenne binnen te proberen. Kortom: wie heeft er nog advies casu quo ervaringen met zo'n MD ST2 antenne? Dat heb ik dus ook Ik heb een hele mooie tuner in huis gehaald, klinkt alsof er een engeltje in je oor piest, maar ik blijf maar ruis houden. Op de kabel, maar ook met een (eenvoudige) antenne. Ik ben uiteindelijk in de kelder gedoken, en heb de boekenkast waar de hobbyset in staat ongeveer gedemonteerd om mijn hele collectie eens te kunnen vergelijken (in de hoop dat er eentje bij zou zitten die niet zou ruisen) Dat maakte dus weinig uit.. Ik heb van Tubejack nog een mooie tip gekregen voor een antenne, die ga ik nog eens uitproberen, maar ik heb nu een beetje het idee dat ik in het radio-verdomhoekje van Nederland zit. De signaalsterktemeters slaan wel helemaal uit, maar een klassiek concert met ruis in de stille passages vind ik echt niet acceptabel. Dan ga ik wel internetradio luisteren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 hoe is de sr-verhouding in stereo van de gebruikte tuner .....? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Ik denk er weleens over het met zo'n Magnum Dynalab ST2 antenne binnen te proberen. Kortom: wie heeft er nog advies casu quo ervaringen met zo'n MD ST2 antenne? Ik verwacht dat je huidige 3 elements FM antenne m Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 volgens mij is dit eigenlijk de bes....... Luxman T-110 (a/k/a T-110U) (1976, $545, photo) search eBay Our panelist Jim says the FM-only T-110 was his favorite Luxman tuner, although he was not a big fan of "Luxmen" in general. Our panelist Bob agrees: "My assessment was that the 5-gang T-110 was the only Luxman worth looking at as well. Very overpriced it appears. Their later stuff was absolute dreck, comparable to any other crappy black tuner." Our contributor Mark H. says: "The T-110 is the best FM I've ever heard. In [my] area, even with a rooftop antenna, selectivity and rejection are non-issues, and the T-110 locks on and sounds great. Our T-117 was *never* this good, which I still suspect says more about our local stations than it does about the tuner. Music and voice both sound great on the T-110." TIC tested our friend Kevin's T-110, which sounds OK and has a nice wooden cabinet, but its sensitivity is just average and adjacent channel selectivity is surprisingly poor. Overall, we expected more from a self-proclaimed "ultimate high fidelity stereo component." The T-110's front panel crosses the line where "minimalist" turns to "boring," with just a power button, mono/stereo and muting on/off buttons, a tiny stereo light and a large tuning knob. There is much more of interest on the back panel, including fixed and variable outputs, an attenuator switch for strong signals, a 25uS/75uS de-emphasis switch, scope outputs, and what appears to be a quadraphonic output (marked "4ch. decoder"). Kevin's unit says T-110 on the front panel and T-110U on the back. Inside is also rather minimalist, with lots of empty space despite the small cabinet size. The T-110 has 5 gangs, one 3-pin ceramic filter and two sealed black filter blocks labeled "four pole linear phase filter 10.7MHz," so it would not be a good candidate for a filter mod (except for replacing that one ceramic). The T-110 has sold for as little as $80-100 on eBay, but $125-275 is more likely. [EF][JR] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Maar een klassiek concert met ruis in de stille passages vind ik echt niet acceptabel. Dan ga ik wel internetradio luisteren.. Bij de nieuwe zender indeling een paar jaar terug is de FM band opnieuw ingedeeld, zijn er meer FM stations bij gekomen en is noodzakelijkerwijs het zendvermogen van diverse FM zenders omlaag geschroeft. Dit omdat frequenties meerdere keren gebruikt worden en anders elkaar te veel gaan storen bij bepaalde weercondities. Zie http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/876-1048mhz.html Het vervelende is dat met name radio 4 er m.i. bekaaid is afgekomen, hier in Zaandam is de ontvangst flink slechter geworden. Alleen met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 volgens mij is dit eigenlijk de bes....... Luxman heeft i.d.d. een aantal mooie tuners, gemaakt Maar wat vind je er nu z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Topper... Alleen jammer dat er zoveel ruis te horen is op Kink FM. En wat ook heel raar is, is dat het geluid steeds heel even wegvalt. Ligt niet aan het signaal, want dat blijft wel goed. Ik heb het ook gehoord bij m'n ouders en m'n broer heeft er ook last van. Het zal wel aan Kink FM zelf liggen dan, neem ik aan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Topper... Zeker! Alleen jammer dat er zoveel ruis te horen is op Kink FM. En wat ook heel raar is, is dat het geluid steeds heel even wegvalt. Ligt niet aan het signaal, want dat blijft wel goed. Ik heb het ook gehoord bij m'n ouders en m'n broer heeft er ook last van. Het zal wel aan Kink FM zelf liggen dan, neem ik aan... Dat kan ook een probleem zijn bij de kabelmaatschappij, gewoon even bellen of mailen. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Topper... Zeker! Alleen jammer dat er zoveel ruis te horen is op Kink FM. En wat ook heel raar is, is dat het geluid steeds heel even wegvalt. Ligt niet aan het signaal, want dat blijft wel goed. Ik heb het ook gehoord bij m'n ouders en m'n broer heeft er ook last van. Het zal wel aan Kink FM zelf liggen dan, neem ik aan... Dat kan ook een probleem zijn bij de kabelmaatschappij, gewoon even bellen of mailen. Groet, Jack Die ruis ligt waarschijnlijk aan de matige ontvangst hier. Op tv sneeuw het ook op veel zenders. Maar die 'hik' in het geluid ligt niet aan de kabelmaatschappij. Ik woon totaal ergens anders dan m'n ouders, en m'n broer woont weer heel ergens anders en overal hoor je die 'hik'... Maar goed, ik ga binnenkort (weer) verhuizen (dit maal is het de bedoeling dat het definitief is), en ik hoop dat het signaal daar wat beter is (vast wel). Dan heb ik in ieder geval al minder last van ruis. Misschien neem ik ook wel digitale tv en radio. Tv sowieso wel, radio moet ik nog even zien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Nog wat ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Het grappige is dat ik ergens heb gelezen dat het signaal voor de ether veel meer gecomprimeerd en gecompressed wordt dan dat voor de kabel, juist met de intentie dat het ether signaal het goed moet doen in de auto. Dus in theorie is het signaal dat in H'sum de kabel opgaat, van een betere kwaliteit dan dat voor de ether-zenders. Helaas is mijn (analoge) Casema signaal hier om te huilen wegens de kanaalconverterstoringen (de kabelmaatschappijen zetten de frequenties om in een soort van mixerschakeling met eindtrap, een soort van zender eigenlijk. En dat soms meerdere keren achter elkaar). Hierin ontstaan mengproducten en vervormingen tgv. verkeerde afregeling of foute signaalniveaus (te zacht, te kleine bandbreedte of juist teveel signaal). Dat kan leiden tot ruiserige ontvangst, birdies en gelispel ondanks dat de signaalmeter volle bak aangeeft. Dus een dipooltje doet 't al gauw beter............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 7 oktober 2008 Report Share Posted 7 oktober 2008 Of het de beste tuner is weet ik niet maar na Tubejacks ingrepen speelt deze Luxman T12 bij mij iedere dag de sterren van de hemel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts