robx Posted 12 juli 2011 Report Share Posted 12 juli 2011 ah .... mede vanwege het front end .... een verbouwde Kenwood kt1100sd ..... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 Vandaag.... deze http://blogger.xs4all.nl/tubejack/gallery/37117.aspx Beste Tubejack, Wat zonde van die mooie, authentieke AT-2600! Zoiets d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 Hahaha Spido, Grappig Kijk en vraag een rond op dit forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 juli 2011 Report Share Posted 18 juli 2011 Voor Spido, P.s. het is maar een klein tunertje hoor Hoi Jack, De AT-2600 klinkt heel mooi op mijn Yamaha versterker; hij is zelfs nog iets mooier gaan klinken. Luisteren gaat voornamelijk via een Beyer-D hoofdtelefoon of kleine B&W boxen. Ik ben er toch wel erg blij mee, in het begin dacht ik zo'n groot bakbeest, maar het gaat om de klank die eruit komt en de kast (voorkant) ga ik ook steeds mooier vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 18 juli 2011 Report Share Posted 18 juli 2011 dis mijn number one Luxman T-110 (a/k/a T-110U) (1976, $545, photo) search eBay Our panelist Jim says the FM-only T-110 was his favorite Luxman tuner, although he was not a big fan of "Luxmen" in general. Our panelist Bob agrees: "My assessment was that the 5-gang T-110 was the only Luxman worth looking at as well. Very overpriced it appears. Their later stuff was absolute dreck, comparable to any other crappy black tuner." Our contributor Mark H. says: "The T-110 is the best FM I've ever heard. In [my] area, even with a rooftop antenna, selectivity and rejection are non-issues, and the T-110 locks on and sounds great. Our T-117 was *never* this good, which I still suspect says more about our local stations than it does about the tuner. Music and voice both sound great on the T-110." Our contributor Pete G. says, "One thing I have noticed about this model is that it seems to hold its RF alignment fairly well. One of the reasons is because, instead of using compression trimmers on the main tuning cap the way many tuners do, this unit has relatively high quality ceramic trimmer caps. These are similar to the types of trimmer caps that you see in test equipment." TIC tested our friend Kevin's T-110, which sounds OK and has a nice wooden cabinet, but its sensitivity is just average and adjacent channel selectivity is surprisingly poor. Overall, we expected more from a self-proclaimed "ultimate high fidelity stereo component." The T-110's front panel crosses the line where "minimalist" turns to "boring," with just a power button, mono/stereo and muting on/off buttons, a tiny stereo light and a large tuning knob. There is much more of interest on the back panel, including fixed and variable outputs, an attenuator switch for strong signals, a 75 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 juli 2011 Report Share Posted 20 juli 2011 O, wat noodlot! Wat nut ons de beste tuner of receiver wanneer de zendmast, door vuur verteerd, van zijn sokkel is gedonderd? http://www.youtube.com/watch?v=yn25FW0gXFo&feature=related Nu Hoogersmilde zijn hoogheid heeft verloren - de ranke zendmast die ons dagelijks zo veel nieuws, commentaar en muziek bracht - behelpen we ons met de radiokanalen van de schotel-antenne. Van de Astra satelliet, dus. Via de satelliet-tuner die we tot dusverre alleen voor TV gebruikten, via HDMI-kabel naar de TV die dan volkomen overbodig een stilstaand beeld van een draagbaar radiootje vertoont, en dan naar dezelfde audio versterker en luidsprekers die ook voor het geluid van de satelliet-TV werden ingezet (via een audio-aftakking vanaf de TV). De verschillen tussen de beide radio-bronnen (analoog: FM/zendmast Smilde en digitaal: satelliet tuner) blijken groot te zijn. Vooral bij jingles en tunes die vaak worden herhaald, treden die verschillen duidelijk aan de dag. Zulke jingles en tunes hoor je zó vaak, dat ze goed in je auditief geheugen zijn vastgelegd. Maar ook als je gewoon let op het karakter en de natuurlijkheid van stemmen, de verstaanbaarheid en de uitspraak (t/d, p/b, s/z enz.), de kracht van bassen en de duidelijkheid daarvan, het "oplossend vermogen" in het algemeen... de digitale satelliet komt lang niet in de buurt - ook figuurlijk niet! - van de analoge FM-tuner. En dan moet je bedenken: die HD satelliet-tuner is het nieuwste van het nieuwste! De FM-tuner die de melkweg met hem aanveegt is een ruim veertig jaar oude Leak "Stereofetic"... P.S. Zaterdag j.l. stortte de mast Hoogersmilde in, na brand. De dag daarvóór was de zendmast in Lopik onklaar geraakt: ook na brand. Bij mij kwam ogenblikkelijk de gedachte aan een terroristische aanslag op. Dit kon toch geen toeval zijn? De twee belangrijkste zendmasten van het land, en dan nog tegelijk ook! Maar nu geen terroristische organisatie zich verantwoordelijk heeft gesteld, neig ik tot het vermoeden dat onze eigen overheid er achter zit. Die heeft immers al eerder onze gewone, vrij uit de ether te harken TV wegbezuinigd? Dat willen ze vast ook doen met onze gewone, vrij uit de ether te harken radio... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 juli 2011 Report Share Posted 20 juli 2011 Wordt aan gewerkt..... hier vind je praktisch alles wat radio betreft. http://www.radio-tv-nederland.nl/ Er zijn een aantal noodzenders neergezet in o..a. Tjerkgaast. voor de publieke omroep. Dat is ongeveer 60km vanaf Appelscha, met een 3 elements verticaal opgestelde FM antenne zou je die kunnen ontvangen. Verder zijn er voor de diverse commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 juli 2011 Report Share Posted 21 juli 2011 De verschillen tussen de beide radio-bronnen (analoog: FM/zendmast Smilde en digitaal: satelliet tuner) blijken groot te zijn. Vooral bij jingles en tunes die vaak worden herhaald, treden die verschillen duidelijk aan de dag. Zulke jingles en tunes hoor je z Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 juli 2011 Report Share Posted 21 juli 2011 Beste Goodtube, Dat zou een plausibele verklaring kunnen zijn, als ik op Skyradio had afgestemd. Mijn tuner dreigt echter vast te roesten op radio 1: nieuws, actualiteiten, sport, commentaar en dat soort onzin. (Voor goede muziek zorg ik zelf wel...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 juli 2011 Report Share Posted 22 juli 2011 Daar heb ik ook iets van (om eens een populaire uitdrukking te gebruiken). Ik heb mijn tuner zelfs maar uit het rek verwijderd, want high-end zal het nooit worden ik luisterde er nooit naar. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 juli 2011 Report Share Posted 22 juli 2011 Jack,weer aan de sluik reklame,ik wacht op Spido,s met zijn bedankjes Toen Andro.... beetje reclame maakte viel half Hear er over En Moderator zwijgt in alle talen. Jack ,tussen tunergeluid ook al modificeer je die ,met het orgineel is het een heel groot verschil,soms zetten ze een rol van 750 meter kabel er tussen om het mooier te laten klinken mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 juli 2011 Report Share Posted 22 juli 2011 Jack,weer aan de sluik reklame,ik wacht op Spido,s met zijn bedankjes Toen Andro.... beetje reclame maakte viel half Hear er over En Moderator zwijgt in alle talen. Ja Wol, die moet je hear roepen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 juli 2011 Report Share Posted 22 juli 2011 Jack,weer aan de sluik reklame [.....] Het waren welgemeende reacties van muziekliefhebbers. Ik krijg af en toe de mooiste berichten in mijn mail-box. Wie denkt, dat ik alleen om/voor geld werk, kent mij totaal niet ..... Maar zo kun je het inderdaad zien. Haal ik toch even weg Wiel.... Geen probleem. Vriendelijke groet, Jack P.s. dat van die kabels is een ànder topic ook daar ........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 juli 2011 Report Share Posted 22 juli 2011 Ik schat dat deze Tandberg 3001 na restauratie wel aardig is Als je het goed doet .... beter dan nieuw. http://www.audio-ext...p?imagesID=4400 Best nog prijzig daar 2,338.70USD en zo'n 625$ voor een rebuild bij SoundSmith Lijkt me geen overbodige luxe anders is het een vooral een "oud ding" http://www.fmtunerinfo.com/reviewsS-Z.html#tandberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 juli 2011 Report Share Posted 22 juli 2011 De top tijd van de tuners Jack was kennelijk hoe groter hoe beter. Ik zoek meer iets met de grootte van een FM 4 of een 47 lab. Overigens heb je die laatste ooit wel eens van binnen bekeken of de eerste gemodificeerd.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 juli 2011 Report Share Posted 22 juli 2011 De top tijd van de tuners Jack was kennelijk hoe groter hoe beter. Ik zoek meer iets met de grootte van een FM 4 of een 47 lab. Overigens heb je die laatste ooit wel eens van binnen bekeken of de eerste gemodificeerd.? Nee niet mee eens, Carl, Zo groot is zo'n Tandberg 3001 of Rotel RTH10 niet. Juist vrij bescheiden. Ik schat 1 HE Een Quad FM4 is maar doorsnee hiermee vergeleken. Sorry zoiets wil je niet eens.... neem dan een FM3. Een 47 Lab is nog even te nieuw, nog niet open gehad. Zet er wel geinig en retro uit. Maar "echt" nee..... een échte tuner geeft hier ongelofelijk veel plezier. Op een gegeven ogenblik heb je toch wel je eigen plaatjes gedraaid? Zet die maar eens op Radio 6, de Concert zender of radio 1 ,,,,2,4. Ik vind het wel bijzonder, bijna geen een "muziekliefhebber" vind de radio wat,, Stort één mast in en vliegt er bij één de kabels in de hens en tot in de 2e kamer staan mensen op hun achterste poten. En wordt de Minister ter verantwoording geroepen..... Dan denk ik "sukkels" Jack P.s. "analoge top tuners kun je net als analoge draaitafels........" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 juli 2011 Report Share Posted 22 juli 2011 Ik vind het wel bijzonder, bijna geen een "muziekliefhebber" vind de radio wat,, Stort één mast in en vliegt er bij één de kabels in de hens en tot in de 2e kamer staan mensen op hun achterste poten. En wordt de Minister ter verantwoording geroepen..... Ja, maar dat heeft niks met muziek te maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 juli 2011 Report Share Posted 23 juli 2011 (...) Ik vind het wel bijzonder, bijna geen een "muziekliefhebber" vind de radio wat,, Stort één mast in en vliegt er bij één de kabels in de hens en tot in de 2e kamer staan mensen op hun achterste poten. En wordt de Minister ter verantwoording geroepen..... Dan denk ik "sukkels" (...) Beste Tubejack, Ja... voor een muziekliefhebber, die ook muziekkènner is, is radio is toch altijd wat Ga-Ga-... nietwaar? Nogal vet. Tamelijk dik. Ranzig zelfs, op sommige zenders. Thicker than live. http://www.youtube.com/watch?v=LDZ9GsVKvDM Die éne mast was echter MIJN RADIO, Tubejack. De boer had maar éne mast, weinig genoeg, genoeg, genoeg. Die ene mast wèg betekent: geen radio. Geen FM/Stereo/HiFi. Geen "live" meer. (Hoe lijvig dan ook.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 juli 2011 Report Share Posted 23 juli 2011 Beste Spido, Ik weet niet waar jij naar luistert Maar als je iets pas mist, wanneer het weg is ...... Gelukkig woon ik in een regio met méér zendmasten en zenders bij "Lopik " doen het ook al weer ,zij het nog niet voluit. Daarnaast nog een kwalitatieve analoge kabel aansluitng ..... keuze zat. Maar back on track, dit vind ik ook een mooie. http://www.audio-ext...ster-p-924.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 juli 2011 Report Share Posted 23 juli 2011 Ik ben het zeker met Jack eens een radio is echt een onderschat medium. En er zijn zeker zeer leuke programma's op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 juli 2011 Report Share Posted 23 juli 2011 De top tijd van de tuners Jack was kennelijk hoe groter hoe beter. Ik zoek meer iets met de grootte van een FM 4 of een 47 lab. Overigens heb je die laatste ooit wel eens van binnen bekeken of de eerste gemodificeerd.? misschien is de Synthesis Onda iets voor je. Een ouderwetse eenvoud, geen presets en ander gedoe, lekker no nonsense, gewoon draaien aan die knop. Heb hem helaas niet al te vaak gehoord en kan ook niet best met andere tuners vergelijken maar vond het ding erg goed klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 juli 2011 Report Share Posted 23 juli 2011 Lijkt me een leuk ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 juli 2011 Report Share Posted 28 juli 2011 Dinsdagavond wss mijn vrouw met mijn dochters op stap. Met een vriend die mijn set goed kent heb ik de nieuwe luisterruimte geevalueerd. Hij was flabbergasted en net als ik van mening dat ik er stevig op vooruitgegaan ben. Dat betekent dat ik hoop dat de Oracle Delphi met Graham 2.2 arm net als ik een lang leven beschoren is. Hetzelfde geldt voor de Conrad Johnson 17 LS (pre) en 11a (eind). Ook de Monitor Audio 20 SE LS klinken hier prachtig. De Benz Ruby L3 zal wel een keer aan vervanging toe zijn als ik zo doorga met draaien en ik heb geen flauw benul wat ik dan doe. Hetzelfde geldt voor de Meridian CD. Wellicht is de Whest phono nog te verbeteren? Een tuner mis ik wel. Nu kan ik twee dingen doen een setje kopen als de Quad Elite met cd speler en tuner. Het grote voordeel is dat ik dit makkelijk kwijt kan in mijn rack. Een andere optie is een klassieker van 20 jaar geleden met een wat langere interlink op een verborgen plek. Als ik dit laatste doe dan moet het apparaat niet te groot zijn en tenminste een paar voorkeurszenders hebben. Voor de rest volledig analoog en er "lekker" uitzien. Kortom binnen een half jaar ben ik er wel uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 juli 2011 Report Share Posted 28 juli 2011 Koop gewoon die Meridian 504 waar je het laatst over had. En zet een 3 elements FM antenne op het dak of op zolder. Opgelost Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 juli 2011 Report Share Posted 28 juli 2011 Koop gewoon die Meridian 504 waar je het laatst over had. En zet een 3 elements FM antenne op het dak of op zolder. Opgelost Jack Die stond er helaas niet meer op Jack. We komen er wel uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts