Hans van Liempd Posted 19 juni 2006 Report Share Posted 19 juni 2006 M.b.t. het meerijden. Mijn "taxi" rijdt deze keer tot Zaltbommel. Ik rij verder mee met Hansko. Dus Sodejuu, je kunt nu kiezen... Schijndel of Zaltbommel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 juni 2006 Report Share Posted 19 juni 2006 Heb je nou nog niet de winkel van Henk leeg gekocht Kraus? Laat maar weten welke tijd je in gedachten hebt, dan kan je meteen even mijn nieuwe stekkie zien Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 19 juni 2006 Report Share Posted 19 juni 2006 Is er dan al 'n programma..?? Een heel klein beetje. De tijden die ik noem zijn een eerste opzetje. En verder: de opzet van wel meedenkende hr dekkers klinkt superdegelijk, wetenschappelijk geheel verantwoord..., maar die 8-ste juli wil ik gewoon met m'n apparatuur in hobbyistische sfeer bezig zijn. En dat proef ik ook een beetje uit de reacties van de deelnemers. Dus: de opzet die ons aller Kraus in het begin heeft genoemd lijkt mij een hele leuke en gezellige. Het gaat (mij 'slechts') om indrukken. En ik ga me er geen moment voor inzetten te rekenen aan de uitkomsten. Daarvoor is n te klein, enige zinnige basisdata voor een adequate power-analyse ontbreken, en elke test die we nu bedenken is niet eens gevalideerd, etc. etc. Hoe goed we dat ook proberen te doen - 'Studio Picoso' is geen testlab, maar gewoon een luisterruimte. En op 8 juli gaan we daar een beetje 'prutsen' met kabels - gewoon door wat luisterindrukken op te doen met verschillende luidsprekerkabels. En daar mag best een blind testdeel in zitten - en als iedere deelnemer bij de blindtest roept 'Oh, maar dat is kabel nr 4; dat was toch de XYZ-kabel?' dan overtuigt mij het wel dat er grote verschillen (kunnen) zitten tussen luidsprekerkabels (in mijn set). En hoe we de 'XYZ-kabel'-kwaliteiten waarderen, tja, dat is dan weer een subjectief verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 juni 2006 Report Share Posted 19 juni 2006 Is er dan al 'n programma..?? Een heel klein beetje. De tijden die ik noem zijn een eerste opzetje. En verder: de opzet van wel meedenkende hr dekkers klinkt superdegelijk, wetenschappelijk geheel verantwoord..., maar die 8-ste juli wil ik gewoon met m'n apparatuur in hobbyistische sfeer bezig zijn. En dat proef ik ook een beetje uit de reacties van de deelnemers. Dus: de opzet die ons aller Kraus in het begin heeft genoemd lijkt mij een hele leuke en gezellige. Het gaat (mij 'slechts') om indrukken. En ik ga me er geen moment voor inzetten te rekenen aan de uitkomsten. Daarvoor is n te klein, enige zinnige basisdata voor een adequate power-analyse ontbreken, en elke test die we nu bedenken is niet eens gevalideerd, etc. etc. Hoe goed we dat ook proberen te doen - 'Studio Picoso' is geen testlab, maar gewoon een luisterruimte. En op 8 juli gaan we daar een beetje 'prutsen' met kabels - gewoon door wat luisterindrukken op te doen met verschillende luidsprekerkabels. En daar mag best een blind testdeel in zitten - en als iedere deelnemer bij de blindtest roept 'Oh, maar dat is kabel nr 4; dat was toch de XYZ-kabel?' dan overtuigt mij het wel dat er grote verschillen (kunnen) zitten tussen luidsprekerkabels (in mijn set). En hoe we de 'XYZ-kabel'-kwaliteiten waarderen, tja, dat is dan weer een subjectief verhaal. Prima idee.... Om kabels in een blindtest te vergelijken zouden we dus extremen moeten vergelijken. Met zo'n grote groep werkt het anders toch niet. Ik denk dus aan een heel sloom klinkende kabel als een dikke standaard koperkabel t.o.v. b.v. een Nordost.... Dan zou gelijk het idee uit de wereld helpen, dat er geen verschillen zijn... Voorlopig is dat al heel wat.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 juni 2006 Report Share Posted 19 juni 2006 [...]wel meedenkende hr dekkers klinkt superdegelijk, [...] Ik voel mij vereerd... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 juni 2006 Report Share Posted 19 juni 2006 M.b.t. het meerijden. Mijn "taxi" rijdt deze keer tot Zaltbommel. Ik rij verder mee met Hansko. Dus Sodejuu, je kunt nu kiezen... Schijndel of Zaltbommel. Da's 1 of twee keer "overstappen. Ik deenk niet dat ik er problemen mee heb om 2 keer over te stappen, dus kom ik mooi eerst naar Schijndel Hoe laat? Ik hoop van harte dat jullie niet gelijk om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 juni 2006 Report Share Posted 29 juni 2006 't is hier errug stil....???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 juni 2006 Report Share Posted 30 juni 2006 Wellicht omdat het nog plaats moet vinden Maar.... WAT gaan we precies doen dan...?? Wat moet ik meebrengen b.v...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 juni 2006 Report Share Posted 30 juni 2006 Even een lijstje met mogelijk te testen kabels. Start met dikke koperdraad Mijn voorstel is: biwire op Reference 1 & 2 Zomaar een handvol kabels. - eenvoudige koperkabel LS-draad - JK acoustics type III - VDH Inspiration zonder aardedraad lead - VDH Inspriation met aardedraad lead - VDH Revelation - Kimbel Monocle X, single-wire (Hansko) - Statement NBS Monitor LS kabel, single- of bi-wire? (Arjen de Goeij) - Audiotruth Forest Biwire, bi-wire (Sodejuu) - MIT Terminator 2, single-wire (Sodejuu) - Hans van Liempd gevlochten kabel (Hans, kies maar eentje uit met biwire configuratie uit) Praktische zaken: op zowel de versterker als de luidsprekerterminals kunnen 'klem'bananen als spades worden gebruikt. De JK Reference monitor heeft een bi-wire ingang die is kortgesloten met vergulde koperen bruggen. Single wires zouden we kwijt kunnen door te beginnen met alleen luisteren naar de Reference 1 monitor deel van de luidspreker. Gezien de hoeveelheid opties en de praktische uitvoerbaarheid zullen we misschien het aantal op te nemen kabels in de 'test' moeten beperken. @Kraus: In de lijst van de andere topic stond ook nog Niels 007 - ik weet niet of hij nog interesse heeft. Ik reken mezelf als deelnemer maar niet mee - die 11 of 12 mensen moet wel kunnen - al zullen dan wel een paar mensen redelijk ver off-axis belanden. En we moeten zien hoeveel deelnemers er natuurlijk feitelijk zullen kunnen zijn. Misschien durante de test, maar vooral daarna kunnen de luisteraars volop van plaats wisselen. @Hans: We zullen tingel-tangel vermijden - en iets lekker dynamisch uitzoeken. Daar zal een stuk klassiek bij zitten (opening Rachmaninoff pianoconcert nr 1 of stukje uit Strawinsky's vuurvogel of stukje Sjostakovitsj), een stukje bigband lijkt me wel aardig (ik heb wel wat moois van GRP-label), en een stuk pop (iets van Live met uitersteten misschien?). Hier staat het Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 juni 2006 Report Share Posted 30 juni 2006 Even een lijstje met mogelijk te testen kabels. Start met dikke koperdraad Mijn voorstel is: biwire op Reference 1 & 2 Zomaar een handvol kabels. - eenvoudige koperkabel LS-draad - JK acoustics type III - VDH Inspiration zonder aardedraad lead - VDH Inspriation met aardedraad lead - VDH Revelation - Kimbel Monocle X, single-wire (Hansko) - Statement NBS Monitor LS kabel, single- of bi-wire? (Arjen de Goeij) - Audiotruth Forest Biwire, bi-wire (Sodejuu) - MIT Terminator 2, single-wire (Sodejuu) - Hans van Liempd gevlochten kabel (Hans, kies maar eentje uit met biwire configuratie uit) Praktische zaken: op zowel de versterker als de luidsprekerterminals kunnen 'klem'bananen als spades worden gebruikt. De JK Reference monitor heeft een bi-wire ingang die is kortgesloten met vergulde koperen bruggen. Single wires zouden we kwijt kunnen door te beginnen met alleen luisteren naar de Reference 1 monitor deel van de luidspreker. Gezien de hoeveelheid opties en de praktische uitvoerbaarheid zullen we misschien het aantal op te nemen kabels in de 'test' moeten beperken. @Kraus: In de lijst van de andere topic stond ook nog Niels 007 - ik weet niet of hij nog interesse heeft. Ik reken mezelf als deelnemer maar niet mee - die 11 of 12 mensen moet wel kunnen - al zullen dan wel een paar mensen redelijk ver off-axis belanden. En we moeten zien hoeveel deelnemers er natuurlijk feitelijk zullen kunnen zijn. Misschien durante de test, maar vooral daarna kunnen de luisteraars volop van plaats wisselen. @Hans: We zullen tingel-tangel vermijden - en iets lekker dynamisch uitzoeken. Daar zal een stuk klassiek bij zitten (opening Rachmaninoff pianoconcert nr 1 of stukje uit Strawinsky's vuurvogel of stukje Sjostakovitsj), een stukje bigband lijkt me wel aardig (ik heb wel wat moois van GRP-label), en een stuk pop (iets van Live met uitersteten misschien?). Hier staat het Hans Pff... al die kabels....???? Ik zal ermee beginnen m'n triwire set bij Thingman te laten. Blijft er alleen single of biwire over. Scheelt al weer. M.b.t. de muziek zal ik ook 'n greep doen. We zien dan wel verder. Als we maar niet eerst 2 uur moeten dicusieren over de muziekkeuze. Dat zou zonde zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 30 juni 2006 Report Share Posted 30 juni 2006 Ik heb contact gehad met John van Gent en die wil graag zijn ls kabel single wire inbrengen in de vergelijk. Gezien de positieve reacties op zijn interlinks lijkt me dit interessant. Ik zal ze in ieder geval meenemen, woon niet zo ver weg van hem. Desnoods laat ik mijn eigen Kimber Monocle vallen als het er teveel worden. Goed idee?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 30 juni 2006 Report Share Posted 30 juni 2006 Ik zal ermee beginnen m'n triwire set bij Thingman te laten. Blijft er alleen single of biwire over. Scheelt al weer. En daar ben ik dan weer heel blij mee..... Ik heb vanmiddag geluisterd naar de beide interlinks en het netsnoer (aan de cd-speler) en ben heel aangenaam verrast. Het ruimtebeeld is zonder twijfel groter in drie dimensies; met name de toegenomen diepte is een verrassing. In het klankbeeld heb ik vooralsnog geen verandering waargenomen die ook te benoemen is. Later dit weekend hoop ik ook je luidsprekerkabel erbij te kunnen hangen, zodat de hele set met jouw bekabeling is uitgerust. Daar probeer ik dan zo lang mogelijk naar te luisteren; in elk geval totdat het weer jouw kant op moet. Hopelijk heb je geen kabels bij me achtergelaten die niet meer te krijgen zijn.... Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 30 juni 2006 Report Share Posted 30 juni 2006 Even een lijstje met mogelijk te testen kabels. Start met dikke koperdraad Mijn voorstel is: biwire op Reference 1 & 2 Zomaar een handvol kabels. - eenvoudige koperkabel LS-draad - JK acoustics type III - VDH Inspiration zonder aardedraad lead - VDH Inspriation met aardedraad lead - VDH Revelation - Kimbel Monocle X, single-wire (Hansko) - Statement NBS Monitor LS kabel, single- of bi-wire? (Arjen de Goeij) - Audiotruth Forest Biwire, bi-wire (Sodejuu) - MIT Terminator 2, single-wire (Sodejuu) - Hans van Liempd gevlochten kabel (Hans, kies maar eentje uit met biwire configuratie uit) Praktische zaken: op zowel de versterker als de luidsprekerterminals kunnen 'klem'bananen als spades worden gebruikt. De JK Reference monitor heeft een bi-wire ingang die is kortgesloten met vergulde koperen bruggen. Single wires zouden we kwijt kunnen door te beginnen met alleen luisteren naar de Reference 1 monitor deel van de luidspreker. Gezien de hoeveelheid opties en de praktische uitvoerbaarheid zullen we misschien het aantal op te nemen kabels in de 'test' moeten beperken. @Kraus: In de lijst van de andere topic stond ook nog Niels 007 - ik weet niet of hij nog interesse heeft. Ik reken mezelf als deelnemer maar niet mee - die 11 of 12 mensen moet wel kunnen - al zullen dan wel een paar mensen redelijk ver off-axis belanden. En we moeten zien hoeveel deelnemers er natuurlijk feitelijk zullen kunnen zijn. Misschien durante de test, maar vooral daarna kunnen de luisteraars volop van plaats wisselen. @Hans: We zullen tingel-tangel vermijden - en iets lekker dynamisch uitzoeken. Daar zal een stuk klassiek bij zitten (opening Rachmaninoff pianoconcert nr 1 of stukje uit Strawinsky's vuurvogel of stukje Sjostakovitsj), een stukje bigband lijkt me wel aardig (ik heb wel wat moois van GRP-label), en een stuk pop (iets van Live met uitersteten misschien?). Hier staat het Hans Pff... al die kabels....???? Ik zal ermee beginnen m'n triwire set bij Thingman te laten. Blijft er alleen single of biwire over. Scheelt al weer. M.b.t. de muziek zal ik ook 'n greep doen. We zien dan wel verder. Als we maar niet eerst 2 uur moeten dicusieren over de muziekkeuze. Dat zou zonde zijn. Hoi Hans, Nee, we gaan niet 2 uur discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Hoi Hans, Nee, we gaan niet 2 uur discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Eerst zeg je: Handig zou zijn wanneer we nummers (stukken) kiezen die voor iedereen bekend zijn gebruiken. En dan: Ik denk b.v. aan: Graceland (4:48 min) van Paul Simon (van Graceland). ruimtelijke opname met veel percussie. Somewhere,sombody (2:45 min) van Jennifer Warnes (van The Hunter) duet.. scheiding stemmen is soms heeeel moeilijk. Prologue (West side story) (5:01) van Dave Grusin (van The west side story) Bigband highendopname. En jij denkt dat iedereen dit allemaal kent? Of kom ik echt van een andere planeet? Van de langere nummers zouden we dan b.v. maar 3 min kunnen draaien. En dat is natuurlijk vloeken in de kerk, een nummer afkappen na 3 minuten... Bovendien, zo lang duren die nummers niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Of kom ik echt van een andere planeet? Ja De 1e twee nummers ken ik goed omdat ik de cd's heb, het 3e nummer is mij onbekend totdat ik hem hoor. Muziek met ruimtelijkheid en slamm (dynamiek) heb ik ook wel liggen, veel percussie is hopelijk geen probleem Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Nummers die iedereeen kent? Ik zal die van Jennifer Warnes ook wel kennen als ik het hoor. Van de west side story vind ik niks goed, sorry (allemaal zwaar overgeproduceerd Amerikaans gebral). En Graceland vind ik niks speciaals. Als ik dat 10 keer moet aanhoren, ga ik wel naar buiten. Als we iets moeten kiezen wat iedereen kent, kom ik niet veel verder dan "Daar komt Swiebertje" of "Heb je even voor mij" van Frans Boer Ik denk dat als je een beetje luistervermogen hebt, het niet echt uitmaakt wat je draait. Als je twee keer een nummer op de originele opstelling draait, moet je dat toch wel door kunnen trekken naar de dezelfde set met een ander snoertje. Ik ken de set van John niet, dus ik weet ook niet hoe voor mij bekende nummers bij hem klinken. Als ik daar vanuit ga, maakt het dus geen biet uit wat er gedraaid wordt, dus geef ik de voorkeur aan leuke en goeie nummers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Nummers die iedereeen kent? Ik zal die van Jennifer Warnes ook wel kennen als ik het hoor. Van de west side story vind ik niks goed, sorry (allemaal zwaar overgeproduceerd Amerikaans gebral). En Graceland vind ik niks speciaals. Als ik dat 10 keer moet aanhoren, ga ik wel naar buiten.Als we iets moeten kiezen wat iedereen kent, kom ik niet veel verder dan "Daar komt Swiebertje" of "Heb je even voor mij" van Frans Boer Ik denk dat als je een beetje luistervermogen hebt, het niet echt uitmaakt wat je draait. Als je twee keer een nummer op de originele opstelling draait, moet je dat toch wel door kunnen trekken naar de dezelfde set met een ander snoertje. Ik ken de set van John niet, dus ik weet ook niet hoe voor mij bekende nummers bij hem klinken. Als ik daar vanuit ga, maakt het dus geen biet uit wat er gedraaid wordt, dus geef ik de voorkeur aan leuke en goeie nummers De origenele West side story.. is mischien niet iedereens smaak. De Proloog van Crusin is zeker om verschillen te horen m.i. heel geschikt. Jennifer Warnes.... tja, mijn favoriete muziek is het niet althans "the Hunter" niet. Maar veel "luisteraars" kennen dit nummer wel. Ik vind niks zo vervelend dan een uitspraak over geluidskwaliteit te moeten doen terwijl ik de ruimte, de set Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Hopelijk heb je geen kabels bij me achtergelaten die niet meer te krijgen zijn.... Toine. Nee hoor. Er is nog draad genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Ja Hans, ik weet dat je gewoon een paar voorbeelden aandraagt. Niks mis mee en het is idd erg simpel om dat af te breken. Ik hou ervan om iets nieuws te horen of iig iets dat niet na 3 keer begint te vervelen. Ik ken de Proloog van Crusin en ik vind het nog steeds waardeloos overgeproduceerd typisch Amerikaanse shit. Het past prima op een bune, maar ik wil het echt niet in mijn huiskamer horen. Ik zal morgen (vandaag) eens kijken of ik met wat voorstellen kan komen. Ik denk daarbij aan iets van Morphine (Bj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 .. . (aub geen zang in het klassieke werkje). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Krijgen we het adres nog, of is dat verstuurt terwijl m'n PC eruit lag...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 aub geen zang in het klassieke werkje. Waarom geen klassieke zang? Een koor (met orkest) stuk werkt bij mij bij luistersessies altijd zeer verhelderend als ik wil weten hoe transparant de set klinkt en hoeveel fijne details het laat horen. Groet, Azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Hoi, Is er ook bekend hoeveel mensen er zullen deelnemen en uit hoeveel kabels er gekozen gaat worden bij een eventuele test? Dan kan ik uitrekenen wat een groepje dove aapjes zou kunnen scoren, dat lijkt me nuttig om van te voren te weten. Achteraf is ook zo als mosterd na de maaltijd. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Hoi, Is er ook bekend hoeveel mensen er zullen deelnemen en uit hoeveel kabels er gekozen gaat worden bij een eventuele test? Dan kan ik uitrekenen wat een groepje dove aapjes zou kunnen scoren, dat lijkt me nuttig om van te voren te weten. Achteraf is ook zo als mosterd na de maaltijd. Groet, Jacco Dove apen? Waar haal je die in hemelsnaam vandaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts