Jump to content

Kabels bij Picoso

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Is er ook bekend hoeveel mensen er zullen deelnemen en uit hoeveel kabels er gekozen gaat worden bij een eventuele test? Dan kan ik uitrekenen wat een groepje dove aapjes zou kunnen scoren, dat lijkt me nuttig om van te voren te weten. Achteraf is ook zo als mosterd na de maaltijd.

Groet,

Jacco

Dove apen? Waar haal je die in hemelsnaam vandaan? :huh:

Die heb ik altijd bij me. Best handig hoor, en rustig want ze kunnen ook niet praten of geluid maken. Ze beinvloeden elkaar niet zogezegd.

Groet,

Jacco

Hoi,

Is er ook bekend hoeveel mensen er zullen deelnemen en uit hoeveel kabels er gekozen gaat worden bij een eventuele test? Dan kan ik uitrekenen wat een groepje dove aapjes zou kunnen scoren, dat lijkt me nuttig om van te voren te weten. Achteraf is ook zo als mosterd na de maaltijd.

Groet,

Jacco

We laten het je achteraf wel weten.

Straks zijn er die niet komen opdagen en dan moet je de ingewikkelde berekening twee keer doen. Kun je ook rekening houden met de hitte? Uit je andere topic begrijp ik dat ooraandoeningen ook van grote invloed zijn. Dove aapjes is makkelijk, maar mensen met verschillende ooraandoeningen dat wordt toch wel erg lastig. :P

Hoi,

Groet,

Jacco

Die heb ik altijd bij me. Best handig hoor, en rustig want ze kunnen ook niet praten of geluid maken. Ze beinvloeden elkaar niet zogezegd.

Groet,

Jacco

Het broodje Aap komt dus bij jou vandaan. :lol:

Hoi,

Groet,

Jacco

Normaal is Jacco serieus...niet dan?

Ik bedoel het goed. En ook wel serieus, want als ik weet wat mijn behaarde vriendjes kunnen scoren en een groepje echte mensen behaald hetzelfde, dan is het niet zo een relevante test geweest. Er vanuit gaande dat er vantevoren gevraagd is om een duidelijk anders klinkende kabel te identificeren in zo'n test. Bijvoorbeeld 3 kabels waarvan 2 hetzelfde of iets heel anders.

Groet,

Jacco

Hoi,

Groet,

Jacco

We laten het je achteraf wel weten.

Straks zijn er die niet komen opdagen en dan moet je de ingewikkelde berekening twee keer doen. Kun je ook rekening houden met de hitte? Uit je andere topic begrijp ik dat ooraandoeningen ook van grote invloed zijn. Dove aapjes is makkelijk, maar mensen met verschillende ooraandoeningen dat wordt toch wel erg lastig. :P

Die berekening valt wel mee. Ik zal een schot voor de boeg geven.

Ik ga er van uit dat je uit 2 "objecten" mag kiezen (de kans op succes is dus 50 %) en dat er 10 aanwezigen meedoen aan de test:

Statistisch interessant: 8 of meer personen moeten het juist hebben

Statistisch van belang: 9 of meer personen moeten het juist hebben

Statistisch zeer van belang: alle 10 moeten het juist hebben

2 "objecten" en 9 personen:

Statistisch van belang: alle 9 moeten het juist hebben

Statistisch zeer van belang: kan niet voorkomen

2 "objecten" en 11 personen:

Statistisch interessant: 9 of meer personen moeten het juist hebben

Statistisch van belang: 10 of meer personen moeten het juist hebben

Statistisch zeer van belang: alle 11 moeten het juist hebben

Dan bij 3 "objecten" en 10 personen:

Statistisch interessant: 7 of meer personen moeten het juist hebben

Statistisch van belang: 8 of meer personen moeten het juist hebben

Statistisch zeer van belang: 9 of meer personen moeten het juist hebben

3 "objecten" en 9 personen:

Statistisch interessant: 6 of meer personen moeten het juist hebben

Statistisch van belang: 7 of meer personen moeten het juist hebben

Statistisch zeer van belang: 8 of meer personen moeten het juist hebben

3 "objecten" en 11 personen:

Statistisch interessant: 7 of meer personen moeten het juist hebben

Statistisch van belang: 8 of meer personen moeten het juist hebben

Statistisch zeer van belang: 9 of meer personen moeten het juist hebben

Groet,

Jacco

Zoals je hebt kunnen lezen in het Furutech verhaal op het andere forum, kan het nooit en te nimmer goed gaan...we luisteren immers allemaal anders.

Overigens jouw omschrijvingen qua aantal heb ik wat moeite mee

Deze bijvoorbeeld:

Statistisch van belang: 9 of meer personen moeten het juist hebben

Moet dat niet zijn:

Statistisch interessant: 8 personen moeten het juist hebben

Statistisch van belang: 9 personen moeten het juist hebben

Nee, want de kans dat bijvoorbeeld 8 personen het juist hebben, is anders dan de kans dat 8 of meer het juist hebben. Die kans is kleiner. Als er precies 8 mensen het juist mogen hebben, dan doet het geval dat 9 personen het juist hebben niet meer mee. En dat zou raar zijn.

Maar ik begrijp wel iets van je bezwaar, stel dat er 9 personen het juist hebben, is het en interessant en statisch van belang.

Het gaat prima als er echt verschillen waarneembaar zijn, dat is juist de insteek. Maar zoals je ziet moeten er nogal wat mensen het bij het rechte eind hebben. Zie dat als uitdaging.

Groet,

Jacco

Ik vraag me af WAT we fout of juist moeten hebben :blink: Je kan niks fout of juist hebben als je gewoon kabeltjes vergelijkt. Je kan hooguit zeggen of je de ene mooier of minder vindt dan de andere. Ik geef toe dat je daar wel consequent in moet zijn. Als je dat niet bent, heb je idd niks aan een dergelijk vergelijk.

Ik ga wel weer ff zeuren over gemoedsrust. Het kan zijn dat je van een bepaald muziekstuk (bijv iets van F.B., of voor een ander, Bj

Ik vraag me af WAT we fout of juist moeten hebben :blink: Je kan niks fout of juist hebben als je gewoon kabeltjes vergelijkt. Je kan hooguit zeggen of je de ene mooier of minder vindt dan de andere. Ik geef toe dat je daar wel consequent in moet zijn. Als je dat niet bent, heb je idd niks aan een dergelijk vergelijk.

Ik ga wel weer ff zeuren over gemoedsrust. Het kan zijn dat je van een bepaald muziekstuk (bijv iets van F.B., of voor een ander, Bj

Hallo,

Ik heb een vraag. Wie komt er uit de buurt van Rotterdam en die op de 8e richting Groningen gaat en die mijn Transrotor Porcino kan afgeven bij Audio Selectief te Sneek?????

Graag reacties.

Groet Robin

Wanneer je het afscheid ziet naderen van een familielid (in dit geval mijn moeder) dan BEN je er voor je familie, ook al is dat in dit geval niet BIJ mijn moeder. Ik tenminste wel.

Roots, bloody roots....  ;)

Sterkte, Henk.

Wanneer je het afscheid ziet naderen van een familielid (in dit geval mijn moeder) dan BEN je er voor je familie, ook al is dat in dit geval niet BIJ mijn moeder. Ik tenminste wel.

Roots, bloody roots.... ;)

Precies. Sterkte ermee Henk.

'de komende tijd'

Die tijd duurt al 3/4 jaar. Desalnietemin toch bedankt Gerald :)

De manier waarop is vaak oneerlijk.

Ik heb vorig jaar afscheid van mijn vader moeten nemen die op 54-jarige leeftijd de strijd tegen ###### heeft verloren. Veel te jong dus. Hij heeft bijna een jaar op bed gelegen en we konden niets doen. Je ziet dan een bouwvakker die ruim 100 kg woog aftakelen tot een heel fragiel en hulpbehoevend mensje van nog geen 40 kg.

Dat geeft een heel machteloos gevoel.

Ik heb vorig jaar afscheid van mijn vader moeten nemen die op 54-jarige leeftijd de strijd tegen ###### heeft verloren.

Vreselijk, veel te jong ook.

Ik heb meerdere mensen in mijn omgeving op zo'n manier zien gaan, heel erg die strijd die haast nooit gewonnen wordt.

Guest C J

Ome Henk; alle sterkte voor jou en allen die je lief hebt de resterende tijd en, de tijd daarna.

Ook ik heb voor jaren terug mijn eigen moeder deze ongelijke strijd zien verliezen en dat is onbeschrijvelijk om aan te zien.

Nogmaals, sterkte.