rocco Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Inderdaad is de opname zeer onderscheidend. Wat dat betreft een tip die ik op hififorum.nl tegenkwam: Chris Whitley, Perfect Day Klinkt fantastisch, zo luchtig en ruimtelijk. Een must voor iedere audiofiel, vooral die van licht alternatieve bluesy easy rock houden. Wreed mooi! Wat de akoestiek betreft, bij mij valt het allemaal reuze mee hoor, ik zit niet helemaal tussen de gordijnen en de kleedjes: het moet er in de eerste plaats wel een beetje uitzien uiteraard. Het meest scheelde gewoon de plaatsing van de speakers: indraaien, waterpas, afstand vanaf de muren. Over de versterkers in vergelijk: mis je niet het buizenkarakter van de Unico? Inderdaad zou ook mijn bas mogelijk strakker kunnen, dat zou ik wel eens willen horen. Maar net als jij ben ik eigenlijk sattisfied en geniet ik iedere keer wanneer ik het spul aanzet. Het enige wat ik nog doe is CD's kopen. Audiogroet, rocco Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Beste Gruiter, Maar... waar is de trap naar beneden?? Vanaf de keuken, bedoel ik... Beste Hans, De gelijkzijdige driehoek is in principe ideaal. Maar een geometrisch gelijkzijdige driehoek is dat vaak akoestisch niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Bedankt voor de muziektip Rocco. Wat betreft plaatsing en indraaien deel ik je ervaringen zeker. Een andere tip is het strak aandraaien van de spikes waardoor het geheel nog wat steviger staat en dus ook strakker klinkt. Ook een stukje masterbase doet kleine wonderen. Om heel eerlijk te zijn vond ik de Unico (zeker na het vervangen van het buisje) iets mooier kwa stemweergave. De stemmen klonken wat luchtiger en dat kwam zeker met sommige jazz albums erg mooi uit de verf. Ik waande me soms in een rokerig jazz cafe. Het gemis aan fundament was af en toe erg vervelend als ik wat pop of wat steviger rock draaide. Met de Bluenote kreeg de muziek net dat stukje pit waar ik naar op zoek was. Na het vervangen van mijn luidsprekerkabel nam de openheid toe wat ook weer ten gunste kwam van de stemweergave. Ook het dag-en-nacht laten aanstaan heeft een positief effect. De Bluenote is voor mijn gevoel wat meer all-round die goed overweg kan met al mijn muziek, maar eerlijk is eerlijk met een buis krijgt een stem net dat stukje extra. Het was een aspect dat zeker mee heeft gespeeld bij de keuze, maar ik vond de voordelen van de Bluenote in mijn set (m.n. de strakkere klank) toch wat zwaarder wegen. De recente aanschaf van de Lyra heeft er toe geleid dat er nog weer wat meer detail uit de groef wordt gehaald en oa de stemweergave op een hoger niveau wordt getild (zo zijn subtiele slikgeluidjes nu veel beter hoorbaar). Ook kwa dynamiek is er nog weer wat vooruitgang geboekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Beste Gruiter, Maar... waar is de trap naar beneden?? Vanaf de keuken, bedoel ik... Ik woon in een maisonette waarbij je vanaf de galerij in de hal binnenkomt die doorloopt naar de keuken. Met een trap naar beneden bereik je de woonkamer. Aangezien ik de schets vanuit de woonkamer situatie heb getekend (daar woor de set staat), spreek ik van een "trap naar boven (keuken)" Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Beste Gruiter, Maar... waar is de trap naar beneden?? Vanaf de keuken, bedoel ik... Ik woon in een maisonette waarbij je vanaf de galerij in de hal binnenkomt die doorloopt naar de keuken. Met een trap naar beneden bereik je de woonkamer. Aangezien ik de schets vanuit de woonkamer situatie heb getekend (daar woor de set staat), spreek ik van een "trap naar boven (keuken)" Ga daar nou niet op in, hij zit je te dollen. Wel grappig... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Beste Gruiter, Maar... waar is de trap naar beneden?? Vanaf de keuken, bedoel ik... Ik woon in een maisonette waarbij je vanaf de galerij in de hal binnenkomt die doorloopt naar de keuken. Met een trap naar beneden bereik je de woonkamer. Aangezien ik de schets vanuit de woonkamer situatie heb getekend (daar woor de set staat), spreek ik van een "trap naar boven (keuken)" Ga daar nou niet op in, hij zit je te dollen. Wel grappig... Groet, Jacco Ik dacht al dat het een grap was, de twijfel sloeg toe op dit tijdstip ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 Lao-Tse: "De Weg omhoog is de Weg omlaag!" Heel filosofisch. Zegt een boel over politiek, economie... en high/low fidelity. Okay: 't was dollen. Maar: serieus dollen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocco Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 Bedankt voor de muziektip Rocco. Wat betreft plaatsing en indraaien deel ik je ervaringen zeker. Een andere tip is het strak aandraaien van de spikes waardoor het geheel nog wat steviger staat en dus ook strakker klinkt. Ook een stukje masterbase doet kleine wonderen. Om heel eerlijk te zijn vond ik de Unico (zeker na het vervangen van het buisje) iets mooier kwa stemweergave. De stemmen klonken wat luchtiger en dat kwam zeker met sommige jazz albums erg mooi uit de verf. Ik waande me soms in een rokerig jazz cafe. Het gemis aan fundament was af en toe erg vervelend als ik wat pop of wat steviger rock draaide. Met de Bluenote kreeg de muziek net dat stukje pit waar ik naar op zoek was. Na het vervangen van mijn luidsprekerkabel nam de openheid toe wat ook weer ten gunste kwam van de stemweergave. Ook het dag-en-nacht laten aanstaan heeft een positief effect. De Bluenote is voor mijn gevoel wat meer all-round die goed overweg kan met al mijn muziek, maar eerlijk is eerlijk met een buis krijgt een stem net dat stukje extra. Het was een aspect dat zeker mee heeft gespeeld bij de keuze, maar ik vond de voordelen van de Bluenote in mijn set (m.n. de strakkere klank) toch wat zwaarder wegen. De recente aanschaf van de Lyra heeft er toe geleid dat er nog weer wat meer detail uit de groef wordt gehaald en oa de stemweergave op een hoger niveau wordt getild (zo zijn subtiele slikgeluidjes nu veel beter hoorbaar). Ook kwa dynamiek is er nog weer wat vooruitgang geboekt. He, wat een eenvoudige tip: het aandraaien van de spikes! Gauw gedaan, dank weer. Ik geloof dat ik de meer eenvoudige zaken nogal over het hoofd zie. Geniet ze verder en droom ze over de Ducales! Tzt een keer, ooit, als de kriebels komen, schip met geld. Groet, Rocco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts