s0000884 Posted 10 juni 2006 Report Share Posted 10 juni 2006 Mooi, dat zou ik ook wel eens willen doen. Ik heb het geloof ik weleens eerder gezegd hear, maar wat wij in onze beleving als beter ervaren (in een blinde test) is niet iets dat een SACD beter doet dan een CD. Wij genieten niet meer van een trommel als de fase-karakteristiek minimaal beter is. Wij genieten niet meer van een viool als de S/N afstand met nog eens 20 dB toeneemt. Dat er minimaal hoorbaar verschil optreedt in randgevallen in een een of andere luisterruimte in WAY is dan niet zo waardevol imho. Uiteraard vervalt dit als het tegengestelde wordt aangetoond, maar daar hebben de hoge-resolutiekampen nu jaren de tijd voor gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 10 juni 2006 Report Share Posted 10 juni 2006 Neem voor de gein eens een CD op vanaf de analoge uitgang van een SACD en test die blind tegen een SACD. Ik kon het niet uit elkaar houden, en dat sluit het dragerformaat als klankfactor uit. Ik heb een keer hetzelfde gedaan met een opname van CD analoog gekopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 10 juni 2006 Report Share Posted 10 juni 2006 Hoe zag die DAC er dan uit? 1 bit op 2.8 MHz lijkt mij een ander pad te hebben dan 44k1 16 bits. De dac is nog niet op de markt dus op details kan ik niet ingaan. Maar je weet dat elke dac tegenwoordig sigma-delta is. DSD is dat inherent, en de PCM gaat door een upsampler/noise shaper die lijkt op die voor DSD en heeft een ruisbijdrage die 20 dB onder de intrinsieke vloer ligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 10 juni 2006 Report Share Posted 10 juni 2006 Sorry Jacco maar ik moet hier op mijn tong bijten. Hopelijk kan ik er na de AES op ingaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 11 juni 2006 Report Share Posted 11 juni 2006 Een echte Vlissinger... vissen zit ze in het bloed Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 11 juni 2006 Report Share Posted 11 juni 2006 Een echte Vlissinger... vissen zit ze in het bloed Pas maar op: Vlissingen was vroeger ook een piratennest Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 11 juni 2006 Report Share Posted 11 juni 2006 Idd. Wat ik me herinner uit mijn tijd in Bresjes is dat je naar Vlissingen ging voor de bioscoop maar naar Middelburg of Terneuzen voor de kroegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts