telefunken Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 ik had nog een oude bocamma buisenbak,na deze te hebben gesloopt en met wat spullen van de dump + wat nieuw spul is deze creatie gemaakt. ook maar gelijk de fostex gebouwd (ik had toch niks te doen) type buisen die zijn gebruikt. pre 5687 - 274b amp 5687 - 2x el84 (triode geschakeld) 274b fostex fe206e Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 ik had nog een oude bocamma buisenbak,na deze te hebben gesloopt en met wat spullen van de dump + wat nieuw spul is deze creatie gemaakt.ook maar gelijk de fostex gebouwd (ik had toch niks te doen) type buisen die zijn gebruikt. pre 5687 - 274b amp 5687 - 2x el84 (triode geschakeld) 274b fostex fe206e Het is een schatje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 ik had nog een oude bocamma buisenbak,na deze te hebben gesloopt en met wat spullen van de dump + wat nieuw spul is deze creatie gemaakt.ook maar gelijk de fostex gebouwd (ik had toch niks te doen) type buisen die zijn gebruikt. pre 5687 - 274b amp 5687 - 2x el84 (triode geschakeld) 274b fostex fe206e Geheel tegenkoppelings vrij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 8 juni 2006 Author Report Share Posted 8 juni 2006 ja geheel tegenkoppeling vrij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 ja geheel tegenkoppeling vrij. Splendid. Denk, dat jij jezelf een heel grote dienst hebt bewezen. Maar vermoed ook dat je er meer tijd aan hebt besteed dan jij in je posting doet suggereren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Fraai hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Rob heeeel mooi gemaakt. Wanneer het klinkt zoals het eruitziet ben je een gelukkig mens.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 ja geheel tegenkoppeling vrij. lijkt me niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 9 juni 2006 Author Report Share Posted 9 juni 2006 Rob heeeel mooi gemaakt. Wanneer het klinkt zoals het eruitziet ben je een gelukkig mens.... hans ,dat ben ik zowiezo. ik hou me wat minder bezig met onzin op de forums en geniet wat meer van de hobby bouwen en lekker luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 9 juni 2006 Report Share Posted 9 juni 2006 Hoi Telefunken mooi werk zeg! ik begrijp wat je bedoelt Op Hear zijn er mensen die "weten alles" en doen ook hun uiterste best om zo over te komen. Maar de handen eens uit de mouwen steken zit er niet in alleen maar blablabla Ik neem aan dat je geen tegenkoppeling gebruikt hebt? omdat het gewoon beter klinkt dat is mijn ervaring tenminste er zijn mensen die hier hele toppics me vol kletsen allemaal bullshit. Dat ze zelf maar eens wat bouwen en gewoon gaan luisteren dan horen ze dat muziek niets met wiskunde of meet apparatuur van doen heeft. Ik heb zelf ook al een stuk of 20 buizen versterkers gebouwd En ik wil helemaal niet meer meten omdat de best metende versterkers muzikaal het slechtst presteerden gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 9 juni 2006 Report Share Posted 9 juni 2006 Hoi Telefunken mooi werk zeg! ik begrijp wat je bedoelt Op Hear zijn er mensen die "weten alles" en doen ook hun uiterste best om zo over te komen. Maar de handen eens uit de mouwen steken zit er niet in alleen maar blablabla Ik neem aan dat je geen tegenkoppeling gebruikt hebt? omdat het gewoon beter klinkt dat is mijn ervaring tenminste er zijn mensen die hier hele toppics me vol kletsen allemaal bullshit. Dat ze zelf maar eens wat bouwen en gewoon gaan luisteren dan horen ze dat muziek niets met wiskunde of meet apparatuur van doen heeft. Ik heb zelf ook al een stuk of 20 buizen versterkers gebouwd En ik wil helemaal niet meer meten omdat de best metende versterkers muzikaal het slechtst presteerden gr Robert Zo, dit snijdt hout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 9 juni 2006 Report Share Posted 9 juni 2006 Hoi Telefunken mooi werk zeg! ik begrijp wat je bedoelt Op Hear zijn er mensen die "weten alles" en doen ook hun uiterste best om zo over te komen. Maar de handen eens uit de mouwen steken zit er niet in alleen maar blablabla Ik neem aan dat je geen tegenkoppeling gebruikt hebt? omdat het gewoon beter klinkt dat is mijn ervaring tenminste er zijn mensen die hier hele toppics me vol kletsen allemaal bullshit. Dat ze zelf maar eens wat bouwen en gewoon gaan luisteren dan horen ze dat muziek niets met wiskunde of meet apparatuur van doen heeft. Ik heb zelf ook al een stuk of 20 buizen versterkers gebouwd En ik wil helemaal niet meer meten omdat de best metende versterkers muzikaal het slechtst presteerden gr Robert Jij hebt hier duidelijk een kans gemist om je mond te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 9 juni 2006 Report Share Posted 9 juni 2006 En ik wil helemaal niet meer meten omdat de best metende versterkers muzikaal het slechtst presteerden Ook weer een steengoede h Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 9 juni 2006 Report Share Posted 9 juni 2006 En ik wil helemaal niet meer meten omdat de best metende versterkers muzikaal het slechtst presteerden Ook weer een steengoede h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 juni 2006 Report Share Posted 9 juni 2006 Ha Telefunken, Ik moest even de source knippen en plakken in een nieuw tabblad om ze kunnen te zien Mooi gemaakt, geeft zo'n fostex nu nog een beetje bas? Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 9 juni 2006 Report Share Posted 9 juni 2006 Dat ze zelf maar eens wat bouwen en gewoon gaan luisteren dan horen ze dat muziek niets met wiskunde of meet apparatuur van doen heeft. Ik heb zelf ook al een stuk of 20 buizen versterkers gebouwd Heerlijk die aannames. Weet je zeker dat de 'meters' nooit iets met zelfbouw of buizen gedaan hebben? Nu krijg ik natuurlijk weer de schuld van het mollen van een topic. Het ging echter vrij goed totdat je het niet kon laten een sneer te halen. Ik kan niet anders dan het woordelijk met Ravon eens zijn: je hebt een kans gemist om je mond te houden. En Telefunken: mooie afwerking! Iets dat ik nooit kon of zal beheersen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 10 juni 2006 Author Report Share Posted 10 juni 2006 En Telefunken: mooie afwerking! Iets dat ik nooit kon of zal beheersen. ook jij kan het remco,als je er maar iets meer tijd in stop. was jij het trouwens niet die 2 interstage + 5687 op een cd-speler had gebouwd ik heb ondertussen al 2 leuke apparaten gescoort voor mijn volgende projectjes. een conrad johnsen mv75 Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 10 juni 2006 Report Share Posted 10 juni 2006 ook jij kan het remco,als je er maar iets meer tijd in stop. Tja daar kan ik de tijd niet voor verantwoorden. Geen geduld, en als ik niet doorbouw krijg ik halverwege 10 nieuwe idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 juni 2006 Report Share Posted 10 juni 2006 Remco heeft al heel wat afgeknutseld en het klonk best zeer aangenaam kan ik me herinneren (zie zijn homepage). Heb je sinds de ABX/DBT niets meer gebouwd Remco? Nu ja, als je weing tijd heb kan ik me dat wel voorstellen. Het moet wel leuk blijven allemaal. Maar wat een mooi buizenbakje. De kleursteling doet me een beetje denken aan de nieuwe Stoetkit kits (donker blauw), alleen die missen het houten frontje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 10 juni 2006 Report Share Posted 10 juni 2006 Recenter werk mag ik niet publiceren. Sorry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 10 juni 2006 Author Report Share Posted 10 juni 2006 Maar wat een mooi buizenbakje. De kleursteling doet me een beetje denken aan de nieuwe Stoetkit kits (donker blauw), alleen die missen het houten frontje. geen donker blaauw maar donker paars (spuitbus gamma)met een grenen front met 1x beitslaag kersen. zo is mijn huiskamer ontwerp weer gespoten in de kleuren cassis rood (suzuki) de frontjes een creatie van (orgel-erik) zwart gespoten met een blanke laklaag met rood vermengt. en alles afgespoten met blanke lak met mica's vermengt. mijn volgende 2 creaties zal waarscheinlijk zijn donker groen metallic met messing, beetje klasse look. en nog een kinder look met fel rood-blaauw-geel-groen Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 11 juni 2006 Report Share Posted 11 juni 2006 He Rob, Man dat ziet er strak uit, heel mooi allemaal. Het is zo geweldig dat er mensen zijn die zijn eigen materiaal bouwen. Helaas kan ik dat niet, dus bij mij enig jaloersheid. Greatings, Hank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 juni 2006 Report Share Posted 11 juni 2006 Hier past alleen bewondering. Of je het mooi vindt, of niet. Het ziet er in ieder geval gelikt uit, Telefunken. Prachtig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 12 juni 2006 Report Share Posted 12 juni 2006 mooi hoor, ik ben hartstikke jaloers! mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Hoi Telefunken mooi werk zeg! ik begrijp wat je bedoelt Op Hear zijn er mensen die "weten alles" en doen ook hun uiterste best om zo over te komen. Maar de handen eens uit de mouwen steken zit er niet in alleen maar blablabla Ik neem aan dat je geen tegenkoppeling gebruikt hebt? omdat het gewoon beter klinkt dat is mijn ervaring tenminste er zijn mensen die hier hele toppics me vol kletsen allemaal bullshit. Dat ze zelf maar eens wat bouwen en gewoon gaan luisteren dan horen ze dat muziek niets met wiskunde of meet apparatuur van doen heeft. Ik heb zelf ook al een stuk of 20 buizen versterkers gebouwd En ik wil helemaal niet meer meten omdat de best metende versterkers muzikaal het slechtst presteerden gr Robert Jij hebt hier duidelijk een kans gemist om je mond te houden. Waarom moet Tube300 zijn mond houden? Dat kunnen jullie beter doen komt toch niets zinnigs uit. Wat hij schrijft is volkomen juist. Je kunt pas oordelen als je zijn set beluisterd hebt. En ik kan je verzekeren dat je dan anders praat? Probeer het hem maar eens na te doen zooooooooooon mooi geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts