Jump to content

Laat je niet gek maken.....


WanFie
 Share

Recommended Posts

Marketing blijkt een machtig wapen, de mens blijkt hiertegen slechts met mate bestand en is derhalve veelal de verliezer in deze strijd.

Koopgedrag wordt in het algemeen niet bepaald door de kwaliteit van het product, wel door de kwaliteit van de imagobuilding en vergeet het uiterlijk niet, al die nutteloze fraaie verpakkingen, maken de koper week, het is een psychologisch drama, eigenlijk.............

;)

Naar mijn mening behoorlijk veel onzin bij elkaar. Ik weet niks van de marketing van 95% van de bij mij bekende audiomerken.... ze zullen vast wel iets van marketing hebben, maar ik zie/hoor er niks van. Ik zie nooit reclame spots op tv, ik krijg geen mailing van die gasten, ik ga enkel eens naar een winkel of bij iemand thuis waar zo'n apparaat op een plankie staat met de stekker erin.

Het merk wat enorm aan marketing doet is Bose en er is geen "audiofiel" die dit koopt, dus dit lijkt je stelling zeer te ondermijnen.

 

Dat iets in een mooi doosje zit zie ik pas nadat ik iets gekocht heb en zoiets uit een magazijn of een zolder wordt gehaald. Dat speelt vooraf dus echt niet mee in wat voor beslissing dan ook.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook het gevoel dat reMC erg gevoelig is voor de prietpraat van de gerenomeerde merken en dat er een boel psychologie bij meespeelt.

Waar baseer je dat op? Welke 'gerenomeerde merken' heb ik op die manier aangeschaft dan of vind ik mooi? ;)

 

er bestaat helemaal geen perfecte geluidsdrager dus er hoeft ook geen perfecte apparatuur te zijn en die is er dan ook niet.

"Perfecte" apparatuur is een fictie, het is een uitdrukking zonder enige betekenis. "Het klinkt perfect" , dat kan wel maar dat is gewoon een subjectief waardeoordeel.

Vandaar dat ik aanhalingstekens gebruikte ;)

Link to comment
Share on other sites

Marketing blijkt een machtig wapen, de mens blijkt hiertegen slechts met mate bestand en is derhalve veelal de verliezer in deze strijd.

Koopgedrag wordt in het algemeen niet bepaald door de kwaliteit van het product, wel door de kwaliteit van de imagobuilding en vergeet het uiterlijk niet, al die nutteloze fraaie verpakkingen, maken de koper week, het is een psychologisch drama, eigenlijk.............

;)

Naar mijn mening behoorlijk veel onzin bij elkaar. Ik weet niks van de marketing van 95% van de bij mij bekende audiomerken.... ze zullen vast wel iets van marketing hebben, maar ik zie/hoor er niks van. Ik zie nooit reclame spots op tv, ik krijg geen mailing van die gasten, ik ga enkel eens naar een winkel of bij iemand thuis waar zo'n apparaat op een plankie staat met de stekker erin.

Het merk wat enorm aan marketing doet is Bose en er is geen "audiofiel" die dit koopt, dus dit lijkt je stelling zeer te ondermijnen.

 

Dat iets in een mooi doosje zit zie ik pas nadat ik iets gekocht heb en zoiets uit een magazijn of een zolder wordt gehaald. Dat speelt vooraf dus echt niet mee in wat voor beslissing dan ook.

Dus als een merk een zuurstok-roze versterker bouwt, met veel kitscherige gouden knoppen eraan en het woord 'MUSIC' in koeienletters op de voorkant ;) en die versterker klinkt geweldig, en vooral ook beter dan alle andere die jij gehoord hebt, dan wil jij hem wel hebben (als je opzoek bent naar een versterker)? Ik niet hoor...

 

...of zou een roze versterker gewoonweg niet goed k

Link to comment
Share on other sites

...kwaak... 

Is je goed recht... :)

Dank je ;)

 

Beetje uit mn slof geschoten wellicht, maar het gevoel is er nog steeds. Persoonlijk vind ik een forum interessanter als er over concrete zaken wordt gediscusieerd en niet in algemeenheden (die zie je al genoeg in de krant en bestaan meestal uit open deuren).

 

En wat zin en onzin is moet iedereen persoonlijk maar bepalen..

 

Overigens vind ik ook dat als een nieuwe bezoeker hier in zijn eerste post met een concrete vraag komt (om advies vraagt), dat er vaak niet of nauwelijks gereageerd wordt. Beetje jammer ook.

Link to comment
Share on other sites

Nou het is toch concreet genoeg? Iets kan veel te duur zijn, maar niet als je zelf vindt dat het niet te duur is, maar als een ander het koopt is het weer wel te duur want die ander patst er volgens jou alleen maar mee en jijzelf niet want jij weet het perfect te matchen zodat het beter klinkt dan bij de ander.

Duidelijk? :D;)

Link to comment
Share on other sites

Ik zag vandaag een Dartzeel voor- en eindversterker. Als je dat ziet kan ik me voorstellen dat je denkt dat het beter klinkt (ik heb het niet gehoord).

 

 

front.jpg

 

 

 

DZ5_front.jpg

 

 

Op de eindversterker zat een doorzichtige plastic plaat nooit zoiets moois gezien (audio natuurlijk)

Link to comment
Share on other sites

Marketing blijkt een machtig wapen, de mens blijkt hiertegen slechts met mate bestand en is derhalve veelal de verliezer in deze strijd.

Koopgedrag wordt in het algemeen niet bepaald door de kwaliteit van het product, wel door de kwaliteit van de imagobuilding en vergeet het uiterlijk niet, al die nutteloze fraaie verpakkingen, maken de koper week, het is een psychologisch drama, eigenlijk.............

;)

Naar mijn mening behoorlijk veel onzin bij elkaar. Ik weet niks van de marketing van 95% van de bij mij bekende audiomerken.... ze zullen vast wel iets van marketing hebben, maar ik zie/hoor er niks van. Ik zie nooit reclame spots op tv, ik krijg geen mailing van die gasten, ik ga enkel eens naar een winkel of bij iemand thuis waar zo'n apparaat op een plankie staat met de stekker erin.

Het merk wat enorm aan marketing doet is Bose en er is geen "audiofiel" die dit koopt, dus dit lijkt je stelling zeer te ondermijnen.

 

Dat iets in een mooi doosje zit zie ik pas nadat ik iets gekocht heb en zoiets uit een magazijn of een zolder wordt gehaald. Dat speelt vooraf dus echt niet mee in wat voor beslissing dan ook.

Arjen,

Je moet Marketing natuurlijk wel herkennen.

Als jij bij je dealer binnen loopt, tijdens een leuke show, moet je eens goed luisteren en kijken. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook het gevoel dat reMC erg gevoelig is voor de prietpraat van de gerenomeerde merken en dat er een boel psychologie bij meespeelt.

Waar baseer je dat op? Welke 'gerenomeerde merken' heb ik op die manier aangeschaft dan of vind ik mooi? ;)

Je hebt hier nergens merken genoemd, maar het valt mij op dat je regelmatig de "praat" van de marketingafdeling van een merk hier als waar neerzet. Als er maar een leuk verhaaltje achter zit, het exclusief is/gehouden wordt en de prijs maar hoog genoeg, dan ben jij een van de eersten die om gaat.

Het kan best zijn dat het niet zo is, maar in de reacties die jij er op na houdt, lijkt het daar wel op :rolleyes:;)

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Eerst iets algemeens.

Ik vind dat een ieder ZELF moet weten wat hij wel of niet wilt aanschaffen.

Als diegene ermee gelukkig is....so what.

En wie ben ik dan om te zeggen dat hij teveel geld uitgeeft of te zeggen dat hij een miskoop doet enz. Iedereen heeft een andere smaak en iedereen heeft een andere criteria v.w.b. wat duur is of veel geld of juist weinig geld is.

Voor mij is dit hetzelfde v.w.b. luisterindrukken/ervaringen.Ook hierin ervaart iedereen het anders en het grappige is misschien wel dat iedereen nog gelijk heeft ook.Want iedereen heeft zijn eigen waarheid.

 

Als ik tot aanschaf van iets nieuws overga,kijk ik altijd naar de prijs/kwaliteits verhouding.Ik vergelijk dan ook altijd meerdere componenten uit dezelfde prijsklasse of iets daarboven en daaruit kies ik.

Overigens kan je hier ook een kanttekening bij plaatsen,want wat is een goede prijs/kwaliteits verhouding nou precies ?

Ook hierin is dat voor een ieder anders,denk ik.

Kortom,het is zo persoonlijk.

 

Vooruit ik zal een voorbeeld geven....

 

Toen ik besloot dat ik andere bekabeling moest hebben om mijn set verder te optimaliseren,ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan.Ik heb er jaren over gedaan om te weten wat voor mij nu de juiste kabel was.Ik heb toen in de loop der jaren vele verschillende kabels hier gehad en gehoord.Er zaten vele mooie kabels bij van relatief goedkoop tot extreem duur (voor mij althans).

 

Op gegeven moment vond ik dat ik over moest gaan tot aanschaf.Elke kabel had zijn eigen klankkarakter en zijn 'plus' en 'min' punten en zijn prijs.

Voor mij was het toen dat ik uiteindelijk moest kiezen tussen 2 verschillende merken,waarvan een prijsverschil zat van een ruime 150,- tot 200,- euro.

Toch heb ik toen gekozen voor de wat goedkopere bekabeling,omdat ik vond dat deze kabels 'heel veel waar' leverde voor zijn geld.De wat duurdere bekabeling deed dat ook eigenlijk wel,maar was wel duurder en dat kleine beetje meer in prestatie vond ik het prijsverschil niet waard.Met andere woorden,ik vond de wat goedkopere bekabeling een betere prestatie neerzetten in verhouding tot de prijs dan de duurdere bekabeling.En dat is wat ik noem prijs/kwaliteit verhouding.

 

 

Met groet,

:cool2:

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Eerst iets algemeens.

Ik vind dat een ieder ZELF moet weten wat hij wel of niet wilt aanschaffen.

Als diegene ermee gelukkig is....so what.

En wie ben ik dan om te zeggen dat hij teveel geld uitgeeft of te zeggen dat hij een miskoop doet enz. Iedereen heeft een andere smaak en iedereen heeft een andere criteria v.w.b. wat duur is of veel geld of juist weinig geld is.

Voor mij is dit hetzelfde v.w.b. luisterindrukken/ervaringen.Ook hierin ervaart iedereen het anders en het grappige is misschien wel dat iedereen nog gelijk heeft ook.Want iedereen heeft zijn eigen waarheid.

 

Als ik tot aanschaf van iets nieuws overga,kijk ik altijd naar de prijs/kwaliteits verhouding.Ik vergelijk dan ook altijd meerdere componenten uit dezelfde prijsklasse of iets daarboven en daaruit kies ik.

Overigens kan je hier ook een kanttekening bij plaatsen,want wat is een goede prijs/kwaliteits verhouding nou precies ?

Ook hierin is dat voor een ieder anders,denk ik.

Kortom,het is zo persoonlijk.

 

Vooruit ik zal een voorbeeld geven....

 

Toen ik besloot dat ik andere bekabeling moest hebben om mijn set verder te optimaliseren,ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan.Ik heb er jaren over gedaan om te weten wat voor mij nu de juiste kabel was.Ik heb toen in de loop der jaren vele verschillende kabels hier gehad en gehoord.Er zaten vele mooie kabels bij van relatief goedkoop tot extreem duur (voor mij althans).

 

Op gegeven moment vond ik dat ik over moest gaan tot aanschaf.Elke kabel had zijn eigen klankkarakter en zijn 'plus' en 'min' punten en zijn prijs.

Voor mij was het toen dat ik uiteindelijk moest kiezen tussen 2 verschillende merken,waarvan een prijsverschil zat van een ruime 150,- tot 200,- euro.

Toch heb ik toen gekozen voor de wat goedkopere bekabeling,omdat ik vond dat deze kabels 'heel veel waar' leverde voor zijn geld.De wat duurdere bekabeling deed dat ook eigenlijk wel,maar was wel duurder en dat kleine beetje meer in prestatie vond ik het prijsverschil niet waard.Met andere woorden,ik vond de wat goedkopere bekabeling een betere prestatie neerzetten in verhouding tot de prijs dan de duurdere bekabeling.En dat is wat ik noem prijs/kwaliteit verhouding.

 

 

Met groet,

:cool2:

Goed bezig Onno.... :)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook het gevoel dat reMC erg gevoelig is voor de prietpraat van de gerenomeerde merken en dat er een boel psychologie bij meespeelt.

Waar baseer je dat op? Welke 'gerenomeerde merken' heb ik op die manier aangeschaft dan of vind ik mooi? ;)

Je hebt hier nergens merken genoemd, maar het valt mij op dat je regelmatig de "praat" van de marketingafdeling van een merk hier als waar neerzet. Als er maar een leuk verhaaltje achter zit, het exclusief is/gehouden wordt en de prijs maar hoog genoeg, dan ben jij een van de eersten die om gaat.

Het kan best zijn dat het niet zo is, maar in de reacties die jij er op na houdt, lijkt het daar wel op :rolleyes:;)

Ik heb nog nooit iets aangeprijsd dat ik niet heb gehoord. Ik heb volgens mij zelfs nog nooit een uitlating over de klank van een product gedaan, zonder het gehoord te hebben, laat staan dat ik op marketingbabbeltjes af ga :)

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Eerst iets algemeens.

Ik vind dat een ieder ZELF moet weten wat hij wel of niet wilt aanschaffen.

Als diegene ermee gelukkig is....so what.

En wie ben ik dan om te zeggen dat hij teveel geld uitgeeft of te zeggen dat hij een miskoop doet enz. Iedereen heeft een andere smaak en iedereen heeft een andere criteria v.w.b. wat duur is of veel geld of juist weinig geld is.

Voor mij is dit hetzelfde v.w.b. luisterindrukken/ervaringen.Ook hierin ervaart iedereen het anders en het grappige is misschien wel dat iedereen nog gelijk heeft ook.Want  iedereen heeft zijn eigen waarheid.

 

Als ik tot aanschaf van iets nieuws overga,kijk ik altijd naar de prijs/kwaliteits verhouding.Ik vergelijk dan ook altijd meerdere componenten uit dezelfde prijsklasse of iets daarboven en daaruit kies ik.

Overigens kan je hier ook een kanttekening bij plaatsen,want wat is een goede prijs/kwaliteits verhouding nou precies ?

Ook hierin is dat voor een ieder anders,denk ik.

Kortom,het is zo persoonlijk.

 

Vooruit ik zal een voorbeeld geven....

 

Toen ik besloot dat ik andere bekabeling moest hebben om mijn set verder te optimaliseren,ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan.Ik heb er jaren over gedaan om te weten wat voor mij nu de juiste kabel was.Ik heb toen in de loop der jaren vele verschillende kabels hier gehad en gehoord.Er zaten vele mooie kabels bij van relatief goedkoop tot extreem duur (voor mij althans).

 

Op gegeven moment vond ik dat ik over moest gaan tot aanschaf.Elke kabel had zijn eigen klankkarakter en zijn 'plus' en 'min' punten en zijn prijs.

Voor mij was het toen dat ik uiteindelijk moest kiezen tussen 2 verschillende merken,waarvan een prijsverschil zat van een ruime 150,- tot 200,- euro.

Toch heb ik toen gekozen voor de wat goedkopere bekabeling,omdat ik vond dat deze kabels 'heel veel waar' leverde voor zijn geld.De wat duurdere bekabeling deed dat ook eigenlijk wel,maar was wel duurder en dat kleine beetje meer in prestatie vond ik het prijsverschil niet waard.Met andere woorden,ik vond de wat goedkopere bekabeling een betere prestatie neerzetten in verhouding tot de prijs dan de duurdere bekabeling.En dat is wat ik noem prijs/kwaliteit verhouding.

 

 

Met groet,

:cool2:

Goed bezig Onno.... :)

Tja je blijft lekker bezig en houd je van de straat.

:cool2:

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Wat is nu eigenlijk duur ? Voor mij is iets duur als ik het gevraagde bedrag teveel vind voor het gebodene. Dit bedrag is dus zeer rekbaar, deze grens ligt voor iedereen anders.

 

Zodra de aanschaf echter een statussymbool verschaft, bestaat duur volgens mij niet meer. Kijk eens naar al die Nederlanders die tot hun plafond (of zelfs daarboven !!) lenen om nog n

Link to comment
Share on other sites

Wat is nu eigenlijk duur ? Voor mij is iets duur als ik het gevraagde bedrag teveel vind voor het gebodene. Dit bedrag is dus zeer rekbaar, deze grens ligt voor iedereen anders.

 

Zodra de aanschaf echter een statussymbool verschaft, bestaat duur volgens mij niet meer. Kijk eens naar al die Nederlanders die tot hun plafond (of zelfs daarboven !!) lenen om nog n

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...