Jump to content

Bluenote versterkers

azh
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Laatst heb ik in het ons allen bekende Sneek een bluenote piccolo black met b5 arm en Lyra Dorian element, met een bluenote phono I trap beluisterd. Ik had mijn eigen luidsprekers meegenomen: De Dynaudio Audience 122. De luidsprekers heb ik ooit gekozen om de tot redelijk complexe muziekstukken blijvende transparantie, om de mate van detail zonder vermoeing en scherpte, en de naar mijn mening neutrale opbouw van laag, midden en hoog geluid (met misschien wat - strak en gecontroleerd- extra laag). Dit alles natuurlijk gezien de prijsklasse.

Vanzelfsprekend heb ik het erg naar mijn zin gehad, en de platenspeler voldeed meer dan verwacht aan dezelfde eisen die ik aan de speakers stel. Ik heb vooral veel naar de schilderijententoonstelling voor orkest van Moussorgsky en Ravel geluisterd, en naar het requiem van Faur

Hoi Azh,

Ik ben zelf in het bezit van de Bluenote S1 in combinatie met de Phono 1 en een zwarte Piccolo met een Lyra Dorian element. Op de speakers en de arm (Bluenote Borghese) na dus bijna dezelfde combi als jij dus in Sneek heb gehoord.

Ik ben erg blij met de S1 en vind het vergeleken met mijn vorige versterker die een stukje duurder was op een aantal punten een flinke verbetering. In mijn vorige setup met Unico P versterker was het klankmatig prima in orde, maar ik miste een stukje fundament en de muziek galmde wat na door de slechte akoestiek. Ik dacht in eerste instantie dat ik op zoek moest naar andere (grotere) speakers, maar Henk van Audio Selectief had een beter idee. Ik mocht vrijblijvend de Bluenote S1 uitproberen en stond echt versteld van het verschil.

Ten eerste klonk het allemaal superstrak en het was alsof de slechte akoestiek bijna geen nadelig effect meer heeft op de klank. Verder was het laag een stuk beter aanwezig, waardoor de muziek meer fundament heeft gekregen. Ook drukkere muziek wordt goed gedefinieerd weer gegeven. De Unico P icm Klipsch "verdronk" hier nog wel eens in.

Ik hoefde dan ook niet lang na te denken om een knoop door te hakken en ze aan te schaffen. Voor de Unico P heb ik weer een mooie prijs gekregen, waardoor het me uiteindelijk erg weinig geld heeft gekost.

Je hebt het goed verwoord: "deze versterker doet onopvallend zijn werk".

Door deze opwaardering ben ik weer super tevreden met mijn Klipsch speakers.

Hoi gruiter,

Bedankt voor het delen van je ervaringen!

Ik had de unico ook al een beluisterd; die vond ik ook al aangenaam klinken.

Groet,

azh

Guest UKSub

Super dat er nog mensen zijn die onbevooroordeeld de S1 horen spelen en deze knap vinden voor het gebodene

P5 wil ik niet vergelijken met de Piccolo maar de Elys is toch geen partij vr een Dorian

Verschillen S1, S1 signature, S3 enz

Henk zal het je allemaal vertellen :)

Heb je niet nr een S1 Signature of S3 kunnen luisteren?

gr

stef

P5 wil ik niet vergelijken met de Piccolo maar de Elys is toch geen partij vr een Dorian

Heb je niet nr een S1 Signature of S3 kunnen luisteren?

gr

stef

Hoi Stef,

Nee, klopt, er kwam onnoemelijk veel meer muziek uit de piccolo / dorian combinatie.

Ik had het al druk genoeg (en was al genoeg over mijn budget heen aan het gaan) met het uitkiezen van de draaitafel en het element... Ik dacht er simpelweg niet over na te vragen hoeveel die versterker eigenlijk koste, omdat ik in het begin dacht: "onbetaalbaar, irrelevant". Dus heb ik ook niet gevraagd naar de signature en de S3.

Groet,

azh

Guest UKSub

velen zijn benieuwd hoe deze versterkers klinken tov elkaar

tot nu toe heb ik alleen de S1 bij gruiter - gerald gehoord!! (zie recensie gerald)

Het is een behoorlijk muzikale versterker en zeer controlerend in het laag, klinkt absoluut niet steriel...

Zelf heb ik ook de Phono 1 AZH met zeer grote tevredenheid!!

Mssmoet er eens een demo Bluenote op poten gezet worden. ;):)

Gr

stef

velen zijn benieuwd hoe deze versterkers klinken tov elkaar

tot nu toe heb ik alleen de S1 bij gruiter - gerald gehoord!! (zie recensie gerald)

Het is een behoorlijk muzikale versterker en zeer controlerend in het laag, klinkt absoluut niet steriel...

Zelf heb ik ook de Phono 1 AZH met zeer grote tevredenheid!!

Mssmoet er eens een demo Bluenote op poten gezet worden. ;):)

Gr

stef

Hoi Stef,

Ik heb de recensie gelezen; mooi verhaal!

De versterker klinkt inderdaad niet steriel, maar (samen met de lyra dorian en op dynaudio audience 122 speakers) in mijn oren ook niet overdreven gekleurd.

Hmm... Een Bluenote demo... Dat klinkt erg aantrekkelijk

:D

Groet,

Azh

Beste ,,,................

Tja , meestal weet ik precies wat ik moet zeggen, maar dan lijkt het waarschijnlijk op reclame en dat probeer ik steeds te voorkomen.

Maar goed, voor wat het waard is.

Gisteren binnen gekregen de Ducale luidspreker , wel lol gehad in Italie want ik spreek het uit als ''De Kale'' en daarna uitgelegd wat het in het Nederlands betekent, dus inderdaad lol gehad : )

Uitgepakt en aangesloten op een Unison Research S 2 K die volgens mij erg goed is aan hoog rendement luidsprekers.

Tja een beetje een zielig geluid en wat mat, ook weinig fut , dus futloos niet mijn ding, ik dacht dat is niet best , maar tja hij moet nog ingespeeld worden, dus dat maar eens afwachten .

Toch niet kunnen wachten , want het was niet erg mooi, gewoon leuk, maar niets extra's jammer dan.

Dus aangesloten op een KR eindversterker 5500,00 en een Audio Exclusief VV 3000,00

Schrik !! waren dit dezelfde luidsprekers ja dus ,het was een feest !! een Muzikaal feest en alle anderen die het ook beluisterd hebben waren niet weg te branden de ene LP/Cd na de andere, de installatie verdween !

Alleen de muziek bleef over , gewoon erg goed , dit heb ik niet vaak, maar vanavond vonden 2 prof. muziekmakers oftewel ze maakten muziek voor hun brood, het de beste installatie die ze gehoord hadden nadat ze al 2 jaar aan het zoeken waren naar een geluidsinstallatie.

Maar de prijs van de versterker vonden ze echt buiten alle proporties, dus op hun verzoek een S 3 aangesloten , het was inderdaad hoorbaar minder goed , maar niet veel een beetje volgens hun en geen vergelijk in prijs.

Daar was ik het helemaal mee eens, dat was met Cd, met Lp zijn de Ducale's om .................. maar ga zelf maar eens luisteren en je mag het altijd met jezelf eens zijn .

Het rendement van de Ducale's is 88 db en voor een weinig vermogende buizenversterker dus te laag.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Hoi Haudio,

ja, ik denk dat ik het reclame dilema begrijp.

Los daarvan ben jij gewoon wel iemand die heel erg veel heeft gehoord :)

Hoe klinkt de S3 ten opzichte van de S1, en waar staat de S1 signature volgens jou?

Groet,

Azh :)

Heeft er ooit iemand een versterker uit de Demidoff serie beluisterd?

Heeft er ooit iemand een versterker uit de Demidoff serie beluisterd?

Beste AHZ,

Ja dat heeft MJ OK beluisterd en ik ook het klinkt als een Accuphase maar dan iets levendiger.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ok