Jump to content

Oplichters Fleetwood Audio

El_Tambor
 Share

Recommended Posts

Ach ja, 1990, het memorabele jaar dat die kerels met hun busje aan het Lokaal voor leefloonuitkering (doplokaal) klanten kwamen ronselen; ze hadden zo m'n collega (bassist) zo ver gekregen om effe met 't busje tot bij hem thuis te rijden... kocht ie die spiekers voor 16.000bfr (400eur) en gooide zijn floorstanding B&W's buiten!!! :blink::P:lol:

Ik heb toen eens goed die dozen van die mannen kunnen bestuderen: 1: een audiofiele speaker zit in een minder schreeuwlelijke doos, en zonder specs op de verpakking (eventueel een briefje uitgeplot van de testresultaten m

Een maat van me had lang geleden ook eens dergelijke speakers aangeschaft en dus ging ik luisteren.

De eerste tonen waren al genoeg om te horen dat dit idd bagger was.

Al kort daarna sneuvelde de tweeter en de middentoner.

Bij openmaken bleek het filter niet meer te bestaan dan uit een  2tal slechte elco,s als filter en de tweeter en middentoner zagen er wel zo zielig en klein uit dat je niet kon verwachten dat daar enig normaal geluid ooit uit zou komen.

Ook de woofer zag er slecht uit met een minimale magneet.

Dus werden alle units vervangen door destijds niet al te dure philips units en het filter werd verbeterd.

Toen klonk het wel  al bleef de kast ook brak.

Elk dubbeltje aan een dergelijke kast uitgeven is zonde.

Uit dit busje?

Ja hij had ze op straat gekocht idd uit een busje.

Zelf heb ik het trouwens ook mee mogen meemaken en dit wel midden op de afsluitdijk.

De heren waren zeer opdringerig en ik wilde er vanaf en zij dat ik geen geld bij me had maar daar was het nog niet mee over want ze konden wel achter me aanrijden zodat ik bij de eerste bank kon pinnen.

Toen werd ik het echt zat en zij dat ik geen intresse had .

Waren ongure figuren trouwens