Manus Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Vanavond meegekregen om uit te proberen: de Nottingham Analogue Horizon SE, met Benz Micro MC20E2 element. Wow! . Wat ik nu al kan zeggen is dat hij een frisse combinatie vormt met de Jasmine LP2.0 Phono Pre. Helder, ruimtelijk, strak. En vooral rustig en niet opdringerig. Logisch natuurlijk, maar het verschil met mijn oude Dual CS5000 is behoorlijk te noemen. Vooral qua rust en detail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Welke arm zit er op die NA? Groet, Azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 juni 2006 Author Report Share Posted 14 juni 2006 Welke arm zit er op die NA? Groet, Azh De RB250 van Rega. Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Ik heb deze ook eens beluisterd, maar met een goldring 1042. Inderdaad: de ruimtelijkheid en de rust vond ik erg indrukwekkend. En mogelijk voor later als upgrade: ik heb hem ook met de interspace arm beluisterd (ziet er in mijn ogen trouwens prachtig uit) en dat klonk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 juni 2006 Author Report Share Posted 14 juni 2006 Ik heb deze ook eens beluisterd, maar met een goldring 1042. Inderdaad: de ruimtelijkheid en de rust vond ik erg indrukwekkend. En mogelijk voor later als upgrade: ik heb hem ook met de interspace arm beluisterd (ziet er in mijn ogen trouwens prachtig uit) en dat klonk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 15 juni 2006 Report Share Posted 15 juni 2006 -vooral rustig- Is dit niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 15 juni 2006 Author Report Share Posted 15 juni 2006 -vooral rustig- Is dit niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 15 juni 2006 Author Report Share Posted 15 juni 2006 Ik hoorde overigens van Ronald Spaargaren, de man van Sense of Music van wie ik de Horizon op proef heb, dat dit model er uitgaat. De fabriek heeft nog een stuk of 30 exemplaren en stopt met de productie ervan. De reden zou zijn dat deze draaitafel voor de de huidige prijs niet meer gemaakt kan worden. De Nottingham Analogue Interspace zou nu het instapmodel worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 16 juni 2006 Author Report Share Posted 16 juni 2006 En dat wordt hier ook bevestigd: Envogue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 20 juni 2006 Author Report Share Posted 20 juni 2006 Deze draaitafel wordt een blijvertje. Hij lijkt elke dag nog mooier te gaan klinken. Gaaf hoor, recent als de phono pre van Jasmine aangeschaft, nu dan de Nottingham. In een paar maanden tijd toch een aardige stap voorwaarts in de vinylwereld. Ik heb de laatste tijd nauwelijks nog een cd gedraaid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 20 juni 2006 Report Share Posted 20 juni 2006 Deze draaitafel wordt een blijvertje. Hij lijkt elke dag nog mooier te gaan klinken. Gaaf hoor, recent als de phono pre van Jasmine aangeschaft, nu dan de Nottingham. In een paar maanden tijd toch een aardige stap voorwaarts in de vinylwereld. Ik heb de laatste tijd nauwelijks nog een cd gedraaid! veel plezier Manus!!! Nu lekker veel geld besteden aan het kopen van mooie lp's!!! Nu mijn Transrotor porcino weer in orde is heb ik nog even een aantal lp en de cd versie ervan vergeleken. Het blijft natuurijk altijd de vraag of aan beide media even veel aandacht is besteed. Het gaat om de volgende albums: 1. Donald Fagon: The Nightfly (1982) 2. Roxy Music: Avalon (1982) 3. Terence Trent D'arby: Introducing the Hardline (1987) 4. Simply Red: Picture Book (1986) Cd-speler: Arcam Alpha 8SE Transrotor Porcino met Denon Dl103 Bluenote phono 1 Rotel RA1062 Linn Ninka Siltech New York kabels De cd-speler en draaitafel klinken ongeveer even luid. Album 1, 2 en 4 klinkt op lp duidelijk mooier dan de cd versie. CD klinkt wel strak en zuiver maar ook korrelig en vlak. Veel minder genietbaar. Album 3 klinkt op cd dynamischer en natuurlijk zonder vervorming echter de klankkleur is op de lp versie duidelijk beter. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 20 juni 2006 Author Report Share Posted 20 juni 2006 Deze draaitafel wordt een blijvertje. Hij lijkt elke dag nog mooier te gaan klinken. Gaaf hoor, recent als de phono pre van Jasmine aangeschaft, nu dan de Nottingham. In een paar maanden tijd toch een aardige stap voorwaarts in de vinylwereld. Ik heb de laatste tijd nauwelijks nog een cd gedraaid! veel plezier Manus!!! Nu lekker veel geld besteden aan het kopen van mooie lp's!!! Nu mijn Transrotor porcino weer in orde is heb ik nog even een aantal lp en de cd versie ervan vergeleken. Het blijft natuurijk altijd de vraag of aan beide media even veel aandacht is besteed. Het gaat om de volgende albums: 1. Donald Fagon: The Nightfly (1982) 2. Roxy Music: Avalon (1982) 3. Terence Trent D'arby: Introducing the Hardline (1987) 4. Simply Red: Picture Book (1986) Cd-speler: Arcam Alpha 8SE Transrotor Porcino met Denon Dl103 Bluenote phono 1 Rotel RA1062 Linn Ninka Siltech New York kabels De cd-speler en draaitafel klinken ongeveer even luid. Album 1, 2 en 4 klinkt op lp duidelijk mooier dan de cd versie. CD klinkt wel strak en zuiver maar ook korrelig en vlak. Veel minder genietbaar. Album 3 klinkt op cd dynamischer en natuurlijk zonder vervorming echter de klankkleur is op de lp versie duidelijk beter. Robin Dank je. Mooie elpees trouwens die je noemt. Avalon heb ik ook op elpee, net als Terence Trent D'Arby. Nightfly daarentegen heb ik alleen op cd. Avalon is inderdaad geweldig. Hoe bevalt de Bluenote? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Manus, gefeliciteerd met deze upgrade! Ik heb wel eens gelonkt naar een Horizon-SE en ik kan me voorstellen dat hij (...zij?) erg goed bevalt. Veel luisterplezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Deze draaitafel wordt een blijvertje. Hij lijkt elke dag nog mooier te gaan klinken. Gaaf hoor, recent als de phono pre van Jasmine aangeschaft, nu dan de Nottingham. In een paar maanden tijd toch een aardige stap voorwaarts in de vinylwereld. Ik heb de laatste tijd nauwelijks nog een cd gedraaid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 21 juni 2006 Author Report Share Posted 21 juni 2006 Manus, gefeliciteerd met deze upgrade! Ik heb wel eens gelonkt naar een Horizon-SE en ik kan me voorstellen dat hij (...zij?) erg goed bevalt. Veel luisterplezier! Dank je. Zo'n Bellavista lijkt me anders ook niet verkeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 21 juni 2006 Author Report Share Posted 21 juni 2006 Deze draaitafel wordt een blijvertje. Hij lijkt elke dag nog mooier te gaan klinken. Gaaf hoor, recent als de phono pre van Jasmine aangeschaft, nu dan de Nottingham. In een paar maanden tijd toch een aardige stap voorwaarts in de vinylwereld. Ik heb de laatste tijd nauwelijks nog een cd gedraaid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Deze draaitafel wordt een blijvertje. Hij lijkt elke dag nog mooier te gaan klinken. Gaaf hoor, recent als de phono pre van Jasmine aangeschaft, nu dan de Nottingham. In een paar maanden tijd toch een aardige stap voorwaarts in de vinylwereld. Ik heb de laatste tijd nauwelijks nog een cd gedraaid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 21 juni 2006 Author Report Share Posted 21 juni 2006 Deze draaitafel wordt een blijvertje. Hij lijkt elke dag nog mooier te gaan klinken. Gaaf hoor, recent als de phono pre van Jasmine aangeschaft, nu dan de Nottingham. In een paar maanden tijd toch een aardige stap voorwaarts in de vinylwereld. Ik heb de laatste tijd nauwelijks nog een cd gedraaid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 [robin Huh? Omdat het je niet echt stoort (ik zet zelf de volumeknop nooit op twaalf uur, dat is veel te hard)? Of omdat er niets aan te doen valt? Of omdat die brom niet opweegt tegen de fraaie klanken van de Bluenote? volgens audioselectief bromt de bluenote niet van zichzelf en zijn electrische omgevingsfactoren van invloed. Nee natuurlijk draai ik ook nooit op 12.00 uur. Ik zal nog wel contact opnemen met Henk hierover. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Misschien is het aarden van je rack wel een optie? Zie ander topic... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 22 juni 2006 Report Share Posted 22 juni 2006 Misschien is het aarden van je rack wel een optie? Zie ander topic... mvg RastaPhil ik heb een stalen rack met glasplaten. als ik het rack (t.h.v. spikes) met een draad verbind aan de aarde van het stopcontact wordt de brom van de bluenote niet meer of minder. Geen enkel verschil dus. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 24 juni 2006 Report Share Posted 24 juni 2006 Lijkt me dus de bekende 50 Hz netbrom. 1: doet hij het bij beide platenspelers van je? 2: nergens een ringaarde gecreeerd? (aarden via je versterker is handiger dan ieder apparaat voor zichzelf) 3: veranderd de brom als je in de buurt van het apparaat staat/ met je handen over de prepre beweegt? dan is het lokaal door het apparaat opgepikte storing, en das ook op te lossen maar dan zal je moeten experimenteren met het kooi van Faraday idee. 4: heeft het omdraaien van de netstekker effect? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 24 juni 2006 Report Share Posted 24 juni 2006 Lijkt me dus de bekende 50 Hz netbrom. 1: doet hij het bij beide platenspelers van je? 2: nergens een ringaarde gecreeerd? (aarden via je versterker is handiger dan ieder apparaat voor zichzelf) 3: veranderd de brom als je in de buurt van het apparaat staat/ met je handen over de prepre beweegt? dan is het lokaal door het apparaat opgepikte storing, en das ook op te lossen maar dan zal je moeten experimenteren met het kooi van Faraday idee. 4: heeft het omdraaien van de netstekker effect? Hi, Leef je nog Porcino 1: doet hij het bij beide platenspelers van je? Ja 2: nergens een ringaarde gecreeerd? (aarden via je versterker is handiger dan ieder apparaat voor zichzelf) maakt niet uit 3: veranderd de brom als je in de buurt van het apparaat staat/ met je handen over de prepre beweegt? dan is het lokaal door het apparaat opgepikte storing, en das ook op te lossen maar dan zal je moeten experimenteren met het kooi van Faraday idee. nee. Er zit toch al een kooi van Faraday om de blueonote? 4: heeft het omdraaien van de netstekker effect? nee. Ik denk toch dat de afscherming van de voeding beter moet. Henk is daar nu mee aan het experimenteren. Draai je nog met de Denon DL103? Groet Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 juni 2006 Report Share Posted 24 juni 2006 Ik denk toch dat de afscherming van de voeding beter moet. Henk is daar nu mee aan het experimenteren. Slecht product dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 24 juni 2006 Report Share Posted 24 juni 2006 Ik denk toch dat de afscherming van de voeding beter moet. Henk is daar nu mee aan het experimenteren. Slecht product dus nou dat wil ik niet zeggen maar ze hadden daar meer aandacht aan moeten besteden en beter moeten testen. Mijn vorige phonotrap, de Holfi Ellipse, gaf geen brommetje en nauwelijks een ruisje!!! nee dat is denk ik de topper als het echt stil moet zijn. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts