Jump to content

Musical Fidelity a1000 50 watt A klasse

imerod
 Share

Recommended Posts

• Members
Ha die Pjotr,

Je zou je verbazen hoeveel mensen dat echt doen . B)

PS  welke vv heeft Kraus ook al weer ?

Iets  met wood , maar.......

Beste Haudio,

Kraus heeft de Woodham 300 Classic, een voorversterker van CR Development...

idd een verjaardagsdiscussie..

Ik denk dat ik maar eens op een energieforum ga kijken, hopelijk leer ik daar meer over audio

toedeledoki doremi, misschien kunnen ze je daar ook iets leren over de verwachte levensduur een klasse A versterker

btw http://www.polderpv.nl/

Niet allemaal, sommigen zijn daar tegen beveiligd. En de moderne elektronische die ik hier heb heeft standaard 2 tellers, 1'tje voor geleverde energie en een aparte voor teruggeleverde energie.

;)

Ha die Pjotr,

Heb jij ook een klasse A versterker :lol:;)

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ja sorry Haudio, je fietst er een beetje doorheen. Ik heb idd een hele mooie digitale klasse-A elektriciteitsmeter!

:D

Beste Pjotr,

Hoe klinkt ie ?

:D;)

MvG,

Haudio

Veel stiller dan de oude analoge, die bromde wat en hij maakte zachte tikken.

B);)

• Members

Ik ben trouwens nog even aan het zoeken gegaan, en de A 1000 zou dus continu 700 watt aan het net onttrekken.

Dan zou je volgens de voorgaande berekeningen 700 x 24 x 365 = 5980 kWh. per jaar krijgen. Gemiddeld betaal je zeg maar 8 cent per kWh. Dit zou dan neer komen op een kleine 480 euro per jaar, oftewel 1,31 euro per dag. Voor een hobby lijkt me dat geen extreem bedrag. Hier kun je idd al heel veel terugwinnen, door hem gewoon uit te schakelen. Laat hij dan per dag inclusief opwarmen 4 uur aanstaan, wat gemiddeld gezien al heel veel is, kost het je 22 cent per dag. Volgens mij maken we het probleem veel groter dan het is...

Ha Haudio,

Ik heb vandaag alweer - zonder op kosten te letten - geweldig genoten van muziek via de mf.

Door de goede muziek vergeet je gewoon dat er een brok techniek aan het werk is. Voor mij staat de muziekbeleving voorop..

Je slijmbalt nu een beetje in het rond Doremi. :D

In enen is je energienota niet meer opportuun. :o

Ha Haudio,

Ik heb vandaag alweer - zonder op kosten te letten - geweldig genoten van muziek via de mf.

Door de goede muziek vergeet je gewoon dat er een brok techniek aan het werk is. Voor mij staat de muziekbeleving voorop..

Je slijmbalt nu een beetje in het rond Doremi. :D

In enen is je energienota niet meer opportuun. :o

Misschien is ie jarig vandaag ... :unsure:

:D;)

Niet allemaal, sommigen zijn daar tegen beveiligd. En de moderne elektronische die ik hier heb heeft standaard 2 tellers, 1'tje voor geleverde energie en een aparte voor teruggeleverde energie.

;)

Natuurlijk is het lokkertje van het 'terugtellen' verleidelijk.

Maar er is daarnaast allang overtuigend vastgesteld dat dit "terugwinnen" geen zoden aan de dijk zet in dit klimaat, tenzij je heel veel oppervlak inruimt voor je panelen. Kassa!!!

Zelfs de laatste generaties cellen, die toch al een beduidend beter rendement hebben dan de oudere ontwerpen, komen nog niet in de buurt van het rendement dat je nodig hebt om een audioset met klasse-A versterking of een wietkwekerijtje van stroom te voorzien op elk moment dat het jou uitkomt.

En dat was wat die Doremi met zijn verhaaltje dacht te kunnen doen; uit die droom moesten we 'm maar helpen zodat ie gauw op een energieforum meer over audio kan gaan leren..... Pffff wat een gezwatel.

Heb je eindelijk een knappe versterker, ga je lopen zeiken over een hobby die geld blijkt te kosten, ook na aanschaf van de hardware. M.i. heb je dan inderdaad nog veel te leren over audio ;)

• Members
Ik ben trouwens nog even aan het zoeken gegaan, en de A 1000 zou dus continu 700 watt aan het net onttrekken.

Dan zou je volgens de voorgaande berekeningen 700 x 24 x 365 = 5980 kWh. per jaar krijgen. Gemiddeld betaal je zeg maar 8 cent per kWh. Dit zou dan neer komen op een kleine 480 euro per jaar, oftewel 1,31 euro per dag. Voor een hobby lijkt me dat geen extreem bedrag. Hier kun je idd al heel veel terugwinnen, door hem gewoon uit te schakelen. Laat hij dan per dag inclusief opwarmen 4 uur  aanstaan, wat gemiddeld gezien al heel veel is, kost het je 22 cent per dag. Volgens mij maken we het probleem veel groter dan het is...

Maak het vermogen ietsje groter, dan kunnen we dat verbruik direct vergelijken met mijn stroomrekening. Mijn energieverbruik (priv

Wees eerder dankbaar voor de moeite die ik neem hier te komen communiceren.

Oh, sorry! Vergeten.. Bedankt!!

:confused:

Ik lees dit draadje ook, en vind veel interessante en naar mijn mening relevante informatie. Ik heb het idee dat verschillende mensen hier echt berichten hebben geplaatst om jou situatie verder te onderzoeken en om oplossingen aan te dragen.

Ik hoop dat ik het te serieus neem en dat je het als grapje bedoelde :)

Groet,

azh

on topic: Als je aan zonnecellen begint met accu, en je je geluidsinstallatie enkel op de accu aansluit, komt dat dan de geluidskwaliteit niet ook ten goede? Ik denk aan batterijvoedingen bij phonotrappen en versterkers, en aan ruis op het normale electriciteitsnet.

Hallo,

Ik heb het verbruik van mijn Mc intosh laten na kijken, en het kost mij als hij 9 uur op vol vermogen speelt 1 euro.

Gr Piet.

Ha die Piet,

Weet je ook hoeveel je Bluenote Piccolo aan stroom verbruikt.

En ook hoeveel hij opwekt ?

MvG,

Haudio

Hallo,

Ik heb het verbruik van mijn Mc intosh laten na kijken, en het kost mij als hij 9 uur op vol vermogen speelt 1 euro.

Gr Piet.

Ha die Piet,

MvG,

Haudio

Hoi Henk,

Dat weet ik nog niet maar, ik zal dat een dezer dagen ff laten na kijken. wat bedoel je precies met wat hij opwekt (misschien een verschrikkelijke domme vraag).

Gr Piet.

Hallo,

Gr Piet.

Ha die Piet,

MvG,

Haudio

Hoi Henk,

Dat weet ik nog niet maar, ik zal dat een dezer dagen ff laten na kijken. wat bedoel je precies met wat hij opwekt (misschien een verschrikkelijke domme vraag).

Gr Piet.

Ha die Piet,

Niet dom van jou , maar dom van mij. :ph34r:

Het element is een generator die ook spanning opwekt : )

MvG,

Haudio

En ik wou Imerod effe bedanken want dank zij zijn toch wel ineterssante vraag is mij interesse gewekt voor digitale versterking, niet onmiddellijk, maar in de toekomst wanneer dit oude klasse A besje haar geest laat... hopenlijk kan ik nog lang mijn energierekening aan haar geven, ze klinkt zo lekker :rolleyes:

700Watt en kweniehoeveel amperes (het zijn vooral de amperes die het hem doen) voeden met zonnepanelen, vergeet het :lol: maar pr

on topic: Als je aan zonnecellen begint met accu, en je je geluidsinstallatie enkel op de accu aansluit, komt dat dan de geluidskwaliteit niet ook ten goede? Ik denk aan batterijvoedingen bij phonotrappen en versterkers, en aan ruis op het normale electriciteitsnet.

Helaas is het zo simpel inderdaad niet nee.

Batterijvoeding is niet pers

on topic: Als je aan zonnecellen begint met accu, en je je geluidsinstallatie enkel op de accu aansluit,  komt dat dan de geluidskwaliteit niet ook ten goede? Ik denk aan batterijvoedingen bij phonotrappen en versterkers, en aan ruis op het normale electriciteitsnet.

on topic: Als je aan zonnecellen begint met accu, en je je geluidsinstallatie enkel op de accu aansluit,  komt dat dan de geluidskwaliteit niet ook ten goede? Ik denk aan batterijvoedingen bij phonotrappen en versterkers, en aan ruis op het normale electriciteitsnet.

voorbeeldje:

Zonnegenerator in koffer; 13W, uitgang 14V/750mA: 139 eur

DC oplaadregelaar voor zonnecellen (professional); DC uitgang 13.0V +-10% / 4A max (beveiligingen etc...) : 31.50 euro

aanbevolen batt: 12V / 10 - 40 Ah gasdichte loodzuurbatterij... ;)

mvg RastaPhil

Dank allen;

misschien wat traag, maar ik begrijp het :) Onbegonnen zaak dus. Jammer, het leek leuk!

Groet,

azh

Hoi Imerod,

Nu serieus: bedankt voor het aandragen van het onderwerp, heeft interessante dingen en bewustwording opgeleverd. Graag lees ik nog een keer je ervaringen wat betreft andere versterkers en hoe deze presteerden op zichzelf en t.o.v. je mf.

Succes en veel plezier.

Groet,

Azh