Jump to content

Musical Fidelity a1000 50 watt A klasse

imerod
 Share

Recommended Posts

Grappig, tegelijk als Ravon kreeg ik opeens de ingeving over zonnepanelen.

Geen gek idee want dit kan echt de oplossing zijn..

Een echt groene oplossing is natuurlijk een kleine klasse-D versterker (zoals mijn Tripath) die met een accu wordt gevoed die op zijn beurt op spanning wordt gehouden door een zonnepaneeltje.

Ik geloof ook dat ik nu de goede match Mijn versterker moet altijd minstens een uur opwarmen.. Ik durf nu alleen nog naar stukken te luisteren korter dan 3 minuten.. of naar de eerste  8 maten..  Je begrijpt: langzame muziek of een symfonie kan echt niet meer.. M'n laatste drie nieuwe cd's durf ik niet te beluisteren (stel dat ik ze opnieuw zou willen horen...) Ik kan me bwv spreken alleen nog permitteren cd-hoesjes te lezen...

Dan wordt het tijd voor een nieuwe hobby: eentje die geen geld mag kosten. :lol:

Ben benieuwd welke dat gaat worden.....

Wie zijn hier de lolbroeken jullie of ik?

Grappig, tegelijk als Ravon kreeg ik opeens de ingeving over zonnepanelen.

Geen gek idee want dit kan echt de oplossing zijn..

Is nl.  een vergelijkbare investering als een goede versterker, ik hoef niet door de ellende van het zoeken naar nieuwe apparatuur. (Iets beters dan mijn mf zal ik niet vinden denk ik.) Mijn mf kan dan jaren blijven (kan dan ook door de afgegeven warmte  als bijverwarming fungeren) en tegelijk ben ik verlost van het verdragen van alle ironische commentaren op een forum als dit... !!

Binnenkort tref je me niet meer aan op dit forum maar op een energieforum..  of weten de heren technici hier ook iets over de opbrengst van zonnepanelen?

Zonnepanelen hebben nog een lager rendement dan je MF....

Hou rekening met 100 vierkante meter dakoppervlak als je ook 's winters muziek wilt kunnen luisteren!

Overigens zou ik wel willen weten hoe je aan een "gelijke investering" komt. Weet je wat de zonnepanelen kosten die je nodig hebt om alleen al die MF van stroom te voorzien? En waar ga je die stroom bufferen, of luister je alleen maar overdag als de zon schijnt?

De tip van pjotr evenaart op passeert je MF. Kosten circa 800 euro excl soldeerbout

(ps boute uitspraken zijn toegestaan na middernacht ;) )

http://www.hypex.nl/applications/DIY_amp2.htm

Je kunt vast wel een demo exemplaar regelen bij Hypex.

Ja, dat lijkt mij een h

Ik sta nu voor bittere keuzen:

1) Niet naar de electr. rekeningen kijken.. genieten van luisteren.. ondanks de domper vd ontdekking dat het energieverslindend is (n.b.: hij moet altijd een uurtje opwarmen en .. hoe langer hij aanstaat hoe mooier hij klinkt..)

2) Het ding met pijn wegdoen.. maar.. zijn er goede alternatieven?

Hebben jullie goede tips voor me?

Alleen in de winter luisteren? Het wat je betaalt aan elektriciteit bespaar je op het gas.

Dat valt erg mee. Een paneel van een vierkante meter zit al gauw op 150 Watt.

Deze komt aardig in de buurt:http://www.eco-energy.nl/BP%205170S.pdf

Kost 1178 Euro inc BTW. Een aardig stel accu's heb je voor een paar honderd Euro.

Don't believe the hype!

Als dat echt zo was zaten we allemaal allang en breed aan de zonnepanelen....

Dat valt erg mee. Een paneel van een vierkante meter zit al gauw op 150 Watt.

Deze komt aardig in de buurt:http://www.eco-energy.nl/BP%205170S.pdf

Kost 1178 Euro inc BTW. Een aardig stel accu's heb je voor een paar honderd Euro.

Don't believe the hype!

Als dat echt zo was zaten we allemaal allang en breed aan de zonnepanelen....

We zitten nog niet allemaal aan de zonnepanelen omdat stroom die is opgewekt met PV zonnepanelen een orde van grootte duurder is dan conventioneel opgewekte stroom. Ik zie niet in wat dat met een hype te maken heeft.

Woodwinds heeft wel een punt,

Een collega is zo'n zonnepaneelofiel. Hij heeft 3 m2 op zijn dak liggen en 500 AH aan 24V accu's in de tuin staan. Daarnaast heeft ie een 1,5m windmolen op het dak staan en die levert hier aan de kust toch wel de bulk. Voor de verwarming heeft ie een houtkachel staan en kan ie erg goedkoop aan hout komen.

Daarmee kan ie voor ongeveer de helft in zijn energiebehoefte voorzien, maar vraag niet wat het allemaal gekost heeft en het onderhoud wat je er aan hebt.

En stel je eens voor dat iedereen in Nederland dat zo gaat doen :D

Het is op zich net zo'n hobby als audio. Net zoals Hear het over kabeltjes/versterkers/speakers gaat, gaat het daarbij om propellor zus of propellor zo voor zijn windmolentje.

B)

Woodwinds heeft wel een punt,

Hij zou een punt hebben als hij niet over een hype was begonnen want er is geen hype.

PV panelen doen ongeveer 132 W/m2. Met 100 vierkante meter PV paneel en een omvormer die aan het net teruglevert kan de jaarlijkse elektrische energiebehoefte van drie gemiddelde huishoudens worden afgedekt.

Woodwind heeft het over 100 vierkante meter als er ook in de winter naar muziek geluisterd moet worden. :rolleyes:

Hij zou een punt hebben als hij niet over een hype was begonnen want er is geen hype.

Je meent het nog dodelijk serieus ook....

"Don't believe the hype" is een uitdrukking, beste man. :lol:

Om continu een kilowatt stroom te kunnen verbruiken heb je een zonnepaneel-installatie nodig die niet op een gemiddeld dak past.

Zo ist nou eenmaal; daar verandert geen grappige opmerking van jou iets aan.

Je meent het nog dodelijk serieus ook....

"Don't believe the hype" is een uitdrukking, beste man. :lol:

Om continu een kilowatt stroom te kunnen verbruiken heb je een zonnepaneel-installatie nodig die niet op een gemiddeld dak past.

Zo ist nou eenmaal; daar verandert geen grappige opmerking van jou iets aan.

:lol: Het lijkt hier wel een verjaardag. Welke audiofiel heeft hier bedacht dat die 1000 Watt per se op ieder moment uit die panelen moeten komen? Dan mag je voor de lange winteravonden wel een paar fikse bouwlampen boven die panelen installeren. :rolleyes:

Kennelijk ben je slecht ge

idd een verjaardagsdiscussie..

Ik denk dat ik maar eens op een energieforum ga kijken, hopelijk leer ik daar meer over audio

Beste,

Gewoon een hele tijd naar de MF klasse A gaan luisteren , dan krijg je veel luisterervaring.

Dan kun je ook nog profiteren van het feit dat je versterker als je hem aanzet dat hij na ongeveer 1.5 uur zeer goed klinkt dus kun je elke aanzetten je verheugen dat er na

Niet allemaal, sommigen zijn daar tegen beveiligd. En de moderne elektronische die ik hier heb heeft standaard 2 tellers, 1'tje voor geleverde energie en een aparte voor teruggeleverde energie.

;)

Ha die Pjotr,

Heb jij ook een klasse A versterker :lol:;)

MvG,

Haudio

:rolleyes:

idd een verjaardagsdiscussie..

Ik denk dat ik maar eens op een energieforum ga kijken, hopelijk leer ik daar meer over audio

Beste,

Gewoon een hele tijd naar de MF klasse A gaan luisteren , dan krijg je veel luisterervaring.

Dan kun je ook nog profiteren van het feit dat je versterker als je hem aanzet dat hij na ongeveer 1.5 uur zeer goed klinkt dus kun je elke aanzetten je verheugen dat er na

Ha die Pjotr,

Je zou je verbazen hoeveel mensen dat echt doen . B)

PS welke vv heeft Kraus ook al weer ?

Iets met wood , maar.......

Niet allemaal, sommigen zijn daar tegen beveiligd. En de moderne elektronische die ik hier heb heeft standaard 2 tellers, 1'tje voor geleverde energie en een aparte voor teruggeleverde energie.

;)

Ha die Pjotr,

MvG,

Haudio

Ja sorry Haudio, je fietst er een beetje doorheen. Ik heb idd een hele mooie digitale klasse-A elektriciteitsmeter!

:D

;)

Ha die Pjotr,

MvG,

Haudio

Ja sorry Haudio, je fietst er een beetje doorheen. Ik heb idd een hele mooie digitale klasse-A elektriciteitsmeter!

:D

Beste Pjotr,

Hoe klinkt ie ?

:D;)

MvG,

Haudio