Sodejuu Posted 25 oktober 2003 Report Share Posted 25 oktober 2003 Geplaatst door chendy:Sodejuu: patser! 2 Sets... Daar droom ik van. En gelukkig ben jij een duidelijk vb. van iemand die w Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 25 oktober 2003 Report Share Posted 25 oktober 2003 Ik zag onlangs dat DTS met een nieuw formaat aan komt waaien, DTS 96/24 genaamd. Sodejuu Gaat het allemaal een beetje te snel voor je? Ik heb DTS96/24 toch echt al een paar jaar op m'n av versterker zitten. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 oktober 2003 Report Share Posted 25 oktober 2003 Geplaatst door FrankD: Sodejuu Gaat het allemaal een beetje te snel voor je? Ik heb DTS96/24 toch echt al een paar jaar op m'n av versterker zitten. Frank Och Frank, wat heet te snel. In deze business is alles al oud als je het koopt, of je moet op het analoge pad blijven . Het vervelende is gewoon dat je wel mee kan gaan met alle hypes, maar dat het softwareaanbod voor die "nieuwe" formaten toch redelijk beperkt blijft. Het gros wordt nl nog steeds afgeleverd in standaard DD en af en toe eens DTS. Bovendien gebruik ik dat surround hoofdzakelijk voor films. Niet verwonderlijk als je bekijkt welke sub ik heb. Met muziek klinkt dat ding nl helemaal niet. Voor films geeft ie wel een prima boem-effect Ik vind het ook prettig om naar de bios te gaan. Ik vind het leuker daar een film te kijken dan thuis. Het heeft wat extra's. Wat op dit moment bij me thuis jodelt is voor mij (voorlopig) genoeg. Maar ik wil best eens bij jouw komen luisteren en kijken en genieten naar hoe het echt moet Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 26 oktober 2003 Report Share Posted 26 oktober 2003 Kijk da's nou een goed idee! En hierbij nodig ik mijzelf uit om samen met Sodejuu mee te gaan en eens bij Frank thuis wat schijfjes op te laten spinnen. Sjouw ik wel ff mijn HTPC mee en kunnen we eens vergelijken hoe slecht die kan klinken. Gesmeerd loopt ie als een TGV. Mvg, Chendy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 oktober 2003 Author Report Share Posted 26 oktober 2003 Langzamerhand begrijp ik er iets meer van. Het komt er op neer dat vrijwel alle films zijn voorzien van een gecomprimeerd geluidsignaal. Dat dit klinkt als MP3 is dus helemaal niet zo verwonderlijk. Dus wij luisteren met onze "hoog kwaliteits" video naar MP3 geluid..... We worden dus weer bedonderd door de industrie, volgende week moeten we weer een ander systeem kopen, omdat het geluid op dee manier waardeloos is. Bovendien is het beeld op grote schermen meestal ook niet echt goed. Dus het is gewoon een kwestie van tijd tot er weer een nieuw systeem is. Gelukkig is de DVD heel geschikt voor audio (SACD en DVDA) houden we hier (mischien) nog een aantal jaren een standaard aan. Ik wacht nog maar even af, maar om nou te gaan investeren in een meerkanaalsset voor DVD video....?? NEE, mischien een Aldi setje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 26 oktober 2003 Report Share Posted 26 oktober 2003 Hans, ik ben bang dat plain-old-stereo zal worden opgeslokt door multi-channel (audio en/video). Als het al niet opgeslokt is... Verder ben ik bij heel wat HT's wezen kijken en luisteren die menige stereo-sets ver achter zullen laten. Het is al erg moeilijk om een goede stereo-set uit te balanceren en correct op te stellen. Dus laat staan een 7.1-set. Hier een vb. van een HT-freak: Garmt's HT Mvg, Chendy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 oktober 2003 Author Report Share Posted 27 oktober 2003 Geplaatst door chendy:Hans, ik ben bang dat plain-old-stereo zal worden opgeslokt door multi-channel (audio en/video). Als het al niet opgeslokt is... Verder ben ik bij heel wat HT's wezen kijken en luisteren die menige stereo-sets ver achter zullen laten. Het is al erg moeilijk om een goede stereo-set uit te balanceren en correct op te stellen. Dus laat staan een 7.1-set. Hier een vb. van een HT-freak: Garmt's HT Mvg, Chendy. Daar heb je gelijk in, stereo zal in de toekomst door meerkanaals worden vervangen. Maar het gaat mij in dit topic om de beroerde klank van DVD VIDEO !!!. Maar voorlopig ben ik nog blij met m'n stereo setjes. Dat meerkanaals kan altijd nog. Of een Aldi setje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 oktober 2003 Report Share Posted 27 oktober 2003 Geplaatst door chendy:Hans, ik ben bang dat plain-old-stereo zal worden opgeslokt door multi-channel (audio en/video). Als het al niet opgeslokt is... Verder ben ik bij heel wat HT's wezen kijken en luisteren die menige stereo-sets ver achter zullen laten. Het is al erg moeilijk om een goede stereo-set uit te balanceren en correct op te stellen. Dus laat staan een 7.1-set. Hier een vb. van een HT-freak: Garmt's HT Mvg, Chendy. Nou heb ik het niet zo op surround (iig niet voor muziek), maar ik moet zeggen, die Garmt heeft wel een bijzonder stoere set. Al heb ik 'm natuurlijk nooit gehoord. Maar hij ziet er erg mooi uit en zal vast ook erg goed klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Hans: ik volg je nog steeds en ik heb het ook n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door chendy:Henrie: Garmt's set is behalve stoer ook erg muzikaal. Dat zal best En niet goedkoop... Zo iets was me al opgevallen 6 Martin Logan speakers, een niet kinderachtige beamer en een audioset die er ook niet om liegt. Dat zal best wat gekost hebben. Begint, in mijn ogen, een beetje naar overkill te neigen. Al zal het idd best mooi klinken. Als ik mijn CD's in stereo beluister vind ik dat ook erg mooi (2.0). Maar er zijn verschillende muziek-modes op mijn processor. O.a.: Music-7 en Panorama. De processor bewerkt hiermee in het digitale domein elke bron en matrixed er een 5.1, 6.1 of 7.1 signaal van. De soundstage wordt nog steeds in tact gehouden en stabiel over de fronts weergeven. Ik ben zelf helemaal weg van de Panorama stand. Errug mooi! Ik wil dus echt niet meer terug naar plain-old-stereo. En toch lijkt het me vreemd om een stereo-opname te 'verknoeien' en er dan een 'surroundopname' van te maken. Heb het nooit gehoord, maar het lijkt mij niet natuurlijk. Hoe weet zo'n processor wat wel en wat niet natuurlijk is? En zo'n disco-mode waar al het geluid van alle kanten op je afstormt is idd niet "natuurlijk" en ook zeker niet "mooi". Tenzij je het met Bose moet doen... Das zeker waar. En aangezien ik geen plaats heb voor surround (heb nauwelijks plaats voor stereo), hou ik het daar maar bij voorlopig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Henrie: Het zijn geen 6, maar 7 ML's. En wil je een CRT-projektor niet uitschelden voor beamer, svp.?!? (is nogal een gevoelig onderwerp ) Er wordt niks "verknoeit" aan de opname zoals je aangeeft. Je hebt het nog niet gehoord... De algoritmes die Lexicon toepast zijn geen probeersels. Sterker nog: in veel opname-studios (wereldwijd) wordt Lexicon ingezet. Genoeg ruimte is idd een pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door chendy:Henrie: Het zijn geen 6, maar 7 ML's. Oh ja, ik was de center vergeten, maar das idd ook een ML... En wil je een CRT-projektor niet uitschelden voor beamer, svp.?!? (is nogal een gevoelig onderwerp ) Wat is het verschil tussen een beamer en een crt-projector dan? Ze projecteren allebei, dus zijn het beamers Er wordt niks "verknoeit" aan de opname zoals je aangeeft. Je hebt het nog niet gehoord... De algoritmes die Lexicon toepast zijn geen probeersels. Sterker nog: in veel opname-studios (wereldwijd) wordt Lexicon ingezet. Tja, nogmaals, het zal vast mooi klinken, als jij het zegt. Ik heb het nog niet gehoord. Maar ik ben altijd een beetje huiverig als 'men' met stereo gaat 'knoeien' en er surround van maakt. Maar ik moet het eerst maar eens horen voordat ik er een definitief oordeel over geef. Genoeg ruimte is idd een pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Hey, dan ben ik iig op de goeie weg met dezelfde speakers voor front en rear Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Henrie: Klik eens op de link onderaan mijn sign. Daar staat heel wat uitleg over CRT's. Een beamer maakt gebruikt van digitale panelen en een CRT maakt gebruik van 3 beeldbuizen. Sodejuu: That's the way to go multi-channel. Nu alleen nog een identieke center. Mvg, Chendy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts