Jump to content

Harman Kardon HD7725 CD-speler

Timeo
 Share

Recommended Posts

Mijn Harman Kardon HD7725 CD-speler heeft problemen met het searchen (de >> toets) en skipt dan naar een ander nummer. Soms skipt die ook tijdens het spelen. Enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Is dit wellicht een defect aan de laser unit? Deze zou ik namelijk nieuw kunnen kopen (kost 3 tientjes) en zelf kunnen vervangen. Of is er iets anders aan de hand? Alvast bedankt voor de reactie!

Hoe oud is de speler?

Dan kan het inderdaad zijn dat de laser zelf "op" is: Even informeren bij de dealer wat de normale levensduur is. Maar als je de laser vervangt natuurlijk wel rekening houden met toekomstige slijtage van het loopwerk. Het loopwerk kan natuurlijk zelf ook versleten zijn.

Groet,

Azh

• 2 weeks later...

Ervan uitgaande dat het de laser is, klopt het dat deze zelf makkelijk te vervangen is? Dat zegt namelijk de verkoper van deze laser unit: einfacher Austausch(kein Einmessen, keine Mechanik-Justierung).

Vind echter ook andere verhalen zoals: To change and readjust the laser in my Harman HD7725 the service manual notes that I need a DC Voltmeter for power adjustment, an oscilloscope for EF Balance and a jitter meter.

Heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van de laser?

Als ik jou was zou ik eerst het mechanische gedeelte controlleren. Heb je alles gesmeerd/ schoongemaakt dan kun je mechanische problemen in ieder geval uitsluiten. Doet de speler dan nog niks dan zou ik gewoon zelf de laserunit vervangen. Waarschijnlijk werkt het wel en zo niet kun je hem altijd bij de dealer laten afstellen.

Helaas heeft niet iedereen de luxe van een oscilloscoop ;)

Het plaatsen van een nieuwe unit is echt niet moeilijk, let alleen even op eventuele beveiligingen van de laser zelf, vaak zit er een soldeerverbinding op die je even weg moet halen, dit is voor de veiligheid van de laser! Voor de rest gewoon kijken hoe de laser erin zit en de nieuwe gewoon ook weer zo plaatsen.

Succes!

Het lijkt me toch een mechanisch probleem welke ik met reinigen en smeren niet kan oplossen. Op het moment dat het searchen vastloopt en dan gaat skippen hoor ik namelijk tikjes in de lade. Ik denk dat ik er toch maar even naar de dealer ga :(