Ome Henk Posted 15 juni 2006 Report Share Posted 15 juni 2006 Voor m'n 2e setje maak ik nu gebruik van een stel IMF Super Compact II speakertjes. Nu heb ik sinds kort deze hoofdtelefoonversterker in huis: HD-53 R-80 L.E.F klasse-A Hoofdtelefoon versterker (plaatje is klikbaar) Nu wil ik de mogelijkheid van dit kleine versterkertje benutten om een stel hoog rendement monitoren op aan te sluiten. Met de IMF-jes wordt hij een beetje erg warm Wat zijn goede betaalbare (500 euri ofzo) hoog rendement monitoren? 2e hands is beslist geen bezwaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 juni 2006 Report Share Posted 15 juni 2006 Hoi Ome Henk, Zouden een paar van de goedkoopste Klipsch modellen geen optie zijn ? Ik weet niet precies wat ze kosten, maar volgens mij niet veel meer dan 500,- euro. (echt mooi zijn ze niet echt, maar wel makkelijk qua aansturing, met >90db) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 juni 2006 Report Share Posted 15 juni 2006 De goedkoopste Klipschen staan voor weinig bij Corrupt in Rdam, stond in hun krantje met aanbiedingen dat ik weggegooid heb.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 15 juni 2006 Report Share Posted 15 juni 2006 Voor m'n 2e setje maak ik nu gebruik van een stel IMF Super Compact II speakertjes. Nu heb ik sinds kort deze hoofdtelefoonversterker in huis: HD-53 R-80 L.E.F klasse-A Hoofdtelefoon versterker (plaatje is klikbaar) Nu wil ik de mogelijkheid van dit kleine versterkertje benutten om een stel hoog rendement monitoren op aan te sluiten. Met de IMF-jes wordt hij een beetje erg warm Wat zijn goede betaalbare (500 euri ofzo) hoog rendement monitoren? 2e hands is beslist geen bezwaar Je hebt precies genoeg vermogen in dat versterkertje om een paar mooie Jordan JX92S breedband luidsprekers aan te sturen. Daar kun je eenvoudig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 15 juni 2006 Report Share Posted 15 juni 2006 Je hebt precies genoeg vermogen in dat versterkertje om een paar mooie Jordan JX92S breedband luidsprekers aan te sturen. Voor de rustige luisteraar dan, meer dan 97 dB krijg je er niet uit. 97 dB is misschien een hoop lawaai maar de pieken bij een beetje realistische muziekweergave zijn minstens een factor 10 hoger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 15 juni 2006 Report Share Posted 15 juni 2006 ... mee bouwen... Ja. Het luisterplezier verdubbelt als je je luidsprekers zelf gemaakt hebt. Extra voordeel van zelf bouwen is dat je de baspoort kunt maken waar je hem hebben wilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 15 juni 2006 Report Share Posted 15 juni 2006 Je hebt precies genoeg vermogen in dat versterkertje om een paar mooie Jordan JX92S breedband luidsprekers aan te sturen. Voor de rustige luisteraar dan, meer dan 97 dB krijg je er niet uit. 97 dB is misschien een hoop lawaai maar de pieken bij een beetje realistische muziekweergave zijn minstens een factor 10 hoger. Tis maar net waar je van houdt. Van je oren of van "realistische" muziekweergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 15 juni 2006 Report Share Posted 15 juni 2006 Tis maar net waar je van houdt. Van je oren of van "realistische" muziekweergave. Van mijn oren en van "realistische" muziekweergave. viool (84-103 dB), fluitspel van dichtbij (85-111 dB), trombone van dichtbij (85-114 dB) piek van symfonie-orkest (120-137 dB) Een luidspreker waarvan de output is beperkt tot 97 dB mist veel van de dynamiek die mogelijk is. Bovendien is het 97 dB op 1 meter voor de speaker; op de luisterplaats is het niveau nog lager. Voor een realistische weergave van de lancering van de Appolo 13 in de thuisbioscoop heb je nog wat meer pit nodig: Saturnusraket (194 dB) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 juni 2006 Report Share Posted 16 juni 2006 De goedkoopste Klipschen staan voor weinig bij Corrupt in Rdam, stond in hun krantje met aanbiedingen dat ik weggegooid heb.. 80 euri. Da's bijna voor niks Jammer dat de basreflex aan de achterkant zit. Ach, voor dat geld zet je de zaag erin en verplaats je de poort naar voren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 juni 2006 Report Share Posted 16 juni 2006 Je hebt precies genoeg vermogen in dat versterkertje om een paar mooie Jordan JX92S breedband luidsprekers aan te sturen. Daar kun je eenvoudig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 juni 2006 Report Share Posted 16 juni 2006 Beste Henk, Op dit moment zijn de Klipsch luidsprekers enorm verlaagd in prijs , de Importeur is er mee gestopt ! En de Luidsprekers komen nu direct vanaf fabrikant , dus de schijf Importeur is er tussenuit. Dit heeft gezorgd dat ik de prijzen niet eens meer weet , zeer laag dus van bv 499,00 naar 199,00 Klipsch Luidsprekers hebben een zeer hoog rendement zo'n 95 db 1 w input en dit is dan 1 van de laagste. Ook 98 en 102 db komt voor afhankelijk van het model bovendien is de Impedantie hoog minimaal 8 Ohm. De basopening zit aan de voorkant en zijn daarom gemakkelijk te plaatsen , ook dicht bij een achterwand. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 juni 2006 Report Share Posted 16 juni 2006 De basopening zit aan de voorkant en zijn daarom gemakkelijk te plaatsen , ook dicht bij een achterwand. MvG, Haudio Weet je dat zeker? Ik heb de foto's gezien en er was maar een enkel model met iets van een poort aan de voorkant te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 juni 2006 Report Share Posted 16 juni 2006 Is dat ook de reden dat de Heritage modellen in DL voor minder dan de helft (van de oude) prijs worden aangeboden? http://www.klipsch.com/media/Products/Cornwall.pdf Wist niet dat deze weer verkocht werd, lekker eigenwijze, antimodieuze kist Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 16 juni 2006 Report Share Posted 16 juni 2006 Je hebt precies genoeg vermogen in dat versterkertje om een paar mooie Jordan JX92S breedband luidsprekers aan te sturen. Daar kun je eenvoudig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 juni 2006 Report Share Posted 16 juni 2006 Je hebt precies genoeg vermogen in dat versterkertje om een paar mooie Jordan JX92S breedband luidsprekers aan te sturen. Daar kun je eenvoudig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 16 juni 2006 Report Share Posted 16 juni 2006 Tis maar net waar je van houdt. Van je oren of van "realistische" muziekweergave. Van mijn oren en van "realistische" muziekweergave. viool (84-103 dB), fluitspel van dichtbij (85-111 dB), trombone van dichtbij (85-114 dB) piek van symfonie-orkest (120-137 dB) Een luidspreker waarvan de output is beperkt tot 97 dB mist veel van de dynamiek die mogelijk is. Bovendien is het 97 dB op 1 meter voor de speaker; op de luisterplaats is het niveau nog lager. Voor een realistische weergave van de lancering van de Appolo 13 in de thuisbioscoop heb je nog wat meer pit nodig: Saturnusraket (194 dB) Op welke afstand van de viool, de fluit, het orkest en die Apollo 13 worden die waarden gemeten? En op welke afstand zit jij als je naar een orkest luistert? Die twee dingen maken het begrip "realistische weergave" nogal rekbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 juni 2006 Report Share Posted 16 juni 2006 En dan hou je van ongelooflijke dynamiek nog maar een kleine 80 dB over... Hetgeen nog steeds veel is. Bij een achtergrondruis van 45 dB(A) kom je dan nog steeds aan door-de-arbo-verboden waarden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 juni 2006 Report Share Posted 16 juni 2006 Bij een achtergrondruis van 45 dB(A) kom je dan nog steeds aan door-de-arbo-verboden waarden. Groet, Jacco Gelukkig is het geen werk maar hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 16 juni 2006 Report Share Posted 16 juni 2006 Bij een achtergrondruis van 45 dB(A) kom je dan nog steeds aan door-de-arbo-verboden waarden. Groet, Jacco Gelukkig is het geen werk maar hobby. idd, van hobby word je niet doof...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 juni 2006 Report Share Posted 17 juni 2006 Bij een achtergrondruis van 45 dB(A) kom je dan nog steeds aan door-de-arbo-verboden waarden. Groet, Jacco Gelukkig is het geen werk maar hobby. idd, van hobby word je niet doof...... Inderdaad, dat is niet vergelijkbaar. Deze normen zijn gebaseerd op een werkomgeving waar je de hele week, 8 uur per dag, in vertoeft, en niet dat je 's avonds de volumeknop even omhoog gooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 juni 2006 Report Share Posted 17 juni 2006 De basopening zit aan de voorkant en zijn daarom gemakkelijk te plaatsen , ook dicht bij een achterwand. Kennelijk wil iedereen van de 'oude' RB serie af Beste Henk, Ik praat over de nieuwe modellen, want de oude heb ik allang niet meer ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 17 juni 2006 Report Share Posted 17 juni 2006 De RF serie (5 en 7) zijn ook enorm in prijs gedaald. Erg interessant dus. Ik vraag me af in hoeverre bijv. de RF-5 nog iets toevoegt aan de RB5II die ik gewoon al super vind klinken. Of krijg ik problemen met het laag (net als een paar jaar geleden met de RF3). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 juni 2006 Report Share Posted 17 juni 2006 In vergelijk met de RF3 zijn RF 5 en 7 totaal andere speakers, geven beduidend minder problemen in het laag, wat mij betreft is de RF 3 een model dat gezien de prestaties niet in dezelfde lijn thuishoort......................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 juni 2006 Report Share Posted 17 juni 2006 Bij een achtergrondruis van 45 dB(A) kom je dan nog steeds aan door-de-arbo-verboden waarden. Groet, Jacco Gelukkig is het geen werk maar hobby. idd, van hobby word je niet doof...... Inderdaad, dat is niet vergelijkbaar. Deze normen zijn gebaseerd op een werkomgeving waar je de hele week, 8 uur per dag, in vertoeft, en niet dat je 's avonds de volumeknop even omhoog gooit. Nee. Boven de 90 dB(A) loopt het snel op. 92 dB(A) slechts 6 uur, etc. Vooral in kleinere ruimten zit je relatief eenvoudig aan hoge geluidsdrukken. Ik zou toch oppassen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 juni 2006 Report Share Posted 17 juni 2006 Nee. Boven de 90 dB(A) loopt het snel op. 92 dB(A) slechts 6 uur, etc. Vooral in kleinere ruimten zit je relatief eenvoudig aan hoge geluidsdrukken. Ik zou toch oppassen. Groet, Jacco Gezien de aangehaalde pieken in een stuk muziek slechts gedurende een fractie van een seconde tot hooguit enkele seconden duren, is het redelijk nutteloos hier de normering van de arbeidsinspectie op los te laten. Het wordt dan pas gevaarlijk als de gemiddelde geluidsdruk gedurende langere tijd boven de 90 dB blijft, zoals bijvoorbeeld in discotheken etc. wel wil voorkomen. Ook de muzikanten in een orkest of band lopen groot gevaar, zit je tussen een dozijn blazers loopt de geluidsbelasting heel behoorlijk op...................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts