rli Posted 16 juni 2006 Report Share Posted 16 juni 2006 goedenavond, zo eindelijk mijn Transrotor Porcino met Denon DL103 weer aan het draaien gekregen. Verder heb ik er incognito bekabeling ingezet en een pebbles contragewicht op de tr2.5 arm. Hiervoor met vdh mc501 armbekabeling o.i.d. Ik draai met de bluenote phono 1 met 470 ohm afsluitweerstand. De Denon is afgesteld met de schon. Tja wat zal ik zeggen over het geluid. Teruggetrokken en saai met een bas een beetje vast zit lijkt het wel. Ligt dit aan de bekabeling? Ik kon mij herinneren dat met de vdh en originele contragewicht voor de tr2.5 het geheel opwekkender klonk en meer open! Zou de incognito moeten inspelen? Of toch combo met Denon103 niet lekker??? Ik zweer het dat mijn goldring gr1 met goldring 1006 mm veel levendiger en opener klinkt ook met de rotel inbouw pre! Ik baal best wel. Wat is julie mening? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 juni 2006 Report Share Posted 16 juni 2006 goedenavond, zo eindelijk mijn Transrotor Porcino met Denon DL103 weer aan het draaien gekregen. Verder heb ik er incognito bekabeling ingezet en een pebbles contragewicht op de tr2.5 arm. Hiervoor met vdh mc501 armbekabeling o.i.d. Ik draai met de bluenote phono 1 met 470 ohm afsluitweerstand. De Denon is afgesteld met de schon. Tja wat zal ik zeggen over het geluid. Teruggetrokken en saai met een bas een beetje vast zit lijkt het wel. Ligt dit aan de bekabeling? Ik kon mij herinneren dat met de vdh en originele contragewicht voor de tr2.5 het geheel opwekkender klonk en meer open! Zou de incognito moeten inspelen? Of toch combo met Denon103 niet lekker??? Ik zweer het dat mijn goldring gr1 met goldring 1006 mm veel levendiger en opener klinkt ook met de rotel inbouw pre! Ik baal best wel. Wat is julie mening? Beste Robin, Allereerst heeft jou Denon element een hele lange tijd niets gedaan en zal hij er toch even aan moeten wennen dat hij weer wat moet doen. Verder heb je je phono pre op MC ook niet gebruikt dus ook daar zal het apparaat aan moeten wennen, dus eerst maar eens 3 weken aan de stroom en regelmatig spelen ! Dus na 3 weken driftig spelen en als het dan nog niet anders , dan ben je bijna verplicht naar Sneek te komen : ) of naar iemand anders van jou keuze die het een en ander goed kan instellen. Maar eerst maar eens rustig aan , je kunt ook altijd (tijdelijk) je/de poelie omdraaien , dus met de dunne kant naar onderen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 16 juni 2006 Author Report Share Posted 16 juni 2006 goedenavond, zo eindelijk mijn Transrotor Porcino met Denon DL103 weer aan het draaien gekregen. Verder heb ik er incognito bekabeling ingezet en een pebbles contragewicht op de tr2.5 arm. Hiervoor met vdh mc501 armbekabeling o.i.d. Ik draai met de bluenote phono 1 met 470 ohm afsluitweerstand. De Denon is afgesteld met de schon. Tja wat zal ik zeggen over het geluid. Teruggetrokken en saai met een bas een beetje vast zit lijkt het wel. Ligt dit aan de bekabeling? Ik kon mij herinneren dat met de vdh en originele contragewicht voor de tr2.5 het geheel opwekkender klonk en meer open! Zou de incognito moeten inspelen? Of toch combo met Denon103 niet lekker??? Ik zweer het dat mijn goldring gr1 met goldring 1006 mm veel levendiger en opener klinkt ook met de rotel inbouw pre! Ik baal best wel. Wat is julie mening? Beste Robin, Allereerst heeft jou Denon element een hele lange tijd niets gedaan en zal hij er toch even aan moeten wennen dat hij weer wat moet doen. Verder heb je je phono pre op MC ook niet gebruikt dus ook daar zal het apparaat aan moeten wennen, dus eerst maar eens 3 weken aan de stroom en regelmatig spelen ! Dus na 3 weken driftig spelen en als het dan nog niet anders , dan ben je bijna verplicht naar Sneek te komen : ) of naar iemand anders van jou keuze die het een en ander goed kan instellen. Maar eerst maar eens rustig aan , je kunt ook altijd (tijdelijk) je/de poelie omdraaien , dus met de dunne kant naar onderen. MvG, Haudio toch begrijp ik iets niet aan de mc instelling. dit is toch alleen een circuit voor de versterkingsfactor en zou verder klankmatig toch gelijk moeten zijn aan MM. De Bleunote is allang ingespeeld. Ja oke de Denon heeft een poos niets gedaan en eerlijk is eerlijk nu na een aantal uurtjes klinkt het beter. De denon is echt goed afgesteld hoor. Ik heb goede oren en hoor geen vervorming of kanaalonbalans met een testplaat en met muziek. Nou oke een weekje spelen en dan zien we weer verder. Nog wat gehoord van Transrotor of Monitor Audio over een eventuele opvulring voor het nieuwe lager? PS, mag eigenlijk niemand weten, maar ik denk dat jij net als ik niet zo erg bent te spreken over de service van Transrotor! Kunnen ze daar niet meten of zo. Dat check je toch even of de hoogte van het nieuwe lager en de insparing voor de snaar overeenkomen met het oude lager, of ben ik nu dom! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markinton Posted 17 juni 2006 Report Share Posted 17 juni 2006 Hallo Robin, Ik heb onlangs de standaard bekabeling van mijn RB250 ook vervangen door een Incognito kabelkit. Het klonk bij mij meteen al veel beter en ja het moet net als elke kabel even inspelen. Maar dat verschijnsel "Teruggetrokken en saai met een bas een beetje vast zit" heb ik absoluut niet. In tegendeel, een open en gedetailleerd beeld met een fraaie homogeen hoog, midden en laag geluid. Geef het dus even de tijd, ik maak die fout ook regelmatig, nieuwe spullen moeten nu eenmaal inspelen. Die Incognito kabelkit is zijn geld absoluut waard. Succes er mee, en veel luisterplezier groeten, Ton Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 17 juni 2006 Author Report Share Posted 17 juni 2006 Hallo Robin, Ik heb onlangs de standaard bekabeling van mijn RB250 ook vervangen door een Incognito kabelkit. Het klonk bij mij meteen al veel beter en ja het moet net als elke kabel even inspelen. Maar dat verschijnsel "Teruggetrokken en saai met een bas een beetje vast zit" heb ik absoluut niet. In tegendeel, een open en gedetailleerd beeld met een fraaie homogeen hoog, midden en laag geluid. Geef het dus even de tijd, ik maak die fout ook regelmatig, nieuwe spullen moeten nu eenmaal inspelen. Die Incognito kabelkit is zijn geld absoluut waard. Succes er mee, en veel luisterplezier groeten, Ton ja ja ik oordeel te snel. Ik wil altijd meteen een hoorbare verbetering nu meteen Alleen ik vraag mij af wat kan er nu in hemelsnaam inspelen een zo'n dun draadje?????? Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 18 juni 2006 Report Share Posted 18 juni 2006 Aan het geluid moeten wennen zou kunnen, kabeltjes hoeven niet in te spelen. Dat is een audiofiele term waar uit blijkt dat er een gebrek aan relativerend vermogen bij de persoon aanwezig is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 18 juni 2006 Author Report Share Posted 18 juni 2006 Aan het geluid moeten wennen zou kunnen, kabeltjes hoeven niet in te spelen. Dat is een audiofiele term waar uit blijkt dat er een gebrek aan relativerend vermogen bij de persoon aanwezig is! ha ha. Nee zonder dollen ik heb nu de phonotrap al 3 dagen aanstaan op de mc stand, nog nooit gebruikt, en moet eerlijk toegeven dat het nu echt goed klinkt en als ik dezelfde lp draai op de goldring klinkt dat zeker minder mooi, dus ik verbeeld mij niets En ik heb tevens een aantal lp versies vergeleken met de cd versie en ook dan klinkt de porcino beter. Gelukig natuurlijk want de porcino moet die goldring natuurlijk helemaal zoek spelen Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 juni 2006 Report Share Posted 18 juni 2006 Aan het geluid moeten wennen zou kunnen, kabeltjes hoeven niet in te spelen. Dat is een audiofiele term waar uit blijkt dat er een gebrek aan relativerend vermogen bij de persoon aanwezig is! Link Nooit een echt antwoord op gekregen. Ik hou het erop dat inspelen weldegelijk zin heeft, maar dat de scheidslijn inspelen/gewenning wel erg dun is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 Lijkt me dat aan het belangrijkste probleem wordt voorbijgegaan: Indien je zelf de bedrading hebt vervangen, zou ik eerst de overgangen bij de lagers nalopen: Iedere beperking in bewegingsvrijheid of toegevoegde veerweerstand vertaald zich direct in een slechter geluid! En dit gaat snel! (ofwel het element kan niet meer naar behoren trillingen van de plaat overzetten naar electrische stroompjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 11 september 2007 Report Share Posted 11 september 2007 Van het weekeinde heb ook ik een ander gewicht aan de RB250 geknoopt. Ik heb gekozen voor de Michell TechnoWeight. Verbazend dat je verschil hoort. Natuurlijk moet ik nu de tafel nog weer net zo goed in zien te stellen als Henk dat heeft gedaan, maar ik weet nog niet of ik het beter vind. Slanker dat wel, meer rust.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts