Jump to content

Room with(out) a view.

Erjee
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...
Ik heb vanavond ook even mogen ruiken aan de set van Toine... (letterlijk).

Na een korte kortsluiting van de luidsprekeraansluitingen rook de eindversterker niet helemaal zoals het zou moeten. gelukkig is alleen de zekering kapot.

V

Gisteravond was het zover... de luistersessie werd voorgeset.... :)

Toine heeft ondertussen zijn Krell (waarin alleen een zekering kapot bleek) ingeruild voor een heuse Usher.

Helaas is de breedte van het klankbeeld wat afgenomen. Een enkele keer komt het geluid nog buiten de speakers maar dat is meer uitzondering dan regelmaat.

Was dan nu plosteling alles perfect.....??? Helaas. In het laag is er toch echt wel iets mis. Dit was tijdens de vorige sessie met de Krell ook zo, dus dit kan de versterking niet aangerekend worden. Merkwaardigerwijs zijn er enkele tonen zo in de buurt van de 30 - 35 Hz :blink:

(behalve dan nog twee setjes interlinks van 1meter..... ;) )

Toine.

Ik heb vanavond de stekkers al gekocht..... :D

Maak je niet te druk, en ga eerst eens rustig op vakantie..... :unsure:

Vergeet niet dat op Hear alles enorm wordt opgeblazen.... ;)

Leuk verslag Hans en Toine!

Toine: hoe ben je uiteindelijk op de keuze voor de Usher versterker uitgekomen?

En omdat jullie geen klassiek hebben gedraaid: ik houd me graag aanbevolen om een keer klassiek op de set van Toine te beluisteren. De stapel CDs kan ik eventueel zelf wel aandragen.

Leuk Toine. Ik neem tegen die tijd zeker even contact met je op.

W&W in naar mijn ervaring inderdaad een top zaak. Ik ben er nog nooit geweest, maar de interlinks tussen mijn preamp en eindversterkers komen bij hun vandaan. Hoewel ze mij totaal niet kenden (ja, door de telefoon en per email) was het geen enkel probleem om de interlinks een maand (!!) op proef te hebben (om ze te laten 'inspelen') en ze te retourneren als ze niet bevielen. Kijk, dat is gewoon top service!

Leuk Toine. Ik neem tegen die tijd zeker even contact met je op.

W&W in naar mijn ervaring inderdaad een top zaak. Ik ben er nog nooit geweest, maar de interlinks tussen mijn preamp en eindversterkers komen bij hun vandaan. Hoewel ze mij totaal niet kenden (ja, door de telefoon en per email) was het geen enkel probleem om de interlinks een maand (!!) op proef te hebben (om ze te laten 'inspelen') en ze te retourneren als ze niet bevielen. Kijk, dat is gewoon top service!

Yep, ze willen geld verdienen zoals iedereen, maar op een correcte en eerlijke manier. Karel is zeven jaar geleden voor zichzelf begonnen en ik gun 't hem van harte dat zijn zaak nu bekendheid heeft gekregen die tot ver over de landsgrenzen reikt bovendien. Dat heeft ie alleen te danken aan zijn correcte manier van zakendoen, niet aan agressieve reclamecampagnes of zo.

We kwamen erachter dat we ex-collega's zijn -- we hebben op hetzelfde moment voor dezelfde hifizaak gewerkt in twee uiteinden van het land.

We spreken elkaar nog,

Toine.