Tom Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Ik ben opzoek naar een nieuwe(of goede 2de hands) cd speler tussen de 400 en 600 euro. Ik heb al een lijstje wat ik wil gaan luisteren, maar die is lang. Arcam Diva cd62t Cambridge D500se Heart 5000 Marantz CD6000 (geen idee welke versie) Nad 521i en 541i Rotel rcd-02 En nu kwam ik een aanbieding tegen van een Duson cd 75 van 1334 voor 499 bij hobo. Dit klinkt erg interesant, alleen kan ik helemaal geen info over deze speler vinden. Ik ben er achter dat Duson faliet is en dat dit een rest partij is. Weet iemand meer over deze speler, en hoe die zich verhoud in vergelijking met mijn lijstje. Eventuele andere tips over cd spelers die ik juist wel of niet moet gaan luisteren zijn altijd welkom. Hij gaat gebruikt worden icm. een Corda HA-1 en Sennheiser hd600. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Ik zou niet de Heart CD5000 kopen. Niet dat daar wezenlijk wat mis mee is, maar ik zie dat je ook de Marantz CD6000 in je lijstje hebt staan. Die kun je altijd later nog upgraden naar een Heart CD6000 en die is beduidend beter dan de CD5000. Als je dat doet hoef je overigens geen OSE, OSE LE of KI-versie te kopen. Ik geloof dat een KI zelfs niet eens omgebouwd kan worden maar dat weet ik niet zeker. De verbeteringen die in een OSE of OSE LE zitten, worden er bij Heart toch uitgehaald, dus daar heb je dan niet zoveel aan. Tot die tijd heb je er natuurlijk wel wat aan, dus je moet maar zien. De overige cd-spelers zeggen mij niet zoveel. Behalve die NAD's, die vind ik ook wel interessant. Maar ik heb ze nog nooit beluisterd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Posted 13 januari 2003 Author Report Share Posted 13 januari 2003 Ja daar heb je wel gelijk in, maar aan de anderekant vindt ik het niks om nu een speler te kopen die niet als beste klinkt (voor dat bedrag) en dan te moeten wachten en er weer een hoop geld aan uit tegeven voor die een keer ok klinkt (hangt er natuurlijk helemaal van af hoe de 6000 zo klinkt, maar het gaat even om het idee) Bij Rik kun je dit lezen over het plaatsen van tubes in bestaande cd spelers Can you upgrade my excisting cd-player ?Yes, we can ! If you have a Marantz CD38, CD48, CD57, CD67 (standard or KI or SE), CD4000, CD5000, CD6000 (standard or KI or SE) we can do the upgrade. However, you have to send the player to us and we have to send it back. If you are in Holland this can be worthwile, for others the transport costs are very high.... Pls enquire for an offer..... Why don't you upgrade the Marantz CD6000OSE with a tube stage ?One of the upgrades that makes the Marantz CD6000OSE more expensive is the special copper shielded HDAM output stage and the HDAM IV converter. Because these are the components which we replace by other components it makes no sence to use the OSE edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts