Egbert Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 wat mij betreft is ook dit een geval van 80/20. Met een kleine investering een boel resultaat (zie ook Aircel, getwist / gevlochten installatiedraad etc). Wanneer je daarna significant wilt gaan verbeteren moet je echt gaan investeren. En afgezien daarvan, "aan barrels spelen" is me wat te grof; dat doet de vd Hull geen recht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan2listen Posted 21 juni 2006 Author Report Share Posted 21 juni 2006 wat mij betreft is ook dit een geval van 80/20. Met een kleine investering een boel resultaat (zie ook Aircel, getwist / gevlochten installatiedraad etc). Wanneer je daarna significant wilt gaan verbeteren moet je echt gaan investeren. En afgezien daarvan, "aan barrels spelen" is me wat te grof; dat doet de vd Hull geen recht. Geachte heren/dames, Laat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Met een kleine investering een boel resultaat (zie ook Aircel, getwist / gevlochten installatiedraad etc). Wanneer je daarna significant wilt gaan verbeteren moet je echt gaan investeren. Het is zeer twijfelachtig of flink investeren (financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Hi Foilks, Gisteren geprobeerd om een flatcable te ontstrippen tot een aantal koper banen. Dat was erg moeilijk en ze braken af. Dus ik moet kijken of ik een andere manier hebt om de koper bloot te leggen. Misschien hebben jullie hierin wat tips. Ik zat te denken om een soldeer bout over de banen te stijken zodat deze wat inbranden om zo de hele plastieke omhulsing eraf te krijgen maar misschien hebben jullie wel andere manieren. Een andere, en hopelijk wat eenvoudiger oplossing, is het twisten van een aantal draden. Ook hierin zal ik binnenkort iets schrijven hear over mijn bevindingen. Alvast bedankt voor de reactie. Greatings, Hank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Hi Foilks, Gisteren geprobeerd om een flatcable te ontstrippen tot een aantal koper banen. Dat was erg moeilijk en ze braken af. Dus ik moet kijken of ik een andere manier hebt om de koper bloot te leggen. Misschien hebben jullie hierin wat tips. Ik zat te denken om een soldeer bout over de banen te stijken zodat deze wat inbranden om zo de hele plastieke omhulsing eraf te krijgen maar misschien hebben jullie wel andere manieren. Goed gereedschap is het halve werk. Wat je daarvoor nodig hebt is een goede striptang zoals bv deze: (plaatje is klikbaar) Die zijn er ook wel in goedkopere varianten. Als alternatief kun je ook eerst over de breedte van de strip de isolatie eerst insnijden met een (ouderwets) scheermesje of lancetmesje aan beide zijden en daarna pas de afzonderlijke draadjes los snijden. Wel oppassen dat je de koperdraajes dan zelf niet raakt en beschadigt. Na lossnijden van de draadjes trek je dan vrij gemakkelijk de isolatie er af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan2listen Posted 21 juni 2006 Author Report Share Posted 21 juni 2006 Met een kleine investering een boel resultaat (zie ook Aircel, getwist / gevlochten installatiedraad etc). Wanneer je daarna significant wilt gaan verbeteren moet je echt gaan investeren. Het is zeer twijfelachtig of flink investeren (financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan2listen Posted 6 juli 2006 Author Report Share Posted 6 juli 2006 Als alternatief kun je ook eerst over de breedte van de stip de isolatie eerst insnijden met een (ouderwets) scheermesje of lancetmesje aan beide zijden en daarna pas de afzonderlijke draadjes los snijden. Wel oppassen dat je de koperdraajes dan zelf niet raakt en beschadigt. Na losnijden van de draadjes trek je dan vrij gemakkelijk de isolatie er af. Je alternatief werkt prima hoor en inderdaad je moet even uitkijken met het separeren van de aders, maar dat is een kwestie van goed en voorzichtig snijden. Wat voor steker materiaal gebruiken jullie om de deze kabels op de installatie aan te sluiten? Ik had nog een paar banaanstekers liggen maar dit werkt denk ik niet omdat een en ander wel wat te dik uitvalt..... groetjes Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 Wat voor steker materiaal gebruiken jullie om de deze kabels op de installatie aan te sluiten?Ik had nog een paar banaanstekers liggen maar dit werkt denk ik niet omdat een en ander wel wat te dik uitvalt..... groetjes Daniel Als je kabel in de klem kan, beste gewoon blote draad gebruiken (wel voorzichtig zijn voor kortsluiting h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 Als je kabel in de klem kan, beste gewoon blote draad gebruiken (wel voorzichtig zijn voor kortsluiting h Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 24 juli 2006 Report Share Posted 24 juli 2006 He Dan2listen, Ik ben wel benieuwd hoe de zelfgemaakte kabels klinken. Wat zijn de eigenschappen van deze kabels, wat is de kleuring etc. Laat het ons even weten. Fijne vakantie. Hank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts