rienberends Posted 20 juni 2006 Report Share Posted 20 juni 2006 Na tig jaar mit wil ik iets anders. Iemand suggesties? Speel met mus.fid.eindverst. en pied pipers classic ,waarvan het midden nogal opdringerig is.Welke ls kabels moet ik gaan beluisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 20 juni 2006 Report Share Posted 20 juni 2006 Waarom wil je iets anders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 juni 2006 Report Share Posted 20 juni 2006 verkeerde luidsprekers? met een kabel los je nl geen opdringerig 'midden' op.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 20 juni 2006 Report Share Posted 20 juni 2006 Waarom wil je iets anders? Omdat ie last heeft van een opdringerig midden, snap dat dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 juni 2006 Report Share Posted 20 juni 2006 Na tig jaar mit wil ik iets anders. Iemand suggesties? Speel met mus.fid.eindverst. en pied pipers classic ,waarvan het midden nogal opdringerig is.Welke ls kabels moet ik gaan beluisteren? Je kunt dan beter het filter van die Piepers aanpassen. Daarmee haal je veel meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 juni 2006 Report Share Posted 20 juni 2006 waarvan het midden nogal opdringerig is Hee,...dat lees/hoor ik voor 't eerst...een opdringering midden. Een opdringering laag of hoog hoor ik veel vaker. Wat is het storende aan dat opdringeringe midden ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 20 juni 2006 Report Share Posted 20 juni 2006 Pied Pipers ken ik niet maar van een Musical Fidelity kan ik me niet herinneren dat die opdringerig was. Wil je per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 20 juni 2006 Report Share Posted 20 juni 2006 Probeer vooral de echte oorzaak te achterhalen. Echte problemen kan je niet met kabels oplossen behalve door de kabel los te koppelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 juni 2006 Report Share Posted 20 juni 2006 waarvan het midden nogal opdringerig is Hee,...dat lees/hoor ik voor 't eerst...een opdringering midden. Een opdringering laag of hoog hoor ik veel vaker. Wat is het storende aan dat opdringeringe midden ? Mijn Pipers hadden zomaar 'n piek van 8 dB of zo rond de 2 kHz. Na het aanpassen van het filter was dat geschreeuw weg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 20 juni 2006 Report Share Posted 20 juni 2006 Kabels behoren helemaal niets te doen. Ik zou het dus zoeken in het wisselfilter en/of andere akoestische oorzaken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerbrand van veen Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Natuurlijk ligt het niet aan de luidspreker. Het is vast een mismatch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 21 juni 2006 Author Report Share Posted 21 juni 2006 Natuurlijk ligt het niet aan de luidspreker.Het is vast een mismatch. enig idee welke mismatch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Natuurlijk ligt het niet aan de luidspreker.Het is vast een mismatch. enig idee welke mismatch? Filter en speakerunits... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Natuurlijk ligt het niet aan de luidspreker.Het is vast een mismatch. enig idee welke mismatch? Een stuk draad doet het met audiospullen in alle soorten en maten even goed, als het van een minimumdikte is. Er is ook geen 'mismatch' tussen het plastic van mijn toetsenbord en de bios van het moederbord, als mijn computer ineens niet meer opstart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Een stuk draad doet het met audiospullen in alle soorten en maten even goed, als het van een minimumdikte is. Luister jij wel eens of mag dat ook niet uitmaken volgens de berekeningen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Een stuk draad doet het met audiospullen in alle soorten en maten even goed, als het van een minimumdikte is. Luister jij wel eens of mag dat ook niet uitmaken volgens de berekeningen? SSSSTTT... niet doen... voor je het weet heeft hij weer met heel zijn standaard riedel dit topic verpest. Gewoon negeren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Ik heb net eens zitten rekenen, de karakteristieke impedantie van 1 enkele koperen geleider is (8.3 + j8.3) microOhm op 1 kHz. Wil je het ook weten voor een bak tuinaarde? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Ik heb net eens zitten rekenen, de karakteristieke impedantie van 1 enkele koperen geleider is (8.3 + j8.3) microOhm op 1 kHz. Wil je het ook weten voor een bak tuinaarde? Groet, Jacco Nee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Natuurlijk ligt het niet aan de luidspreker.Het is vast een mismatch. Kom op Gerbrand; ik kan me voorstellen dat jij even reageerd. Maar ga dan ook in op de vraag: wat voor mismatch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Ik heb net eens zitten rekenen, de karakteristieke impedantie van 1 enkele koperen geleider is (8.3 + j8.3) microOhm op 1 kHz. Wil je het ook weten voor een bak tuinaarde? Groet, Jacco Ik wel. Ik ben dan ook benieuwd, want er zijn veel verschillende soorten tuinaarde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 SSSSTTT... niet doen... voor je het weet heeft hij weer met heel zijn standaard riedel dit topic verpest. Gewoon negeren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Ik heb net eens zitten rekenen, de karakteristieke impedantie van 1 enkele koperen geleider is (8.3 + j8.3) microOhm op 1 kHz. Wil je het ook weten voor een bak tuinaarde? Groet, Jacco Ik wel. Ik ben dan ook benieuwd, want er zijn veel verschillende soorten tuinaarde. Jullie zijn onverbeterlijk. Goed. Mijn tuinaarde heeft een sigma = 47 mS per meter. Het heeft een epsilon_r = 14 en een mu_r = 1. Z0 = sqrt(j*omega*mu/(sigma + j*omega*epsilon)) = sqrt(mu_0/epsilon_0)*sqrt(j/(sigma/(omega*epsilon_0) + j*epsilon_r)) = 377*sqrt(j/(845e3 + j14)) = 0.29 + j0.29 Ohm. Bij 1 kHz. Bij 100 MHz is dat 90 + j25 Ohm. Een toepassing zou een grondradar kunnen zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Natuurlijk ligt het niet aan de luidspreker.Het is vast een mismatch. enig idee welke mismatch? Een stuk draad doet het met audiospullen in alle soorten en maten even goed, als het van een minimumdikte is. Kun je mij daar ook iets meer over vertellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Na het aanpassen van het filter was dat geschreeuw weg... Rien, dit lijkt me het goede advies. Het topic mag verklooit worden, jongens leef je uit..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Na het aanpassen van het filter was dat geschreeuw weg... Rien, dit lijkt me het goede advies. Het topic mag verklooit worden, jongens leef je uit..... Euh, welke aanpassing dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts