Pjotr Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Luister- en kijkbank. Lijkt mij een tamelijk neurotisch ding. Zou iig niet achteroverleunen op die bank .... Overigens ontdekte ik bij een luisterbezoekje een ander vervelend aspect wat een luisterbank kan hebben. Die bank was van synthetisch materiaal, met als resultaat dat ik bij het omdraaien van de plaat een flinke schok kreeg van de statische elektriciteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Moet je rack aarden RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Luister- en kijkbank. Lijkt mij een tamelijk neurotisch ding. Zou iig niet achteroverleunen op die bank .... Overigens ontdekte ik bij een luisterbezoekje een ander vervelend aspect wat een luisterbank kan hebben. Die bank was van synthetisch materiaal, met als resultaat dat ik bij het omdraaien van de plaat een flinke schok kreeg van de statische elektriciteit. Die bank is bekleed met leer, Pjotr. Ik vermoed dat je schoenen aanhad met kunststof zolen. Dat geeft op het sisal kleed inderdaad statische elektriciteit. Zoals je ziet is die bank ook met stilstaand hoofdsteuntje leverbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 juni 2006 Author Report Share Posted 21 juni 2006 Ik denk dan toch hoofdzakelijk aan absorptie. Ga er maar eens in zitten en houd je handen maar eens achter je oren. Dan weet wat het verschil in absorptie en reflectie is. Het is een combinatie, maar zonder stoel weerkaatst er niets, met stoel zeker een deel. Test het anders met handschoenen aan als je je handen achter je oor zet. Daar heb je op zich wel weer gelijk in.... Die hoge rugleuning houdt bovendien veel indirect geluid vanaf achter tegen. Zo'n stoel staat dan vaak midden in de kamer en daar draagt hij ook z'n deel in de akoestiek bij. Ik merkte vanavond trouwens, waarom het bij mij met warm weer zo fludderig klinkt (vermoeiend laag). Ik zet bij warm weer beide dakramen wagenwijd open. Dit resulteert in twee gaten van elk ca 0,8x 1,4 m. Deze zorgen dus voor dat vermoeiende laag. Toen ik de ramen n.l. dicht deed was het laag weer zoals ik dat bij minder weer ervaar. Dus niks geen slappe conusranden of slappere naaldophanging... gewoon akoestiek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 (...)Overigens ontdekte ik bij een luisterbezoekje een ander vervelend aspect wat een luisterbank kan hebben. Die bank was van synthetisch materiaal, met als resultaat dat ik bij het omdraaien van de plaat een flinke schok kreeg van de statische elektriciteit. Die bank is bekleed met leer, Pjotr. Ik vermoed dat je schoenen aanhad met kunststof zolen. Dat geeft op het sisal kleed inderdaad statische elektriciteit. Leuk dat je meedenkt Ravon, maar het was NIET bij jou Een leren of met wol beklede bank/stoel geeft dat probleem niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 22 juni 2006 Report Share Posted 22 juni 2006 Luister- en kijkbank. Ik dacht bij deze foto aan Arkanoid in 3D Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 juni 2006 Report Share Posted 22 juni 2006 Luister- en kijkbank. Ik dacht bij deze foto aan Arkanoid in 3D balletje balletje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 22 juni 2006 Report Share Posted 22 juni 2006 Ik denk dan toch hoofdzakelijk aan absorptie. Ga er maar eens in zitten en houd je handen maar eens achter je oren. Dan weet wat het verschil in absorptie en reflectie is. Het is een combinatie, maar zonder stoel weerkaatst er niets, met stoel zeker een deel. Test het anders met handschoenen aan als je je handen achter je oor zet. Daar heb je op zich wel weer gelijk in.... Die hoge rugleuning houdt bovendien veel indirect geluid vanaf achter tegen. Zo'n stoel staat dan vaak midden in de kamer en daar draagt hij ook z'n deel in de akoestiek bij. Ik merkte vanavond trouwens, waarom het bij mij met warm weer zo fludderig klinkt (vermoeiend laag). Ik zet bij warm weer beide dakramen wagenwijd open. Dit resulteert in twee gaten van elk ca 0,8x 1,4 m. Deze zorgen dus voor dat vermoeiende laag. Toen ik de ramen n.l. dicht deed was het laag weer zoals ik dat bij minder weer ervaar. Dus niks geen slappe conusranden of slappere naaldophanging... gewoon akoestiek... Overgordijnen achter de speakers dicht klinkt ook beter dan open=thermopanglas (en de buren hoeven niet binnen te gluren ), open ramen geeft natuurlijk ook meer omgevingsgeluiden zodat de "omgevingsruisdrempel" omhoog gaat, en "onderdruk", waardoor je basreflex moet reageren met m Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 juni 2006 Author Report Share Posted 22 juni 2006 Overgordijnen achter de speakers dicht klinkt ook beter dan open=thermopanglas (en de buren hoeven niet binnen te gluren ), open ramen geeft natuurlijk ook meer omgevingsgeluiden zodat de "omgevingsruisdrempel" omhoog gaat, en "onderdruk", waardoor je basreflex moet reageren met m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts