lucky l Posted 24 juni 2006 Report Share Posted 24 juni 2006 Vergelijk eens eerst een paar stukken lampensnoer en installatiedraad uit de lokale bouwmarkt. Niet ironisch of irritant bedoeld, maar het kan je een hoop geld schelen. Heb je hem weer!! MVG Ik mis er nog een paar? Zitten vast onder hun steen. Nu niet roepen dat de technici de topics om zeep helpen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 24 juni 2006 Report Share Posted 24 juni 2006 Vergelijk eens eerst een paar stukken lampensnoer en installatiedraad uit de lokale bouwmarkt. Niet ironisch of irritant bedoeld, maar het kan je een hoop geld schelen. Heb je hem weer!! MVG ha ha Maar hij kan toch best gelijk hebben!!! Is dik installatiedraad niet geschikt als ls kabel??? Kost geen drol bij de Gamma. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 24 juni 2006 Report Share Posted 24 juni 2006 Vergelijk eens eerst een paar stukken lampensnoer en installatiedraad uit de lokale bouwmarkt. Niet ironisch of irritant bedoeld, maar het kan je een hoop geld schelen. Heb je hem weer!! MVG ha ha Maar hij kan toch best gelijk hebben!!! Is dik installatiedraad niet geschikt als ls kabel??? Kost geen drol bij de Gamma. Robin Voor hem mischien wel!! Maar hij valt steeds in herhaling,als je geen interesse heb in "dure"kabels geef niet maar laat een ander in zijn waarde en kijk lekker in topics waar je wel interesse in heb!! MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 juni 2006 Report Share Posted 24 juni 2006 Voor hem mischien wel!!Maar hij valt steeds in herhaling,als je geen interesse heb in "dure"kabels geef niet maar laat een ander in zijn waarde en kijk lekker in topics waar je wel interesse in heb!! MVG Topicstarter vroeg naar een goede en betaalbare kabel. Dan is dit advies wat mij betreft net zo goed als dat van een ander. Verder valt iedereen hier in herhaling, of heb je hier mensen die steeds iets totaal anders roepen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 juni 2006 Report Share Posted 24 juni 2006 (...)Verder valt iedereen hier in herhaling(...) Dan zijn we met z'n allen in ieder geval wel consequent... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Voor hem mischien wel!! Maar hij valt steeds in herhaling,als je geen interesse heb in "dure"kabels geef niet maar laat een ander in zijn waarde en kijk lekker in topics waar je wel interesse in heb!! MVG Topicstarter vroeg naar een goede en betaalbare kabel. Dan is dit advies wat mij betreft net zo goed als dat van een ander. Verder valt iedereen hier in herhaling, of heb je hier mensen die steeds iets totaal anders roepen? Ik denk niet dat hij om paar stukken lampensnoer en installatiedraad vroeg!! MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Ik denk niet dat hij om paar stukken lampensnoer en installatiedraad vroeg!! MVG Hij vroeg om iets dat goed en goedkoop is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Ik denk niet dat hij om paar stukken lampensnoer en installatiedraad vroeg!! MVG Hij vroeg om iets dat goed en goedkoop is. Dat zeg ik!! MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Ik denk niet dat hij om paar stukken lampensnoer en installatiedraad vroeg!! MVG Hij vroeg om iets dat goed en goedkoop is. Dat zeg ik!! MVG Jij vindt van niet, maar daar gaat het niet om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Ik denk niet dat hij om paar stukken lampensnoer en installatiedraad vroeg!! MVG Hij vroeg om iets dat goed en goedkoop is. Dat zeg ik!! MVG Jij vindt van niet, maar daar gaat het niet om. Ik gaf gewoon mijn mening dat hij niet om een paar stukken lampensnoer en installatiedraad vroeg!! Als iemand vraagt wat voor een cd speler hij moet kopen,zeg ik ook niet koop een goedkope dvd speler want die speelt ook cd's af!! MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Ik gaf gewoon mijn mening dat hij niet om een paar stukken lampensnoer en installatiedraad vroeg!!Als iemand vraagt wat voor een cd speler hij moet kopen,zeg ik ook niet koop een goedkope dvd speler want die speelt ook cd's af!! MVG Ja, en een ander geeft zijn mening. En jij zal geen dvd-speler adviseren, een ander misschen wel. Wat is nu het probleem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Ik gaf gewoon mijn mening dat hij niet om een paar stukken lampensnoer en installatiedraad vroeg!!Als iemand vraagt wat voor een cd speler hij moet kopen,zeg ik ook niet koop een goedkope dvd speler want die speelt ook cd's af!! MVG Ja, en een ander geeft zijn mening. En jij zal geen dvd-speler adviseren, een ander misschen wel. Wat is nu het probleem? Man wat praat je dom!! Laat maar! MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Man wat praat je dom!!Laat maar! MVG Geen argumenten meer begrijp ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Man wat praat je dom!!Laat maar! MVG Geen argumenten meer begrijp ik? Ik zei laat maar! Heeft geen zin! MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Ik zei laat maar!Heeft geen zin! Wat kan ik toch hiervan genieten. Trouwens, als je mij vraagt, wat voor CD speler je moet kiezen dan is inderdaad mijn eerste advies: luister eens naar een dvd-speler van 40 euro (bij de AH te koop), als je die goed genoeg vindt, dan moet je gewoon niet meer uitgeven. Dat is niet alleen mijn mening, zo denkt een rationeel mens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Waar ik overigens nog aan wil toevoegen dat er net zoals bij kabels geen enkel significant hoorbaar verschil bestaat tussen CD spelers anno 2006 ongeacht de prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Man wat praat je dom!!Laat maar! MVG Geen argumenten meer begrijp ik? Ik zei laat maar! Heeft geen zin! MVG Jammer, ik had gedacht dat je misschien wel een argument zou kunnen hebben waarom ik dom praat. Of roep je maar wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Waar ik overigens nog aan wil toevoegen dat er net zoals bij kabels geen enkel significant hoorbaar verschil bestaat tussen CD spelers anno 2006 ongeacht de prijs. Beste s0000884, Dus jij gelooft ook dat er geen enkel hoorbaar verschil bestaat in klank tussen opamps, weerstanden. verschillende type uitgangsversterkers, voedingen etc.? Misschien moeten we dan toch maar echt eens die blind test gaan doen. Ik kan gerust zeggen dat ik een down to earth nuchter persoon ben. En geloof me als er iemand een hekel heeft aan al die highend gekte, dan ben ik het wel... Maar er is wel verschil. Echter hoef je geen duizende euro's te betalen voor een bepaalde kwaliteit, want jij en ik weten ook wel dat het goedkoper kan met andere middelen. Echter als je er helemaal niet voor open staat, dan wil en ga je het niet horen ook. In principe sta ik open voor alles.. en dan pas veroordeel ik het. Als ik ergens ooit weer eens tijd heb dan ga ik toch proberen aan te tonen meet technisch gemeten aan de analoge uitgangen van verschillende cd spelers dat er toch echt verschil is.. En dat kan ik aantonen want ik heb natuurlijk al eerder gemeten.. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Ik kan gerust zeggen dat ik een down to earth nuchter persoon ben. En geloof me als er iemand een hekel heeft aan al die highend gekte, dan ben ik het wel... Toch kan ik me herinneren dat jij een tijdje terug ook met kabels en pluggen bezig was. Voor een buitenstaander is dat ook high-end gekte hoor. Ook ik meen verschillen waar te nemen tussen diverse cd-spelers, maar iedere keer als ik even een goedkope dvd-speler gebruik krab ik me toch even achter de oren, want dan zijn die verschillen toch erg moelijk te benoemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Als ik ergens ooit weer eens tijd heb dan ga ik toch proberen aan te tonen meet technisch gemeten aan de analoge uitgangen van verschillende cd spelers dat er toch echt verschil is.. En dat kan ik aantonen want ik heb natuurlijk al eerder gemeten.. Interessant. Ik hoor ook verschil. Alvast mijn welgemeende excuses voor de persoonlijke aanval die de volgende vraag inhoudt maar wat meet je dan precies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Als ik ergens ooit weer eens tijd heb dan ga ik toch proberen aan te tonen meet technisch gemeten aan de analoge uitgangen van verschillende cd spelers dat er toch echt verschil is.. En dat kan ik aantonen want ik heb natuurlijk al eerder gemeten.. Interessant. Alvast mijn welgemeende excuses voor de persoonlijke aanval die de volgende vraag inhoudt maar wat meet je dan precies? Beste Ravon, Het is geen aanval, maar een terechte vraag. Meten met sinussen of (alleen) blokgolven zeggen niet zoveel. Ik denk dat verschillen die wij waarnemen in de (oneven) hogere harmonische zitten. Een blazerskwartet of houtinstrumenten bevatten een zeer ingewikkelde harmonische structuur. En als ik gehoormatig verschillen constateer tussen verschillende apparatuur dan ervaar ik dat vooral met bovengenoemde instrumenten. Statisch is dat heel moeilijk na te bootsen, maar je komt er wel beetje bij in de buurt als een model. neem bijv een 19 en 20Khz. en zie wat de intermodulatie vervorming is. Sommige versterkertrappen voegen harmonische toe op zo'n -30 dB. afstand van de referentie tonen. Hoe mijn testopzet exact zou zijn deze keer wil ik zelf nog even mee experimenteren. Maar ik wil graag zaken als intermodulatie vervorming in kaart brengen. In feite dus harmonische (tonen) die niet in het oorsrpongkelijke signaal zitten maar toegevoegd worden. Ik zeg er vast bij.. Ik ben geen wetenschapper en geen afgestudeerde HTS techneut, maar een muzikant die net voldoende van techniek afweet om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen in electronica die ik wil. Uiteraard leer ik nog elke dag bij. Met andere woorden. Ik kan de verklaringen wellicht niet zo in kaart brengen als jij graag zou zien, maar ik doe mijn best Het belangrijkste, wat hier nogal eens vergeten wordt... is de lol die je eraan beleeft. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Als ik ergens ooit weer eens tijd heb dan ga ik toch proberen aan te tonen meet technisch gemeten aan de analoge uitgangen van verschillende cd spelers dat er toch echt verschil is.. En dat kan ik aantonen want ik heb natuurlijk al eerder gemeten.. Interessant. Alvast mijn welgemeende excuses voor de persoonlijke aanval die de volgende vraag inhoudt maar wat meet je dan precies? Beste Ravon, Het is geen aanval, maar een terechte vraag. Meten met sinussen of (alleen) blokgolven zeggen niet zoveel. Ik denk dat verschillen die wij waarnemen in de (oneven) hogere harmonische zitten. Een blazerskwartet of houtinstrumenten bevatten een zeer ingewikkelde harmonische structuur. En als ik gehoormatig verschillen constateer tussen verschillende apparatuur dan ervaar ik dat vooral met bovengenoemde instrumenten. Statisch is dat heel moeilijk na te bootsen, maar je komt er wel beetje bij in de buurt als een model. neem bijv een 19 en 20Khz. en zie wat de intermodulatie vervorming is. Sommige versterkertrappen voegen harmonische toe op zo'n -30 dB. afstand van de referentie tonen. Hoe mijn testopzet exact zou zijn deze keer wil ik zelf nog even mee experimenteren. Maar ik wil graag zaken als intermodulatie vervorming in kaart brengen. In feite dus harmonische (tonen) die niet in het oorsrpongkelijke signaal zitten maar toegevoegd worden. Ik zeg er vast bij.. Ik ben geen wetenschapper en geen afgestudeerde HTS techneut, maar een muzikant die net voldoende van techniek afweet om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen in electronica die ik wil. Uiteraard leer ik nog elke dag bij. Met andere woorden. Ik kan de verklaringen wellicht niet zo in kaart brengen als jij graag zou zien, maar ik doe mijn best Het belangrijkste, wat hier nogal eens vergeten wordt... is de lol die je eraan beleeft. Groeten, Bas Beste Bas, Als we het over cd spelers hebben waarbij een intermodulatie op -30 dB zichtbaar wordt, dan heb je wel hele slechte speler(s) in handen. Verder zijn sinussen bij cd spelers meer dan afdoende. Bij luidsprekers niet! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Beste Jacco, Die spelers zijn er.. met name met buizen uitgangstrappen.. Sinussen zijn misschien afdoende om bepaalde resolutie te meten wat natuurlijk iets zegt. Maar ik ben meer geintereseerd in het harmonische gedrag. Moet je voor de grap maar eens een test cd maken met verschillende testonen gelijktijdig en kijk maar eens met een FFT analyzer. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Beste Jacco, Die spelers zijn er.. met name met buizen uitgangstrappen.. Sinussen zijn misschien afdoende om bepaalde resolutie te meten wat natuurlijk iets zegt. Maar ik ben meer geintereseerd in het harmonische gedrag. Moet je voor de grap maar eens een test cd maken met verschillende testonen gelijktijdig en kijk maar eens met een FFT analyzer. Groeten, Bas Beste Bas, Die spelers moet je linea recta de kliko in duwen. Die hebben geen bestaansrecht... Ik heb al heel vaak verschillende testtonen op een cd gezet en gekeken naar frequentiespectrum. Nooit problemen mee gehad qua intermodulatie. Heb jij ze wel goed gedithered? Heb je trouwens al spelers die zo slecht meten? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 IMD cijfers zijn uit THD te berekenen en vice versa. Als er iets geschikt is om 'oneven harmonisch gedrag' te meten, is het wel een sinus. Meten is simpel. Interpreteren is de kunst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts