Jump to content

In het tropische paradijs bij Kuzebri

Recommended Posts

KuzebriOverzichtSET.jpg

Tropisch wat het alleen al vanwege de temperaturen. Terwijl op weg naar Kuzebri de buiten-temperatuurmeter bij het getal van 16.5 graden Celcius bleef steken, gaf de thermometer in de luisterkamer in de woonboerderij inmiddels 27 graden aan. De hoofdbijdrage aan dit verschil wordt geleverd door een kacheltje van PS Audio

Het verbaast me trouwens dat Kuzibri (volgens bifi.nl) Stonehenge 4 noemt in z'n top-10 opnames, die staat niet bekend als goede opname, hooguit het stevige en afgronddiepe laag is opmerkelijk :rolleyes:

Andr

In mijn top-10 zitten volgens mij ook maar drie of vier audiofiel verantwoorde opnames

Nou, dat vind ik nog veel eigenlijk. Ik heb zo niet mijn top 10 voor handen, maar de kans dat daar een echt audiofiele cd tussen zit, is niet zo groot... Nou heb ik ook maar 1 erkende audiofiele cd (Amused To Death van Roger Waters) en die komt zeker niet in m'n top 10 voor, maar goed dan nog. Opname is voor mij van ondergeschikt belang. Mooi meegenomen als de opname goed is, maar geen ramp als het een matige opname is...

In mijn top-10 zitten volgens mij ook maar drie of vier audiofiel verantwoorde opnames

Nou, dat vind ik nog veel eigenlijk. Ik heb zo niet mijn top 10 voor handen, maar de kans dat daar een echt audiofiele cd tussen zit, is niet zo groot... Nou heb ik ook maar 1 erkende audiofiele cd (Amused To Death van Roger Waters) en die komt zeker niet in m'n top 10 voor, maar goed dan nog. Opname is voor mij van ondergeschikt belang. Mooi meegenomen als de opname goed is, maar geen ramp als het een matige opname is...

Audiofiel "verantwoorde" opname is voor mij weer niet precies hetzelfde als audiofiel, Henrie. Veel van die strikt audiofiele opnames stellen muzikaal niet zoveel voor.

Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom jij Amused to Death "een erkende audiofiele cd" noemt. Dat het een unieke opname is ben ik wel met je eens, bijvoorbeeld, maar dat betreft dan vooral de ruimtelijke aspecten en die zijn nog hartstikke kunstmatig gemaakt ook.

Eigenlijk ben je het dus met me eens: de top-10 van een audiofiel hoeft niet pers

Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom jij Amused to Death "een erkende audiofiele cd" noemt. Dat het een unieke opname is ben ik wel met je eens, bijvoorbeeld, maar dat betreft dan vooral de ruimtelijke aspecten en die zijn nog hartstikke kunstmatig gemaakt ook.

Ja, het is wel kunstmatig natuurlijk, dat klopt. Maar het is wel zo'n opname die onder audiofielen (ook hear) vaak geroemd wordt. Opzich ook wel terecht, want het is (ondanks dat het kunstmatig is) wel een heel mooie opname en zeker uniek. Maar ook wel een beetje een gimmick. De muziek vind ik niet geweldig (op een paar nummers na)...

In willekeurige volgorde (hier alfabetisch) is dit zo ongeveer mijn top 10 trouwens:

• A Perfect Circle - Thirteenth Step
  • Tori Amos - Scarlet's Walk (is vloeken in de kerk voor de echte Tori-fans ;) )
  • Dream Theater - Metropolis Part II: Scenes From A Memory
  • The Gathering - How To Measure A Planet (de nieuwe cd moet zich nog over langere tijd 'bewijzen' ;) )
  • Opeth - Blackwater Park
  • Opeth - Ghost Reveries
  • 16 Horsepower - Hoarse
  • Soundgarden - Superunknown
  • Tool - Aenima
  • Tool - Lateralus

Nou ja, zo'n lijstje kan nog wel eens wat wisselen, maar dit geeft wel een beetje een idee. Volgens mij valt er geen een onder 'audiofiele opnames'. Misschien wel onder 'audiofiel verantwoord', maar dat zou ik niet weten...

Mooi verhaal John....

Ik begrijp alleen de term "versmering" niet zo goed. Ik denk dan altijd aan het dichtlopen van geluid. Dat dit een voordeel in de geluidreproductie is, kan ik me dan ook niet voorstellen.

Ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld, maar de term "versmering" vind ik daarvoor ongeschikt.

:)

Leuk verhaal om te lezen...Alleen al om te zien is de set een streling voor het oog.

:D

Ja, het is wel kunstmatig natuurlijk, dat klopt. Maar het is wel zo'n opname die onder audiofielen (ook hear) vaak geroemd wordt. Opzich ook wel terecht, want het is (ondanks dat het kunstmatig is) wel een heel mooie opname en zeker uniek. Maar ook wel een beetje een gimmick. De muziek vind ik niet geweldig (op een paar nummers na)...

In willekeurige volgorde (hier alfabetisch) is dit zo ongeveer mijn top 10 trouwens:

• A Perfect Circle - Thirteenth Step

• Tori Amos - Scarlet's Walk (is vloeken in de kerk voor de echte Tori-fans ;) )

• Dream Theater - Metropolis Part II: Scenes From A Memory

• The Gathering - How To Measure A Planet (de nieuwe cd moet zich nog over langere tijd 'bewijzen' ;) )

• Opeth - Blackwater Park

• Opeth - Ghost Reveries

• 16 Horsepower - Hoarse

• Soundgarden - Superunknown

• Tool - Aenima

• Tool - Lateralus

Nou ja, zo'n lijstje kan nog wel eens wat wisselen, maar dit geeft wel een beetje een idee. Volgens mij valt er geen een onder 'audiofiele opnames'. Misschien wel onder 'audiofiel verantwoord', maar dat zou ik niet weten...

Duidelijk standpunt over Amused; ik kan me er beslist in vinden! Piano's opzij van je; onweer achter je en en een hond die ver buiten de kamer in de verte blaft en dat met twee luidsprekers..... Da's inderdaad niet niks en behoorlijk indrukwekkend! Ik vind het tegelijkertijd ook een vreemde opname die een heel dubbel gevoel oproept, elke keer weer. De helft van de meeste tracks is wondermooi en de andere helft van diezelfde tracks zit veel te vol 'signalen' als het ware. Nou ja, ik zal me maar niet te vaag uitdrukken! ;)

Jouw top 10 klinkt als een lijstje interessante namen. Ik moet namelijk erkennen dat ik mevrouw Amos ken en daar heb je het wel mee gehad. Sorry...

Staat de eerstgenoemde toevallig bovenaan of is ie echt zo goed?

Bij mij werkt het trouwens iets anders met top 10's. Volgens mij heb ik er meerdere, afhankelijk van wat je 'de mood van een seizoen' zou kunnen noemen. Bij tijden liggen er alleen maar een aantal heftige cd's paraat en dan weer een hele tijd juist hele zoete, echte klassiekers, elektronische kunstwerkjes of juist unplugged ones. In een elektronische periode moet je niet met Nils Lofgren aankomen; in een zoete periode laat ik Prodigy links liggen.

Zou ik een beetje manisch zijn? :)

Loes.

Jouw top 10 klinkt als een lijstje interessante namen. Ik moet namelijk erkennen dat ik mevrouw Amos ken en daar heb je het wel mee gehad. Sorry...

Ze staan in alfabetische volgorde (van bandnaam en achternaam)...

Ow.... :(

Ik dacht altijd dat een top-10 te maken had met voorkeuren en favorieten en zo.

Nou ja, zo doe je jezelf wel tekort, want je komt nooit aan de Z toe. Je blijft steken bij de T.

Zoals elke (ex-)medewerker in een platenzaak weet zijn de S en T bakken altijd driemaal groter dan de meeste andere letters. ;)

Loes

Ow.... :(

Ik dacht altijd dat een top-10 te maken had met voorkeuren en favorieten en zo.

Nou ja, zo doe je jezelf wel tekort, want je komt nooit aan de Z toe. Je blijft steken bij de T.

Zoals elke (ex-)medewerker in een platenzaak weet zijn de S en T bakken altijd driemaal groter dan de meeste andere letters. ;)

Loes

Ik had er dus bij gezet dat dit mijn top 10 is (op dit moment), in willekeurige volgorde. Ik kan moeilijk een nummer 1, een nummer 2, een nummer 3 enz. aangeven. Vooral omdat de genres hier en daar nogal verschillen. Tori Amos is heel iets anders dan Opeth (melodieuze black/death-metal) en 16 Horsepower is weer iets heel anders (country rock/folk)...

Dat ik nooit bij de Z aankom, is dus ook onzin (al hoewel ik zo snel geen goeie band met een Z weet). Ik heb alleen geen favorieten 'boven de T'... Das toch niet zo gek?

Ik had er dus bij gezet dat dit mijn top 10 is (op dit moment), in willekeurige volgorde. Ik kan moeilijk een nummer 1, een nummer 2, een nummer 3 enz. aangeven. Vooral omdat de genres hier en daar nogal verschillen. Tori Amos is heel iets anders dan Opeth (melodieuze black/death-metal) en 16 Horsepower is weer iets heel anders (country rock/folk)...

Dat ik nooit bij de Z aankom, is dus ook onzin (al hoewel ik zo snel geen goeie band met een Z weet). Ik heb alleen geen favorieten 'boven de T'... Das toch niet zo gek?

Niet muggeziften Henrie! De volgorde was niet willekeurig maar alfabetisch.... ;)

Goeie band met een Z weet ik ook niet.

Oh ja wel: The Mothers of Invention!

Loes

Zita Swoon is soms wel leuk...

Maar ZZ-top bijvoorbeeld weer niet...

Dat kan ik beter niet tegen een huisgenoot van mij zeggen...

Schiet me net te binnen: er is (volgens mij een Nederlandse) band die ZZZ heet. Maar ik weet zo niet meer wat die voor muziek maken...

• 9 months later...

Nee dat klinkt voor geen meter ZZ-top.

The Prodigy weer wel, laat ik die nu vanavond maar eens opzetten.

Zijn de buren ook weer blij :cool2:

Maar er zijn er maar weinig die goed zijn, van de 100 mooie heb ik 5 die ik dagelijks draai.

Verder hangt alles af van hoe jeje voelt natuurlijk.

Vanavond hard morgen Jazz.

Schiet me net te binnen: er is (volgens mij een Nederlandse) band die ZZZ heet. Maar ik weet zo niet meer wat die voor muziek maken...

ZZZ is een geweldige band uit Amsterdam! Hun album heet: the sound of ZZZ. Klinkt als Joy Division 'on steroids' met orgel.

ZZZ is een geweldige band uit Amsterdam! Hun album heet: the sound of ZZZ. Klinkt als Joy Division 'on steroids' met orgel.

Ik ken 1 nummer van ze. Die werd vaak op Kink FM gedraaid. Die vind ik irritant... ;)