cgm Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 ik heb deze week een demonstratie bijgewoond bij de Audiofabriek van de Harmonix producten op het gebied van resonantie-onderdrukking of wat dan ook. boeiende sessie. Bij het stap voor stap aanbrengen van allerlei 'onderzetters' en dingetjes was er van de 18 bezoekers naar ik meen te hebben gezien niemand die ontkende dat er een hoorbaar effect was. velen beoordeelden de effecten als groot. het effect was grosso modo : zonder enige tuning het geluid niet dynamisch, vlak, geen of beperkt geluidsbeeld. met tuning: v Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 ik heb deze week een demonstratie bijgewoond bij de Audiofabriek van de Harmonix producten op het gebied van resonantie-onderdrukking of wat dan ook. boeiende sessie. Bij het stap voor stap aanbrengen van allerlei 'onderzetters' en dingetjes was er van de 18 bezoekers naar ik meen te hebben gezien niemand die ontkende dat er een hoorbaar effect was. velen beoordeelden de effecten als groot. het effect was grosso modo : zonder enige tuning het geluid niet dynamisch, vlak, geen of beperkt geluidsbeeld. met tuning: v Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 ik heb deze week een demonstratie bijgewoond bij de Audiofabriek van de Harmonix producten op het gebied van resonantie-onderdrukking of wat dan ook. boeiende sessie. Bij het stap voor stap aanbrengen van allerlei 'onderzetters' en dingetjes was er van de 18 bezoekers naar ik meen te hebben gezien niemand die ontkende dat er een hoorbaar effect was. velen beoordeelden de effecten als groot. het effect was grosso modo : zonder enige tuning het geluid niet dynamisch, vlak, geen of beperkt geluidsbeeld. met tuning: v Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 ik heb deze week een demonstratie bijgewoond bij de Audiofabriek van de Harmonix producten op het gebied van resonantie-onderdrukking of wat dan ook. boeiende sessie. Bij het stap voor stap aanbrengen van allerlei 'onderzetters' en dingetjes was er van de 18 bezoekers naar ik meen te hebben gezien niemand die ontkende dat er een hoorbaar effect was. velen beoordeelden de effecten als groot. het effect was grosso modo : zonder enige tuning het geluid niet dynamisch, vlak, geen of beperkt geluidsbeeld. met tuning: v Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 ik heb deze week een demonstratie bijgewoond bij de Audiofabriek van de Harmonix producten op het gebied van resonantie-onderdrukking of wat dan ook. boeiende sessie. Bij het stap voor stap aanbrengen van allerlei 'onderzetters' en dingetjes was er van de 18 bezoekers naar ik meen te hebben gezien niemand die ontkende dat er een hoorbaar effect was. velen beoordeelden de effecten als groot. het effect was grosso modo : zonder enige tuning het geluid niet dynamisch, vlak, geen of beperkt geluidsbeeld. met tuning: v Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 juni 2006 Author Report Share Posted 28 juni 2006 zijn de heren bang dat ze wat horen als ze zelf gaan luisteren? liever van achter de pc tevoren verklaren dat het niet kan? leuk idee: een zaal vol mensen die zich strak hebben voorgenomen er niks van te geloven, en als ze wat horen dat weg te redeneren. want met het multimetertje zal het wel niet vast te stellen zijn. of zou iemand het aandurven de enorm toegenomen dynamiek bijvoorbeeld eens meettechnisch te analyseren? oeeee schrikken zeg. vooral geen uitdaging aannemen hoor. humor. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 zijn de heren bang dat ze wat horen als ze zelf gaan luisteren? liever van achter de pc tevoren verklaren dat het niet kan? leuk idee: een zaal vol mensen die zich strak hebben voorgenomen er niks van te geloven, en als ze wat horen dat weg te redeneren. want met het multimetertje zal het wel niet vast te stellen zijn. of zou iemand het aandurven de enorm toegenomen dynamiek bijvoorbeeld eens meettechnisch te analyseren? oeeee schrikken zeg. vooral geen uitdaging aannemen hoor. humor. groet Je zit er niet zo ver naast wat mij betreft. Ik tuin er ook nog steeds in, maar daar ben ik dan ook mens voor. Gelukkig. Maar het gevaar van mijn onbesuisd vertrouwen op het gehoor is dat dat me veel geld kan kosten. Daarom koop ik niets totdat ik zeker weet dat het ok is. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 humor , zo'n bijeenkomst. Oh snap Demagnetiseerdoos: 400 euro Kabelophouderts: 45 euro het stuk (16 nodig) Naar een bijeenkomst met Erik: onbetaalbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 Heb ik een gekke vraag gesteld? Nee hoor. De juiste vraag, maar dan op de verkeerde plek..... Loes Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 Heb ik een gekke vraag gesteld? Nee hoor. De juiste vraag, maar dan op de verkeerde plek..... Loes Welke plek was dan beter geweest? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 zijn de heren bang dat ze wat horen als ze zelf gaan luisteren? liever van achter de pc tevoren verklaren dat het niet kan? leuk idee: een zaal vol mensen die zich strak hebben voorgenomen er niks van te geloven, en als ze wat horen dat weg te redeneren. want met het multimetertje zal het wel niet vast te stellen zijn. of zou iemand het aandurven de enorm toegenomen dynamiek bijvoorbeeld eens meettechnisch te analyseren? oeeee schrikken zeg. vooral geen uitdaging aannemen hoor. humor. groet Ach, de technische uitdaging is het probleem niet want wat je kunt horen is ook meetbaar. De echte uitdaging is het weerstaan van de blinde en ongefundeerde agressie die audiofielen vertonen als er testresultaten worden gepresenteerd die hun subjectieve ervaringen tegenspreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 (edited) zijn de heren bang dat ze wat horen als ze zelf gaan luisteren? liever van achter de pc tevoren verklaren dat het niet kan? leuk idee: een zaal vol mensen die zich strak hebben voorgenomen er niks van te geloven, en als ze wat horen dat weg te redeneren. want met het multimetertje zal het wel niet vast te stellen zijn. of zou iemand het aandurven de enorm toegenomen dynamiek bijvoorbeeld eens meettechnisch te analyseren? oeeee schrikken zeg. vooral geen uitdaging aannemen hoor. humor. groet Ach, de technische uitdaging is het probleem niet want wat je kunt horen is ook meetbaar. De echte uitdaging is het weerstaan van de blinde en ongefundeerde agressie die audiofielen vertonen als er testresultaten worden gepresenteerd die hun subjectieve ervaringen tegenspreken. Dat is een kwestie van rationeel zijn, ravon. Daar komen geen emoties bij kijken... Ik ben op het moment een stukje aan het reviewen van audioquest.com. Hear dus. Het is moelijk om beleefd te blijven, maar ik doe mijn best. Groet, Jacco Edited 28 juni 2006 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 zijn de heren bang dat ze wat horen als ze zelf gaan luisteren? liever van achter de pc tevoren verklaren dat het niet kan? leuk idee: een zaal vol mensen die zich strak hebben voorgenomen er niks van te geloven, en als ze wat horen dat weg te redeneren. want met het multimetertje zal het wel niet vast te stellen zijn. of zou iemand het aandurven de enorm toegenomen dynamiek bijvoorbeeld eens meettechnisch te analyseren? oeeee schrikken zeg. vooral geen uitdaging aannemen hoor. humor. groet Ach, de technische uitdaging is het probleem niet want wat je kunt horen is ook meetbaar. De echte uitdaging is het weerstaan van de blinde en ongefundeerde agressie die audiofielen vertonen als er testresultaten worden gepresenteerd die hun subjectieve ervaringen tegenspreken. Dat is een kwestie van rationeel zijn, ravon. Daar komen geen emoties bij kijken... Groet, Jacco Mwah, ik herinner me een paar recente voorvallen van blinde agressie door audiofielen toen een techneut enkele inhoudelijke vragen over een technisch onderwerp stelde. Het lijkt me als techneut erg moeilijk om in zo'n geval altijd rationeel of zelfs maar fatsoenlijk te blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 zijn de heren bang dat ze wat horen als ze zelf gaan luisteren? liever van achter de pc tevoren verklaren dat het niet kan? leuk idee: een zaal vol mensen die zich strak hebben voorgenomen er niks van te geloven, en als ze wat horen dat weg te redeneren. want met het multimetertje zal het wel niet vast te stellen zijn. of zou iemand het aandurven de enorm toegenomen dynamiek bijvoorbeeld eens meettechnisch te analyseren? oeeee schrikken zeg. vooral geen uitdaging aannemen hoor. humor. groet Ach, de technische uitdaging is het probleem niet want wat je kunt horen is ook meetbaar. De echte uitdaging is het weerstaan van de blinde en ongefundeerde agressie die audiofielen vertonen als er testresultaten worden gepresenteerd die hun subjectieve ervaringen tegenspreken. Dat is een kwestie van rationeel zijn, ravon. Daar komen geen emoties bij kijken... Groet, Jacco Mwah, ik herinner me een paar recente voorvallen van blinde agressie door audiofielen toen een techneut enkele inhoudelijke vragen over een technisch onderwerp stelde. Het lijkt me als techneut erg moeilijk om in zo'n geval altijd rationeel of zelfs maar fatsoenlijk te blijven. Kwestie van oefenen. Is niet zo moeilijk hoor. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 zijn de heren bang dat ze wat horen als ze zelf gaan luisteren? liever van achter de pc tevoren verklaren dat het niet kan? leuk idee: een zaal vol mensen die zich strak hebben voorgenomen er niks van te geloven, en als ze wat horen dat weg te redeneren. want met het multimetertje zal het wel niet vast te stellen zijn. of zou iemand het aandurven de enorm toegenomen dynamiek bijvoorbeeld eens meettechnisch te analyseren? oeeee schrikken zeg. vooral geen uitdaging aannemen hoor. humor. groet Ach, de technische uitdaging is het probleem niet want wat je kunt horen is ook meetbaar. De echte uitdaging is het weerstaan van de blinde en ongefundeerde agressie die audiofielen vertonen als er testresultaten worden gepresenteerd die hun subjectieve ervaringen tegenspreken. Dat is een kwestie van rationeel zijn, ravon. Daar komen geen emoties bij kijken... Groet, Jacco Mwah, ik herinner me een paar recente voorvallen van blinde agressie door audiofielen toen een techneut enkele inhoudelijke vragen over een technisch onderwerp stelde. Het lijkt me als techneut erg moeilijk om in zo'n geval altijd rationeel of zelfs maar fatsoenlijk te blijven. Kwestie van oefenen. Is niet zo moeilijk hoor. Groet, Jacco Ja. Ik vraag me af waarom sommige audiofielen zich dat nooit afvragen. Dan was Kraus hier misschien nog geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 zijn de heren bang dat ze wat horen als ze zelf gaan luisteren? liever van achter de pc tevoren verklaren dat het niet kan? leuk idee: een zaal vol mensen die zich strak hebben voorgenomen er niks van te geloven, en als ze wat horen dat weg te redeneren. want met het multimetertje zal het wel niet vast te stellen zijn. of zou iemand het aandurven de enorm toegenomen dynamiek bijvoorbeeld eens meettechnisch te analyseren? oeeee schrikken zeg. vooral geen uitdaging aannemen hoor. humor. groet Ach, de technische uitdaging is het probleem niet want wat je kunt horen is ook meetbaar. De echte uitdaging is het weerstaan van de blinde en ongefundeerde agressie die audiofielen vertonen als er testresultaten worden gepresenteerd die hun subjectieve ervaringen tegenspreken. Dat is een kwestie van rationeel zijn, ravon. Daar komen geen emoties bij kijken... Groet, Jacco Mwah, ik herinner me een paar recente voorvallen van blinde agressie door audiofielen toen een techneut enkele inhoudelijke vragen over een technisch onderwerp stelde. Het lijkt me als techneut erg moeilijk om in zo'n geval altijd rationeel of zelfs maar fatsoenlijk te blijven. Kwestie van oefenen. Is niet zo moeilijk hoor. Groet, Jacco Ja. Ik vraag me af waarom sommige audiofielen zich dat nooit afvragen. Dan was Kraus hier misschien nog geweest. Ik denk omdat ze er nog niet de noodzaak ervan hebben ingezien. Voor een goede discussie is dat wel noodzakelijk. Maar ik ga geen oordelen vellen over anderen. Dat is zinloos. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 zijn de heren bang dat ze wat horen als ze zelf gaan luisteren? liever van achter de pc tevoren verklaren dat het niet kan? leuk idee: een zaal vol mensen die zich strak hebben voorgenomen er niks van te geloven, en als ze wat horen dat weg te redeneren. want met het multimetertje zal het wel niet vast te stellen zijn. of zou iemand het aandurven de enorm toegenomen dynamiek bijvoorbeeld eens meettechnisch te analyseren? oeeee schrikken zeg. vooral geen uitdaging aannemen hoor. humor. groet Ach, de technische uitdaging is het probleem niet want wat je kunt horen is ook meetbaar. De echte uitdaging is het weerstaan van de blinde en ongefundeerde agressie die audiofielen vertonen als er testresultaten worden gepresenteerd die hun subjectieve ervaringen tegenspreken. Dat is een kwestie van rationeel zijn, ravon. Daar komen geen emoties bij kijken... Groet, Jacco Mwah, ik herinner me een paar recente voorvallen van blinde agressie door audiofielen toen een techneut enkele inhoudelijke vragen over een technisch onderwerp stelde. Het lijkt me als techneut erg moeilijk om in zo'n geval altijd rationeel of zelfs maar fatsoenlijk te blijven. Kwestie van oefenen. Is niet zo moeilijk hoor. Groet, Jacco Ja. Ik vraag me af waarom sommige audiofielen zich dat nooit afvragen. Dan was Kraus hier misschien nog geweest. Ik denk omdat ze er nog niet de noodzaak ervan hebben ingezien. Voor een goede discussie is dat wel noodzakelijk. Maar ik ga geen oordelen vellen over anderen. Dat is zinloos. Groet, Jacco Soms is het goed om duidelijk te krijgen wie of wat de schade heeft veroorzaakt. Iemand met hand en tand verdedigen omdat ie NIET persoonlijk wordt aangevallen is een zinloze bezigheid. Maar van de mensen die daar hun hobby van maken hoor je achteraf niets meer. Enfin, ik heb het hear eigenlijk wel gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 [...] Enfin, ik heb het hear eigenlijk wel gehad. Je laat je gek maken door "roepers", ravon. Dat is geen volwassen reactie. Maar doe wat je wilt, bewandel de wegen die je wilt bewandelen. Vaya con dios en ik zal je missen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 29 juni 2006 Report Share Posted 29 juni 2006 [...] Enfin, ik heb het hear eigenlijk wel gehad. Je laat je gek maken door "roepers", ravon. Dat is geen volwassen reactie. Maar doe wat je wilt, bewandel de wegen die je wilt bewandelen. Vaya con dios en ik zal je missen. Groet, Jacco Wellicht. Ik weet nog niet of ik het forum verlaat, mijn interesse om technisch-inhoudelijk bij te dragen is verdwenen. Ik kijk het een tijdje aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 juni 2006 Report Share Posted 29 juni 2006 zijn de heren bang dat ze wat horen als ze zelf gaan luisteren? liever van achter de pc tevoren verklaren dat het niet kan? leuk idee: een zaal vol mensen die zich strak hebben voorgenomen er niks van te geloven, en als ze wat horen dat weg te redeneren. want met het multimetertje zal het wel niet vast te stellen zijn. of zou iemand het aandurven de enorm toegenomen dynamiek bijvoorbeeld eens meettechnisch te analyseren? oeeee schrikken zeg. vooral geen uitdaging aannemen hoor. humor. groet Ach, de technische uitdaging is het probleem niet want wat je kunt horen is ook meetbaar. De echte uitdaging is het weerstaan van de blinde en ongefundeerde agressie die audiofielen vertonen als er testresultaten worden gepresenteerd die hun subjectieve ervaringen tegenspreken. Dat is een kwestie van rationeel zijn, ravon. Daar komen geen emoties bij kijken... Groet, Jacco Mwah, ik herinner me een paar recente voorvallen van blinde agressie door audiofielen toen een techneut enkele inhoudelijke vragen over een technisch onderwerp stelde. Het lijkt me als techneut erg moeilijk om in zo'n geval altijd rationeel of zelfs maar fatsoenlijk te blijven. Ach het is eenzaam aan de top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 juni 2006 Report Share Posted 29 juni 2006 [...] Enfin, ik heb het hear eigenlijk wel gehad. Je laat je gek maken door "roepers", ravon. Dat is geen volwassen reactie. Maar doe wat je wilt, bewandel de wegen die je wilt bewandelen. Vaya con dios en ik zal je missen. Groet, Jacco Wellicht. Ik weet nog niet of ik het forum verlaat, mijn interesse om technisch-inhoudelijk bij te dragen is verdwenen. Ik kijk het een tijdje aan. Persoonlijk stel ik jouw kritische vragen op prijs. Ze zetten me aan het denken en dat is op zichzelf zinvol. Ik blijf er bij dat ik je zal missen als je besluit het forum te verlaten. Op een gegeven moment kom je op een punt waarbij de standaard technische dingen zijn uitgepraat: interlinks, LS kabels en wat al dies meer zij. Er blijven lieden komen (en gaan) die het daar niet mee eens zijn, maar daar zijn vaak dezelfde argumenten te lezen als hun voorgangers. Die discussie zal blijven bestaan, maar daar zou een forum als dit niet van af mogen hangen. Binnen dit forum is er best plaats voor een technisch inhoudelijke "afdeling". Zeker zijn er "mislukkingen" geweest. Alleen al de interlink test gepland op 10 juni is daar een voorbeeld van. Die is niet doorgegaan. Waarom? Ik weet het niet zeker, maar hij kan nog steeds plaatsvinden wat mij betreft. Ik vind het nog steeds een gemiste kans. Ravon, ik wil jou een directe vraag stellen. Waarom is jouw interesse om technisch-inhoudelijk bij te dragen verdwenen? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 29 juni 2006 Report Share Posted 29 juni 2006 [...] Enfin, ik heb het hear eigenlijk wel gehad. Je laat je gek maken door "roepers", ravon. Dat is geen volwassen reactie. Maar doe wat je wilt, bewandel de wegen die je wilt bewandelen. Vaya con dios en ik zal je missen. Groet, Jacco Wellicht. Ik weet nog niet of ik het forum verlaat, mijn interesse om technisch-inhoudelijk bij te dragen is verdwenen. Ik kijk het een tijdje aan. Persoonlijk stel ik jouw kritische vragen op prijs. Ze zetten me aan het denken en dat is op zichzelf zinvol. Ik blijf er bij dat ik je zal missen als je besluit het forum te verlaten. Op een gegeven moment kom je op een punt waarbij de standaard technische dingen zijn uitgepraat: interlinks, LS kabels en wat al dies meer zij. Er blijven lieden komen (en gaan) die het daar niet mee eens zijn, maar daar zijn vaak dezelfde argumenten te lezen als hun voorgangers. Die discussie zal blijven bestaan, maar daar zou een forum als dit niet van af mogen hangen. Binnen dit forum is er best plaats voor een technisch inhoudelijke "afdeling". Zeker zijn er "mislukkingen" geweest. Alleen al de interlink test gepland op 10 juni is daar een voorbeeld van. Die is niet doorgegaan. Waarom? Ik weet het niet zeker, maar hij kan nog steeds plaatsvinden wat mij betreft. Ik vind het nog steeds een gemiste kans. Ravon, ik wil jou een directe vraag stellen. Waarom is jouw interesse om technisch-inhoudelijk bij te dragen verdwenen? Groet, Jacco Er zijn leuke dingen mogelijk als de technische kennis en ervaring van verschillende mensen die een gemeenschappelijk positief doel hebben bij elkaar wordt gevoegd. We hebben interessante discussies gevoerd en ik hoop dat er nog veel zullen volgen. De belangrijkste oorzaak voor het afnemen van mijn interesse om hear technische discussies te voeren ligt in het feit dat een aantal audiofiele forumleden met een ongefundeerde en niet-vernieuwende geloofsstrijd bezig is. Ik vind het steeds minder leuk om met audiofielen over telkens hetzelfde audiofiele kabelriedeltje te discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts