Jump to content

Gryphon Exorcist

paul demo
 Share

Recommended Posts

Net terug vanuit China vond ik op mijn deurmat een via Hifi.nl gewonnen Gryphon Exorcist. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft en ook positieve ervaring of kan ik het apparaat beter direct verkopen? Wie heeft het antwoord.

Over de audio in China volgt binnenkort meer in een ander topic.

haha ik denk dat je dat ding niet kwijt gaat worden :lol:

ik zou hem wel even proberen maar dit niet hier vermelden :lol:

Ik weet het niet, er moet in audio land altijd wel iemand zijn die gek is op speeltjes, Ik ben nog aan het twijfelen om hem te gebruiken.

Ik ken 'm wel. Een kennis van mij heeft al jaren zo'n ding.

t-rev1-4a.jpg

Het lijkt qua formaat 'n beetje op een afstands-bediening, met een aan/uit switch en 2 cinch-aansluitingen.

Je sluit 'm via een normale interlink aan op je set, en set 'm aan.

Hij doet dat in feite 't zelfde als de Densen De-magnetiseer CD.

0405_densen_demagic_72.jpg

De Densen demagic CD geeft 3 minuten lang een akelige pieptoon, en daarna is je gehele set dan gedemagnetiseert.

De Exorcist van Gryphon geeft 30 seconden een soort harde ruis, en geeft dan 't zelfde resultaat. (alleen voor meer geld)

Het zou een verbetering moeten geven, maar ik kan me niet meer herinneren wat de winst was in geluid, dus zoveel indruk heeft ie op mij dus niet gemaakt.

Mvg,

Alco

Net terug vanuit China vond ik op mijn deurmat een via Hifi.nl gewonnen Gryphon Exorcist. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft en ook positieve ervaring of kan ik het apparaat beter direct verkopen? Wie heeft het antwoord.

Over de audio in China volgt binnenkort meer in een ander topic.

Niet "geloven" in al die onzin

Ruilen met een filtertje :rolleyes::P

Mijn hemel, dacht je alles gehad te hebben...

Transistoren en weerstanden demagnetiseren.

Dat kan ook met audio, dat is namelijk ook AC...

Groet,

Jacco

Nee joh, dat zie je verkeert. Gewone muziek is een te gewone AC zonder die uitgewogen frequentieverdeling en golfvormen welke noodzakelijk is om de moleculaire structuren in de componenten te herschikken.

Nee joh, dat zie je verkeert. Gewone muziek is een te gewone AC zonder die uitgewogen frequentieverdeling en golfvormen welke noodzakelijk is om de moleculaire structuren in de componenten te herschikken.

Daar heb je ongetwijfeld gelijk in. Geluid is niet amorf genoeg en heeft een niet-bilineaire hysterese, zogezegd.

Toch heb ik mijn bedenkingen bij die duiveluitdrijver uit China. Als er loeiharde tonen door een systeem gejankt worden, dan moet het zo zijn dat er vervorming optreedt. Dat is het lot van loeiharde sinussen. Bij even orde vervorming ontstaat een DC component. Die veroorzaakt een blijvend magnetisme. In ferromagnetische materialen dan, nikkel, ijzer of cobalt. Dus die exorcist veroorzaakt juist magnetisme! Het gevolg laat zich raden bij trafo's: geen laag meer, enkel mid/hoog wat de klok slaat. Dat is pas audiofiel...

Groet,

Jacco

Aha. Maar je boemerig laag is weg.

En de plaatsing is beter (want de conus staat dichter bij je oor).

Juist ja! Die conus hoeft ook niet zoveel arbeid te leveren. Gewoon dat laag er uit rammen en het wordt vanzelf audiofiel...Linksom of rechtsom, dat maakt niet uit.

Groet,

Jacco

Beste,

Met alle respect. Ik sta open voor alles. Ik heb die Densen cd een keer geript van een klant van me. Heb thuis al dat gekrijs aangehoord. Ben daarna weer gaan luisteren. Sorry... mijn set klonk er niet beter of slechter door... Het enige waar ik wel blij mee was is dat mijn tweeters het nog deden :D. Bovendien vraag ik me af wat al die enge krijstonen voor goeds doen ;)

De verklaring van mijn klant was dat het niet werkte omdat ik hem gecopieerd had... :D

Maar ik vraag me wel serieus af wat voor tonen het zijn, en wat de gedachtegang erachter is. En als het echt zo zou zijn, is het dan niet zo dat iets binnen enkele seconde weer gemagnetiseerd is? Dat zou dus betekenen dat ik na elke cd weer die krijstonen erin moet stoppen :D Dat overleven mijn spullen en mijn oren niet :D

Groeten,

Bas

[...]

De verklaring van mijn klant was dat het niet werkte omdat ik hem gecopieerd had... :D

[...]

En jij gelooft dat?

Groet,

Jacco

Beste Jacco,

Wat denk je zelf... :D

Groeten,

Bas

Je hebt een "positieve" bewustwording qua audio doorgemaakt sinds onze laatste ontmoeting. Daar ben ik blij om.

Keep it up!

Groet,

Jacco

Beste Jacco,

Kom op man :D dan heb je me nooit goed gevolgd.. Ik heb hier nooit in gegeglooft. Het enige verschil tussen mij en het meetkamp is, dat ik in eerste instantie wel eerst daadwerkelijk iets probeer voordat ik mijn mening al klaar heb. Ik probeer open te staan.

Ja ik vond zo'n cd tje onzin, maar ik moet het toch eerst zelf proberen. voordat ik erover kan en mag oordelen.

En of het absolute onzin is hou ik in het midden. Echter voor mij persoonlijk werkte het niet.

Groeten,

Bas

[...]

, maar ik moet het toch eerst zelf proberen. voordat ik erover kan en mag oordelen.

[...]

Beste Bas,

Je hoeft je hand niet eerst in kokend water te houden vooraleer je mag roepen dat het pijn zal doen.

Groet,

Jacco

[...]

, maar ik moet het toch eerst zelf proberen. voordat ik erover kan en mag oordelen.

[...]

Beste Bas,

Je hoeft je hand niet eerst in kokend water te houden vooraleer je mag roepen dat het pijn zal doen.

Groet,

Jacco

Beste Jacco,

Ja sorry, met alle respect maar dat ben ik dus niet met je eens. Je zult mij nooit dingen horen roepen die ik niet eerst zelf ondervonden heb.

Openstaan voor andere kan nooit kwaad. baad het niet dan schaadt het niet ;)

Ik geloof in wetenschap, maar ik geloof er ook in dat we nog bij lange na niet alles verklaart hebben.

Verschillen in kabels geloofde ik dus ook nooit in. Echter ik heb ze zelf gehoord. en ook blind gedaan. Voor mij zijn die er dus. Echter betekend dat niet dat dat ik duizende euro's aan interlinks ga uitgeven ;) of dat goede interlinks duizende euro's moeten kosten.

Groeten,

Bas

Stap 1 is de waarneming, de verschillen in kabels. Daarna begint het pas. Meten en overeenkomstige dingen meten, of juist verschillen. Natuurlijk zijn er kabels denkbaar waarbij verschillen meetbaar en hoorbaar zijn. Dat is juist interessant.

En het interpreteren van die meetgegevens is een uitdaging.

Maar het idee dat je "iets" gedaan moet hebben vooraleer je verschil kunt horen, of dat je de erkenning daartoe kunt ontvangen, is verwerpbaar.

Ik sta ook open voor "andere" dingen, maar ze moeten wel passen binnen een werkelijke wereld. Geen voodoo, dus.

Groet,

Jacco