Jump to content

Gryphon Exorcist

paul demo
 Share

Recommended Posts

(...)

De verklaring van mijn klant was dat het niet werkte omdat ik hem gecopieerd had... :D

(...)

Dit onderwerp is geloof ik al 76 keer aan de orde geweest op diverse foria :rolleyes:

Maar troost je Sebastiaan, ik heb een originele Densen cd en die doet ook geen ###### :angry:

Ik gebruik hem dus nooit meer en toch doe ik hem niet weg. Zou er toch iets van magie inzitten :unsure::unsure:

Met opgewekte groet,

[...]

, maar ik moet het toch eerst zelf proberen. voordat ik erover kan en mag oordelen.

[...]

Beste Bas,

Je hoeft je hand niet eerst in kokend water te houden vooraleer je mag roepen dat het pijn zal doen.

Groet,

Jacco

Beste Jacco,

Ja sorry, met alle respect maar dat ben ik dus niet met je eens. Je zult mij nooit dingen horen roepen die ik niet eerst zelf ondervonden heb.

Openstaan voor andere kan nooit kwaad. baad het niet dan schaadt het niet ;)

Ik geloof in wetenschap, maar ik geloof er ook in dat we nog bij lange na niet alles verklaart hebben.

Verschillen in kabels geloofde ik dus ook nooit in. Echter ik heb ze zelf gehoord. en ook blind gedaan. Voor mij zijn die er dus. Echter betekend dat niet dat dat ik duizende euro's aan interlinks ga uitgeven ;) of dat goede interlinks duizende euro's moeten kosten.

Groeten,

Bas

Goed dat je weer terug bent op het forum, Bas! :D

Bij het demagnetiseren van elektronica met zoiets kan ik mij niets voorstellen.

Wat wel duidelijk vast te stellen is is dat de compliance (veerkracht) van de ophanging van een conusluidspreker nogal niet-lineair kan zijn en een zeker hysteris heeft.

Als zelfbouwer meet ik nog wel eens de parameters van een speaker op. Het valt dan op dat parameters als Q-factor en Fs nogal veranderen na flink inspelen. Laat je ze een weekje met rust dan lopen die parameters weer enigszins terug. Na weer flink inspelen komen ze dan weer op de goede waarde. Het zijn dan wel heel kleine verschillen maar ze zijn er wel en heb ik het dan over inspelen (met ruis) van veel langer dan 30 sec, n.l meerdere uren.

;)

Bij het demagnetiseren van elektronica met zoiets kan ik mij niets voorstellen.

Ik evenmin.

Maar het luchtte wel enorm op toen ik een jaar of 15 geleden eindelijk in staat was om het dwingende zoeken van verklaringen op dit gebied los te laten. In de stilte tussen de oren zit meer dan het ogenblik respijt tussen twee analyserende en alles-willen-verklarende gedachten. ;)

hwahwha wat een geweldig plan :D

Groeten,

Bas

Is geen plan, heb er van iemand zo een gehad... ;)

Gaat trouwens lang mee zo op "zonne-energie" :P

groet,

Sander

Kun je net zo goed wat ruis uit e.o.a. editprogje op CD branden? :lol::ph34r:

Kun je nog kiezen uit witte of roze ruis.

;)

Beste Paul,

Volgens mij is het apparaatje er '' niet '' voor om electronica te demagnetiseren, maar om eventuele parasitaire magnetisme te verwijderen van elementen, dat dit niet blijvend is valt te begrijpen en zal regelmatig moeten worden herhaald.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Er zijn 2 van die dingen van Gryphon leverbaar. De bekendste is die voor MC elementjes te demagnetiseren. De andere is voor audioapparatuur, maar is minder gangbaar. Ik meen me te herinneren dat de Exorcist die bij Hifi.nl te winnen was voor MC elementjes was. Die werkt NIET op andere apparatuur.

Wees er wel voorzichtig mee. Niet elk MC element is er blij mee. Bovendien kun je een dergelijk element ook anders met een normale LP demagnetiuseren. Duurt wat langer maar werkt net zo goed. (gewoon linker en rechter kanaal kortsluiten en LP afspelen ;) )

Ik sta ook open voor "andere" dingen, maar ze moeten wel passen binnen een werkelijke wereld. Geen voodoo, dus.

Dit komt tegenstrijdig op mij over. Open staan binnen bepaalde kaders is toch zo subjectief als wat :huh:

Beste Henk,

Filosofisch gezien heb je gelijk. Maar dat impliceert dat bijvoorbeeld 1+1=2 in het tientallig getallenstelsel in twijfel getrokken moet worden. Of dat er iets naar beneden valt tgv de zwaartekracht. Of dat je steeds opnieuw je hand in een pan kokend water moet stoppen om te weten dat het pijn doet, onder normale atmosferische omstandigheden. enz.

Nog niet alles is bekend van de natuur, maar de grove lijnen zijn bekend. Verfijning is vandaag de dag aan de orde en dat kan ook fundamenteel zijn.

Wat ik met voodoo bedoel is dat voor audio andere natuurkundige wetten schijnen te bestaan. Die nog niet bekend zijn bovendien. En als ze wel bekend zijn (zelf bedacht of uit een boek gehaald) dan zie je nooit een getalsmatige redenatie.

Groet,

Jacco

Er zijn 2 van die dingen van Gryphon leverbaar. De bekendste is die voor MC elementjes te demagnetiseren. De andere is voor audioapparatuur, maar is minder gangbaar. Ik meen me te herinneren dat de Exorcist die bij Hifi.nl te winnen was voor MC elementjes was. Die werkt NIET op andere apparatuur.

Wees er wel voorzichtig mee. Niet elk MC element is er blij mee. Bovendien kun je een dergelijk element ook anders met een normale LP demagnetiuseren. Duurt wat langer maar werkt net zo goed. (gewoon linker en rechter kanaal kortsluiten en LP afspelen ;) )

Het apparaat van Hifi.nl was voor apparatuur bedoeld en niet voor elementen.

Net terug vanuit China ....

Over de audio in China volgt binnenkort meer in een ander topic.

Hoi Paul,

Alles goed gegaan daar...???

:)

Het belangrijkste doe waarvoor ik er was, het huwelijk, dat is perfect gegaan, nu het gestoei met de wet van Verdonk nog. Verder is China , in ieder geval dit deel van het zuiden, een prachtig land maar daar praten we wel een keertje onder het genot van een glaasje over bij.

In de laatste week was er tijd om wat fabrieken op audio gebied te bezoeken maar over dat gedeelte zal als ik van de jet lag af ben wat meer geschreven worden, dit zal voornamelijk over de buizen gaan maar ook over een oud en geliefd merk als Sansui wat in mijn ogen terug is als zijnde een topmerk.

:D

Hoi Paul,

Het belangrijkste doe waarvoor ik er was, het huwelijk, dat is perfect gegaan, nu het gestoei met de wet van Verdonk nog. Verder is China , in ieder geval dit deel van het zuiden, een prachtig land maar daar praten we wel een keertje onder het genot van een glaasje over bij.

.

Dat bedoelde ik..... :)

Proficiat en veel geluk samen.... :wub:

Hoi Paul,

In de laatste week was er tijd om wat fabrieken op audio gebied te bezoeken maar over dat gedeelte zal als ik van de jet lag af ben wat meer geschreven worden, dit zal voornamelijk over de buizen gaan maar ook over een oud en geliefd merk als Sansui wat in mijn ogen terug is als zijnde een topmerk.

Beste Paul,

Lees ik daar dat jij een aziatische schone aan je zijde hebt.. :D proficiat en vele geluk samen. Aziatische vrouwen zijn de mooiste vrouwen op deze hele planeet :D.

En is Sansui weer terug? Ook mijn favoriet altijd al geweest ;).

Groeten,

Bas

[...]

Aziatische vrouwen zijn de mooiste vrouwen op deze hele planeet [...]

Mijn Terneuzense schone is veruit mijn favoriet...

Groet,

jacco

Kunnen jullie dat met meetgegevens aantonen?

[...]

Groet,

jacco

Ja, met een stopwatch en een lineaal...

Groet,

Jacco

[...]

Groet,

jacco

Groet,

Jacco

Beste Jacco,

Dat doet je geloofwaardigheid geen goed. Voor zover ik het in het veleden heb meegemaakt zijn een stopwatch en een lineaal meetinstrumenten en geen meetgegevens.

Of zij er recentelijk bij Philips nieuwe ondekkingen gedaan die het ISO stelsel onderuit halen?

;)

[...]

Groet,

jacco

Groet,

Jacco

Beste Jacco,

Dat doet je geloofwaardigheid geen goed. Voor zover ik het in het veleden heb meegemaakt zijn een stopwatch en een lineaal meetinstrumenten en geen meetgegevens.

Of zij er recentelijk bij Philips nieuwe ondekkingen gedaan die het ISO stelsel onderuit halen?

;)

:lol:

Ik zit met mijn hoofd weer eens in de wolken. Met die instrumenten kan ik die gegevens vergaren. Maar toch scherp opgemerkt.

Groet,

Jacco

Hoi Paul,

Beste Paul,

Lees ik daar dat jij een aziatische schone aan je zijde hebt.. :D proficiat en vele geluk samen. Aziatische vrouwen zijn de mooiste vrouwen op deze hele planeet :D.

En is Sansui weer terug? Ook mijn favoriet altijd al geweest ;).

Groeten,

Bas

Ha die Bas,

Ja ik ben inderdaad met mijn Chinese vriendin getrouwd, en ik moet zeggen dat ik je gelijk geef. :D;)

Voor wat betreft Sansui, ja die zijn in het verre oosten echt volledig terug met mooie apparatuur maar verder ook nog zeer mooie en zeer goed klinkende luidsprekers. Ik ga hier in nederland toch eens navragen waarom het hier niet te krijgen is. Wat ook erg opvallend is van Sansui is de homestudio apparatuur, 7x200 Watt voor slechts 800 euri waar geen Denon oid aan kan tippen.