Jump to content

Audiofiel en ook nog verantwoord

dick jansen
 Share

Recommended Posts

Vrienden,

Naar aanleiding van de discussie in de Recensie-rubriek zat ik me af te vragen wat ik moet verstaan onder audiofiele en/of audiofiel verantwoorde cd's.

Zijn hier objectieve maatstaven voor, is het te meten ( :ph34r: ), alleen te horen, praat men elkaar na?

Zijn er ook op het terrein van de klassieke muziek cd's die je (eventueel met enige moeite) als audiofiel kunt bestempelen?

Dat laatste graag met enige voorbeelden. Gezien mijn redelijke collectie klassieke cd's zit er dan wellicht een of zitten er misschien wel meerdere bij die ik dan met gerede trots aan mijn schaarse bezoekers als "audiofiel" kan presenteren :unsure:

Met opgewekte groet,

Vrienden,

Naar aanleiding van de discussie in de Recensie-rubriek zat ik me af te vragen wat ik moet verstaan onder audiofiele en/of audiofiel verantwoorde cd's.

Zijn hier objectieve maatstaven voor, is het te meten ( :ph34r: ), alleen te horen, praat men elkaar na?

Zijn er ook op het terrein van de klassieke muziek cd's die je (eventueel met enige moeite) als audiofiel kunt bestempelen?

Dat laatste graag met enige voorbeelden. Gezien mijn redelijke collectie klassieke cd's zit er dan wellicht een of zitten er misschien wel meerdere bij die ik dan met gerede trots aan mijn schaarse bezoekers als "audiofiel" kan presenteren  :unsure:

Met opgewekte groet,

Jouw Cdtjes met een zekere viltstift bewerken.

Gebruik daar voor deze "slijptol".

slijptol1hc.jpg

Winst een nog betere afbeelding, meer dynamiek en oplossend vermogen van stemmen en instrumenten.

En al je Cdtjes kan je als audiofiel aanmerken. ;)

Edited by Scat-Man

Beste Dick,

Als duidelijk is wat de audifiel in zijn algemeenheid graag hoort heb je ook het antwoord op je vraag.

Audiofiele CD's die als zodanig gemarket worden zijn over het algemeen CD's die geproduceerd worden op wat audiofielen graag willen horen. Om dat niet al te moeilijk te maken zijn dergelijke CD's meestal voorzien van makkelijk in het gehoor liggende muziek die het tevens de audioinstallatie niet al te moeilijk maakt.

;)

Een mooie opname misschien?

Meten of het een mooie opname is? Ik zou meten met de sensoren aan de zijkant van je hoofd.

Zou ik zo niet weten, jij wel, luister maar eens naar je collectie, er zit vast wel wat bij dat mooier/realistischer klinkt dan de rest.

Dat laatste graag met enige voorbeelden. Gezien mijn redelijke collectie klassieke cd's zit er dan wellicht een of zitten er misschien wel meerdere bij die ik dan met gerede trots aan mijn schaarse bezoekers als "audiofiel" kan presenteren  :unsure:

Waarom zou je dat willen?

Audiofiele CD's die als zodanig gemarket worden zijn over het algemeen CD's die geproduceerd worden op wat audiofielen graag willen horen. Om dat niet al te moeilijk te maken zijn dergelijke CD's meestal voorzien van makkelijk in het gehoor liggende muziek die het tevens de audioinstallatie het niet al te moeilijk maakt.

Yeah right ;) Ik heb hier "makkelijk in het gehoor liggende muziek" muziek liggen die niet om aan te horen is omdat het een slechte opname is.

Modes ponens.

als A waar is, dan is B ook waar (A impliceert B )

stel B is waar

---

Dan kunnen we niets over A zeggen

Oefening:

Als een CD audiofiel is dan geldt (het is makkelijk in het gehoor liggende muziek EN eenvoudig voor de installatie)

Stel: een CD bevat makkelijk in het gehoor liggende muziek

----

???

;)

Onder audiofiele cd's versta ik op cd uitgebrachte opnames waarbij wat extra aandachtig te werk is gegaan tijdens het voor die cd gereed maken van de opname van een muziekstuk.

Dus zorgvuldig opnemen, mixen en masteren. Soms omdat de artiest zich met deze fases bemoeit, meestal niet. Maar dit zorgvuldig uitgevoerde proces is nogal betrekkelijk. Het bekende wat de

(...)Dit valt dan vanzelfsprekend wel onder het hoofdstuk "praat men elkaar na"

Zie mijn antwoord aan dhr. jeroenhog.

Verder dank voor de informatie over de diverse labels. Ik ga zoeken.

Met opgewekte groet,

(...)

:D Ik heb je gemist, Dick.

Ik was even druk met de overdracht van mijn schamele werkzaamheden :(

Volgende week vrijdag is Liberation Day :lol:

Maar dank voor je affectieve oprisping ;)

Met opgewekte groet,

Modes ponens.

als A waar is, dan is B ook waar (A impliceert B )

stel B is waar

---

Dan kunnen we niets over A zeggen

Oefening:

Als een CD audiofiel is dan geldt (het is makkelijk in het gehoor liggende muziek EN eenvoudig voor de installatie)

Stel: een CD bevat makkelijk in het gehoor liggende muziek

----

???

;)

hmmm.

indien het een audiofiele cd is, dan moet het een cd zijn die makkelijk voor de installatie is.

in mijn geval: "Ik heb hier "makkelijk in het gehoor liggende muziek" muziek liggen die niet om aan te horen is omdat het een slechte opname is." is als tegenargument alleen te gebruiken als deze cd "makkelijk voor de installatie is", vraag me af wat dat is...... ;)

met vriendelijke groet,