Jump to content

Roger Waters: 7 juli Ahoy

Sander
 Share

Recommended Posts

Oh ja: bezetting band is zoals op live dvd in the Flesh...o.a. Snowy White etc. dus gewoon erg goed.

Is Doyle Bramhall II er dan weer bij, die herkauwende gitarist/zanger?

15 mei 2002 was hij in Ahoy' bij de In the Flesh show vervangen door Chester Kamen.

Doyle Bramhall zit er inderdaad niet bij, maar zijn vervanger is meer dan adequaat..

De setup is verder hetzelfde als op Arrow Rock, dus dat zit wel snor. Kijk maar op

Pink Floyd Pagina

Ik heb nog even getwijfeld, maar ik ga niet. Arrow Rock was zo goed, dat kan niet meer worden overtroffen: het geluid, de ontspannen sfeer in het publiek. De ontroering hem eindelijk te zien, net als een paar maanden eerder David Gilmour. En - wat je in Ahoy nooit zult hebben - heerlijk weer en volle maan. Dat concert, die hele dag, koester ik, Ahoy kan er alleen maar afbreuk aan doen.

Ik heb nog even getwijfeld, maar ik ga niet. Arrow Rock was zo goed, dat kan niet meer worden overtroffen: het geluid, de ontspannen sfeer in het publiek. De ontroering hem eindelijk te zien, net als een paar maanden eerder David Gilmour. En - wat je in Ahoy nooit zult hebben - heerlijk weer en volle maan. Dat concert, die hele dag, koester ik, Ahoy kan er alleen maar afbreuk aan doen.

Op het weer na ben ik om diezelfde reden juist niet naar Arrow-rock gegaan...

Op het weer na ben ik om diezelfde reden juist niet naar Arrow-rock gegaan...

Begrijp ik niet. Dus je houdt niet van goed geluid, ontroering, een ontspannen sfeer en volle maan? :confused:

Bovendien, toen Waters op Arrow Rock stond, was toch nog niet bekend dat hij naar Ahoy zou komen. ;)

Afijn, evengoed toch een onvergetelijke avond toegewenst.En dat gaat echt wel lukken! :D

Begrijp ik niet. Dus je houdt niet van goed geluid, ontroering een ontspannen sfeer en volle maan? :confused:

Bovendien, toen Waters op Arrow Rock stond, was toch nog niet bekend dat hij naar Ahoy zou komen. ;)

Afijn, evengoed toch een onvergetelijke avond toegewenst.En dat gaat echt wel lukken! :D

Inderdaad, je begrijpt het niet.

Ik houd van goed geluid en een prettige sfeer door de muziek.

En dat was allemaal z

Begrijp ik niet. Dus je houdt niet van goed geluid, ontroering een ontspannen sfeer en volle maan? :confused:

Inderdaad, je begrijpt het niet.

Ik houd van goed geluid en een prettige sfeer door de muziek.

En dat was allemaal z

• 2 weeks later...

Ik ben net terug van Rotterdam en heb een geweldige avond beleeft. De eerste helft stonden we zo'n 5 meter van het podium en daar was het geluid niet zo goed maar de beleving was wel erg sterk. De radiografisch aangedreven astronaut was ook een leuk grapje.

De tweede helft zijn we in het midden van de zaal gaan staan. Daar was het geluid een stuk beter en was ook veel meer van de surround-effecten te beleven. Maar het belangrijkste van een dergelijk concert vind ik de beleving van het gebeuren, met alles er op en er aan, als het alleen om de perfecte weergave gaat kun je beter thuis blijven.

kwoot: als het alleen om de perfecte weergave gaat kun je beter thuis blijven.

Als je voor de perfecte beleving gaat (beleven is toch het geen waar het om draait en wat zo aangenaam mogelijk moet zijn), dan ga je daar met een ijskoude grote pils voor het podium staan. Comfortably numb van het bier :P

Mvgr

Leuk concert, zondermeer.

Vrij kort in vergelijking met de In The Flesh tour, dat was immers van 8 uur tot half twaalf. Nu was het heel wat eerder afgelopen.

Heerlijk om "Sheep" eens live te horen en zoals hierboven al vermeld was ook de astronaut een heel leuke toevoeging.

Ook een aantal nummers van "Wish You Were Here" maakten het toch wel een beetje een bijzonder concert.

Eveneens was het leuk om te zien dat bij enkele nummers die ook bij de "In The Flesh"-tour werden gespeeld er nu video's waren gemaakt. Zoals bij het nummer "Leaving Beirut" (stripverhaal) en hoe heet dat nummer ook al weer van "Amused To Death" met de onderzee

Leuk concert, zondermeer.

Vrij kort in vergelijking met de In The Flesh tour, dat was immers van 8 uur tot half twaalf. Nu was het heel wat eerder afgelopen.

Heerlijk om "Sheep" eens live te horen en zoals hierboven al vermeld was ook de astronaut een heel leuke toevoeging.

Ook een aantal nummers van "Wish You Were Here" maakten het toch wel een beetje een bijzonder concert.

Eveneens was het leuk om te zien dat bij enkele nummers die ook bij de "In The Flesh"-tour werden gespeeld er nu video's waren gemaakt. Zoals bij het nummer "Leaving Beirut" (stripverhaal) en hoe heet dat nummer ook al weer van "Amused To Death" met de onderzee

Vrienden van mij die zijn geweest vonden het ook wel aardig, niet meer dan dat. Ik ben blij dat ik na Lichtenvoorde niet nog een keer ben gegaan. Daar was het wel fantastisch.

Dat is wel grappig, eigenlijk.

Ik was met een vriend die naar 't Arrows rockfestival is geweest.

Hij vond dit stukken beter.

De waarheid zal wel in 't midden liggen en mede bepaalt worden door wat iemand gewend is.

Voorlopig moet ik nu een maand wachten tot een volgend concert:

Beck in Paradiso.

Ik weet niet of het concert in Lichtenvoorde minder of beter was. Een openluschtconcert op een zwoele avond bij maanlicht lijkt mij sowieso sfeervoller. Enfin, ik ben alleen gisteravond geweest en wat heb ik genoten! Een intense belevenis van een stuk machtig mooie rockhistorie.

Klein ergernisje vond het inkorten van het intro van 'Shine on you Crazy Diamond'. Een nummer nummer inkorten is voor mij 'not done', laat staan een nummer van Floyd.... Haal desnoods een ander nummer uit de setlist, als het om de speelduur gaat. Voor de rest was het bij mij een en al kippenvel in een zweterig Ahoy.

Fantastisch om zoveel verschillende mensen van allerlei leeftijden en pluimage te zien. Dat zegt toch wel wat over de - alsmaar voordurende - aantrekkingskracht van deze muziek. Sommigen vinden het Floyd/Waters-gedoe 'antiek','uitgekauwd', 'achterhaald', 'niet meer van deze tijd' of whatever... Ik hou het dan maar op 'antiek'. Het is niet zo modieus als die ontelbare gehypte artiesten en bandjes van nu, maar de muziek heeft de tand des tijds moeiteloos doorstaan en blijft voor miljoenen muziekliefhebbers 'waardevast'.

Ik dacht dat 'The Dark Side of the Moon' bij mij niet meer zoveel los zou maken (enige jaren niet meer beluisterd), maar de band + zangeressen brachten de magie weer terug in een magistrale uitvoering ('The Great Gig in the Sky', 'Us and Them'...). Zelfs het door mij min of meer verguisde 'Money' kon mij bekoren. Ik ga DSOTM dit weekend maar weer eens van zolder halen. ;)

Het concert heeft voor mij andermaal bewezen dat de muziek van Pink Floyd (inclusief 'Amused to Death') voor de eeuwigheid is. :)

...Dat is wel grappig, eigenlijk.

Ik was met een vriend die naar 't Arrows rockfestival is geweest.

Hij vond dit stukken beter.

De waarheid zal wel in 't midden liggen en mede bepaalt worden door wat iemand gewend is.

Misschien ook wel een beetje afhankelijk van de plaats waar je hebt gestaan. Vlak voor het podium was het geluid niet bijster goed, wat meer in het midden van de zaal was het prima te doen.