dekkersj Posted 27 juni 2006 Author Report Share Posted 27 juni 2006 Alleen in een complete MFSL cd Haha. Nou, ik zou gaan voor een cd versie van de stereo sacd laag, als ik je een hint mag geven. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Kennelijk wordt voor de vinyl hoek een uitzondering gemaakt. Deze groep mensen zijn kieskeurig en daar wordt op ingespeeld middels mooie mixen. Het is eigenlijk een commerciele bezigheid nu ik er zo over nadenk... Groet, Jacco Volkomen terecht, er worden forse prijzen gevraagd en ook betaald voor heel goede persingen. De "snelle commercie" heeft eerst geprobeerd om het vinyl de nek om te draaien met de cd. Deze bleek nog populairder te kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Kennelijk wordt voor de vinyl hoek een uitzondering gemaakt. Deze groep mensen zijn kieskeurig en daar wordt op ingespeeld middels mooie mixen. Het is eigenlijk een commerciele bezigheid nu ik er zo over nadenk... Groet, Jacco Volkomen terecht, er worden forse prijzen gevraagd en ook betaald voor heel goede persingen. De "snelle commercie" heeft eerst geprobeerd om het vinyl de nek om te draaien met de cd. Deze bleek nog populairder te kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Dat wordt downloaden dan. Want ik vertik het om nu nog een achterhaald medium als platen (en een platenspeler) aan te schaffen... Ik hoop (en denk) dat cd's en dvd's ook nog wel een tijdje op de markt blijven. Daar worden er toch nog altijd meer van verkocht dan lp's (volgens mij)... Tegen downloaden op zich heb ik weinig tegen (zolang 't niet beperkt blijft tot 128kbs), maar ik hoop echt niet dat de CD op zich snel* (*=binnen enkele jaren) vrijwel verdwijnt en dat 't normaal is dat we een HD in onze HiFI-set hebben staan, waar de muziek dan via PC, m.b.v. bijvoorbeeld een USB stick of kabel naar toe wordt gesluist. Ik hoop dus wel dat de CD op zich nog lang blijft. (bij voorkeur ook originele voorbespeelde CD's, maar iig ook CDR's waar men op kan opnemen, en dus geen nieuwe norm als HD stations als HiFi-bron in 'n gebruikelijke 43cm kast) Als er voldoende nieuwe titels op LP verkrijgbaar zouden zijn, tegen 'normale' (20-22,- euro) prijzen, dan zou ik met alle plezier alsnog weer 'n draaitafel kopen! Achterhaald is 't zondermeer als 't gaat om bediening/gebruiks gemak van zowel de draaitafel als de LP, maar klankmatig vind ik 't nog steeds minstends zo goed als CD, en niet zelden superieur. (en... 't "heeft iets", maar goed...da's weer 'n heel ander verhaal ) Hoe lang denk je als je praat over 'nog wel een tijdje op de markt', Henrie ? Ikzelf hoop ook dat 't nog jaren duurt, maar het valt me wel op dat de spoeling de laatste tijd al aardig dunner word in veel CD-winkels. De gespecialeerze zaken als Plato e.d. zijn de krenten uit de pap. Winkels als FRS, V&D, van Leest en MediaMarkt hebben in grote lijnen eigenlijk allemaal 't zelfde commerciele top-40 spul en de CD word er in rap tempo steeds meer verdrongen door DVDs, games,etc. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Alleen in een complete MFSL cd Haha. Nou, ik zou gaan voor een cd versie van de stereo sacd laag, als ik je een hint mag geven. Groet, Jacco Eigenlijk snap ik m niet, bedoel je de 2 kanaals DSD laag of cd pcm laag van de hybride sacd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 juni 2006 Author Report Share Posted 27 juni 2006 Alleen in een complete MFSL cd Haha. Nou, ik zou gaan voor een cd versie van de stereo sacd laag, als ik je een hint mag geven. Groet, Jacco Eigenlijk snap ik m niet, bedoel je de 2 kanaals DSD laag of cd pcm laag van de hybride sacd? Nou, zoals het er staat. Een cd versie van de DSD stereo laag. Als je geen sacd speler hebt dan he, anders hoef je de moeite niet te doen. De moeite bestaat hieruit dat je met een cd recorder of goede geluidskaart het analoge signaal moet capturen. Die pcm laag op een sacd neem ik zelden serieus. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Ik heb een sacd speler. (als rariteit voor de toekomst) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Als ik dit weer lees http://www.audioasylum.com/forums/dvda/messages/25473.html Moet ik eigenlijk de dvd-a versie kopen (ik heb een dvd-a speler) Ik heb natuurlijk ook de oer lp versie (ik ben een aantal platenspelers). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 juni 2006 Author Report Share Posted 27 juni 2006 Als ik dit weer leeshttp://www.audioasylum.com/forums/dvda/messages/25473.html Moet ik eigenlijk de dvd-a versie kopen (ik heb een dvd-a speler) Ik heb natuurlijk ook de oer lp versie (ik ben een aantal platenspelers). Komt Dark side of the moon uit op dvd-a? Dat wist ik niet. Lijkt mij ook overbodig trouwens. Maar goed, het kan natuurlijk. Die mensen moeten ook geld verdienen tenslotte. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Ik begrijp een beetje dat het geen legale versie is. http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?p=1403934#1403934 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Hoe lang denk je als je praat over 'nog wel een tijdje op de markt', Henrie ?Ikzelf hoop ook dat 't nog jaren duurt, maar het valt me wel op dat de spoeling de laatste tijd al aardig dunner word in veel CD-winkels. De gespecialeerze zaken als Plato e.d. zijn de krenten uit de pap. Hoe lang cd's en dvd's nog op de markt blijven, weet ik natuurlijk ook niet. Maar het is regelmatig vrij druk bij Plato als ik er eens binnenloop. Kennelijk zijn er nog best veel mensen die, als ze muziek kopen, ook daadwerkelijk 'iets' willen hebben (cd, boekje...) i.p.v. een computerbestand. Een HD in je set is opzich wel handig, maar niet als enige bron. Een HD gaat relatief snel stuk en als je geen backup hebt, ben je dus je muziek kwijt... Overigens kom ik zelden bij andere cd/dvd-winkels dan Plato. FRS heeft nauwelijks iets fatsoenlijks liggen (qua cd's) en de Music Store (in ieder geval die in Hoogeveen) tegenwoordig ook niet meer. Bij Van Leest kom ik eigenlijk nooit. Plato (in Enschede) heeft behoorlijk veel keus. Ik kon afgelopen weekend voor de 2e keer dat ik in Enschede woon (zo'n 6 jaar inmiddels) iets niet vinden bij Plato. De vorige keer heb ik het besteld. Deze keer nog niet, want het gaat om een band die ik eigenlijk alleen van naam ken (Pale Forrest) en ooit 1 keer op de radio heb gehoord. Ik vermoed dat het een goeie band is, maar zomaar een cd bestellen, zonder 'm geluisterd te hebben, doe ik niet zo snel. Bovendien weet ik niet welke cd ik dan zou moeten hebben (ik ken niet eens 1 titel...). Moet eerst dus nog ff wat 'onderzoek' verrichten, op internet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 juni 2006 Author Report Share Posted 27 juni 2006 Ik begrijp een beetje dat het geen legale versie is.http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?p=1403934#1403934 Nou, ik zou hem maar gauw vergeten. Kreten als "die speelt de sacd versie van tafel" zijn niet serieus te nemen. Die staan te ver van het origineel af. Wat ik mij wel kan voorstellen is dat Alan Parsons in 1974 een quadroversie gemaakt heeft. Die zou wel eens ergens kunnen opduiken. Maar dan wel met de mensvriendelijke vervormingen etc. Ik zou het bij de sacd versie houden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 Dit werpt weer een geheel nieuw licht op deze materie, moet zeggen een bijzonder gelukkig mens te zijn, kan de meeste commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 Hoe lang cd's en dvd's nog op de markt blijven, weet ik natuurlijk ook niet. Maar het is regelmatig vrij druk bij Plato als ik er eens binnenloop. Kennelijk zijn er nog best veel mensen die, als ze muziek kopen, ook daadwerkelijk 'iets' willen hebben (cd, boekje...) i.p.v. een computerbestand Da's waar. Ik kom regelmatig bij Plato in Grunnin'n, en daar is 't ook meestal wel druk. Then again...in Hemmes was 't ook altijd druk. Dat was ook een zaak ala Plato. Toch is die zaak zo'n 2 jaar geleden op de fles gegaan, wegens teruglopende verkopen en 't vele downloaden/branden... (althans, ...wat ik heb gehoord) Ik koop veel van m'n CD's bij NLstore. (wachttijd vaak wel lang) Een HD gaat relatief snel stuk en als je geen backup hebt, ben je dus je muziek kwijt... Zit wat in...daar moet je toch niet aan denken dan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 Dat wordt downloaden dan. Want ik vertik het om nu nog een achterhaald medium als platen (en een platenspeler) aan te schaffen... Ik hoop (en denk) dat cd's en dvd's ook nog wel een tijdje op de markt blijven. Daar worden er toch nog altijd meer van verkocht dan lp's (volgens mij)... Tegen downloaden op zich heb ik weinig tegen (zolang 't niet beperkt blijft tot 128kbs), maar ik hoop echt niet dat de CD op zich snel* (*=binnen enkele jaren) vrijwel verdwijnt en dat 't normaal is dat we een HD in onze HiFI-set hebben staan, waar de muziek dan via PC, m.b.v. bijvoorbeeld een USB stick of kabel naar toe wordt gesluist. Ik hoop dus wel dat de CD op zich nog lang blijft. (bij voorkeur ook originele voorbespeelde CD's, maar iig ook CDR's waar men op kan opnemen, en dus geen nieuwe norm als HD stations als HiFi-bron in 'n gebruikelijke 43cm kast) Als er voldoende nieuwe titels op LP verkrijgbaar zouden zijn, tegen 'normale' (20-22,- euro) prijzen, dan zou ik met alle plezier alsnog weer 'n draaitafel kopen! Achterhaald is 't zondermeer als 't gaat om bediening/gebruiks gemak van zowel de draaitafel als de LP, maar klankmatig vind ik 't nog steeds minstends zo goed als CD, en niet zelden superieur. (en... 't "heeft iets", maar goed...da's weer 'n heel ander verhaal ) Hoe lang denk je als je praat over 'nog wel een tijdje op de markt', Henrie ? Ikzelf hoop ook dat 't nog jaren duurt, maar het valt me wel op dat de spoeling de laatste tijd al aardig dunner word in veel CD-winkels. De gespecialeerze zaken als Plato e.d. zijn de krenten uit de pap. Winkels als FRS, V&D, van Leest en MediaMarkt hebben in grote lijnen eigenlijk allemaal 't zelfde commerciele top-40 spul en de CD word er in rap tempo steeds meer verdrongen door DVDs, games,etc. Groeten, Alco In de meeste winkels is het aanbod van cd's zeer beperkt. Maar op Internet is een zeer grote collectie tegen normale prijzen te koop. Bij proxis, Bol etc. Verzendkosten zijn lager dan een normaal parkeerkaartje in de stad en de service is vaak beter dan in een winkel. Eerst luisteren op Allmusic.com en dan bestellen, vaak binnen een week in huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 Alleen in een complete MFSL cd Haha. Nou, ik zou gaan voor een cd versie van de stereo sacd laag, als ik je een hint mag geven. Groet, Jacco Zit daar meer dynamiek in dan in de '30 year anniversary-versie?' Die elpee-versie bevalt mij namelijk zeer goed. De sacd-versie ken ik niet (heb geen sacd-speler) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 Ik begrijp een beetje dat het geen legale versie is.http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?p=1403934#1403934 Nou, ik zou hem maar gauw vergeten. Kreten als "die speelt de sacd versie van tafel" zijn niet serieus te nemen. Die staan te ver van het origineel af. Wat ik mij wel kan voorstellen is dat Alan Parsons in 1974 een quadroversie gemaakt heeft. Die zou wel eens ergens kunnen opduiken. Maar dan wel met de mensvriendelijke vervormingen etc. Ik zou het bij de sacd versie houden. Groet, Jacco Ja, die versie heb ik toevallig thuis ergens liggen. Althans, zo beweerde men. Met hier en daar een paar mix-foutjes, maar niet heel veel (of ging het fout bij het downloaden dan wel kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 Hoe lang cd's en dvd's nog op de markt blijven, weet ik natuurlijk ook niet. Ze zullen nog heel lang bestaan, net als vinyl. Ik denk echter wel dat we al redelijk snel gaan naar formaten waarbij geen mechanische middelen, anders dan een paar contactpuntjes, nodig zijn. Er wordt al het e.a. op USB sticks uitgegeven. Zijn die dingen "write once"? De platenkast van de toekomst is een groot stekkerblok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 juni 2006 Author Report Share Posted 28 juni 2006 Alleen in een complete MFSL cd Haha. Nou, ik zou gaan voor een cd versie van de stereo sacd laag, als ik je een hint mag geven. Groet, Jacco Zit daar meer dynamiek in dan in de '30 year anniversary-versie?' Die elpee-versie bevalt mij namelijk zeer goed. De sacd-versie ken ik niet (heb geen sacd-speler) Dynamiek? Zou kunnen, maar wat ik mij kan herinneren is dat de stereobreedte het meest verschilde bij de versies. Ik vond de sacd het mooist. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts