Jump to content

Sony Tc-K770ES cass.deck

rli
 Share

Recommended Posts

Heb hier een TC-K711S uit dezelfde periode en die speelt nog prima! Fijn 3-koppen deck met bandmeting etc... Dan mag je aannemen dat de TC-K770ES nog veel beter zal zijn.

Wat brengt dat eigenlijk nog op tegenwoordig? B)

De TC-K770ES is een goed deck, maar niet de top die Sony lange tijd gemaakt heeft. De 770 kostte destijds 1000 gulden (453 euro). Er is ook een TC-K870ES (Duitsland) en een TC-K970ES. Die laatste is echt super en maakt betere opnamen dan bijvoorbeeld een CD-recorder of computer.

Wil je echt een goed Sony deck, dan zijn dit de opties:

TC-K700ES (1987 - 1988, f 1699,--)

TC-K730ES (1988 - 1990, f 1699,--)

TC-K950ES (1990 - 1993, f 1799,--)

TC-K970ES (1993 - 1995, f 1799,--)

TC-K990ES (1995 - 1997, f 1799,-)

Nadien liep de koers van de Yen zo hard op, dat Sony besloten heeft de echte topmodellen alleen nog in Japan te voeren. Op Europese modellen werd toen bezuinigd op voeding, koppen en versterking. Desondanks zijn het zeer gewaardeerde decks: TC-K909ES, TC-KA6ES (beide f 1699,--). Je zou alle decks in deze tijd voor een habbekrats moeten kunnen bemachtigen, al zijn de champagnegekleurde uitvoeringen soms nog erg gewild en prijzig (prijzen van vaak boven de 300 euro).

Zoek je gewoon een leuk betrouwbaar deck, dan is de TC-K770ES natuurlijk een prima deck. Dit deck zou je voor pakweg 75 euro of minder moeten kunnen krijgen.

De TC-K770ES is een goed deck, maar niet de top die Sony lange tijd gemaakt heeft. De 770 kostte destijds 1000 gulden (453 euro). Er is ook een TC-K870ES (Duitsland) en een TC-K970ES. Die laatste is echt super en maakt betere opnamen dan bijvoorbeeld een CD-recorder of computer.

Wil je echt een goed Sony deck, dan zijn dit de opties:

TC-K700ES (1987 - 1988, f 1699,--)

TC-K730ES (1988 - 1990, f 1699,--)

TC-K950ES (1990 - 1993, f 1799,--)

TC-K970ES (1993 - 1995, f 1799,--)

TC-K990ES (1995 - 1997, f 1799,-)

Nadien liep de koers van de Yen zo hard op, dat Sony besloten heeft de echte topmodellen alleen nog in Japan te voeren. Op Europese modellen werd toen bezuinigd op voeding, koppen en versterking. Desondanks zijn het zeer gewaardeerde decks: TC-K909ES, TC-KA6ES (beide f 1699,--). Je zou alle decks in deze tijd voor een habbekrats moeten kunnen bemachtigen, al zijn de champagnegekleurde uitvoeringen soms nog erg gewild en prijzig (prijzen van vaak boven de 300 euro).

Zoek je gewoon een leuk betrouwbaar deck, dan is de TC-K770ES natuurlijk een prima deck. Dit deck zou je voor pakweg 75 euro of minder moeten kunnen krijgen.

ha duidelijk Richard. Op dat lijstje zat ik te wachten. Er wordt nu ook een 970ES aangeboden met houten zijpanelen :rolleyes:

Robin

Mijn vader heeft een Sony 970 ES casettedeck. Speelt inderdaad fantastisch en ziet er ook fantastisch uit.

Verschil met cd is bijna niet waarneembaar indien je goed tapes gebruikt. Deck is vergelijkbaar met de Nakamischi 1.5 die ik zelf heb maar waar ik nooit mee draai.

De Nak. is te koop voor een habbekrats met 20 speeluren.

Ik heb ook jaren met een Top Sony deck uit die periode gewerkt, maar weet het typenr. niet meer (TCK950ES of zoiets...). De opnames van toen zijn zeer goed, veel detail, zelfs ruimtelijke informatie, maar het deck zelf was na een jaar of acht wel echt "op". Vooral het loopwerk viel uit elkaar. Werd wel ALLE DAGEN continu mee gewerkt (in een home-studio), zowel om te masteren als om vinyl te stockeren (die cassettes zijn nog steeds waanzinnig goed opgenomen).

Dus, mijn mening: heel goede apparaten als je nog cassettes maakt of wil beluisteren, maar je zou wel eerst eens kunnen testen voor de aankoop, dat lijkt me wel aan te raden.

mvg RastaPhil

Ook ik heb de 970 es nog steeds en ben ook niet van plan hem weg te doen al gebruik ik hem nog maar zeer zelden.

Met een TDK SAX behaalde ik de beste resultaten die idd niet hoorbaar onderdeden voor een CD.

Toch heeft het deck het onderspit moeten delven in mijn set want het is gewoon eenvoudiger een cd te fikken en daarbij ook nog goedkoper.

Daarbij is de toegangstijd van een tape voor mij te langzaam .

Het deck weg doen is in ieder geval geen optie en waarom zou je ook want het zal idd niet veel opleveren.

Al met al een top deck welke een NAK niet weg speelt maar er ook zeker niet voor onder doet.