Henrie Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Welke airco je ook neemt een all-in-one of een split-unit, ze ontrekken beide een enorme hoeveelheid vocht aan de lucht. Dat maakt het resulterende klimaat in de kamer er niet prettiger op. Beter lijkt het mij om met die warme dagen de set te laten wat hij is en lekker buiten in de tuin te gaan zitten met een goed boek. Toch zou ik liever in een koele, droge omgeving zitten, dan in een loeihete (>30 graden) vochtige® omgeving... En anders kun je nog altijd zoiets nemen: Oxycom Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Als iets warm wordt zet het uit, wordt het kouder dan krimpt het. Daarom zijn de dagen 's zomers langer dan in de winter. Of heeft het verblijf op mijn balkon nu toch geresulteerd in mijn eerste echte zonnesteek Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Beste Dick, Vind het heel plausibel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Het is niet helemaal waar als je beweert dat alles dat warm wordt, uitzet. Goed voorbeeld: Krimpkous. Als dat warm wordt, krimpt het. Maar met een cotelet gebeurd dat bijvoorbeeld ook. Als dat warm genoeg wordt, krimpt het ook en verkleurt het bovendien. Of zijn dat nou net de uitzonderingen die de regel bevestigen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Ja, en water zet uit, als het bevriest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Welke airco je ook neemt.../ ze ontrekken beide een enorme hoeveelheid vocht aan de lucht. Dat maakt het resulterende klimaat in de kamer er niet prettiger op Nou,...alles beter dan de temperaturen die er nu heersen... Ik was laatst bij 'n collega op de kamer, die helemaal boven in 't kantoor zat te werken, onder 't platte dak. Het was er snikheet, terwijl haar baas in 't kantoorje ernaast een grote, verrijdbare airco had staan. Aangezien de beste man toch op vakantie is, zei ik:"Joh, pak die airco gewoon en sluit 'm aan op je eigen kamer!" So we did....en amper 'n half uurtje later was 't er al veel aangenamer vertoefen. Beter lijkt het mij om met die warme dagen de set te laten wat hij is en lekker buiten in de tuin te gaan zitten met een goed boek Dan moet je wel een tuin en 'n goed boek hebben. Ik heb geen van beide Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 (...)Dan moet je wel een tuin en 'n goed boek hebben. Ik heb geen van beide Dat laatste is een stuk erger dan het eerste Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 (...)Dan moet je wel een tuin en 'n goed boek hebben. Ik heb geen van beide Dat laatste is een stuk erger dan het eerste Met opgewekte groet, Nee hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Dat laatste is een stuk erger dan het eerste Nou, ik heb geen van beide, en heb 't ook nog nooit gemist Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Als iets warm wordt zet het uit, wordt het kouder dan krimpt het. Daarom zijn de dagen 's zomers langer dan in de winter. Of heeft het verblijf op mijn balkon nu toch geresulteerd in mijn eerste echte zonnesteek Met opgewekte groet, De nachten zijn doorgaans ook warmer en zijn ze daarom ook langer? Dus in de zomer zijn dagen en nachten langer... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Nou in zoverre is de temperatuur van invloed dat mijn tan 80 versterkers nu nog eerder heet worden en dus kan ik minder lang zeer luid spelen. Helaas helaas maar ik neem het voor lief. Denk hierbij aan een temperatuur waarbij je het bovendeksel niet meer kan aanraken laat staan de inwendige koeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Nou in zoverre is de temperatuur van invloed dat mijn tan 80 versterkers nu nog eerder heet worden en dus kan ik minder lang zeer luid spelen.[...] Geniaal! Dus toch invloed. Weliswaar vanuit een hoek waaruit je het niet had verwacht... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 De buizen staan wat meer te zweten met dit weer maar verder maakt het geluid wat mijn oren bereikt geen verschil, tenzij ik de tuindeuren openzet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
charisma Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Ik dacht net met luisteren dat het midden gebied iets donkerder klinkt dan ik gewend ben,daarna lees ik toevallig dit topic... Maar het is echt zo,lijkt wel of het iets minder open klinkt dan ik gewend ben. Ik heb ribbon luidsprekers(Apogee),en het lijkt wel of die inderdaad iets reageren op hogere temperaturen. Het is niet drastisch hoor,maar toch waarneembaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ER EE Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Wat mezelf wel eens opviel is dat m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Nou in zoverre is de temperatuur van invloed dat mijn tan 80 versterkers nu nog eerder heet worden en dus kan ik minder lang zeer luid spelen.Helaas helaas maar ik neem het voor lief. Denk hierbij aan een temperatuur waarbij je het bovendeksel niet meer kan aanraken laat staan de inwendige koeling. Misschien is een stille ventilator (120mm pc-type) per monoblok een optie? Misschien zelfs twee? E Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Ik dacht net met luisteren dat het midden gebied iets donkerder klinkt dan ik gewend ben,daarna lees ik toevallig dit topic... Maar het is echt zo,lijkt wel of het iets minder open klinkt dan ik gewend ben. Ik heb ribbon luidsprekers(Apogee),en het lijkt wel of die inderdaad iets reageren op hogere temperaturen. Het is niet drastisch hoor,maar toch waarneembaar. Interessant; bij mij zit ik met dit weer ook niet om laag verlegen..... Welke Apogee staat er bij jou eigenlijk? Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Nou in zoverre is de temperatuur van invloed dat mijn tan 80 versterkers nu nog eerder heet worden en dus kan ik minder lang zeer luid spelen.Helaas helaas maar ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 10 juli 2006 Report Share Posted 10 juli 2006 Bij hete versterkers valt het mij op hoe 'makkelijk' je ze kan koelen met idd een langzame pc ventilator. Als je een nexus 120mm ventilator haalt, schuimrubber in de hoekjes draait en op je versterker legt, gevoed door een cheapo standaard 7volt adapter, kan je de temperatuur al snel met 20 graden terugbrengen zonder het ventilatortje te kunnen horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 7 augustus 2006 Author Report Share Posted 7 augustus 2006 Bij hete versterkers valt het mij op hoe 'makkelijk' je ze kan koelen met idd een langzame pc ventilator. Ik heb gewoon de kap van mijn ECI 3 gehaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 Heerlijk nu, de ramen weer dicht. De speakers en element weer op "kamertemperatuur" en het klinkt weer als vroeger... Temperatuursverschillen hebben bij mij echt veel invloed op het geluid.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Temperatuursverschillen hebben bij mij echt veel invloed op het geluid.... Bij mij is het meer mijn humeur...... dat heeft pas invloed op het geluid..... Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Bij mij heeft het weer dan weer invloed op m'n humeur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Bij heeft het weer dan weer invloed op m'n humeur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Bij heeft het weer dan weer invloed op m'n humeur... Het weer heeft invloed op m'n humeur... Als het bloedheet is, zoals tot een week of 2 geleden, dan wordt ik chagrijnig. Met het huidige weer ben ik veel vrolijker (ondanks de regen)... Ps. heb m'n vorige berichtje ff ge-edit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts