Sodejuu Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Ps. heb m'n vorige berichtje ff ge-edit... Dat verklaart een boel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Wat mezelf wel eens opviel is dat m Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 Vreemd hoor Edwin of het zal wel aan mij liggen maar mijn oeroude degelijke TAN80 versterkers klinken binnen een half uur helemaal OK. Warm of koud maakt niets uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Heee Don Dat is echt verschillend per versterker. De Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Ik vind het een flauwekul verhaal Edwin Nog nooit heb ik een versterker gehad die zo erg op de omgevingstemperatuur reageert als de jouwe Volgens mij heb je hem helemaal verkeerd afgeregeld, schoenmaker blijf bij je leest of maak de helft van de ventilatiegaten van je versterker dicht Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Dan moeten beide kanalen precies op 10 MV zijn afgesteld in mijn versterker. Jij wilt nogal wat... 10 Megavolt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Heee Don Dat is echt verschillend per versterker. De Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Dan moeten beide kanalen precies op 10 MV zijn afgesteld in mijn versterker. Jij wilt nogal wat... 10 Megavolt... Hij houdt van een stevig geluid Zo'n versterker is vast van invloed zijn op het weer ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Dan moeten beide kanalen precies op 10 MV zijn afgesteld in mijn versterker. Jij wilt nogal wat... 10 Megavolt... Hij houdt van een stevig geluid Zo'n versterker is vast van invloed zijn op het weer ... Bij mij zou die versterker ook invloed hebben op m'n gemoedstoestand... 10MV in je kamer... Nou, liever niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 Wat mezelf wel eens opviel is dat m Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 Het lijkt me precies het tegenovergestelde , hoe warmer de luisterruimte des te soepeler de rubberconus ophanging , des te makkelijker kan de woofer zijn uitslagen maken. Warme lucht is zwaarder als koude lucht toch, dus heeft de woofer het in de winter makkelijker met het verplaatsen van lucht, misschien is dat de reden gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 Warme lucht is zwaarder als koude lucht toch (...) Ja, of misschien ook niet. Warme lucht stijgt op namelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 Het lijkt me precies het tegenovergestelde , hoe warmer de luisterruimte des te soepeler de rubberconus ophanging , des te makkelijker kan de woofer zijn uitslagen maken.Warme lucht is zwaarder als koude lucht toch, dus heeft de woofer het in de winter makkelijker met het verplaatsen van lucht, misschien is dat de reden gr hj Een slappe wooferophanging heeft MINDER demping... dus MEER laag. De lucht is vrij snel op temperatuur... Ik heb verwarming en het raam kan open... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 Het lijkt me precies het tegenovergestelde , hoe warmer de luisterruimte des te soepeler de rubberconus ophanging , des te makkelijker kan de woofer zijn uitslagen maken. Warme lucht is zwaarder als koude lucht toch, dus heeft de woofer het in de winter makkelijker met het verplaatsen van lucht, misschien is dat de reden gr hj Een slappe wooferophanging heeft MINDER demping... dus MEER laag. De lucht is vrij snel op temperatuur... Ik heb verwarming en het raam kan open... De freq kar verandert niet lijkt me als de ophanging heel iets stijver wordt ( je praat over min. verschillen) ik heb liever een zo los mogelijk , doch goed gecentreerde woofer , accurater voor het signaal.Dat een stijve ophanging meer bas zou geven lijkt me niet ( kar. verandert niet) hoogstens wordt het meer en meer een signaal brij , dat misschien als meer bas wordt ervaren. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 Het lijkt me precies het tegenovergestelde , hoe warmer de luisterruimte des te soepeler de rubberconus ophanging , des te makkelijker kan de woofer zijn uitslagen maken. Warme lucht is zwaarder als koude lucht toch, dus heeft de woofer het in de winter makkelijker met het verplaatsen van lucht, misschien is dat de reden gr hj Een slappe wooferophanging heeft MINDER demping... dus MEER laag. De lucht is vrij snel op temperatuur... Ik heb verwarming en het raam kan open... De freq kar verandert niet lijkt me als de ophanging heel iets stijver wordt ( je praat over min. verschillen) ik heb liever een zo los mogelijk , doch goed gecentreerde woofer , accurater voor het signaal.Dat een stijve ophanging meer bas zou geven lijkt me niet ( kar. verandert niet) hoogstens wordt het meer en meer een signaal brij , dat misschien als meer bas wordt ervaren. gr hj Lezen valt niet mee ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 heb niet de hele topic gelezen maar de tempratuur en het weer en wat we in die perioden eten draagt ook bij aan de slijmvorming in de lichaamsholten en of we verkouden zijn of niet. een lichte verkoudheid merk je nl niet maar hoor je wel. ps wie heeft zijn set buiten staan trouwens. bij ons in huis is het altijd rond de 20 graden in de zomer en winter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 heb niet de hele topic gelezen maar de tempratuur en het weer en wat we in die perioden eten draagt ook bij aan de slijmvorming in de lichaamsholten en of we verkouden zijn of niet. een lichte verkoudheid merk je nl niet maar hoor je wel. ps wie heeft zijn set buiten staan trouwens. bij ons in huis is het altijd rond de 20 graden in de zomer en winter. Dan heb je kennelijk een goed geisoleerd huis. Bij mij varieert het van een graad of 14 's winters ('s morgens als ik opsta en het flink gevroren heeft) tot zo'n 37 graden 's zomers (als het echt heel heet is, zoals vorig jaar juni). De relatieve luchtvochtigheid zal ook wel flink varieren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 37 gatver. dan luister je ook niet lekker muziek meer. kun je beter een blokje gaan hardlopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 37 gatver. dan luister je ook niet lekker muziek meer. kun je beter een blokje gaan hardlopen Nou, dat doe ik bij die temperaturen ook niet hoor. Zo stil mogelijk blijven zitten, en ijsjes naar binnen werken En 's nachts de ventilator aan en op je lichaam gericht. Dan is het nog net te doen... Ik hoor de laatste tijd steeds mensen klagen over het weer, en inderdaad het is sinds gisteren niet veel soeps meer. Vooral die regen hoeft van mij niet. Maar ik heb liever dit weer, dan wat ze nu in Hongarije, Roemenie, Griekenland en Turkije hebben. 40 tot 45 graden. Bij de gedachte alleen begin ik al te zweten... Nee, dan liever wat regen en een graad of 18 hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 Ach... 40 graden met droge lucht is goed te doen.. zeker wanneer je bij het zwembad ligt of lekker onder een boom met een zacht briesje. En 's-morgens en 's-avonds is het veel koeler... dan kun je nog genoeg "doen". Maar luisteren op m'n zolder... nee, dat gaat dan niet meer. Zeker niet wanneer het dan ook nog 'ns niet meer klinkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 Ach... 40 graden met droge lucht is goed te doen.. zeker wanneer je bij het zwembad ligt of lekker onder een boom met een zacht briesje. Een f Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 2 juli 2007 Report Share Posted 2 juli 2007 De eigenschappen van lucht tussen de speaker en je oor verandert op de parameters: -temperatuur -luchtdruk -relatieve vochtigheid Hierdoor verandert de massa van de lucht die door de conus in beweging gebracht moet worden en dat heeft duidelijke klankmatige gevolgen. Vergeet niet dat we het over hoge snelheden (frequenties) hebben; en die worden zeker beinvloed door de massa van de lucht. Ik stel mijn buizenversterkers altijd anders af in de zomer zodat ik nog wat snelheid en dynamiek over houdt. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts