Jump to content

Diapason 'Micra' & Unison 'Unico' (demo)

Alco
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Alco:

Haha, yeah sure... great joke!

Sebastiaan was hier serieus hoor (ik ken 'm, you know :D:rolleyes: )

...geen laag ?    eek.gif     :rolleyes:     :D

Yep, geen laag. Psycholaag :D

Meer dan voldoende. Tja, als je kikt op laag dat je voelt tot in je maag, dan is 't misschien niet helemaal de ideale keuze,

Dat is geen laag, dat is druk :rolleyes:

Doei, Jasper

Geplaatst door Sebastiaan:

Jaja. Erg fraai Diapason. muziek realisme zonder laag. acht al horen we de eerste harmonische niet, bij het horen van de tweede vullen onze hersenen automatisch de eerste in. perfecte psychoakoestiek weergevers.  :)  :)

Groeten,

Bas

ach;;; als je dronken bent, valt het ongecontroleerde laag niet op bij het GECONTROLEERDRE.

de individuele factor, die ongecontroleerd is ben jij dan zelf.

tenminste;; ikzelf dan.

:P

Sebastiaan was hier serieus hoor
Dat dacht ik ook al... :rolleyes:

Ik vindt 't belangrijk dat ik kan horen wat er zich in de basregionen afspeelt, dat ik een bas kan volgen, en dat lukt prima.

Ik hoef niet zonodig dat overdreven laag (in een kamertje van 4x5 meter!)

Daarom zal ik ook wel nooit een liefhebber worden van bijv. grote Infinity's of JBL's, e.d. (de hoeveelheid (druk in 't) laag is denk ik ook enigszins een kwestie van smaak, en niet van voldoende of onvoldoende)

Mvg,

Alco :)

Geplaatst door Puur:

Als je nog een stapje verder gaat kom je bij de bron.

Jij komt bij de bron uit .... ik meestal bij mijn beurs ...daar is mijn bron en die bepaalt waar ik uit kom. Maar je hebt gelijk wel hoor, mijn Unico in combinatie met mijn JM-labs en Sony spelertje zijn niet verkeerd en daar kan ik OP dit MOMENT mee leven. A.s dinsdag krijg ik een geoefend luisteraar op bezoek ( sodujuu) en zullen wij onder genot van een kopje koffie enz. eens mijn set doorluisteren en wie weet zijn er nog heel wat verbeteringen mogelijk .........zonder dat het veel geld gaat kosten. groetjes K.

:)

Geplaatst door joopie:

WEER niet tevreden, straks staan de stemmen buiten de kamer.

:(    :(

Volgens mij ging het over slamm, een beetje meer realistische druk in het laag ;)

De Krell krc-HR zet ook wel een heel breed beeld neer, maar dat doet de AR ook :)

Als ik nu al helemaal tevreden zou zijn, dan is de rest van de tijd niet meer spannend, ik blijf dus lekker "gezond" ontevreden :D;)

De aanleiding was overigens iemands mooie set in Eindhoven waar de krc-HR in speelde.

Greetinx

Andr

Geplaatst door Ome Henk:

Ja hoor, maar ik heb liever een muzikale set zonder slamm, dan een slammerige set zonder muzikaliteit    :D

Hmm, ik heb liever muzikaal en slamm tegelijk ;)

In mijn oortjes is het dan pas echt muzikaal, lees meer "live" :)

Overigens gaat dit niet over het onderste laag, want dat heb ik al genoeg :D

Een volgende review laat nog even op zich wachten, want de krc-HR is nu niet bepaald een koopje eek.gif

Greetinx

Andr

Hmm, ik heb liever muzikaal en slamm tegelijk

In mijn oortjes is het dan pas echt muzikaal, lees meer "live"

Als mijn set qua slamm in de buurt zou komen van 95% van de live-situaties die ik door de jaren heen heb meegemaakt, dan zoek ik een andere hobby! :D

Maar,... als we 't over 'slamm' hebben...

Zo hoorde ik een keer de Wilson Grand Slamm op een dure Krell set in een (grote) luisterruimte van een HiFi-zaak.

Die doet z'n naam inderdaad eer aan!

Groeten,

Alco

Geplaatst door Ome Henk:

En is 'tie zomaar om te schakelen naar 230v    confused.gif  Heb je rekening gehouden met invoerrechten    confused.gif  Om zo'n KRC-HR even met het oog te bewonderen/keuren, ben je eerder geneigd om naar Dtsl te gaan, dan naar de VS.

Invoerrechten is het probleem niet, wel testen en bekijken, al kun je wel een bepaalde zekerheid vragen natuurlijk ;)

De voeding is volgens mij wel aan te passen, alleen bij de oudere krc-3 bijv. niet.

Greetinx

Andr

Rene heeft momenteel 2 fpb250M bloks staan en die spelen op de Matrix 800.

Zo, d'r is heel wat veranderd in huize Petersen. :D

't laatste wat ik had vernomen was dat hij de FPB650m's wilde i.p.v. zijn 600, maar hij heeft nu de 250's samen met de Matrix 800?

3 keer raden; hij heeft speakers geruild met Bas. :):rolleyes:

Geplaatst door Henno Appel:

Zo, d'r is heel wat veranderd in huize Petersen.     :D

't laatste wat ik had vernomen was dat hij de FPB650m's wilde i.p.v. zijn 600, maar hij heeft nu de 250's samen met de Matrix 800?

3 keer raden; hij heeft speakers geruild met Bas.    

Mispoes :D;)

Bas heeft zwarte Matrix 800's staan en Rene heeft ze met (donker noten) houtfineer ;)

Het zou wel kunnen dat hij ook de fpb250M's weer weg doet en een "oude" fpb600 neer zet, vanwege het laag en de drive.

De 600C beviel hem niet erg goed, ook niet na ombouw naar een fpb700C.

2 fpb650M is toch wat aan de dure kant :D

Ik hoorde ook nog iets over bi-ampen met 4 250's, maar of dat het wordt weet ik niet.

Ik ben trouwens ook de tel kwijt, want inmiddels heeft hij de Dynaudio's verkocht, de Omega's zijn na ombouw door Bas bijna weg en tussendoor heeft hij nog een paar Wilson's gehad die ook alweer zijn verkocht eek.gif

Oh ja, zijn Wadia 850 is vervangen voor een vroege 861 :)

Greetinx

Andr

beste,

Rene's set is momenteel. fpb250 mono's op midden-hoog. fpb600 op het laag  :)  :)  :)

Groeten,

Bas

Is dat niet wat overkill? Ik zou het ook wel willen hoor (zij het dat ik er geen ruimte voor heb) maar echt nodig..? confused.gif

beste,

Rene's set is momenteel. fpb250 mono's op midden-hoog. fpb600 op het laag  :)  :)  :)

Groeten,

Bas

Tja, je moet wat he als je slechts met een rendement van 94dB/1m werkt eek.gif

Volgens mij lachen die Krell's zich rot om die Matrix 800 speakertjes die eraan hangen :D

De bedrading moet wel weer anders, bi-wiren lukt zo niet :)

Is de Crescendo lang genoeg om dit 2x) te bedraden ?

Greetinx

Andr

Beste,

Overkill vind ik het niet. al hebben de matrix 800's een hoog rendement, ze hebben wel een paar dipjes in het impedantie verloop. om het systeem echt strak en rotsvast te krijgen is biampen een must. er moeten toch totaal 6 units per kant op tijd gestart en gestopt worden.

Groeten,

Bas