leobus Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Robin, Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik natuurlijk naar een complete set heb zitten luisteren. Misschien deugden de speakers niet. Ik heb de hele avond met een zeer dure CD speler en een hyper dure platenspeler hetzelfde geluidsbeeld gehoord. Alle hoog, hoog bovenin en ver naar achteren in het geluidsbeeld. Het was een demo op onze audioclub. Ik vind het niet netjes om de betreffende importeur af te kraken door hem met naam en toenaam te noemen; zeker niet omdat zulke mensen toch maar hun nek uitsteken om bij een club te komen demonstreren. Maar het fenomeen bestaat en is in mijn oren zeer hinderlijk. Dus pas op als een set op die manier ruimtelijk klinkt bij het eerste nummertje muziek (en natuurlijk ook de rest). groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 de schakeling waarmee je de amplitude direct in de (PWM) eindversterker regelt middels en stuur signaal vanuit een Lyndorf voortrap? Zoals in de TDA2200: een groot deel van de volumeregeling gebeurt onrechtstreeks, op de voedingsspanning van de PWM-trap. Natuurlijk is dat niet genoeg, en moet er nog een deel ruw in het digitale domein geregeld worden. Maar het is een begin ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Het ging mij ook eigenlijk om deze zin uit het stuk: "Plaatsing en ruimtelijkheid hebben namelijk veel meer van doen met een gering verloop in de fase dan met de werkelijke ruimtelijkheid". Als het hier gaat om een verschil in fase tussen beide kanalen dan kan dat kloppen, ja. Meer dan een beetje slordig, overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Robin, Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik natuurlijk naar een complete set heb zitten luisteren. Misschien deugden de speakers niet. Ik heb de hele avond met een zeer dure CD speler en een hyper dure platenspeler hetzelfde geluidsbeeld gehoord. Alle hoog, hoog bovenin en ver naar achteren in het geluidsbeeld. Het was een demo op onze audioclub. Ik vind het niet netjes om de betreffende importeur af te kraken door hem met naam en toenaam te noemen; zeker niet omdat zulke mensen toch maar hun nek uitsteken om bij een club te komen demonstreren. Maar het fenomeen bestaat en is in mijn oren zeer hinderlijk. Dus pas op als een set op die manier ruimtelijk klinkt bij het eerste nummertje muziek (en natuurlijk ook de rest). groet, Leobus Hoi Leobus, Dat was vast niet afgelopen donderdagavond op de club. Jammer dat ik daar niet bij kon zijn op het laatste moment. Het leek mij juist zo interresant ...de klassiek(e) avond. Het meissie was ziek en tja,dan .....blijf je dus thuis als zorgpartner. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Ik ben (en blijf nog even) in de veronderstelling dat vv die meer ruimte laten horen eigenlijk gewoon meer detail laten horen. Of iemand dit als prettig of niet prettig ervaart is dan weer een andere discussie. Precies ik zou dat ook zo zeggen. Meer ruimtelijkheid is meer detail horen En idd wel of niet prettig is ook in mijn optiek een andere discussie. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Hoi Audiofreak, Inderdaad was dat niet afgelopen avond. Daar stonden mijn eigen spullen te spelen. Wat ik zo hoorde van de aanwezigen, was men daar erg enthousiast over. De diepte die ik met mijn set ervaar is afhankelijk van de opname en soms erg diep en zeer duidelijk geplaatst. Maar ja, dat is mijn mening. Hoewel!!! (zie boven) Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Hoi Audiofreak, Inderdaad was dat niet afgelopen avond. Daar stonden mijn eigen spullen te spelen. Wat ik zo hoorde van de aanwezigen, was men daar erg enthousiast over. De diepte die ik met mijn set ervaar is afhankelijk van de opname en soms erg diep en zeer duidelijk geplaatst. Maar ja, dat is mijn mening. Hoewel!!! (zie boven) Groet, Leobus Hoi Leo(bus), Ja jammer dat ik er niet bij kon zijn. Had het graag meegemaakt....je set horen en meer te weten te komen over klassieke muziek. Moet ik toch maar eens in de herfst eens een luisterafspraak met je maken,want nieuwsgierig ben ik naar je set. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts