Jump to content

Kenwood dp-1050

wollie
 Share

Recommended Posts

ik kwam deze kenwood dp-1050 tegen voor weinig geld, heeft iemand ervaring met deze speler, ik het wat of is het rommel???? :confused::confused:

't was de instapper van Kenwood in 1993, weinig fratsen, recht-toe-recht-aan. Persoonlijk denk ik niet dat het een hoogvlieger is.

'k Weet niet wat je zoekt, maar ik zou voor een 50xx of 70xx gaan en geen 10xx.

Je betaalt er iets meer voor maar je hebt dan wel een veel betere speler die mechanisch ook veel robuster is.

gr,

Jeroen

Probleem met veel kenwood apparatuur in het algemeen is toch wel dat er vaak rotte elco,s inzitten die gaan lekken en dan de print ernstig aantasten.

Wanneer de speler dus nog goed werkt dan zou ik dat zeer zeker controleren.

Kenwood maakt vrijwel uitsluitend gebruik van Elna elco's en die kan ik toch niet slecht van kwaliteit vinden. Ik heb nu in totaal zo'n 35 apparaten van Kenwood in bezit of in bezit gehad en bij

Probleem met veel kenwood apparatuur in het algemeen is toch wel dat er vaak rotte elco,s inzitten die gaan lekken en dan de print ernstig aantasten.

Kenwood maakt vrijwel uitsluitend gebruik van Elna elco's en die kan ik toch niet slecht van kwaliteit vinden. Ik heb nu in totaal zo'n 35 apparaten van Kenwood in bezit of in bezit gehad en bij

Dat zou inderdaad heel goed kunnen dat ze elna gebruiken.

Echter ik werk op een reparatiedienst en dan zie(zag) je met name Kenwood apparatuur voorbij komen met lekkende elco,s met nare gevolgen.

Misschien dat dit geen elna elco,s waren dat weet ik niet meer echter geloof me elna elco,s kunnen ook behoorlijk lekken hoor.

Denk hierbij aan de elna duorex serie .

Hoe oud waren die dingen? Als ze van na 2000 zijn zou het kunnen, ze zijn toen behoorlijk gaan snijden in de kwaliteit van de onderdelen. Elna duorex ken ik niet overigens, wel tonerex, cerafine en silmic. Wat kenwood er meestal in stopt weet ik niet staat nooit een type aanduiding op :( Ik gebruik zelf meestal philips/BC blikjes of andere merken die de electronicaboer toevallig in huis heeft.

gr.,

Jeroen

Dat zou inderdaad heel goed kunnen dat ze elna gebruiken.

Echter ik werk op een reparatiedienst en dan zie(zag) je met name Kenwood apparatuur voorbij komen met lekkende elco,s met nare gevolgen.

Misschien dat dit geen elna elco,s waren dat weet ik niet meer echter geloof me elna elco,s kunnen ook behoorlijk lekken hoor.

Denk hierbij aan de elna duorex serie .

Hoe oud waren die dingen? Als ze van na 2000 zijn zou het kunnen, ze zijn toen behoorlijk gaan snijden in de kwaliteit van de onderdelen. Elna duorex ken ik niet overigens, wel tonerex, cerafine en silmic. Wat kenwood er meestal in stopt weet ik niet staat nooit een type aanduiding op :( Ik gebruik zelf meestal philips/BC blikjes of andere merken die de electronicaboer toevallig in huis heeft.

gr.,

Jeroen

Ik ben het vandaag op gaan zoeken wat de laatste speler was van KENWOOD die ik onder handen heb genomen.

Het betrof een dp7030.

Beide printen waren aangetast door lekkende elco,s.

De speler heb ik nog aan de gang gekregen door de print te herstellen en uiteraard nieuwe elco,s maar na een jaar gaf het apparaat weer de geest.

De oorzaak weet ik nu niet maar ik denk dat toch de print verder is gaan ontbinden zeg maar.

Voordeel van de speler was dat de onderdelen heel eenvoudig te verkrijgen waren zoals de laser een KSS 113 als ik het goed heb .

ELNA duorex elco,s werden lang geleden gebruikt in de jaren 80 en 90.

Ze zitten ook in mijn oude cd speler van sony maar daar lekken ze nog niet.

Ze werden ook toegepast in een top model video van SONY waar ze ook voor dezelfde problemen zorgde als in de cd spelers van KENWOOD .

Op zeker weet ik het niet of er in de kenwood gebruik werd gemaakt van deze elco,s.

Lekken deden ze in ieder geval wel.

Dag Wollie ,heb zelf bijna alles uit die ..50 serie uit 1994,gewldig spul ,nooit stuk.(Versterker KA 3050,CD 3050(zeer veel gebruikt),CD 5050,cassette 3050, tuner3050.Alles heeft een warme natuurlijke klank,kun je van veel modern spul niet zeggen.Die 1050 ken ik ook wel ,heeft ook een warme klank.Wil je een koude analytische klank ,kijk elders.Die 1050 was toendertijd het goedkoopste model.Prijs zegt niet alles . Had zelf de Kenwood CD7090 (Occasion uit 1998).Nieuwprijs fl1000 ,met DRIVE technologie,grote verhalen erbij in de pers.Wist niet hoe snel ik die weer moest verkopen (kille analytische klank)Nee ,dan hun goedkoopste rond die tijd ,de DP2010,fl 250,die klonk stukken beter.Testverslag Duitse Audio:"Zelfs onze meest hardgekookte recensent hoort hier zelfs audiofiele klankkwaliteiten" Groet ,Paul

Dag Wollie ,heb zelf bijna alles uit die ..50 serie uit 1994,gewldig spul ,nooit stuk.(Versterker KA 3050,CD 3050(zeer veel gebruikt),CD 5050,cassette 3050, tuner3050.Alles heeft een warme natuurlijke klank,kun je van veel modern spul niet zeggen.Die 1050 ken ik ook wel ,heeft ook een warme klank.Wil je een koude analytische klank ,kijk elders.Die 1050 was toendertijd het goedkoopste model.Prijs zegt niet alles . Had zelf de Kenwood CD7090 (Occasion uit 1998).Nieuwprijs fl1000 ,met DRIVE technologie,grote verhalen erbij in de pers.Wist niet hoe snel ik die weer moest verkopen (kille analytische klank)Nee ,dan hun goedkoopste rond die tijd ,de DP2010,fl 250,die klonk stukken beter.Testverslag Duitse Audio:"Zelfs onze meest hardgekookte recensent hoort hier zelfs audiofiele klankkwaliteiten" Groet ,Paul

Dat overkwam Kenwood wel vaker, de DP-5040 (Fl 900,-)werd door menigeen beter gevonden dan de DP-7040. De DP-4030 en 5030 (Fl 499,- en 599,- resp.)waren ook zeer goede spelers die het niet veel slechter deden t.o.v. de DP-7030 die bijna twee keer zo duur was. Ik gebruik echter tot volle tevredenheid een DP-7090 met daarnaast een DP-X9010 loopwerk. Smaken verschillen dus zoals je ziet:) Overigens wordt in de vakbladen de DP-7060 (voorganger DP-7090, ook met drive, maar met DAC7 i.p.v 8x BB1702) vaak net iets beter beoordeeld dan de 7090.

gr.,

Jeroen