kww Posted 30 juni 2006 Report Share Posted 30 juni 2006 hallo even een vraagje omtrent driade speakers. hieronder is ook al een driade topic maar wil graag even wat specifieks weten. namelijk alle informatie die er te vinden is omtrent deze speakers. heb alleen geen typenummer van deze driade speakers alleen een wat vage beschrijving. hier komt het: vrij kleine zuilspeaker met een 14? cm laag en een vrij grote tweeter de tweeter boven de woofer en daaronder een poortje met niet afgeronde hoeken. de woofer/mid heeft geen ronde omlijsting maar aan de zijkanten 2 rechts stukken achterop een enkele aansluiting en als type een 75/ onleesbaar. wat ik graag zou willen weten is oa: productiejaren, typenummer, nieuwprijs destijs, recensie's, gegevens, gebruikte units, etc dit om nog een setje te gaan zoeken en uit te vinden welke center er het beste bij past. alvast bedankt voor jullie input Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 Driade is een merk van Nederlandse bodem, opgericht in 1986. De speaker die jij beschrijft is mogelijk van het type D71 (een type 75 ken ik iig niet). Deze speaker stak indertijd boven de middenmoot uit, maar was niet de absolute top. Met goede versterking klinkt het prachtig en is bovendien goed te modificeren. De beste deal is de D71 in MkII-uitvoering. Wanneer het type-plaatje niet meer leesbaar is, dan is deze te herkennen aan de hoogte van de speakerterminals: laag gemonteerd is MkI. De grote tweater wijst echter op een MkII-speaker van een wat latere datum. Inmiddels heb ik een PB-tje verstuurd met een HVT-test uit ik meen '94. Wat een klus om zoiets te uploaden! Laat even weten of het goed is over gekomen. Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JB-muziek Posted 8 juli 2006 Report Share Posted 8 juli 2006 Driade, ik meen dat Rick Paap van Dynamic Solutions ooit iets te meken heeft gehad met Driade misschien moet je hun eens mailen Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 juli 2006 Report Share Posted 8 juli 2006 Driade 71 in de verkoop http://www.marktplaats.nl/index.php?url=ht...6-29028-4128-37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 8 juli 2006 Report Share Posted 8 juli 2006 Zelf heb een set driade 75/B staan zal eens kijken of ik daar wat van kan terug vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts