Jump to content

B&W 800 nautilus

Martin BW
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik ben in het bezit van B&W Nautilus 800 (de grootste B&W, niet de nieuwste D serie). Nu draai ik op Accuphase E306 geintegreerde versterker 100 Watt bij 8 ohm.

Help, help, ik mis te veel details bij zacht volume (luxe probleem dat wel maar wel ontzettend jammer).

Ik ben dus op zoek gegaan naar een betere versterkercombinatie bij deze luidsprekers.

In eerste instantie dacht ik aan primaire:

PRE 30 Balanced stereoversterker en A32 Eindversterker Balanced 2 x 250 Watt en eventueel een nieuwe cd-speler CD 31 Balanced. Vooral gezien de prijs/kwatiteitverhouding!!

Toen ik me verder ging verdiepen kwam ik uit op Musical Fidelity:

A5 Dubbel mono voorversterker en A5 CR Power Dubbel mono eindversterker 255 + 255 W en eventueel A5 CD 24 bit\ 19 kHz upsampeling CD speler.

Ik ging twijfelen kan ik beter de Primare kiezen of Musical Fidelity of is er in deze prijsklasse een betere combinatie voor mijn B&W's?????? (maximaal ca 5000 euro).

Rotel en/of Classe wil ik niet!!!!!.

Ps Wie weet waar Atacama en/of Finite Elemente Spider in Nederland te koop is?

PS, ps, Kan iemand mij uit eigen ervaring iets vertellen van de Bluenote CD-speler (stibbert mk 2) en/of de Northstar. Ook dit voor bovenstaande combinatie.

Martin BW

Een krachtige versterkercombinatie binnen je budget is Bryston maar dat konden

vele leden ook bedenken.

Krell is duurder en ik heb het vooroordeel dat het te klinisch klinkt, Chord, Mark Levinson..niet goedkoop.

Ook Mc Intosch lijkt me riskant, heb gelezen dat die het goed toen met de topreeks van JBL minder met Nautilus.

Naim, Lyngdorf bieden volledige sets, ik zou eerst Bryston proberen.

Als je zo dure speakers hebt zul je waarschijnlijk die merknamen ook kennen, zoek geen bevestiging bij anderen, zelf luisteren. :cool2:

Alhoewel het een zeer serieuze speaker is, zou ik me niet te druk maken over het gemis in detail. Althans, niet qua versterker. Je kunt natuurlijk een versterker zoeken die wat boost in het middengebied/hoog.

Ik heb pas geleden ook de D gehoord (op een dure Behold set) en het was eigenlijk hetzelfde. Vrij weinig detail maar de meeste mensen vinden dat juist fijn, inclusief de demonstrerende verkoper (rustig). Ik denk dat het inherent aan het ontwerp is. Wil je dat veranderen, dan wacht je een zware klus denk ik. Ik verwacht dat die filters alles behalve simpel zijn.

Ook een zeer zuivere speaker.

Groet,

Jacco

Bryston ;)

En zo'n fraaie weergever verdient ook ene fraaie amp. De bryston 7BSST monoblokken zullen het subliem doen. Ik Heb ze zelf ook op mijn b&w matrix-800's. Het is een van de zeer weinige amps waar je 4 uur snachts fluisterzacht mee kunt draaien en toch nog het volledige detail en power voelt. En overdag op live nivo is het eveneens feest :D

B&W en Bryston is een zeer goede combinatie. Krell gaat eveneens zeer goed.

Groeten,

Bas

Zou wel in iedergeval een versterker kiezen die je B & W's onder controle heeft en houdt en onvoorwaardelijk stabiel is.

Denk aan een Krell, Mark Levinson.

Weet niet wat het budget is voor een versterker, maar ook 2e hands zou een hele goede optie kunnen zijn.

Sucses ermee .. Marc ..

B&W en Primare is een hopeloze combinatie, naar mijn bescheiden mening....

Speel zelf met de Pre30 en A30 en heb een tijd lang de 803 op proef gehad.

Klonk vreselijk steriel, scherp in het hoog. geen aanrader dus.

Maar zoals al eerder vermeld: ga zelf luisteren, wat jij ervan vindt, is het belangrijkste, zeker omdat jij degene bent die er ook nog eens 5000 euris voor wilt betalen. :D

SCAT-MAN goed verwoordt EEN SLACHTOFFER.

Het zal niet makkelijk zijn.

Ik hoef geeeeeeeeeeeeeeen B en W.

Wil muziek horen.

Andere versterker is naar mijn idee verspilt geld.

MvrG

Edited by HEAR

En ik hoef zeker geen veel te dure Audio Note sinaasappelkisten

Beste Roger

Ik had het niet anders verwacht dus je kent mij nog niet?

Wat betreft die audio-notes die waren voor mij echt niet te duur.

Ben vergeten te schrijven dat ik de B en W maar een keer goed gehoort heb.

En jij weet wel waar dat was.

MvrG Frans

Is dat dan het enige alternatief? :o

Dus jij bent ook Fan?

Niet van sinasappelkisten. Nee. Maar wel van "hoog rendement" weergevers. En ook van tegenkoppelings vrije "bakkies" ontworpen door mijnheer Kondo. Om maar te zwijgen over zijn top element. :rolleyes:

p.s. met een veel eenvoudiger (goeiekoper) element kan je ook van muziek genieten. :D

Edited by Scat-Man

Beste Roger

MvrG Frans

Trap je er toch in :P:lol:

Ter info. B&W kan heel goed klinken, maar dan moet er wel een echte krachtpatser voor staan. Een stevige versterker is niet voldoende. De aansturing moet onvoorwaardelijk stabiel blijven, anders klinken de B&W's niet.

Ik speel zelf met een Bryston 4B-ST op N804 en dat gaat prima (op een foutje in het filter na). De Matrix 800 met Bryston 7B-SST bij Bas doen het ook uitstekend. De DM604 met een Marantz surroundversterker bij een kennis van mij, klinkt ronduit slecht. De voorgangers (DM640) op een Yamaha M830 bij dezelfde persoon deden het ook erg goed.

Beste Roger

MvrG Frans

Trap je er toch in :P:lol:

Ter info. B&W kan heel goed klinken, maar dan moet er wel een echte krachtpatser voor staan. Een stevige versterker is niet voldoende. De aansturing moet onvoorwaardelijk stabiel blijven, anders klinken de B&W's niet.

Ik speel zelf met een Bryston 4B-ST op N804 en dat gaat prima (op een foutje in het filter na). De Matrix 800 met Bryston 7B-SST bij Bas doen het ook uitstekend. De DM604 met een Marantz surroundversterker bij een kennis van mij, klinkt ronduit slecht. De voorgangers (DM640) op een Yamaha M830 bij dezelfde persoon deden het ook erg goed.

Wat die krachtpatsers betreft ben ik het met je eens.

Maar er zijn ook luidsprekers die goed klinken en die hoeven geen krachtpatser.

Krachtpatsers zijn zo duur.

Groeten

Beste,

Kom op jongens... Deze meneer vraagt om versterker advies, Niet om luidspreker advies. ;)

Btw. B&W speakers maken gene muziek, ze geven simpelweg door wat ze wordt aangeboden. En daarom zijn ze zo geweldig. Nautilus 800's moet je nooit wegdoen maar voorzien van een echt goede versterker.

Terug naar het onderwerp. Meneer geeft ana geen Classe te willen, en dat is toch beetje zonde. Op een van de VAD shows heb ik toch een zeer goede demo meegemaakt met de N800's en de Classe CAM400 (frietpanne). Maar ik vermoed wel dat Bryston of Krell iets meer slamm geven.

Groeten,

Bas