Alco Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 B&W speakers maken geen muziek, ze geven simpelweg door wat ze wordt aangeboden. En daarom zijn ze zo geweldig Het klinkt bijna als 'n reclame slogan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nico Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Nog eentje: de Linn Chakra C2200 poweramp (+/- 3500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 B&W speakers maken geen muziek, ze geven simpelweg door wat ze wordt aangeboden. En daarom zijn ze zo geweldig Het klinkt bijna als 'n reclame slogan... ja! Dat ik dat dan weer voor ze moet doen he hwahwahwhawhahw Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Terug naar de topic-starter! Ik heb de 800's ooit horen spelen op Musical Fidelity, het spetterde gewoon. Je moet de speakers idd veel stroom geven, en ik vond de combi met Krell of Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Martin, Ikzelf speel sinds kort met twee klasse D monoblokken van Bel Canto. De ref1000. De naam zegt het al; 1000 watt aan 4 ohm, 500 watt aan 8 ohm en stabiel tot 2 Ohm. In combinatie met mijn nieuwe voorversterker (Modwright) een zeer muzikale set. Buisachtig van karakter met een enorme controle. De set trekt je met een ongekende kracht de muziek in en je hebt moeite om de zaak weer uit te zetten. Nou heb ik niet van die hongerige speakers, maar ik heb de set ook op een paar grote Magnapans gehoord en daar was het ook prima voor elkaar. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Dikke versterkers hebben vaak wel de controle in het laag... De openheid, dynamiek en transparantie van die bakken zijn vaak wat minder. De 800 is inderdaad een verschrikkelijke speaker om aan te sturen. Kennelijk kan een topontwerp niet zonder die hatelijkheid. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe hard- en welke soort muziek je draait. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Hans, Je posting zal wel geen antwoord op die van mij zijn, maar ik had het over BUISACHTIG karakter met enorme controle. (Ze hebben een dempingsfactor van: 1000.) Dat buisachtige is nou net wat jij schetst: openheid, dynamiek en transparantie. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Hans, Je posting zal wel geen antwoord op die van mij zijn, maar ik had het over BUISACHTIG karakter met enorme controle. (Ze hebben een dempingsfactor van: 1000.) Dat buisachtige is nou net wat jij schetst: openheid, dynamiek en transparantie. Groet, Leobus Is dat met een transistorversterker ook al mogelijk? Dat wist ik niet nooit gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Beste FMJ, Bel Canto is ooit begonnen met het bouwen van buizenversterkers. Ze weten dus hoe dat klinkt. Ze maken nu hun tweede versie van klasse D versterkers. Lees eens de recentie van "Six Moons" over deze versterkers. Ik kan alleen maar beamen wat daar in gezegd wordt. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Beste Martin.., Als je op zoek bent naar een krachtige eindbak zou ik het in Nederland wat minder bekende merk Plinius ook op je kandidatenlijst zetten. Ze zijn zeer geschikt voor veeleisende luidsprekers en passen binnen je budget. Het Plinius geluid wordt omschreven als ' buizenachtig' met een zeer strak en gecontroleerd laag. Zoeken op het amerikaanse audioforum audioasylum.com levert veel info op.., ook in combinatie met B&W's. Succes.., Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Nog eentje: de Linn Chakra C2200 poweramp (+/- 3500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Wat Plinius betreft, ben ik het niet helemaal eens met de vorige post. Plinius klinkt idd erg goed, maar niet in combinatie met B&W. Het wordt te zompig (traag) en het lijkt alsof ze de speakers niet onder controle hebben. Beste Sodeju.., Op diverse fora zijn voorbeelden te vinden van mensen die dat niet met je eens zullen zijn maar soi.., het is niet aan ons om te beoordelen. Naast de gebruikelijke adviezen ( Bryston en Krell ) hoort Plinius gewoon thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 En anders zou je altijd nog een de Reference monoblokken van Ketelaar kunnen proberen. Thuis een keer uitproberen en wie weet. Ze spelen erg mooi en hebben plenty controle. Nadeel is natuurlijk wel dat je dan ook nog een v.v. moet zoeken of had je die al? Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
caramba65 Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Beste martin, Erg is dat he, dat wanneer je een vraag stelt op het forum, dat er een aantal van die vage figuren met echt debiele adviezen gaan strooien. Zo van die speakers de deur uit, enz. Geloof mij, dat zijn van die zielige figuren die lopen te zeuren uit jaloezie en frustratie sommige gaan zelfs sommetjes uitrekenen op het forum. Ik kan me ook wel een voorstelling maken wat voor soort types daar achter het toetsenbord zitten te typen. Zij kunnen alleen maar dromen van dergelijke speakers, speakers die ze vaak niet kunnen bekostigen, of ze niet mogen kopen van de vrouw (als ze die hebben.....daar heb ik dan ook nog eens sterk twijfels over hahahahaha). De speakers die jij hebt zijn absolute topklasse, laat je dus a.u.b. niet beinvloeden door mensen die b.v. met Audio Note speakertjes rommelen, (mooie uitdrukking sinaanappelkistjes, heb ze gehoord, wel leuk voor alleen vocaal, maar ja, that's it !!!!!) die hebben alleen maar een midden en hoog gebied om aan te sturen. Tsja, dat gaat wel met een paar buisjes, of een eenvoudig klasse A versterkertje. Leuk vergelijk met jou situatie is het zeker niet , als jij beide woofers loskoppeld heb je ongeveer het geluid wat dergelijke """""""audiodfielen"""""" hebben. Die missen echter t.o.v. jou systeem een groot deel van het spectrum en de daarbij behorende beleving. Het gaat dan zeker niet meer over smaak, het gaat er dan om in hoeverre je bereid bent op basis van budget, beschikbare ruimte en WAF je consessies wilt gaan doen !!!!! Maar..... Jij hebt idd controle nodig, in dit geval betekend dat ook stroom kunnen leveren. Een goede opmerking die door een van de lezers geplaatst was, is dat je bij de echte vermogensbeesten inlevert op detail en emotie. Eigenlijk denk ik wel dat je een versterker nodig hebt die naast de mogelijkheid om stroom te kunnen leveren, ook voldoende "open" is in het hoog en daarbij met emotie blijft spelen. Rustig klinkende versterkers als Levinson en een paar types van Classe' zou ik daarom niet kopen. De echte beesten van Krell daarintegen dus ook niet. Bryston, Array, en misschien wel een tweedehands zwaarder type van Spectral zouden erg goed kunnen klinken. Vooral Spectral lijkt mij iets wat jij zoekt. Vaak is het wel mogelijk om in deze prijsklasse eerst thuis te mogen beluisteren, mijn advies, zeker doen !!!!! Vaak zijn ze ook nog bereid alles aan de deur af te leveren, hoef je er zelf niet mee te leuren. M.v.g. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 (edited) Ook ik vind de B&W's nogal overgewaardeerd en kunnen mij ook niet zo boeien maar deze mening zou mij plots gefrustreerd en jaloers maken? Maar ik ben het wel met je eens dat mensen niet met reacties hoeven te komen dat ie maar andere speakers zou moeten kopen en ook al hebben ze gelijk ( ) over smaak valt nu eenmaal niet te twisten en hij vroeg om versterker advies en niet om een speakeradvies. Veel goede suggesties als combi met deze 800N kwamen al voorbij: Krell (naar mijn mening ongelofelijke onzin om deze als klinisch te bestempelen, hebben deze mensen alleen maar de budget KAV modellen geluisterd, of ook de echte Krells (FPB -> wel enorme detaillering, of de oudere KSA modellen -> iets mindere detaillering), of is het alleen maar papagaaien gedrag dat dit vooroordeel steeds maar weer omhoog komt borrelen). Plinius, zeer mooi, maar dan wel de zware jongens en dat wordt lastig voor de Edited 4 juli 2006 by HEAR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Erg is dat he, dat wanneer je een vraag stelt op het forum, dat er een aantal van die vage figuren met echt debiele adviezen gaan strooien. Zo van die speakers de deur uit, enz. Geloof mij, dat zijn van die zielige figuren die lopen te zeuren uit jaloezie en frustratie sommige gaan zelfs sommetjes uitrekenen op het forum.Ik kan me ook wel een voorstelling maken wat voor soort types daar achter het toetsenbord zitten te typen. Zij kunnen alleen maar dromen van dergelijke speakers, speakers die ze vaak niet kunnen bekostigen, of ze niet mogen kopen van de vrouw (als ze die hebben.....daar heb ik dan ook nog eens sterk twijfels over hahahahaha). Tjonge Roland,... ben jij de nieuwe, mannelijke (medium) 'Char' ? Niet dat ik me aangesproken voel door 't verhaal btw De speakers die jij hebt zijn absolute topklasse, laat je dus a.u.b. niet beinvloeden door mensen die b.v. met Audio Note speakertjes rommelen, (mooie uitdrukking sinaanappelkistjes, heb ze gehoord, wel leuk voor alleen vocaal, maar ja, that's it !!!!!) die hebben alleen maar een midden en hoog gebied om aan te sturen. Tsja, dat gaat wel met een paar buisjes, of een eenvoudig klasse A versterkertje. Ik vind 't ook flauw wanneer iemand erg tevreden is over zijn speakers en daar een passende versterker bijzoekt, dat mensen dan die speakers gaan afkraken en dus direct alweer op de off-topic toer gaan. Ik vind de B&W N800 ook topklasse, ook al vind ik 'm wel (veeel) te duur, maar dat geld voor zoveel speakers. Qua uiterlijk en afwerking vind ik de Nautilus serie tijdloos mooi! Maar Roland,....no offence...ik weet niet of 't in de gaten hebt, maar je doet nu eigenlijk 't zelfde als die 'zielige figuren'. Je kraakt alleen 'n ander merk af De beste set die ik ooit gehoord heb bestond uit een complete AudioNote set, inclusief (inderdaad wel foeilelijke!) AudioNote "sinaasappelkist" speakers. Daar kwam naast 'n ongelofelijk mooi midden en hoog meer dan voldoende laag uit, en heeft op mij meer indruk gemaakt dan welke B&W Nautilus serie speaker ooit. Ook ken ik iemand die 'n paar mega forse JBL (hoog-rendement) speakers aanstuurt, via een 2x 8 watt AudioNote versterker, en daar kun je je broekspijpen behoorlijk mee doen wapperen. Maar goed,..back ontopic: Martin, ik zou gewoon enkele B&W Nautilus dealers bellen/mailen en vragen met welke versterkers zij goede ervaringen hebben. Hoe goed bedoeld ook,...vaak krijg je op 'n forum zoveel verschillende tips/adviesen dat men op 't eind door de bomen 't bos niet meer ziet. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 UcD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Ja alweer. Er worden hier allerlei merken genoemd die een godsvermogen kosten. Het kan ook voor minder en net zo goed of misschien wel beter. En dan ook nog eens een Nederlands product... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Okee, sorry. Bouwpakket helemaal compleet met extra's! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 (edited) Eindelijk iemand die er verstand van heeft. Mvrg Edited 3 juli 2006 by HEAR Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Zit er in die B&W 800 speakers dan een ongekende dip in het impedantieverloop of zo? Ik lees dat er vermogensbeesten nodig zijn om de menhir's aan te sturen. In mijn eerste reactie in deze draad heb ik geprobeerd wat nuance aan te brengen door aan te geven dat bij deze speakers iets aan detail mist (aflopende frequentiekarakteristiek?) en dat het dus niet per se de schuld van de versterker (of luidsprekerkabel? of een combi) hoeft te zijn. Dat gezegd hebbende heb ik er verder niets op tegen dat je deze speaker als uitgangspunt kiest en dan gaan zoeken totdat je tevreden bent. De suggestie van klasse D vind ik een interessante. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 De B&W luidsprekers uit de top lijn heb ik bijna allemaal gehoord het zijn zeker geen slechte speakers . en zou er zelf goed naar kunnen luisteren Maar als we het er dan toch over hebben vind ik de Audionote toch mooier klinken. Dat is mijn persoonljke mening ik zal wel een slechte smaak hebben, maakt ook niets uit. Mijn luidsprekers zijn ook niet ieders smaak zou ook saai zijn als we allemaal het zelfde hadden gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 We zitten op dezelfde golflengte dan, tube 300 Mijn ervaring door de jaren heen is dat een makkelijke aanstuurbare speaker op 'n lichte versterker over 't algemeen mooier/beter klinkt, dan een moeilijk aanstuurbare speaker op een zware versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 De B&W luidsprekers uit de top lijn heb ik bijna allemaal gehoord het zijn zeker geen slechte speakers . en zou er zelf goed naar kunnen luisteren Maar als we het er dan toch over hebben vind ik de Audionote toch mooier klinken. Dat is mijn persoonljke mening ik zal wel een slechte smaak hebben, maakt ook niets uit. Mijn luidsprekers zijn ook niet ieders smaak zou ook saai zijn als we allemaal het zelfde hadden gr Robert Beste Robert Jou smaak is absoluut niet verkeert. Ben in de gelukkige omstandigheid geweest om die hoorns van je te beluisteren op een krachtpatser van 1,5watt en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk was. Jij bent goed bezig. B&W is voor de liefhebber niet slecht maar om zoveel toeren uit te halen om een speaker aan het klinken te krijgen is niet mijn ding dat weet je. Nog maar te zwijgen over het kosten plaatje. Jij kent mijn instelling met(zo min mogelijk geld) een super geluid cri Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 We zitten op dezelfde golflengte dan, tube 300 Mijn ervaring door de jaren heen is dat een makkelijke aanstuurbare speaker op 'n lichte versterker over 't algemeen mooier/beter klinkt, dan een moeilijk aanstuurbare speaker op een zware versterker. Yes Yes MvrG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts