ijsengel Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Schiet me ineens te binnen dat ik eens een luistersessie heb bijgewoond waar de Nautilus 801 en 802 op een versterkerset van Pass Labs (ev X250.5 vv X0.2) speelde. Dat was wel een hele mooie combinatie. Krachtig, enorme stage en super muzikaal. Ik vrees echter wel dat je budget van 5000 pekuniaatjes niet helemaal toereikend zal zijn. Maar probeer het eens uit, bel met Moremusic, wellicht kunnen ze iets voor je betekenen (www.moremusic.nl) Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Ik zou zeker ook de AVI voorversterker en eindversterker uitproberen (samen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Beste duck, Indrukwekkende specs Ik meen mij te herinneren dat ik deze amps ook gezien heb in Galaxy studio in belgie. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Daar wil ik nog steeds ook wel eens heen. Ze spelen daar toch op Eggleston (die minder rendement, maar wel een veel vriendelijker impedantieverloop hebben dat de N800)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Daar wil ik nog steeds ook wel eens heen. Ze spelen daar toch op Eggleston (die minder rendement, maar wel een veel vriendelijker impedantieverloop hebben dat de N800)? Beste duck, Je hebt gelijk!! Maar of die een vriendelijke impedantie verloop hebben weet ik niet. Ik meen mij te herinneren dat dit een systeem is met per laag sectie 3 dynaudio woofers achter elkaar in een dubbele isobaric pushpull setup. Het klonk fenomenaal, maar dat had natuurlijk ook voor het grootste deel te maken met de waanzinnige acoustiek daar in die controlroom. Echt lang heb ik er niet kunnen luisteren overigens En ja wat dan in het oog sprong waren de Pearaux amps. Echter niet helemaal eerlijk want deze schijnen custom made te zijn voor Galaxy met grote voeding etc. En deze versie's zijn niet te koop. hard ging het i.i.g. wel Hoewel het laag geweldig was, vind ik toch de N800's als totaal mooier klinken dan dit systeem, maar dat is eprsoonlijk Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Met andere woorden, ik moet mijn geld in den knip houden totdat de B&W ingenieurs het impedantieverloopprobleem hebben opgelost? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Met andere woorden, ik moet mijn geld in den knip houden totdat de B&W ingenieurs het impedantieverloopprobleem hebben opgelost? Groet, Jacco Beste jacco, Ja b&w is moeilijk aan te sturen. Veelal worden ze met verkeerde amps gedemonstreerd en ontstaat er een indruk van een futloze, wollige of donkere ls. Echter zet je er een bak achter die echt kwaliteit is en stroom kan leveren dan wordt het een ander verhaal. Ja het is een nadeel.. Maar anderzijds als je zoveel geld in een ls. inversteerd dan mag er ook wel een fatsoenlijke amp bij. Echter goed hoeft hier niet altijd duur te zijn. Een Rotel RB-1090 bijvoorbeeld die je 2e hands voor rond de 1500 euro vindt zal het al geweldig doen. En die kan de rust, stroom en controle leveren. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 (edited) Of een Array nieuw... Maar ik snap het probleem. Groet, Jacco Edited 4 juli 2006 by HEAR Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Ook regelmatig op Hifi.nl aangeboden een T&A eindversterker A 1520, meestal rond de 1500 euro, en geen centje pijn met de B&W's. Volgens mij staat er eentje op nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Beste, Ja met b&w is het een kwestie van matchen. Je weet dat ze stroom nodig hebben. Versterkers die stroom kunnen leveren hoeven dus niet persee altijd duur te zijn. Het is ook hier de krenten uit de pap zoeken. Stroom en controle. Een hoog wattage aan 8Ohm is dus geen zekerheid. Veel stroom bij halverende impedantie's is wel een goed teken Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Met andere woorden, ik moet mijn geld in den knip houden totdat de B&W ingenieurs het impedantieverloopprobleem hebben opgelost? Groet, Jacco Jacco dan moet je wel nog lang wachten. MvrG Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 (edited) Ik ben bang dat je gelijk hebt, maar ik heb geduld. Groet, Jacco Edited 4 juli 2006 by HEAR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Beste, Daarintegen mag niet vergeten worden, dat B&W wel een zeer innovatief bedrijf is. Als een van de weinige ontwerpen en maken al hun eigen units zelf. Ook maken ze innovatieve units. Het blijft natuurlijk smaak. maar hun kasten vind ik ook de meest mooie die ik ooit heb gezien van de nautilus lijn. Waarom ze altijd zo moeilijk aan te sturen zijn weet ik niet. Echter weet ik wel dat het eindresultaat met een kwaliteits amp heel erg goed is. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 (edited) Beste jacco, De nieuwe D series met diamand tweeter schijnt stuk makkelijker aan te sturen te zijn. Voornamelijk omdat ze nu 1e orde filters gebruiken voor in ieder geval de tweeter. Er is dus hoop... Groeten, Bas Edited 4 juli 2006 by HEAR Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 (edited) Ik blijf hopen. Ik heb in ieder geval nog nooit weergevers gehoord die zo loepzuiver zijn als die B&W's. Mijn god, wat een zuiverheid! In hetgeen ze weergeven. Nu het gladde impedantieverloop nog. Groet, Jacco Edited 3 juli 2006 by HEAR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Beste Jacco, Je hebt natuurlijk wel gelijk. Maar je kunt het ook omdraaien. Theoretisch moet een goede amp een constante spannings bron zijn die alle stroom kan leveren die gevraagd wordt, ongeacht de fase. Is dat het geval dan gaat het prima met B&W's. Het is vaak of het een of het ander. En dat impedantie verloop is altijd al een issue geweest bij b&w. Nu ben ik zelf geen ls. bouwer en weet ik er weinig vanaf. Maar wellicht is het niet mogelijk om deze weergave te krijgen emt eveneens een recht impedantie verloop. een mooi voorbeeld van hoe het wel kon waren de nog steeds mooier Kef RR104/2 en de RR107's. Die bijna linaal glad waren. Toen was Kef nog echt innovatief... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 (edited) Jacco in hetgeen ze weergeven daar heb je gelijk in. Maar het jammere is dat ze niet alles laten horen. Het mid hoog is altijd te ingetogen geweest en dat stoort mij aan B&W. Dat is altijd zo geweest ik heb die dingen 30 jaar verkocht. Maar ja de naams bekentheid zegt natuurlijk ook veel. De klank wordt naar mijn idee bepaald door de ontwerper?(ontwerpteam) Als hij meent dat het zo moet klinken dan wordt het zo. Het is gewoon mijn smaak niet . Wat Bas zegt klopt ook ze maken schitterende modellen. Maar geef mij maar mijn sinaasappel kisten dat is de uitspraak van Roger vondt ik wel grappig maar ik weet dat hij wel beter weet. MvrG Frans Edited 3 juli 2006 by HEAR Link to comment Share on other sites More sharing options...
ER EE Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Sowieso monoblokken kiezen, lijkt me. Mijn ervaring met B&W 801 is dat ultrakorte luidsprekerkabels (bij voorkeur bi-wired) flink kunnen helpen om de zaak onder controle te krijgen. Enkelen hebben al Bryston genoemd. Ik zou echter de voorkeur geven aan de Odyssey Audio Extreme monoblokken. Deze zijn op Amerikaanse forums vaak vergeleken met de Brystons (beiden 20 jaar garantie) en worden meestal als beter beoordeeld. Bovendien zijn ze zeer betaalbaar en leveren voldoende stroomsterkte. ER EE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Ik blijf hopen. Ik heb in ieder geval nog nooit weergevers gehoord die zo loepzuiver zijn als die B&W's. Mijn god, wat een zuiverheid! In hetgeen ze weergeven. . . . Groet, Jacco Bij Philips....?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Om heel eerlijk te zijn vind ik de grootte B&W modellen niet mooi. Na de 805 houd het voor mij op wat uiterlijk aangaat. Het doet mij teveel een een bijna naamgenoot denken. BMW niet mooi wel heel aanwezig en niet slecht gebouwd ook erg duur. Mijn voorkeur wat uiterlijk aangaat gaat meer richting mooie houten dozen zonder rare plastic bollen er op. Als het dat toch groot moet zijn vind ik de genesis 1 en Sonus Faber toch mooier. Over het geluid, hmmmmm De 805Sig vind ik heel erg goed. de 804 en 803 voor het geld minder en de 802 ---->800 ken ik niet echt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 (edited) Nee, in audio-zaken. Ik was er wel van onder de indruk, zeker. Maar dat mid/hoog...Alhoewel ik er goed aan zou kunnen wennen. Groet, Jacco Edited 4 juli 2006 by HEAR Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Waar gaat het hier nou eigenlijk over? De topic starter heeft een voor hem fantastisch stel luidsprekers en zoekt daar een passende versterker (combi) bij. Da's al. Vervolgens ouwehoert menigeen maar een eind weg over de al dan niet ter discussie staande kwaliteiten van zijn luidsprekertjes. Geen wonder dat we ook al dagen niets meer van hem vernomen hebben... Hopelijk komt ie nog eens voorbij. Mijn suggesties: Houden die B&W's en knoop er eens Pass labs Gamut Krell en in iets mindere mate Bryston aanvast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Ik begrijp de hele heisa echt niet. Die kerel heeft een stel speakers om van te dromen, te zwijmelen of week worden. Als ik de plaats en de budgetaire ruimte had zou ik geen seconde twijfelen, de B&w Nautilus 800 of de Nautilus 802. En dan is meteen het andere probleem opgelost. ALs ik de bugettaire ruimte voor die speakers heb heb ik ook die ruimte voor de juiste versterker. Punt uit ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Gamut...??? Waarom niet? Of kijk eens bij de Oosterburen of je dit gebruikt kan scoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Gamut...??? Waarom niet? Of kijk eens bij de Oosterburen of je dit gebruikt kan scoren. Omdat ik Gamut een wat trage versterker vindt. Erg standaard en weinig vernuft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts