lucky l Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Ik draai zelf met de 802D in combinatie Vincent monoblokken [991 plus],die zijn krachtig genoeg,alleen vind ik ze bij sommige cd opnames iets te warm [zwaar] klinken! Ik heb zelf ook adviesen gevraagt voor een andere versterker in de prijs klasse die iets hoger is dan de topicstarter [10K],mij werd geadviceerd,een Chord CPM 3300 4L versterker of lyngdorf of bryston of een Pass Labs X2.2 + Pass Labs X250.5 !! Mischien dat de topic starter hier wat aan heeft!! MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Omdat ik Gamut een wat trage versterker vindt.Erg standaard en weinig vernuft. Ach, de kans is groot dat de topicstarter niet jouw smaak heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Over het algemeen houden Pass amps niet zo van hele moeilijke speakers... De X serie (klasse AB) doet het wel goed tot 4 ohm, maar of ze bij deze speaker optimaal zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Gamut...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Over het algemeen houden Pass amps niet zo van hele moeilijke speakers...De X serie (klasse AB) doet het wel goed tot 4 ohm, maar of ze bij deze speaker optimaal zijn? Heb ze horen spelen op de 801 en 802 en dat was echt errug fraai! Kijk het gaat mij er niet om wat de topicstarter uiteindelijk aanschaft, van mij part knoopt hij er een Yoko of Supertech van de Mediamarkt aanvast, als hij daar gelukkig van wordt. .. Hij vraagt enkel naar een paar suggesties voor goede versterkers en hopelijk vindt hij er iets van zijn smaak tussen. Wees een en al oor. Zelf proberen, zelf luisteren is het enig goede advies. Want wie met de oren van een ander luistert, bedriegt zichzelf (lees: naait zichzelf een oor aan) En ja, Gamut vond ik een strakke combi met de B&W's, toegegeven, wie hier zijn oren naar laat hangen, heeft waarschijnlijk wel zijn laatste oortje versnoept.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 In het algemeen prefereer ik een Pass boven ieder andere hier genoemd versterker. Er zal ook niets engs gebeuren met de 800. Kans bestaat alleen dat beide het in een ander combi beter doen. Het kan natuurlijk nooit kwaad om het te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Droom jij dan maar lekker verder. hwahwa ja, Droom jij ook maar lekker verder. Dit: Of Dit: :D Do I need to say more Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Priceless. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Ik hoef niet te dromen Bas mis niets. Wil graag alles horen. Uiterlijk zegt mij niets. MvrG Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 (edited) Wat wil je nu zeggen Bas? Ik neem aan dat je het niet over het uiterlijk hebt, want je hebt altijd geroepen dat uiterlijk van een speaker er absoluut niet toe doet voor jou. Ik doel dus op die 2 foto's die je laat zien. Edited 4 juli 2006 by cgm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin BW Posted 4 juli 2006 Author Report Share Posted 4 juli 2006 Geachte forumgenoten, Op de eerste plaats dank voor alle adviezen tot nu toe. Ik ben vergeten te vertellen wat voor soort muziek ik draai op mijn B&W 800N ls. Dit is ook, denk ik ook zeer van belang, bij de versterkercombinatie keuze, en dus ook uw adviezen. Het volgende lijstje draai ik vaak: Avro Part, Roger Waters, Sara K, Willy De Ville, Mahler, Shastakovich, BACH!!!!!, Bruckner, The Gents, Cello Yo-Yo Ma, Karl Jenkings, Gidon Kremer, etc., etc. Ook vooral kamermuziek Trio, kwartet en sextetten. Gaarne advies ook i.v.m. mijn muziekkeuze. alvast dank voor uw advies, met vriedelijke groet Martin BW PS. Henk H. heb jij nog nadere adviezen??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Wat wil je nu zeggen Bas? Ik neem aan dat je het niet over het uiterlijk hebt, want je hebt altijd geroepen dat uiterlijk van een speaker er absoluut niet toe doet voor jou.Ik doel dus op die 2 foto's die je laat zien. Beste CGM, Ik had het niet over uiterlijk maar meer over innovativeit. En de foto's lieten voor mij duidelijk een contrast verschil zien. Enerzijds B&W met innovatieve behuizingen en drivers, en anderzijds Audio Note met goedkope niets innovatieve drivers en een vage spaanplaat kast. Echter mee eens de uiteindelijke klank telt, de rest niet! Ik ken de kleinere Audio Note's en met alle respect dat vind ik dus 10 keer niets en verre van nautraal. Aangezien B&W ook makkelijk met de grond gelijk wordt gemaakt heb ik dus ook dat recht om dat over Audio Note te zeggen. Terug naar het Topic: Het loont de mooite om bijv 2e hands uit te kijken naar bijv. een Krell FPB-600 die het ook waanzinnig zou doen op deze wergevers. (elke Krell uit de FBP serie doet het goed) Ik blijf bij Bryston omdat dat gewoon super gaat. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Beste CGM, Ik had het niet over uiterlijk maar meer over innovativeit. En de foto's lieten voor mij duidelijk een contrast verschil zien. Enerzijds B&W met innovatieve behuizingen en drivers, en anderzijds Audio Note met goedkope niets innovatieve drivers en een vage spaanplaat kast. Wat mij betreft zit het mooiste bij B&W van binnen, de matrix. Dat slakkengedoe geloof ik wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Terug naar het Topic: Het loont de mooite om bijv 2e hands uit te kijken naar bijv. een Krell FPB-600 die het ook waanzinnig zou doen op deze wergevers. (elke Krell uit de FBP serie doet het goed) Ik ken iemand die deze bak weg gaat doen...... Altijd leuk om te weten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Beste mensen, Ik ben in het bezit van B&W Nautilus 800 (de grootste B&W, niet de nieuwste D serie). Nu draai ik op Accuphase E306 geintegreerde versterker 100 Watt bij 8 ohm.Ik ben dus op zoek gegaan naar een betere versterkercombinatie bij deze luidsprekers. Beste Martin, >>> DIT ARTIKEL <<< al gelezen??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Ik denk dat wij dan toch op een andere manier luisteren Bas. Voor mij zijn er wel behoorlijke verschillen. Wat betreft het afkraken van B&W als je de bal naar mij speelt? Ik kraak ze niet af heb alleen gezegt het is niet mijn speaker. Als ik zoveel toeren moet uithalen om een speaker aan de gang te krijgen dan hoeft het voor mij niet. En dan ook nog vindt ik zeer belangrijk het kosten plaatje. MvrG Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Ik zag zo even dat die 800D een gevoeligheid heeft van 90db en een impendantie van 8 Ohm met een minimale van 3.1 Ohm. Dat lijkt me nu toch niet zo extreem lastig aan te sturen, of vergis ik me? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Goed gezien CQM. Maar waar ligt dan het probleem? Wie het weet mag het zeggen. Ik denk toch dat het ligt bij het ontwerpteam? Niet dat deze jongens geen speakers kunnen maken daar twijfel ik geen moment aan. Maar iedere ontwerper heeft zo zijn idee hoe het moet klinken. Ik denk zelfs als men de klank gaat veranderen dat B&W in de problemen komt. MvrG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Ik denk dat wij dan toch op een andere manier luisteren Bas.Voor mij zijn er wel behoorlijke verschillen. Wat betreft het afkraken van B&W als je de bal naar mij speelt? Ik kraak ze niet af heb alleen gezegt het is niet mijn speaker. Als ik zoveel toeren moet uithalen om een speaker aan de gaan te krijgen dan hoeft het voor mij niet. En dan ook nog vindt ik zeer belangrijk het kosten plaatje. MvrG Frans Zo, en niet anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Ik denk dat wij dan toch op een andere manier luisteren Bas.Voor mij zijn er wel behoorlijke verschillen. Wat betreft het afkraken van B&W als je de bal naar mij speelt? Ik kraak ze niet af heb alleen gezegt het is niet mijn speaker. Als ik zoveel toeren moet uithalen om een speaker aan de gaan te krijgen dan hoeft het voor mij niet. En dan ook nog vindt ik zeer belangrijk het kosten plaatje. MvrG Frans Zo, en niet anders. Mag zeker anders. Iedereen zijn eigen beleving. Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Goed gezien CQM.Maar waar ligt dan het probleem? Wie het weet mag het zeggen. Ik zie ook geen probleem hoor. Ik heb de 800D nog nooit gehoord, maar vond de 805 met name, en ook de 804, prima speakers. Misschien zit het probleem ook niet in de versterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Appels, peren (sinaasappelen?). Een klein 2-weg monitorsysteem versus een groot 3-weg (3 1/2 weg?) fullrange. Dat is zeggen dat een lotus elise sneller weg is dan een bentley, maar wel even het comfort vergeten. Wat betreft B&W: ik ben bijzonder benieuwd hoe zoiets actief aangestuurd klinkt. Dus zonder crossover en met 3 amps per speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 de foto's lieten voor mij duidelijk een contrast verschil zien. Enerzijds B&W met innovatieve behuizingen en drivers, en anderzijds Audio Note met goedkope niets innovatieve drivers en een vage spaanplaat kast. Innovatief zijn vind ik prima, maar dan moet 't wel ergens toe leiden. Voor al die innovatie betaal je (begrijpelijke en verklaarbaar) wel flink. De matrix constructie, de fraaie ronde vormen, de kevlar units, de speciale tweeters van de Nautilus serie.... Het oogt allemaal prachtig, en ik vind de B&W-Nautilus serie ook geen verkeerde speakers hoor, maar al die 'unieke' constructies is imho geen must voor 'n goede klank. Als een recht-toe-recht-aan luidspreker(kast) met minder dure units, dan minstends zo goed klinkt of beter, dan heb ik zoiets van:"Doe maar gewoon..." Dan maar iets minder imponerend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HifiEddy Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Zoals Erjee al indirect vertelde, de enige versterker die ooit specifiek voor de Nautilus is gemaakt is de Electrocompaniet Nemo (als in kapitein Nemo stuurt de Nautilus aan, dit is geen grapje, zie artikel Erjee). Zelf draai ik al een aantal jaren met een geintegreerde electrocompaniet en ik droom 'snachts vaak en veel over EC monoblokken .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Beste mensen, Ik ben in het bezit van B&W Nautilus 800 (de grootste B&W, niet de nieuwste D serie). Nu draai ik op Accuphase E306 geintegreerde versterker 100 Watt bij 8 ohm.Ik ben dus op zoek gegaan naar een betere versterkercombinatie bij deze luidsprekers. Beste Martin, >>> DIT ARTIKEL <<< al gelezen??? Tja, welke fabrikant wil nou niet beweren dat zijn versterker zo goed matcht bij ongeveer de bekendste, meest verkochte speaker van deze planeet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts