spido Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 (...) Resonanties uiten zich als fasesprongen (i.e. groupdelay peaks), niet als weglopende fase. Beste UltrAnalog, Je hebt volkomen gelijk! Zoals ik reeds schreef: (...) Maar sterke rotatie van de fase van de totale systeemimpedantie en grillige curves door faseverschillen tussen units in hetzelfde systeem en/of door elektrische of akoestische resonanties, zijn wel een veeg teken. (...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 En was dat ook van toepassing op de luidspreker? Want je meldt slechts dat de fase wegliep. Je kwalitatieve analyse gaat heel ergens anders over. Blinkt niet uit in duidelijkheid imo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Beste UltrAnalog, Je maakt er nu een eindeloos gezeur van, zeg! Het ging om een opmerking van Bas t.a.v. de vermeende faserechtheid van de impedantie van Kef-speakers. Het faseverloop van de impedantie is bij die luidsprekers weliswaar geleidelijk doch sterk. Bij de B&W 800 Nautilus, waar we het hier over moeten hebben, schijnt het verloop veel grilliger te zijn (dus meer be Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Die grafiekjes van die 800N zou ik ook wel eens willen zien. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Beste UltrAnalog, Je maakt er nu een eindeloos gezeur van, zeg! Het ging om een opmerking van Bas t.a.v. de vermeende faserechtheid van de impedantie van Kef-speakers. Het faseverloop van de impedantie is bij die luidsprekers weliswaar geleidelijk doch sterk. Bij de B&W 800 Nautilus, waar we het hier over moeten hebben, schijnt het verloop veel grilliger te zijn (dus meer be Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Je maakt er nu een eindeloos gezeur van, zeg! Ja ik ben wat traag van begrip. Ik zou zweren dat je de KEF aan het neerhalen was ('puur resistief') maar dat dat ineens geen probleem meer is... silly me Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Beste, Wou nog even reageren op een suggestie van UltraAnaloog. Over het actief maken van zo'n systeem. Helaas zal er wel geen enkele audiofiel zo gek zijn dat te doen. Ik zou het wel doen . Ik heb het meegemaakt met mijn eigen Matrix-800 systeem. Een klant van me heeft hetzelfde systeem. Dit hebben wij actief gemaakt met een externe crossover. En daar zit hem zoveel winst in!! Ik vraag me af of je passief ooit zulk strak en goed laag krijgt. Voor het laag is actief way to go. En jaar daar komt ie weer Dat zou ik dan het liefst doen met dit fantaschtische apparaat BSS Omnidrive Echter ik denk niet dat de vragensteller van dit topic zover zou willen gaan Dus om deze beste meneer toch maar proberen wijs te helpen. Again. Probeer gewoon een goede eindversterker uit. Er zijn voldoende suggesties gegeven. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond1 Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 @ Martin BW: wat mischien nog een optie is,de Graaf GM 50.Bij B&W's wordt altijd een zware versterker aangeraden en beslist geen buizenversterker,dat zou niet goed gaan.Maar ik heb daar andere ervaringen mee.Zelf heb ik B&W 804S'en gecombineerd met een Graaf GM 50 dat vind ikzelf een zeer geslaagde combi.De set komt nergens mee in de problemen(en ik draai van jazz tot death metal)blijft altijd goed open en levendig klinken.De plaatsing van de instrumenten en de details in de muziek zijn totaal onafhankelijk van het volume.Van fluisterzacht tot "het dak eraf",je hoort alles en het blijft op precies dezelfde plek staan.Nou is de Nautilus 800 natuurlijk een andere luidspreker dan de 804S,maar gezien het gemak waarmee de Graaf hier staat te spelen is het best mogelijk dat hij met de N800 ook geen moeite heeft.Je kan het altijd proberen,toch? Praatje van de verkoper(n Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 de t+a v 10. schijnt geen beest te zijn maar is er een. heeft nergens moeite mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 8 juli 2006 Report Share Posted 8 juli 2006 de t+a v 10. schijnt geen beest te zijn maar is er een.heeft nergens moeite mee. Het moet ook nog goed klinken natuurlijk. De T+A V10 klinkt absoluut niet strak genoeg bij een speaker als een N800. De Graaf GM50 klinkt al een stuk muziekaler/prettiger, ook die zou ik toch zeker niet aanraden bij een N800. Een N804 zal overigens veel beter aan het swingen te krijgen zijn met deze beide versterkers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 juli 2006 Report Share Posted 8 juli 2006 Ik vraag me af hoe zo'n 800N het doet op een Crown K2... Wellicht niet de mooiste versterker in het hoog, maar wegen de voordelen tegen de nadelen op? Je zou eventueel kunnen bi-ampen op het hoog. The Signature 800 sucks power. I'll leave it to John Atkinson to determine if this is due to simple inefficiency or to impedance vagaries, but don't think seriously about using these speakers with anything less than 200Wpc. Individual 100W channels of Theta Digital's Intrepid were quite inadequate; biamping with two of the Intrepid's five channels could waken the sleeping giants, but the general lack of dynamics meant that this amplifier got little face time with the S800s. However, the more power I gave them, the more hungrily the S800s lapped it up, playing cleanly up through all levels short of something that would have triggered a call to the police. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 juli 2006 Report Share Posted 9 juli 2006 Ik vraag me af hoe zo'n 800N het doet op een Crown K2... Wellicht niet de mooiste versterker in het hoog, maar wegen de voordelen tegen de nadelen op? Je zou eventueel kunnen bi-ampen op het hoog. The Signature 800 sucks power. I'll leave it to John Atkinson to determine if this is due to simple inefficiency or to impedance vagaries, but don't think seriously about using these speakers with anything less than 200Wpc. Individual 100W channels of Theta Digital's Intrepid were quite inadequate; biamping with two of the Intrepid's five channels could waken the sleeping giants, but the general lack of dynamics meant that this amplifier got little face time with the S800s. However, the more power I gave them, the more hungrily the S800s lapped it up, playing cleanly up through all levels short of something that would have triggered a call to the police. Beste duck, Vertel nu eens hoe klinkt die K2 nou?? Ik ben nog steeds razend benieuwd wat je ervan vind. Groetjen, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 juli 2006 Report Share Posted 10 juli 2006 Vertel nu eens hoe klinkt die K2 nou?? Ik ben nog steeds razend benieuwd wat je ervan vind. Groetjen, Bas Na de 230 V ombouwing en het aansluiten van een diy verloopsnoer (heb het originele US snoer laten ziten) heb ik eerst proefgedraaid op een paar oude low budget Akai speakertje (PB-70, tweewegsysteempje uit 1985) en op een 80 euro kosten mengpaneeltje (via 3 meter snoer van 2 euro) en dat klonk al verassend goed. Veel dynamischer dan ik me kon herinneren dat die speakertjes normaliter presteerden. Natuurlijk durfde ik niet te hard te spelen (500 watt op een 1e orde gefilterd 2 weg systeem met een nominale belastbaarheid van 50 watt of zo...) Daarna vrij snel op de actieve xover (die ik had aangepast, zodat hij ook gebalanceerde aansluitingen heeft) naar de baskasten. Het laag is zeker veel beter dan ik eerst had (via 1 Marantz MA500). Ik moet echter de integratie met de topkasten nog helemaal inregelen (nu is het echt natte vingerwerk), dus het laag klink nog niet optimaal. De integratie met het lage midden moet beter, zodat de impulsweergave ook beter wordt (van het geheel). De topkasten die er nu op zitten, zijn ook maar tijdelijk. Ik moet wel oppassen bij bepaalde muziek soorten (ik woon op een flat..). Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 10 juli 2006 Report Share Posted 10 juli 2006 de t+a v 10. schijnt geen beest te zijn maar is er een.heeft nergens moeite mee. Het moet ook nog goed klinken natuurlijk. De T+A V10 klinkt absoluut niet strak genoeg bij een speaker als een N800. De Graaf GM50 klinkt al een stuk muziekaler/prettiger, ook die zou ik toch zeker niet aanraden bij een N800. Een N804 zal overigens veel beter aan het swingen te krijgen zijn met deze beide versterkers. Mijn ervaring is dat de 804 lastiger aan te sturen is dan de 800 (klinkt wellicht raar, maar toch). Vroeger met 804 gedraaid op buizen: uiteraard de nadelen van buizen, maar met een stevige buizenversterker als de T+A of Graaf, geen probleem; zelfs heel erg mooi. ook de 800 uitgebreid beluisterd met buizen. Zeker proberen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 juli 2006 Report Share Posted 13 juli 2006 A wise man proportions his belief to the evidence. Beste UltrAnalog, A wiser man knows that there can't possibly be any evidence for what he believes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 25 juli 2006 Report Share Posted 25 juli 2006 Hoi, Heb vanaf pagina 2 niet meer gelezen omdat de B&W haters naar mijn mening de topic aan het vervuilen waren. De man vraagt om advies voor een andere versterker, zoals Bas al veel eerder zei. Kennelijk vind hij de N800 mooi (ik ook en ben stik jaloers). Persoonlijk denk ik dat een Accuphase E408 het ook heel goed moet kunnen doen. Heb op mijn M801 eens de audio analogue meastro gehad. In mijn stenen huis klonk het niet zo goed, maar daar tegen, in mijn huidige houten huis de te beter. Veel gecontroleerde en goed gebrachte power dat is wat B&W wel vraagt ja. Groet, Andre en stop toch eens met het afkraken van de spulletjes van anderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark Posted 25 juli 2006 Report Share Posted 25 juli 2006 Mijn ervaring is dat de 804 lastiger aan te sturen is dan de 800 (klinkt wellicht raar, maar toch). Vroeger met 804 gedraaid op buizen: uiteraard de nadelen van buizen, maar met een stevige buizenversterker als de T+A of Graaf, geen probleem; zelfs heel erg mooi. ook de 800 uitgebreid beluisterd met buizen. Zeker proberen! Bedoel je de matrix of de nautilus? Zelf draai ik met de M804 met 2 x 30 watt trasistor. Gaat beter dan met 2 x 100 watt vroeger. Alles is relatief... Maar is het niet logisich dat een grotere speaker een hogere gevoeligheid heeft en daardoor makkelijker aan te sturen lijkt.! Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 25 juli 2006 Report Share Posted 25 juli 2006 Mijn ervaring is dat de 804 lastiger aan te sturen is dan de 800 (klinkt wellicht raar, maar toch). Vroeger met 804 gedraaid op buizen: uiteraard de nadelen van buizen, maar met een stevige buizenversterker als de T+A of Graaf, geen probleem; zelfs heel erg mooi. ook de 800 uitgebreid beluisterd met buizen. Zeker proberen! Bedoel je de matrix of de nautilus? Zelf draai ik met de M804 met 2 x 30 watt trasistor. Gaat beter dan met 2 x 100 watt vroeger. Alles is relatief... Maar is het niet logisich dat een grotere speaker een hogere gevoeligheid heeft en daardoor makkelijker aan te sturen lijkt.! Mark Ik speelde met de nautilus 804. Geen makkelijk aan te sturen speaker (grillig impedantieverloop). Mijn ervaring met buizen was toch positief. Heb ooit tijdens een vergelijkende test een andere 804 eigenaar jaloers gekregen op mijn buizenversterker. Hij speelde met forse musical fidelity voor-/ eind, maar gaf aan de combi met buizen toch echt mooier te vinden. (maar smaken verschillen natuurlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 juli 2006 Report Share Posted 25 juli 2006 Ik passeerde vandaag toevallig dit verhaaltje http://www.6moons.com/audioreviews/fcity/fcity.html De reviewer vond dat de Opera Calaf zijn Matrix 800 heel behoorlijk aanstuurde. Wellicht een verder onderzoek waardig (voor wat het waard is). Tis in ieder geval een aparte amp (ook in zwart leverbaar). Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene59 Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 Beste mensen,Ik ben in het bezit van B&W Nautilus 800 (de grootste B&W, niet de nieuwste D serie). Nu draai ik op Accuphase E306 geintegreerde versterker 100 Watt bij 8 ohm. Help, help, ik mis te veel details bij zacht volume (luxe probleem dat wel maar wel ontzettend jammer). Ik ben dus op zoek gegaan naar een betere versterkercombinatie bij deze luidsprekers. Neem eens contact op met Musifoon in Emmen, die hebben ervaring en verstand van B&W speakers. Hun kennis en ervaring met B&W is in Nederland, denk ik, uniek. Je kunt ook gaan luisteren, ze hebben alle modellen staan, ook de originele nautilus ( slakkenhuis) Het lijkt een reclamepraatje voor Musifoon maar ik heb geen banden met hun, alleen goede ervaringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tieboutm@hotmail.com Posted 3 augustus 2006 Report Share Posted 3 augustus 2006 Hallo, ik heb zelf B&W 800's gehad. Deze had ik aangesloten op een Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
palu Posted 3 augustus 2006 Report Share Posted 3 augustus 2006 Beste mensen,Ik ben in het bezit van B&W Nautilus 800 (de grootste B&W, niet de nieuwste D serie). Nu draai ik op Accuphase E306 geintegreerde versterker 100 Watt bij 8 ohm. Help, help, ik mis te veel details bij zacht volume (luxe probleem dat wel maar wel ontzettend jammer). Ik ben dus op zoek gegaan naar een betere versterkercombinatie bij deze luidsprekers. In eerste instantie dacht ik aan primaire: PRE 30 Balanced stereoversterker en A32 Eindversterker Balanced 2 x 250 Watt en eventueel een nieuwe cd-speler CD 31 Balanced. Vooral gezien de prijs/kwatiteitverhouding!! Toen ik me verder ging verdiepen kwam ik uit op Musical Fidelity: A5 Dubbel mono voorversterker en A5 CR Power Dubbel mono eindversterker 255 + 255 W en eventueel A5 CD 24 bit\ 19 kHz upsampeling CD speler. Ik ging twijfelen kan ik beter de Primare kiezen of Musical Fidelity of is er in deze prijsklasse een betere combinatie voor mijn B&W's?????? (maximaal ca 5000 euro). Rotel en/of Classe wil ik niet!!!!!. Ps Wie weet waar Atacama en/of Finite Elemente Spider in Nederland te koop is? PS, ps, Kan iemand mij uit eigen ervaring iets vertellen van de Bluenote CD-speler (stibbert mk 2) en/of de Northstar. Ook dit voor bovenstaande combinatie. Martin BW Ik zou eens luisteren naar de ARCAM P1 (daar heb je er twee van nodig). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 3 augustus 2006 Report Share Posted 3 augustus 2006 Een ASR Emitter is ook het overwegen waard. Ontzettend veel controle, ook bij zeer zachte volumes. Staat nog een hele mooie bij W&W te koop. Een neef van mij draait op 804's met een Emitter I HD incl. accuvoeding. Ik moet zeggen dat dat totaal niet verkeerd is. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 4 augustus 2006 Report Share Posted 4 augustus 2006 Vroegah, heel veel manen geleden, als je "absolute controle" zocht, dan hing je er gewoon een Abacus Rieder aan. Wat schetst mijn verbazing, ze worden weer gemaakt! http://www.abacus-electronics.de/product2.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 4 augustus 2006 Report Share Posted 4 augustus 2006 Vroegah, heel veel manen geleden, als je "absolute controle" zocht, dan hing je er gewoon een Abacus Rieder aan. Wat schetst mijn verbazing, ze worden weer gemaakt! http://www.abacus-electronics.de/product2.htm Beste Seed, Voor jou is dat misschien vroegah, voor mij is dat gisteren Ik herinner ze me als gisteren, maar 't is wel een half leven geleden ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts