rli Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Hallo, Ik heb een transrotor porcino draaitafel met een mooi nieuw lager erin. Daar moet natuurlijk olie in Ik heb 3 soorten olie: 1. transrotor olie, rood/bruin van kleur (20 euro voor 4 ml) 2. transrotor olie, geel van kleur en wat dikker (20 euro voor 4 ml) 3. ami compressor olie, geel en lijkt ongeveer even dik als onder 1. (17 euro voor 500 ml) Ik heb pas een nieuw lager gekregen. Porcino staat waterpas. Eerst de olie gebruikt onder kopje 2. Dit zat bij het nieuwe lager. 2,5 a 3 ml was voldoende. dit heb ik ongeveer 3 weken geleden in het lager gedaan. Liep prima maar het viel mij op dat het lager zonder draaiplateau vrij snel stil stond als ik er een zwieper aan gaf zonder dat de snaar om de motor zat. Vreemd Er leek een soort rem op te zitten. Nou goed dacht ik zal wel goed zijn. Alles klonk goed echter hoorde ik potjandorie toch wat jengel bij sommige platen. Niet echt irritant maar dat moet veel beter kunnen met de porcino. Vanmorgen dacht ik laat ik de olie maar eens vervangen door de olie onder kopje 3, goedkoop dus kan ik geen buil aan vallen. Aangezien de olie iets minder dik leek heb ik er ca. 3,5 ml in gedaan zonder dat het reservoirtje overliep. na een 2 tal uurtjes gedraaid te hebben, het plateau eraf gehaald alsmede de snaar en een zwieper aan het lager gegeven. Ja ja die draaide veel langer rond zonder die rare "rem". Beter volgens mij Plateau er weer voorzichtig opgedaan en spelen met die hap. Ha geen jengel meer te horen!! Olie 1 gaat ik nu natuurlijk ook niet meer proberen omdat de jengel nu weg is. De Transrotor olie onder kopje 2 was dus te dik en dat vind ik aanfluiting 3 voor dat bedrijf. Aanfluiting 1 was dat ik 5 maanden heb moeten wachten op een nieuw lager voor de Porcino!! Aanfluiting 2 was dat de insparing in het lager voor de snaar lager zat dan bij het oude lager zodat de snaar niet mooi horizontaal liep en zelfs tegen het draaiplateau aanschuurde. Ze hadden dus een opvulring moeten meesturen en die heb ik nog steeds niet. Ik heb nu 3 triplex plaatjes onder de voetjes gedaan van 5 mm dik zodat de snaar nu hoger komt en wel mooi om de polie loopt. Maar goed de jengel is nu voorbij Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 1 juli 2006 Report Share Posted 1 juli 2006 Hallo, Ik heb een transrotor porcino draaitafel met een mooi nieuw lager erin. Daar moet natuurlijk olie in Ik heb 3 soorten olie: 1. transrotor olie, rood/bruin van kleur (20 euro voor 4 ml) 2. transrotor olie, geel van kleur en wat dikker (20 euro voor 4 ml) 3. ami compressor olie, geel en lijkt ongeveer even dik als onder 1. (17 euro voor 500 ml) Ik heb pas een nieuw lager gekregen. Porcino staat waterpas. Eerst de olie gebruikt onder kopje 2. Dit zat bij het nieuwe lager. 2,5 a 3 ml was voldoende. dit heb ik ongeveer 3 weken geleden in het lager gedaan. Liep prima maar het viel mij op dat het lager zonder draaiplateau vrij snel stil stond als ik er een zwieper aan gaf zonder dat de snaar om de motor zat. Vreemd Er leek een soort rem op te zitten. Nou goed dacht ik zal wel goed zijn. Alles klonk goed echter hoorde ik potjandorie toch wat jengel bij sommige platen. Niet echt irritant maar dat moet veel beter kunnen met de porcino. Vanmorgen dacht ik laat ik de olie maar eens vervangen door de olie onder kopje 3, goedkoop dus kan ik geen buil aan vallen. Aangezien de olie iets minder dik leek heb ik er ca. 3,5 ml in gedaan zonder dat het reservoirtje overliep. na een 2 tal uurtjes gedraaid te hebben, het plateau eraf gehaald alsmede de snaar en een zwieper aan het lager gegeven. Ja ja die draaide veel langer rond zonder die rare "rem". Beter volgens mij Plateau er weer voorzichtig opgedaan en spelen met die hap. Ha geen jengel meer te horen!! Olie 1 gaat ik nu natuurlijk ook niet meer proberen omdat de jengel nu weg is. De Transrotor olie onder kopje 2 was dus te dik en dat vind ik aanfluiting 3 voor dat bedrijf. Aanfluiting 1 was dat ik 5 maanden heb moeten wachten op een nieuw lager voor de Porcino!! Aanfluiting 2 was dat de insparing in het lager voor de snaar lager zat dan bij het oude lager zodat de snaar niet mooi horizontaal liep en zelfs tegen het draaiplateau aanschuurde. Ze hadden dus een opvulring moeten meesturen en die heb ik nog steeds niet. Ik heb nu 3 triplex plaatjes onder de voetjes gedaan van 5 mm dik zodat de snaar nu hoger komt en wel mooi om de polie loopt. Maar goed de jengel is nu voorbij Robin Er zijn waarschijnlijk nog 399 mogelijkheden. Laat je niet foppen door die platenspelerfabrikanten zij slaan daar beslist een forse salade uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 2 juli 2006 Author Report Share Posted 2 juli 2006 nauwe toleranties dus waarmee het lager z'n werk moet doen! Ik had eigenlijk niet verwacht dat de viscositeit van de olie hoorbaar veel zou uitmaken! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Hoi Robin, Het verbaasd me wel dat je met die dikkere olie, ook al dempt dat wat meer, jengel hoort. Wijst toch op een zeker mate van onrondheid in het lager, want dat zou niet mogen, ook niet met dikkere olie. Afijn, toch leuk dat je het hebt weten op te lossen met dunnere olie Btw. die compressorolie is weliswaar een stuk goedkoper dan de TR olie maar 17 eu voor een halve liter is voor dat soort olie eigenlijk ook nog wel aan de prijs. Vergelijk het maar eens met de prijs van goede synthetische motorolie. Die is dan wel voor een ander doel gemaakt en ongeschikt voor een DT maar is kwalitatief even hoogwaardig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Hallo, Ik heb een transrotor porcino draaitafel met een mooi nieuw lager erin. Daar moet natuurlijk olie in Ik heb 3 soorten olie: 1. transrotor olie, rood/bruin van kleur (20 euro voor 4 ml) 2. transrotor olie, geel van kleur en wat dikker (20 euro voor 4 ml) 3. ami compressor olie, geel en lijkt ongeveer even dik als onder 1. (17 euro voor 500 ml) Ik heb pas een nieuw lager gekregen. Porcino staat waterpas. Eerst de olie gebruikt onder kopje 2. Dit zat bij het nieuwe lager. 2,5 a 3 ml was voldoende. dit heb ik ongeveer 3 weken geleden in het lager gedaan. Liep prima maar het viel mij op dat het lager zonder draaiplateau vrij snel stil stond als ik er een zwieper aan gaf zonder dat de snaar om de motor zat. Vreemd Er leek een soort rem op te zitten. Nou goed dacht ik zal wel goed zijn. Alles klonk goed echter hoorde ik potjandorie toch wat jengel bij sommige platen. Niet echt irritant maar dat moet veel beter kunnen met de porcino. Vanmorgen dacht ik laat ik de olie maar eens vervangen door de olie onder kopje 3, goedkoop dus kan ik geen buil aan vallen. Aangezien de olie iets minder dik leek heb ik er ca. 3,5 ml in gedaan zonder dat het reservoirtje overliep. na een 2 tal uurtjes gedraaid te hebben, het plateau eraf gehaald alsmede de snaar en een zwieper aan het lager gegeven. Ja ja die draaide veel langer rond zonder die rare "rem". Beter volgens mij Plateau er weer voorzichtig opgedaan en spelen met die hap. Ha geen jengel meer te horen!! Olie 1 gaat ik nu natuurlijk ook niet meer proberen omdat de jengel nu weg is. De Transrotor olie onder kopje 2 was dus te dik en dat vind ik aanfluiting 3 voor dat bedrijf. Aanfluiting 1 was dat ik 5 maanden heb moeten wachten op een nieuw lager voor de Porcino!! Aanfluiting 2 was dat de insparing in het lager voor de snaar lager zat dan bij het oude lager zodat de snaar niet mooi horizontaal liep en zelfs tegen het draaiplateau aanschuurde. Ze hadden dus een opvulring moeten meesturen en die heb ik nog steeds niet. Ik heb nu 3 triplex plaatjes onder de voetjes gedaan van 5 mm dik zodat de snaar nu hoger komt en wel mooi om de polie loopt. Maar goed de jengel is nu voorbij Robin Volgens mij is de dikkere olie voor zwaardere plateau's. Volgens Haudio had ik de verkeerde (dunne olie) in het lager van mijn fat Bob, waardoor de olie niet omhoog kwam bij het draaien. Nu dus de dikke olie van transrotor gebruikt en inderdaad is het probleem nu verholpen. Wat blijft staan is de idiote prijs voor een beetje olie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 2 juli 2006 Author Report Share Posted 2 juli 2006 Hallo, Ik heb een transrotor porcino draaitafel met een mooi nieuw lager erin. Daar moet natuurlijk olie in Ik heb 3 soorten olie: 1. transrotor olie, rood/bruin van kleur (20 euro voor 4 ml) 2. transrotor olie, geel van kleur en wat dikker (20 euro voor 4 ml) 3. ami compressor olie, geel en lijkt ongeveer even dik als onder 1. (17 euro voor 500 ml) Ik heb pas een nieuw lager gekregen. Porcino staat waterpas. Eerst de olie gebruikt onder kopje 2. Dit zat bij het nieuwe lager. 2,5 a 3 ml was voldoende. dit heb ik ongeveer 3 weken geleden in het lager gedaan. Liep prima maar het viel mij op dat het lager zonder draaiplateau vrij snel stil stond als ik er een zwieper aan gaf zonder dat de snaar om de motor zat. Vreemd Er leek een soort rem op te zitten. Nou goed dacht ik zal wel goed zijn. Alles klonk goed echter hoorde ik potjandorie toch wat jengel bij sommige platen. Niet echt irritant maar dat moet veel beter kunnen met de porcino. Vanmorgen dacht ik laat ik de olie maar eens vervangen door de olie onder kopje 3, goedkoop dus kan ik geen buil aan vallen. Aangezien de olie iets minder dik leek heb ik er ca. 3,5 ml in gedaan zonder dat het reservoirtje overliep. na een 2 tal uurtjes gedraaid te hebben, het plateau eraf gehaald alsmede de snaar en een zwieper aan het lager gegeven. Ja ja die draaide veel langer rond zonder die rare "rem". Beter volgens mij Plateau er weer voorzichtig opgedaan en spelen met die hap. Ha geen jengel meer te horen!! Olie 1 gaat ik nu natuurlijk ook niet meer proberen omdat de jengel nu weg is. De Transrotor olie onder kopje 2 was dus te dik en dat vind ik aanfluiting 3 voor dat bedrijf. Aanfluiting 1 was dat ik 5 maanden heb moeten wachten op een nieuw lager voor de Porcino!! Aanfluiting 2 was dat de insparing in het lager voor de snaar lager zat dan bij het oude lager zodat de snaar niet mooi horizontaal liep en zelfs tegen het draaiplateau aanschuurde. Ze hadden dus een opvulring moeten meesturen en die heb ik nog steeds niet. Ik heb nu 3 triplex plaatjes onder de voetjes gedaan van 5 mm dik zodat de snaar nu hoger komt en wel mooi om de polie loopt. Maar goed de jengel is nu voorbij Robin Volgens mij is de dikkere olie voor zwaardere plateau's. Volgens Haudio had ik de verkeerde (dunne olie) in het lager van mijn fat Bob, waardoor de olie niet omhoog kwam bij het draaien. Nu dus de dikke olie van transrotor gebruikt en inderdaad is het probleem nu verholpen. Wat blijft staan is de idiote prijs voor een beetje olie. ha precies Hansko volgens mij is de dikkere olie voor de fatbob e.d. met een veel zwaarder plateau!!!! Dat verklaart ook de soort remwerking met mijn lichter plateau!!!! Ik heb echter toch ook nog de roodbruine wat dunnere transrotor olie geprobeert die ik ook altijd gebruikte voor het oude lager. Ja ja ook met deze olie geen jengel waarneembaar en het lijkt zelfs nog beter dan met de compressor olie!! Deze transrotor olie is dus wel geschikt! Ik hoor heel snel of er enige mate van jengel aanwezig is of als het loopwerk te snel of langzaam draait. Niet met alle soorten muziek is dat even goed hoorbaar overigens. ik let op het uitklinken van geluiden, pianotonen e.d., zowel in mijn luisterkamer als in een andere kamer want dan hoor je tijdsverschillen, jengel dus, nog beter! In het vervolg dus de roodbruinige transrotor olie!!! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Hallo, Ik heb een transrotor porcino draaitafel met een mooi nieuw lager erin. Daar moet natuurlijk olie in Ik heb 3 soorten olie: 1. transrotor olie, rood/bruin van kleur (20 euro voor 4 ml) 2. transrotor olie, geel van kleur en wat dikker (20 euro voor 4 ml) 3. ami compressor olie, geel en lijkt ongeveer even dik als onder 1. (17 euro voor 500 ml) Ik heb pas een nieuw lager gekregen. Porcino staat waterpas. Eerst de olie gebruikt onder kopje 2. Dit zat bij het nieuwe lager. 2,5 a 3 ml was voldoende. dit heb ik ongeveer 3 weken geleden in het lager gedaan. Liep prima maar het viel mij op dat het lager zonder draaiplateau vrij snel stil stond als ik er een zwieper aan gaf zonder dat de snaar om de motor zat. Vreemd Er leek een soort rem op te zitten. Nou goed dacht ik zal wel goed zijn. Alles klonk goed echter hoorde ik potjandorie toch wat jengel bij sommige platen. Niet echt irritant maar dat moet veel beter kunnen met de porcino. Vanmorgen dacht ik laat ik de olie maar eens vervangen door de olie onder kopje 3, goedkoop dus kan ik geen buil aan vallen. Aangezien de olie iets minder dik leek heb ik er ca. 3,5 ml in gedaan zonder dat het reservoirtje overliep. na een 2 tal uurtjes gedraaid te hebben, het plateau eraf gehaald alsmede de snaar en een zwieper aan het lager gegeven. Ja ja die draaide veel langer rond zonder die rare "rem". Beter volgens mij Plateau er weer voorzichtig opgedaan en spelen met die hap. Ha geen jengel meer te horen!! Olie 1 gaat ik nu natuurlijk ook niet meer proberen omdat de jengel nu weg is. De Transrotor olie onder kopje 2 was dus te dik en dat vind ik aanfluiting 3 voor dat bedrijf. Aanfluiting 1 was dat ik 5 maanden heb moeten wachten op een nieuw lager voor de Porcino!! Aanfluiting 2 was dat de insparing in het lager voor de snaar lager zat dan bij het oude lager zodat de snaar niet mooi horizontaal liep en zelfs tegen het draaiplateau aanschuurde. Ze hadden dus een opvulring moeten meesturen en die heb ik nog steeds niet. Ik heb nu 3 triplex plaatjes onder de voetjes gedaan van 5 mm dik zodat de snaar nu hoger komt en wel mooi om de polie loopt. Maar goed de jengel is nu voorbij Robin Volgens mij is de dikkere olie voor zwaardere plateau's. Volgens Haudio had ik de verkeerde (dunne olie) in het lager van mijn fat Bob, waardoor de olie niet omhoog kwam bij het draaien. Nu dus de dikke olie van transrotor gebruikt en inderdaad is het probleem nu verholpen. Wat blijft staan is de idiote prijs voor een beetje olie. ha precies Hansko volgens mij is de dikkere olie voor de fatbob e.d. met een veel zwaarder plateau!!!! Dat verklaart ook de soort remwerking met mijn lichter plateau!!!! Ik heb echter toch ook nog de roodbruine wat dunnere transrotor olie geprobeert die ik ook altijd gebruikte voor het oude lager. Ja ja ook met deze olie geen jengel waarneembaar en het lijkt zelfs nog beter dan met de compressor olie!! Deze transrotor olie is dus wel geschikt! Ik hoor heel snel of er enige mate van jengel aanwezig is of als het loopwerk te snel of langzaam draait. Niet met alle soorten muziek is dat even goed hoorbaar overigens. ik let op het uitklinken van geluiden, pianotonen e.d., zowel in mijn luisterkamer als in een andere kamer want dan hoor je tijdsverschillen, jengel dus, nog beter! In het vervolg dus de roodbruinige transrotor olie!!! Robin Is dit ook weer opgelost. Met dank aan Haudio Piano is inderdaad een uitstekend instrument om de kwaliteit van de lp en draaitafel te beoordelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 2 juli 2006 Author Report Share Posted 2 juli 2006 Ik ben nu weer zo blij als een kind De jengel kan aan verschillende dingen liggen waaronder: niet waterpas staan lager versleten motorsturing niet goed snaar uitgerekt snaar vettig, dan krijg je slib excentrische plaat verkeerde lagerolie Kijk een analoog loopwerk is natuurlijk meettechnisch nooit geheel jengel vrij maar als de wow en flutter waarde zich onder een kritische waarde bevindt dan is het niet hoorbaar en daar gaat het natuurlijk om. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 ... snaar vettig, dan krijg je slib ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 ... snaar vettig, dan krijg je slib ... Ik dacht ook al... dat is dan wel een erg vette snaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 2 juli 2006 Author Report Share Posted 2 juli 2006 ... snaar vettig, dan krijg je slib ... Ik dacht ook al... dat is dan wel een erg vette snaar... slip natuurlijk!!!! Zal aan de warmte liggen! In mijn luisterkamer is het 29,6 graden. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 ... snaar vettig, dan krijg je slib ... Ik dacht ook al... dat is dan wel een erg vette snaar... slip natuurlijk!!!! Zal aan de warmte liggen! In mijn luisterkamer is het 29,6 graden. Robin Dat is koeler dan bij mij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 2 juli 2006 Author Report Share Posted 2 juli 2006 nou breekt mijn klomp. Of het door de hitte in mijn kamer komt, inmiddels 30 graden, ik weet het niet maar de draaisnelheid lijkt toch weer wat te zijn verandert. Ik draaide een plaat van Supertramp "Brother were you Bound" en het een na laatste en laatste nummer van kant 1, klonk toch niet helemaal oke. Het gevoelige belletje aan het begin van het een na laaste nummertje daarvan ontbrak een beetje de aanslag, zeg maar de impulsweergave, waardoor het belletje vet en zompig klonk, raar want op de Goldring GR1 klonk dit wel als een bel. Het laatse nummer daarvan leek de zanger net wat langzamer te klinken dan hoort??? Zie ik nu echt spoken, of beter hoor ik nu spoken, of is de hoge temperatuur waardoor de olie dunner wordt in combinatie met de nauwe tolerantie van het lager, de oorzaak hiervan als het morgenochtend in mijn kamer wat koeler is dan ga ik effe snel luisteren voordat ik moet werken! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Robin, Dank je de koekoek dat het niet optimaal klinkt. Bij 30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 2 juli 2006 Author Report Share Posted 2 juli 2006 Robin, Dank je de koekoek dat het niet optimaal klinkt. Bij 30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Robin, Dank je de koekoek dat het niet optimaal klinkt. Bij 30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Dan kom ik gelijk op bezoek. Hier is het niet te harden. Ik zit nu op mijn werk, met de fan recht in mijn gezicht, maar van die fan komt alleen maar warme lucht. Dat heeft dus eigenlijk ook weinig zin Optimaal is een temperatuur van 23 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 De Hertog Jannetjes staan koud, je bent welkom. Bij mij op het werk is het redelijk vol te houden, mits je het tempo enigszins aanpast uiteraard. Vrijdag ben ik vrij, en dan hebben ze iets betere hollandse temperaturen voorspeld. Lucky me. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 3 juli 2006 Author Report Share Posted 3 juli 2006 Dan kom ik gelijk op bezoek. Hier is het niet te harden. Ik zit nu op mijn werk, met de fan recht in mijn gezicht, maar van die fan komt alleen maar warme lucht. Dat heeft dus eigenlijk ook weinig zin Optimaal is een temperatuur van 23 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Net weer effe geluisterd bij 29,4 in m'n kamer, Werd ik niet echt blij van Troost je. Het is hier ruim 31 graden. En het was vandaag al warmer (32,5), toen de zon nog op het raam scheen (nu alleen nog op het dak)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 als ik het draaiplateau er af haal en vervolgens het buitenlager, dat gedeelte dat draait, dan gaat vrij gemakkelijk zonder dat de olie echt zuigt. De olie is ook aan de dunne kant lijkt me. Olie wordt natuurlijk dunner als het warmer is maar dat 6 a 7 graden verschil t.o.v. de normale temperatuur van ca. 22 graden in m'n kamer zoveel uitmaakt??????? Als ik nu wat van dat dikkere transrotor olie erbij doet zodat het samen niet te dun niet te dik is zou dat gaan? Of is het nooit verstandig om 2 soorten olie te mengen? Hallo Robin, De dikte van die compressorolie varieert nauwelijks met een graad of 10 temperatuurverschil. Die is gemaakt om behoorlijk heet te kunnen worden en toch goed te blijven smeren. Wil die olie echt dunner worden dan moet je lager toch wel een graad of 100 worden. Wat die TR olie doet weet ik niet maar het mengen van verschillende soorten olie is doorgaans geen goed idee. Het kan dan zijn dat verschillende additieven in de olie elkaar gaan tegenwerken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Hallo, Ik heb een transrotor porcino draaitafel met een mooi nieuw lager erin. Daar moet natuurlijk olie in Ik heb 3 soorten olie: 1. transrotor olie, rood/bruin van kleur (20 euro voor 4 ml) 2. transrotor olie, geel van kleur en wat dikker (20 euro voor 4 ml) 3. ami compressor olie, geel en lijkt ongeveer even dik als onder 1. (17 euro voor 500 ml) Ik heb pas een nieuw lager gekregen. Porcino staat waterpas. Eerst de olie gebruikt onder kopje 2. Dit zat bij het nieuwe lager. 2,5 a 3 ml was voldoende. dit heb ik ongeveer 3 weken geleden in het lager gedaan. Liep prima maar het viel mij op dat het lager zonder draaiplateau vrij snel stil stond als ik er een zwieper aan gaf zonder dat de snaar om de motor zat. Vreemd Er leek een soort rem op te zitten. Nou goed dacht ik zal wel goed zijn. Alles klonk goed echter hoorde ik potjandorie toch wat jengel bij sommige platen. Niet echt irritant maar dat moet veel beter kunnen met de porcino. Vanmorgen dacht ik laat ik de olie maar eens vervangen door de olie onder kopje 3, goedkoop dus kan ik geen buil aan vallen. Aangezien de olie iets minder dik leek heb ik er ca. 3,5 ml in gedaan zonder dat het reservoirtje overliep. na een 2 tal uurtjes gedraaid te hebben, het plateau eraf gehaald alsmede de snaar en een zwieper aan het lager gegeven. Ja ja die draaide veel langer rond zonder die rare "rem". Beter volgens mij Plateau er weer voorzichtig opgedaan en spelen met die hap. Ha geen jengel meer te horen!! Olie 1 gaat ik nu natuurlijk ook niet meer proberen omdat de jengel nu weg is. De Transrotor olie onder kopje 2 was dus te dik en dat vind ik aanfluiting 3 voor dat bedrijf. Aanfluiting 1 was dat ik 5 maanden heb moeten wachten op een nieuw lager voor de Porcino!! Aanfluiting 2 was dat de insparing in het lager voor de snaar lager zat dan bij het oude lager zodat de snaar niet mooi horizontaal liep en zelfs tegen het draaiplateau aanschuurde. Ze hadden dus een opvulring moeten meesturen en die heb ik nog steeds niet. Ik heb nu 3 triplex plaatjes onder de voetjes gedaan van 5 mm dik zodat de snaar nu hoger komt en wel mooi om de polie loopt. Maar goed de jengel is nu voorbij Robin Beste Robin, Als je nou even precies verteld hoe het zit. Maar ik wil het ook wel doen , allereerst neem ik het echt niet op voor Transrotor maar de tijdsduur van 5 maanden ligt niet alleen aan hun. Je had/hebt jengel dus heb je je draaitafel gedemonteerd en de motor naar mij gestuurd zodat ik kon meten hoe de waarden waren. Dit is lastig omdat ik dan niet de hele draaitafel heb en niet weet waar ik het moet zoeken als er iets mis is. In ieder geval nadat ik de motor had ontvangen , heb ik dit gemeten met een andere draaitafel van Transrotor en de meetgegevens waren boven verwachting dit heb ik gemeld. Daarna heb je het lager gedemonteerd en ook opgestuurd deze heb ik ook gemeten en kwam tot de conclusie dat dit lager een tolerantie heeft van 3/100 mm dat is dus ook erg goed ! Daarna het lager van een andere draaitafel uitgebouwd en jou lager ingebouwd geen enkel probleem niets slechter dan andere draaitafels , erg goed zelfs. Toch wist jij zeker dat '' het '' aan het lager lag tja, dus een nieuw lager besteld ondanks dat er al enige tijd overheen was gegaan ging het nog langer duren , want deze draaitafel wordt niet meer gemaakt en ze hebben dit lager niet meer in voorraad en moest dus speciaal worden gemaakt. Dat heeft enige tijd geduurd, ik ga ook echt niet zeggen dat het bij Transrotor super snel gaat , want dat is niet waar. Maar ik had liever gehad dat je de hele draaitafel had gestuurd want dan hed ik het totaal kunnen meten en onderzoeken waar de er problemen zitten. Op dit moment ben jij de enige met een probleem wat betreft Transrotor, dat geeft niet 1 keer moet de eerste keer zijn. Ook zal Transrotor de kans moeten hebben om het op te lossen, want ze weten echt niet welk lager er in jou Porcino zat qua hoogte, want ik kan het niet opmeten omdat ik de draaitafel niet heb/had. Dan wat betreft olie er bestaan heel veel verschillende soorten olie met allerlei toevoegingen en kunnen dus niet overal voor gebruikt worden. Bv het kunststof plaatje bovenin het lager kan beschadigd zijn door verkeerde olie te gebruiken of door veel in en uitbouwen. Dan zul je ook een slechte gelijkloop constateren. Olie kan erg duur zijn door allerlei toevoegingen. Mijn advies is, gewoon echte Transrotor olie gebruiken dan gaat er wat dat beterft niet mis. Bij heet weer zoals nu klinken de meeste MC elementen niet goed boven de 25 graden beter niet gebruiken. Advies pak je '' hele'' draaitafel in en stuur hem naar mij dan ga ik meten of ik iets kan ondekken wat niet goed is. Transrotor olie kost 64 euro per 5 ml QS olie is op dit moment te dun voor een platenspeler met omloopsmering, daar wordt trouwens aan gewerkt om dat te veranderen. MvG, Haudio PS met de aanfluitingen valt het dus wel mee denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Hallo, Ik heb een transrotor porcino draaitafel met een mooi nieuw lager erin. Daar moet natuurlijk olie in Ik heb 3 soorten olie: 1. transrotor olie, rood/bruin van kleur (20 euro voor 4 ml) 2. transrotor olie, geel van kleur en wat dikker (20 euro voor 4 ml) 3. ami compressor olie, geel en lijkt ongeveer even dik als onder 1. (17 euro voor 500 ml) Ik heb pas een nieuw lager gekregen. Porcino staat waterpas. Eerst de olie gebruikt onder kopje 2. Dit zat bij het nieuwe lager. 2,5 a 3 ml was voldoende. dit heb ik ongeveer 3 weken geleden in het lager gedaan. Liep prima maar het viel mij op dat het lager zonder draaiplateau vrij snel stil stond als ik er een zwieper aan gaf zonder dat de snaar om de motor zat. Vreemd Er leek een soort rem op te zitten. Nou goed dacht ik zal wel goed zijn. Alles klonk goed echter hoorde ik potjandorie toch wat jengel bij sommige platen. Niet echt irritant maar dat moet veel beter kunnen met de porcino. Vanmorgen dacht ik laat ik de olie maar eens vervangen door de olie onder kopje 3, goedkoop dus kan ik geen buil aan vallen. Aangezien de olie iets minder dik leek heb ik er ca. 3,5 ml in gedaan zonder dat het reservoirtje overliep. na een 2 tal uurtjes gedraaid te hebben, het plateau eraf gehaald alsmede de snaar en een zwieper aan het lager gegeven. Ja ja die draaide veel langer rond zonder die rare "rem". Beter volgens mij Plateau er weer voorzichtig opgedaan en spelen met die hap. Ha geen jengel meer te horen!! Olie 1 gaat ik nu natuurlijk ook niet meer proberen omdat de jengel nu weg is. De Transrotor olie onder kopje 2 was dus te dik en dat vind ik aanfluiting 3 voor dat bedrijf. Aanfluiting 1 was dat ik 5 maanden heb moeten wachten op een nieuw lager voor de Porcino!! Aanfluiting 2 was dat de insparing in het lager voor de snaar lager zat dan bij het oude lager zodat de snaar niet mooi horizontaal liep en zelfs tegen het draaiplateau aanschuurde. Ze hadden dus een opvulring moeten meesturen en die heb ik nog steeds niet. Ik heb nu 3 triplex plaatjes onder de voetjes gedaan van 5 mm dik zodat de snaar nu hoger komt en wel mooi om de polie loopt. Maar goed de jengel is nu voorbij Robin Beste Robin, Als je nou even precies verteld hoe het zit. Maar ik wil het ook wel doen , allereerst neem ik het echt niet op voor Transrotor maar de tijdsduur van 5 maanden ligt niet alleen aan hun. Je had/hebt jengel dus heb je je draaitafel gedemonteerd en de motor naar mij gestuurd zodat ik kon meten hoe de waarden waren. Dit is lastig omdat ik dan niet de hele draaitafel heb en niet weet waar ik het moet zoeken als er iets mis is. In ieder geval nadat ik de motor had ontvangen , heb ik dit gemeten met een andere draaitafel van Transrotor en de meetgegevens waren boven verwachting dit heb ik gemeld. Daarna heb je het lager gedemonteerd en ook opgestuurd deze heb ik ook gemeten en kwam tot de conclusie dat dit lager een tolerantie heeft van 3/100 mm dat is dus ook erg goed ! Daarna het lager van een andere draaitafel uitgebouwd en jou lager ingebouwd geen enkel probleem niets slechter dan andere draaitafels , erg goed zelfs. Toch wist jij zeker dat '' het '' aan het lager lag tja, dus een nieuw lager besteld ondanks dat er al enige tijd overheen was gegaan ging het nog langer duren , want deze draaitafel wordt niet meer gemaakt en ze hebben dit lager niet meer in voorraad en moest dus speciaal worden gemaakt. Dat heeft enige tijd geduurd, ik ga ook echt niet zeggen dat het bij Transrotor super snel gaat , want dat is niet waar. Maar ik had liever gehad dat je de hele draaitafel had gestuurd want dan hed ik het totaal kunnen meten en onderzoeken waar de er problemen zitten. Op dit moment ben jij de enige met een probleem wat betreft Transrotor, dat geeft niet 1 keer moet de eerste keer zijn. Ook zal Transrotor de kans moeten hebben om het op te lossen, want ze weten echt niet welk lager er in jou Porcino zat qua hoogte, want ik kan het niet opmeten omdat ik de draaitafel niet heb/had. Dan wat betreft olie er bestaan heel veel verschillende soorten olie met allerlei toevoegingen en kunnen dus niet overal voor gebruikt worden. Bv het kunststof plaatje bovenin het lager kan beschadigd zijn door verkeerde olie te gebruiken of door veel in en uitbouwen. Dan zul je ook een slechte gelijkloop constateren. Olie kan erg duur zijn door allerlei toevoegingen. Mijn advies is, gewoon echte Transrotor olie gebruiken dan gaat er wat dat beterft niet mis. Bij heet weer zoals nu klinken de meeste MC elementen niet goed boven de 25 graden beter niet gebruiken. Advies pak je '' hele'' draaitafel in en stuur hem naar mij dan ga ik meten of ik iets kan ondekken wat niet goed is. Transrotor olie kost 64 euro per 5 ml QS olie is op dit moment te dun voor een platenspeler met omloopsmering, daar wordt trouwens aan gewerkt om dat te veranderen. MvG, Haudio PS met de aanfluitingen valt het dus wel mee denk ik. Wat een geduld moet je soms hebben met ongeduldige en volgens mij ook een beetje eigenwijze klanten, hulde hiervoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Transrotor olie kost 64 euro per 5 ml MvG, Haudio PS met de aanfluitingen valt het dus wel mee denk ik. Dat maakt dan wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 3 juli 2006 Author Report Share Posted 3 juli 2006 Hallo, Ik heb een transrotor porcino draaitafel met een mooi nieuw lager erin. Daar moet natuurlijk olie in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts