Jump to content

terug naar de floatings

rienberends
 Share

Recommended Posts

Na ong. 2 maanden spelen met de pied pipers aura (oud model), toch weer terug naar de synthese floating 2 (2-weg met baspoort). Waarom? In eerste instantie was ik zeer geimponeerd door de huppelende bas en en wat meer detail. Maar gaandeweg merkte ik dat ik alle emotie in de muziek miste. Geen kippevel meer bij sommige muziekpassages. En ook: bij de floatings zette ik de muziek vaak harder als ik iets mooi vond en bij de pied pipers heb ik vaak de neiging om naar de volumeknop te lopen om hem zachter te zetten. Te agressief. Herkent iemal.lnd hier iets in? Voor mij voorlopig dus iets minder detail/bas, maar meer emotieen wie later het grotere broertje v. d floating 2

Na ong. 2 maanden spelen met de pied pipers aura (oud model), toch weer terug naar de synthese floating 2 (2-weg met baspoort). Waarom? In eerste instantie was ik zeer geimponeerd door de huppelende bas en en wat meer detail. Maar gaandeweg merkte ik dat ik alle emotie in de muziek miste. Geen kippevel meer bij sommige muziekpassages. En ook: bij de floatings zette ik de muziek vaak harder als ik iets mooi vond en bij de pied pipers heb ik vaak de neiging om naar de volumeknop te lopen om hem zachter te zetten. Te agressief. Herkent iemal.lnd hier iets in? Voor mij voorlopig dus iets minder detail/bas, maar meer emotieen wie later het grotere broertje v. d floating 2

mijn linn ninka's geven de emotie ook goed door vind ik en heb altijd de neiging om inderdaad harder te spelen, zeker met een goede lp!! En dat is volgens mij een goed teken dat de klank bevalt! Echter mijn vorige speakers, Mission 774, klonken ook best lekker maar missen de kwaliteit van de Ninka's.

Robin

SYNTHESE maakt gewoon heel goede producten.

Al heel lang ben ik nog steeds heel tevreden met de floating synthese 1.

Alles lijkt de luidspreker goed en gedetaileerd te kunnen weergeven en de hoeveelheid bas uit de relatief kleine woofer is dank zij de transmissie lijn gewoon fantastisch.