Jump to content

bekabeling van arm naar phonotrap

jeroenhog
 Share

Recommended Posts

Graag wil ik een andere kabel voor mijn platenspeler, dus de kabel die van de arm naar de phonoversterker loopt. Ik wil deze er vast aan gaan solderen en wil hiervoor een normale interlink gaan opofferen. D.w.z. ik knip aan een kant de de rca pluggen eraf en soldeer deze vast aan de arm. Ik vermoed dat het beter is dat de interlink intern 2 kabeltjes heeft met daaromheen nogeens een afscherming, waarbij de afscherming alleen aangesloten is bij de arm (dit alles i.v.m. de lage spanning die er door loopt, je wil zo min mogelijk beinvloeding van buitenaf hebben). Heeft iemand een betaalbaar ideetje?

bij voorbaat dank

• 5 weeks later...

Volgens mij kun je niet zomaar een interlinkje nemen.

Hiervoor is speciale kabel vereist die deze lage stoom kan verwerken.

Ik ben een leek op dit gebied.

Even geduldig wachten tot iemand met een gedegen antwoord komt. :rolleyes:

Mark

helemaal niemand?

Sorry...

Misschien heb je hier wat aan...Hear linkje

:)

bedankt voor de link Hans! die had ik nog niet gevonden. Nog een vraagje over de afscherming die je gebruikt, waar heb je deze aangesloten, alleen bij de arm, alleen bij de phono versterker, of beide? En dan volgt uiteraard de vraag waarom je dat zo gedaan hebt ?

bij voorbaat dank

Het liefst werk ik zonder afscherming. Door dat vlechten ontstaat n.l. al een soort van afscherming. Voor een MC phonokabel is die echter onvoldoende. Ik heb daarom op enige afstand van de gevlochten geleiders afschermingen van een een oude printerkabels getrokken. Hieroomheen een krimpkous. Ik heb de afscherming alleen aan voorversterkerzijde vastgesoldeerd. Bovendien heb ik een aparte aarde draad naast de afscherming gelegd. Deze zit vast aan de aarde aansluiting van m'n phonopre.

Het liefst werk ik zonder afscherming. Door dat vlechten ontstaat n.l. al een soort van afscherming. Voor een MC phonokabel is die echter onvoldoende. Ik heb daarom op enige afstand van de gevlochten geleiders afschermingen van een een oude printerkabels getrokken. Hieroomheen een krimpkous. Ik heb de afscherming alleen aan voorversterkerzijde vastgesoldeerd. Bovendien heb ik een aparte aarde draad naast de afscherming gelegd. Deze zit vast aan de aarde aansluiting van m'n phonopre.

veel vragen :D voorversterkerzijde?? je hebt toch een kabel gemaakt van jouw Linn naar de phonopre? Als je met voorversterker de phonopre bedoelt, wat is daar het idee dan achter? veel van die fabrieksinterlinks die je kan kopen, daar is de afscherming vaak alleen bij de bron aangesloten toch?

Groet Jeroen

Ik bedoel natuurlijk de phono voorversterker..... Sorry wanneer ik niet duidelijk genoeg was. :(

Ik ga er vanuit dat storingen die zijn opgevangen door de afscherming, moeten worden afgevoerd. Dit dan liever rechtstreeks naar de phonopre, dan via de aardedraad van de draaitafel.