carl Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Het zal je toch gebeuren, 20 jaar een merk opgebouwd en dan ineens kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Enig idee wat de oorzaak is? Zal toch een reden voor zijn? MvrG Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Wat is er aan de hand dan? Zijn ze over de kop? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Het zal je toch gebeuren, 20 jaar een merk opgebouwd en dan ineens kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juli 2006 Author Report Share Posted 5 juli 2006 Ik denk dat Linn de importeurmarge zelf in de zak wil steken. De vraag is een beetje wie de service verleent. Hoe gaat dat bijvoorbeeld bij B&O? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 (edited) Weet jij van de hoed en de rand? Kom er dan a.u.b mee zo is het een nogal vaag opzetje. Edited 5 juli 2006 by Scat-Man Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Hoe gaat dat bijvoorbeeld bij B&O? Maar Carl... Waar doel je op? Wat wil je ons vertellen?? Maar bij B&O is de dealer geheel verantwoordelijk voor de service. Punt uit. Maar daarvoor ontvangt hij wel de marge. What's cookin'??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Carl, Niet iedereen komt via de frontpage van hear het forum op. Anderen: Lees de frontpage van hear Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Beste, Zeer triest.. Ik heb Ed verkerk van Latham audio destijds zelf over de vloer gehad. en net als Audioscript indertijd was Latham een importeur met extreme passie en drive voor het merk. Het zijn juist die mensen die ene product groot maken (zelfs in dit kikkerlandje). Ik vind het een onbegrijpelijke ontwikkeling dat steeds meer van dit soort importeurs hun merk verliezen. Ik begrijp de reden wel. Door alles in eigen hand te houden kunnen de fabrikanten uiteindelijk meer verdienen. Maar het wordt er niet leuker op, en het is ook altijd niet beter voor het product. Ik vind b&w daar een goed voorbeeld van. Toegegeven B&W geeft goede demo's en shows op de beurzen, maar ik vind het bij lange na niet meer de klasse en de passie van Audioscript. Het zijn juist die importeurs die een merk groot hebben gemaakt. En dan ineens worden ze aan de kant gezet.. Heel triest. In deze tijd is het onvoorkomelijk. Alles draait nu om meer geld, snelheid, handel en tijd. maar wordt het er ook leuker of beter op?. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kees. Posted 6 juli 2006 Report Share Posted 6 juli 2006 Ik hoorde al van een gerenomeerde Linn dealer dat hij waarschijnlijk met het merk gaat stoppen als er geen importeur meer in Nederland is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 6 juli 2006 Report Share Posted 6 juli 2006 Ik denk dat het niet zo slim is om te stoppen met een goeie gevestigde importeur. Er gaan dealers stoppen die juist om de imp. het merk hadden opgenomen in hun pakket. Dus dat meer geld verdienen moeten ze nog maar afwachten? Maar ja zo gaat het eenmaal in deze maatschappij dus afwachten maar . MvrG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 6 juli 2006 Report Share Posted 6 juli 2006 Ik hoorde al van een gerenomeerde Linn dealer dat hij waarschijnlijk met het merk gaat stoppen als er geen importeur meer in Nederland is. Als meer dealers dat overwegen en er daadwerkelijk toe overgaan, schiet de fabrikant zichzelf met deze actie keihard in de eigen voet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 6 juli 2006 Report Share Posted 6 juli 2006 Ik hoorde al van een gerenomeerde Linn dealer dat hij waarschijnlijk met het merk gaat stoppen als er geen importeur meer in Nederland is. Als meer dealers dat overwegen en er daadwerkelijk toe overgaan, schiet de fabrikant zichzelf met deze actie keihard in de eigen voet. De tijd zal het leren. Misschien gaat de desbetreffende fabrikant wel rechtstreeks van een webside verkopen. Dit lijkt mij een voor de toekomst niet te stoppen fenomeen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nico Posted 6 juli 2006 Report Share Posted 6 juli 2006 Elk bedrijf wil winst maken, maar ook de goedkopere (oudere) producten van Linn zoals de Genki CD-speler zijn niet voor iedereen financieel weggelegd. Neem de Artikulat serie, waarschijnlijk de ultieme surroundset, maar mijns inzien spreekt dit een ander publiek aan dan de LP12 bezitter, dus als ze genoeg afzet hebben? Linn is sterk gegroeid en zoekt een nieuw ruimer publiek, maar ik denk dat de meeste mensen met financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juli 2006 Author Report Share Posted 6 juli 2006 Linn is een bedrijf wat sterk marketinggestuurd is. Ik lees Hifi News al een tijdje en herinner me dat ze een jaar of 10 geleden de Engelse dealers opzegden als ze niet het hele produktenpallet verkochten. Dat kwam bij velen die het merk ondersteund hadden hard over. Ik vraag me wel af hoe ze service willen geven als apparatuur kapot gaat. Gaat het dan terug naar Schotland? Dat is mijn vraag ook bij B&O. De winkeliers hebben over het algemeen de kennis niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 6 juli 2006 Report Share Posted 6 juli 2006 Malcolm Lathan was toch de persoon achter de fantastische Linn-LP12 demo tijdens de laatste VAD?! Deze demo was zo goed gedaan, dat ik bijna spijt begon te krijgen van mijn Bluenote. Wat een enthousiasme, wat een vakkennis en ook wat een verkooptechniek! Klaarblijkelijk ben ik als consument gevoelig voor deze kwaliteiten. Niet zo handig om dat zomaar te negeren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kees. Posted 6 juli 2006 Report Share Posted 6 juli 2006 Malcolm Lathan was toch de persoon achter de fantastische Linn-LP12 demo tijdens de laatste VAD?! Deze demo was zo goed gedaan, dat ik bijna spijt begon te krijgen van mijn Bluenote. Wat een enthousiasme, wat een vakkennis en ook wat een verkooptechniek! Klaarblijkelijk ben ik als consument gevoelig voor deze kwaliteiten. Niet zo handig om dat zomaar te negeren... Dat was hij inderdaad zelf samen met Ed Verkerk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 News al een tijdje en herinner me dat ze een jaar of 10 geleden de Engelse dealers opzegden als ze niet het hele produktenpallet Dat was omstreeks 1992 denk ik. En niet alleen in Engeland, maar wereldwijd. Linn wilde ook dat een dealer in elke productcategorie en in elke prijsklasse maar een enkel toestel aanbood: het beste. En dat was per definitie een Linn. Ze hebben toen heel heel heel veel dealers verloren. En die zijn toen allemaal samen heel heel heel veel andere platenspelers gaan verkopen ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 Ik hoorde al van een gerenomeerde Linn dealer dat hij waarschijnlijk met het merk gaat stoppen als er geen importeur meer in Nederland is. Als meer dealers dat overwegen en er daadwerkelijk toe overgaan, schiet de fabrikant zichzelf met deze actie keihard in de eigen voet. De tijd zal het leren. Misschien gaat de desbetreffende fabrikant wel rechtstreeks van een webside verkopen. Dit lijkt mij een voor de toekomst niet te stoppen fenomeen. Beste Scatman, Dat gaan ze inderdaad misschien wel doen, dat is wel het begin van het einde. Want.............je kunt niets meer zien in het echt , ook kun je niets meer horen of vergelijken. Ook geen lenen of uitproberen, geen advies geen service. Wat denk je van eventuele reparaties toen T en A nog bij iemand anders zal was 9 maand reparatietijd meer regel dan uitzondering. Tja dat is denk ik ook het begin van het einde van een hobby. Ik denk dat Linn een zeer grote fout heeft gemaakt . Want het is ook nog een kwestie van gunnen, veel dealers in Nederland gunnen Linn op dit moment niets meer. Misschien een doorbraak voor Meridian. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juli 2006 Author Report Share Posted 8 juli 2006 Voor platenspelers heeft linn in ieder geval geen interesse meer, die verkoop je moeilijk zonder ondersteuning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 8 juli 2006 Report Share Posted 8 juli 2006 (edited) Tsja elke verandering betekent nog geen verbetering. Edited 10 juli 2006 by HEAR Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 9 juli 2006 Report Share Posted 9 juli 2006 Voor platenspelers heeft linn in ieder geval geen interesse meer, die verkoop je moeilijk zonder ondersteuning. En daar begin ik heel langzaam aan te twijfelen. (wbt het verkoop gedeelte) Laat ik een goede vriend hebben met een postorder bedrijf. Wat daar aan platenspeler combinaties in de 10.000+ categorie wordt verscheept is elke High-end dealer jaloers op. Ik heb zo het idee dat er heel veel onderzoek op het web plaatsvind, en daar de keuze wordt bepaald. En dan niet via gekleurde forums zoals hear. Maar fora waar een echt grote groep liefhebbers ervaringen uitwisselt en waar ook een grote diversiteit in de gebruikte merken/modellen zit. Of deze ontwikkeling beter is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 9 juli 2006 Report Share Posted 9 juli 2006 Voor platenspelers heeft linn in ieder geval geen interesse meer, die verkoop je moeilijk zonder ondersteuning. En daar begin ik heel langzaam aan te twijfelen. (wbt het verkoop gedeelte) Laat ik een goede vriend hebben met een postorder bedrijf. Wat daar aan platenspeler combinaties in de 10.000+ categorie wordt verscheept is elke High-end dealer jaloers op. Ik heb zo het idee dat er heel veel onderzoek op het web plaatsvind, en daar de keuze wordt bepaald. En dan niet via gekleurde forums zoals hear. Maar fora waar een echt grote groep liefhebbers ervaringen uitwisselt en waar ook een grote diversiteit in de gebruikte merken/modellen zit. Of deze ontwikkeling beter is? Heb recent gelijke verhalen van mensen uit die brance gehoord. Breng dit de middenstanders HEAR ten lande maar eens aan het verstand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juli 2006 Author Report Share Posted 9 juli 2006 Een niet gekleurd forum - welke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 juli 2006 Report Share Posted 10 juli 2006 [...]En dan niet via gekleurde forums zoals hear. Maar fora waar een echt grote groep liefhebbers ervaringen uitwisselt en waar ook een grote diversiteit in de gebruikte merken/modellen zit. Volgens mij heb je een perceptieprobleem. Je geeft een knoepert van een tegenstelling. De wet van grote getallen icm wat er echt toe doet. Het echte probleem wordt dus daar (die andere fora) zeker niet besproken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts